PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2011 – 2012 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi.
Advertisements

Ömer YILDIRIM Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Uzman
STRATEJİK PLAN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÇAĞDAŞ DENETİM YAKLAŞIMLARI
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
BÜTÜNLEŞİK MAAŞ HESABI OTOMASYON SİSTEMİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (YBS)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar…
İNTERNET VE EĞİTİM
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü
BİT’İN Temel Kavramları
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PROGRAM GELİŞTİMENİN PLANLANMASI VE İHTİYAÇ BELİRLEME
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
17 décembre Kamİn-SGB İnovasyon Teknikleri Eğitimi-1 T.C. Maliye Bakanlığı 25 Nisan 2008.
KIZILCAHAMAM DEVLET HATANESİ
Hazırlayan : Şevki YILMAZ T.Ed./Dil ve Anl.Öğrt.
İstatistik- Olasılık Dr. Akarsu Hafta-4 4/7/2017.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
MERHABA.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
Özel Öğretim Yöntemleri
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Problem Çözme Becerileri
PROGRAM TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
MERHABA.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Öğretimin Planlanması
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Program Geliştirmenin Planlanması Süreci Üç adımdan oluşur ; Program geliştirme gruplarının oluşturulması Hedeflere kaynaklık edecek ihtiyaçların belirlenmesi ve Diğer planlama çalışmaları adımlarından oluşur 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Bir program geliştirme çalışmasında genel olarak şu yol izlenir Grupların oluşturulması Çalışma planının yapılması İhtiyaç analizi ve değerlendirme Kesinleşmiş hedeflere ulaşılması ile birlikte program tasarısı hazırlama, içerik seçme ve düzenleme Programın denenmesi ve düzeltilmesi Ülke geneline yaygınlaştırılması 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Program Geliştirme Grupları 3 Tanedir Program karar ve koordinasyon grubu Program çalışma grubu Program danışma grubu 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Program Karