Kıyaslama ve URGE Projelerinde Kıyaslamanın Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
KalDer Türkiye Kalite Derneği
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kıyaslama ve URGE Projelerinde Kıyaslamanın Önemi T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI KOBİ İŞBİRLİĞİ VE KÜMELENME PROJESİ URGE YÖNETİCİLERİ EĞİTİM PROGRAMI Kıyaslama ve URGE Projelerinde Kıyaslamanın Önemi 20 Kasım 2013 Deniz Yücesoy - Berçin Gün - Aysun Telek Hoş Geldiniz

Amaç URGE Projelerinden beklenen en yüksek katma değeri elde edebilmek için Kıyaslamadan faydalanma Kıyaslamanın URGE Projelerinde hangi aşamalarda kullanılabileceğinin anlaşılması

Kapsam Kıyaslamanın Tanımı Kıyaslamanın Önemi Kıyaslama Süreci Kıyaslamanın URGE Projelerindeki Rolü Deneyim Paylaşımı

KalDer Misyon 1990 Yılında Kuruldu Vizyon Mükemmellik kültürünü yaşam biçimine dönüştürerek, ülkemizin rekabet gücünün ve refah düzeyinin yükseltilmesine katkıda bulunmak 1990 Yılında Kuruldu Vizyon Cumhuriyetimizin 100. yılında sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı çerçevesinde ülkemizi çağdaş yaşam düzeyine ulaştırmak amacı ile, Türkiye'nin tüm bölgelerinde mükemmellik kültürünü içselleştirmiş, rekabetçi kurum ve kuruluşlar yaratılmasına katkıda bulunan bir kuruluş olmak

KalDer 2044 Üye 900 Kuruluş KalDer'e üyelik: Tüzel Üyelik Bireysel Üyelik İSO İlk 500 Listesindeki KalDer üye sayısı 145 Şubeler: Ankara Bursa Eskişehir İzmir

KalDer Hizmetleri Rekabet Gücünü artırmada destek faaliyetleri Ulusal Kalite Hareketi Değerlendirme Hizmetleri Kıyaslama Çalışmaları Ulusal ve Uluslararası Stratejik İşbirlikleri Eğitim ve Seminerler Ulusal Kalite Hareketi Eğitimleri EFQM Mükemmellik Modeli Eğitimleri Kalite ve Yönetim Sistemi Eğitimleri Kurumsal Gelişim Eğitimleri Kişisel Gelişim Eğitimleri Çalıştaylar Derecelendirme Hizmetleri Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) Bilinçlendirme ve Katkı Faaliyetleri Kalite Kongresi, Liderler Forumu, Kalite Profesyonelleri ve Organizasyonları Zirvesi Kazananlar Konferansı Kamu Kalite Sempozyumu (Ankara) Kalite ve Başarı Sempozyumu (Bursa) Kalite Şöleni (Eskişehir) Mükemmelliği Arayış Sempozyumu (İzmir) Uzmanlık Grupları ve Platformları Paylaşım Konferansları Tanıma ve Takdir Programları Türkiye Mükemmellik Ödülleri (BÖİ, KOBİ, STK, Kamu) Mükemmellik Aşamaları Yerel Kalite Ödülleri

KalDer İşbirlikleri EFQM / Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı’nın Ulusal İşbirliği Ortağı ASQ / Amerika Kalite Derneği Dünya İş Ortağı MEQA / Ortadoğu Kalite Derneği Kurucu Üyesi Global Compact Küresel İlkeler Sözleşmesini Türkiye’den imzalayan ilk kuruluş.

European Foundation for Quality Management (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) Kurucular Kuruluş: 1988 14 Kurucu Üye: Bosch, BT, Bull, Ciba-Geigy, Dassault, Electrolux, Fiat, KLM, Nestlé, Olivetti, Philips, Renault, Sulzer, Volkswagen Üye Sayısı 500 Büyük Ölçekli Kuruluşlar Kategorisi: 1992 Kamu Sektörü Kategorisi: 1996 KOBİ Kategorisi: 1997 Operasyonel Birimler Kategorisi: 1997 Mükemmellik Aşamaları: 2001 Model Revizyonu: 2003, 2010, 2013

EFQM Mükemmellik Modeli Üç Unsur: Temel Kavramlar 9 Kriter RADAR

Temel Kavramlar

Model Kriterleri

Model Dinamikleri Harekete Geç Etki

RADAR Uygulaması İyileştirmeyi gerçekleştirecek YAKLAŞIMLARI geliştirin Gerçekleştirmek istediğiniz SONUÇLARI tanımlayın Etkiyi DEĞERLENDİRİN ve istenilen sonucu elde etmeyi güvence altına almak için İYİLEŞTİRİN İyileştirme Planını YAYIN

KalDer – EFQM Modeli Kilometre Taşları 1992 Ulusal Kalite Ödülü (UKÖ) ve Model’e ilişkin ilk duyuru 1993 Kalite Kongresi’nde ilk ödül 1996 Türkiye’den ilk EFQM Avrupa Büyük Ödülü ve Başarı Ödülü 1997 UKÖ sürecinde Başarı Ödülü uygulaması 1998 Ulusal Kalite Hareketi (UKH) sürecinin başlatılması 1998 KOBİ ödül kategorisinin oluşturulması 2002 Sivil Toplum Kuruluşları kategorisi 2003 Mükemmellik Aşamaları Tanıma Sistemi’nin uygulamaya alınması 2004 Eğitim ve Sağlık kategorileri 2007 Mükemmellikte Süreklilik Ödülü uygulamasının başlatılması 2010 2010 sürümünün uygulamaya alınması 2010 Radarın uygulamaya alınması 2013 2013 sürümünün uygulamaya alınması EFQM Avrupa Büyük Ödülü Kazanan Kuruluşlar BRİSA 1996 BEKSA 1997 BEKO TİCARET 1998 BOSCH RBTR – BURSA 2003 KOCAELİ SANAYİ ODASI 2004 BOSCH RBTR – BURSA 2008 BURSAGAZ 2008 BİLİM İLAÇ 2011 EFQM Avrupa Başarı Ödülü Kazanan Kurum ve Kuruluşlar NETAŞ 1996, 1997, 1998 NETAŞ 1998 ARÇELİK 2000 ECZACIBAŞI VİTRA 2000 BOSCH RBTR – BURSA 2002 KOCAELİ SANAYİ ODASI 2003 SKF TÜRK 2004 ECA – EMAR 2004 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ESKİŞEHİR 2008, 2011

Dünya Kalite Ödülleri 1951 Deming Ödülü 1988 Malcolm Baldrige Kalite Ödülü 1992 EFQM Mükemmellik Ödülü

Ödül Kategorileri İşletme Kategorileri Büyük Ölçekli İşletmeler (BÖİ) Operasyonel Birimler Bağımsız KOBİ Bağlı KOBİ Kamu Sektörü Eğitim Sağlık Kamu Yönetimi ve Hizmetleri Sivil Toplum Kuruluşları (STK)

Türkiye'de Kalite Ödülleri 1993 – 2013 dönemi Başvuru Sayısı: 254 kuruluş Görev Alan Değerlendirici Sayısı: 1020 Ödüller 1993-2013 28 Büyük Ödül 47 Başarı Ödülü 6 Mükemmellikte Süreklilik Ödülü EFQM Mükemmellik Ödülü 8 Büyük Ödül 13 Başarı Ödülü

Dünyadaki Değişimler Dünya ulaşım sistemlerinin, serbest ticaret antlaşmalarının ve internet iletişim sistemlerinin hızlı gelişimi ile dünya küçülmekte, Yüksek kalitede ürünler dünyanın her yerinde kabul görmekte, Mükemmel ürünler dünyaya yayılmakta, insanlar kendi ülkelerinin düşük kaliteli ürünlerini dahi almamaktadır.

Dünyadaki Değişimler Ürün ve hizmet fiyatlarında hızlı düşüşler, Üretimde ve ürün çeşitliliğinde artış, Küresel ısınma, Müşteri odaklı anlayışın pazara hakim olması. Dünya pazarının küreselleşmesi sonucu yoğun rekabet yaşanmaktadır.

Dünyadaki Değişimler KÜRESEL REKABETE ayak uyduran firmalar, müşterileri için sürekli olarak kaliteli ürün ve hizmet üretebilen, müşteri tatminini yaratan firmalardır.

KALİTE TERMİN MÜŞTERİ BEKLENTİSİ FİYAT

Kıyaslama Dünya genelinde özel ve devlet kuruluşlarının performanslarını artırmak amacıyla kullandıkları bir öğrenme aracıdır. Kuruluşun iyileştirmek istediği süreçlerinde en iyiyi ve daha iyiyi bulmayı ve onlardan öğrenmeyi ve kendi süreçlerine uygulayarak gelişme sağlamayı amaçlayan bir yöntemdir. Kıyaslama araştırma ve öğrenmeye dayalı bir iyileştirme ve geliştirme metodudur.

Kıyaslama En İyi Uygulamaların Bulunması ve Uygulanmasıdır En iyisi ile mukayese et En iyisinden öğren Öğrendiklerini adapte et Yeni hedefler koy Harekete geç Rekabet avantajlarını yakala Kıyaslama En İyi Uygulamaların Bulunması ve Uygulanmasıdır

Niçin Kıyaslama? Uygarlığın ve Teknolojinin Gelişim Sürecinde Hep Vardır: İlk insanların avcılık deneyimlerindeki gelişme, Tarım ürünlerinin yetiştirilmesi ve bakımı süreçlerinde sağlanan gelişme, Usta-çırak ilişkisi veya başkalarından öğrenerek gelişme kaydeden bireyler, Ateşi bulan kişi ve ateşi ikinci defa yakan kişi arasındaki öğrenme ilişkisi örnek verilebilir

Niçin Kıyaslama? İş Dünyasında İlk Kıyaslama İle Öğrenme Uygulamaları Örnekleri: 1815: Tekstil FRANCİS LOWEL 1912: Otomotiv HENRİ FORD 1948: Toyota ELİJİ TOYODA

Başka örgütler ne yapıyor da bizden daha iyi sonuçlar alıyor? Niçin Kıyaslama? En basit ve en doğru soruyu sordu Başka örgütler ne yapıyor da bizden daha iyi sonuçlar alıyor? JURAN 1964

İş Dünyasında Kıyaslama 1970’lerde iş dünyasına girdiği zaman kıyaslamaların yapıldığı ölçüm prosesini tanımlayacak anlama gelmiştir. Bu doğal proses ancak 1990’lı yıllarda ABD’de ve Avrupa’da yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Malcolm Baldrige Kalite Ödülü, Avrupa Kalite Ödülü (EFQM) süreçleri kıyaslama prosesinin tanınmasını ve kullanılmasını sağladı.

Kıyaslamanın Gelişimi Zaman Yöntem Tanım Uygulama 1976’ya kadar Ürüne Dayalı Kıyaslama Ürünlerin teknik açıdan kıyaslanması Rekabetçi ürün analizleri 1976-1982 Rekabetçi Kıyaslama Üretim süreçlerinin kıyaslanması ve maliyetin düşürülmesi Rakiplerin üretim yöntem, teknik ve süreçlerinin kıyaslanması 1982-1988 Süreç Kıyaslama Sektör farkı gözetilmeksizin iyi uygulamaların sürekli araştırılması (Kıyaslamanın hizmet sektöründe de kullanılması) Farklı alanlarda faaliyet gösteren örgütlerin iyi uygulamalarının transfer edilmesi 1988’den sonra Stratejik Kıyaslama ve Global Kıyaslama En iyi olanların bulunması ve başarılarının altında yatan temel felsefenin kavranması Stratejik işbirlikleri, konsorsiyumlar, ortaklık bazlı çalışmalar

Kıyaslama Organizasyonları üstün performansa götüren, en iyi uygulamaların, yaratıcı düşüncelerin, etkin işletme prosedürlerinin, araştırılmasında kullanılan basit ve sistematik bir prosestir.

Kıyaslama Ne Değildir? Bir performans değerlendirme aracı değildir. Çabuk uygulanan bir program, her derde deva bir ilaç veya halkla ilişkiler değildir. İsteksiz veya yarı istekle uygulanacak bir program değildir. Sadece kaynak kullanımında düşüş sağlamak amacıyla kullanılacak bir yaklaşım değildir.

Kıyaslama Ne Değildir? Rakip Analizi değildir Kopyalama değildir Sadece sonuçları karşılaştırma değildir Sadece üretim süreçleri için değildir Diğer kuruluşlara yapılan turistik gezi değildir Endüstriyel casusluk değildir Pazar araştırma faaliyeti değildir. Çabuk ve kolay gerçekleştirecek bir süreç değildir.

Kıyaslama Kimlerle Yapılır? Kuruluş içinde yapılır. Kuruluş dışında; Rakiplerle, Aynı sektördeki kurumlarla Farklı sektördeki kurumlarla En iyi Uygulayıcılarla yapılır.

Kıyaslama Çeşitleri İç Kıyaslama Rekabetçi Kıyaslama Endüstri dışı Kıyaslama Proses Kıyaslama "Generic" Kıyaslama

Kıyaslama İlkelere ve Yasalara Uygun Olmalıdır Rüşvet ve benzeri yollar denenmemelidir. Kazan kazan ilkesine uyulmalı ve bir sözleşme yapılmalıdır. Gizlilik prensibine uyulmalıdır. Kıyaslama sonuçları amaçlara uygun kullanılmalıdır. Kıyaslamada konu ile ilgili kişilerle ilişki kurulur. Kıyaslamadan önce, kıyas ortağına bir gündem gönderilir ve hazırlanması için zaman tanınır. Kıyaslama çalışması ile elde edilen bilgiler gizlidir. Ortak amaç dışında kullanılamaz

Kıyaslama Süreci Bilgi Toplama Karşılaştırma Öğrenme İyileştirme Güçlü ve İ.A.A İyileştirme Fırsatları Kıyaslama Yapılacak Kurum Kıyaslama Süreci Kıyaslama Ekibi Öğrenileni Uygulama Bilgileri Karşılaştırma Farklılıklar Belirleme Girdi Çıktı Sonuç Bilgi Toplama Karşılaştırma Öğrenme İyileştirme

1. Adım: Bilgi Toplama Hangi bilgiler toplanacak? Temel kurallar? İstenen bilgiye nasıl ulaşacağız? Bilgileri nasıl toplayacağız? Bilgileri nasıl derleyeceğiz? Sorularına cevap bulduktan sonra karşı tarafla bilgi paylaşımına başlayabiliriz.

2. Adım: Karşılaştırma Aşaması Fark Analizi: Kıyaslama bulguları çerçevesinde uygulama incelenir. Farklılıklar ve yenilikler saptanır. Kıyaslama yapılan kuruluş ile aradaki fark belirlenir.

3. Adım: Öğrenme Aşaması 3.1 Mevcut Durum Analizi: Güçlü ve zayıf yanlar ve alanlar saptanır. Zayıf olan yönlerde müşteriye sunulacak ürün ve hizmet üzerinde etkisi yüksek olan hususlar belirlenir. Kıyaslama yaparak iyileştirilecek süreçler belirlenir. En yüksek kazanç sağlayacağınız süreç üzerinden kıyaslama yapma kararı verilir.

3. Adım: Öğrenme Aşaması 3.2. Kıyaslama Sürecinin Analizi: Sürecin müşterisinin/müşterilerinin istekleri ve beklentileri tanımlanır. Sürecin çıktıları tanımlanır. Sürecin girdileri ve çıktıları için performans ölçümleri tanımlanır.

3. Adım: Öğrenme Aşaması 3.3. Kıyaslama Kuruluşunu Belirleme: Kıyaslama yapılacak alanlarda daha iyi ya da en iyi firmalar araştırılır. Kıyaslama ortağının seçiminde; Kalite yaklaşımları, Karlılık ve pazar payı Faaliyetleri göz önünde bulundurulur.

4. Adım: Uygulama ve İyileştirme 4.1. Kıyaslama Ekibinin Oluşturulması: Ekip üyelerinin özellikleri çalışmayı doğrudan etkiler; Konuyla ilgili bilgiye sahip Öğrenmeye açık Takım çalışmasına açık İletişim becerisi iyi Zaman ayırabilen Açık fikirli

4. Adım: Uygulama ve İyileştirme 4.2. Veri Toplama Hazırlığının Yapılması: Kıyaslama çalışmasının adımlarını ve zamanlamasını gösteren bir "proje planı" hazırlanır; Kilometre taşları Görev ve sorumluluklar İletişim planı Kıyaslama sürecinin gözden geçirilmesi için kontrol listesi oluşturulur

4. Adım: Uygulama ve İyileştirme 4.3. Kıyaslama Ortağı ile İlişki Kurulması: Planın kuruluşa iletilmesi ve mutabakat Planı hayata geçirme

4. Adım: Uygulama ve İyileştirme 4.4. Gözden Geçirme ve Sonlandırma: Elde edilen bulguların amaç çerçevesinde değerlendirilmesi (kontrol listelerine dayanarak) İhtiyaç doğrultusunda farklı kıyaslama noktalarının saptanması Elde edilen bulguların derlenmesi

URGE Projelerinde Kıyaslama Proje Destek Aşamaları Ortak Vizyon Oluşturma Ortak Eğitim Ortak Pazarlama İhtiyaç Analizi Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri Yurt Dışı Pazarlama ve Alım Heyeti Faaliyetleri İhracat Sektör, bölge ve firma analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme Firmaların faaliyetlerini geliştirme, işbirlikleri geliştirme Hedef pazarlara yönelik eylemler

URGE Projelerinde Kıyaslama Kümeyi oluşturan kuruluşların arasında kıyaslama Ortak Vizyon Oluşturma İhtiyaç Analizi Sektörel kıyaslama Rakipler arası kıyaslama Sektör, bölge ve firma analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme

URGE Projelerinde Kıyaslama Ortak Vizyon Oluşturma Ortak Eğitim İhtiyaç Analizi Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri Süreç kıyaslamaları Sektör, bölge ve firma analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme Firmaların faaliyetlerini geliştirme, işbirlikleri geliştirme

URGE Projelerinde Kıyaslama Ortak Vizyon Oluşturma Ortak Eğitim Ortak Pazarlama İhtiyaç Analizi Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri Yurt Dışı Pazarlama ve Alım Heyeti Faaliyetleri Süreç kıyaslamaları Sektör, bölge ve firma analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme Firmaların faaliyetlerini geliştirme, işbirlikleri geliştirme Hedef pazarlara yönelik eylemler

URGE Projelerinde Kıyaslama Sonuçları Kıyaslama Ortak Vizyon Oluşturma Ortak Eğitim Ortak Pazarlama İhtiyaç Analizi Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri Yurt Dışı Pazarlama ve Alım Heyeti Faaliyetleri İhracat Sektör, bölge ve firma analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme Firmaların faaliyetlerini geliştirme, işbirlikleri geliştirme Hedef pazarlara yönelik eylemler

Katılımınız için Teşekkür Eder, Kıyaslamanın URGE Projelerinize Katma Değer Yaratması Umuduyla Başarılar Dileriz Kıyaslama ile ilgili tüm sorularınız için www.kalder.org bercin.gun@kalder.org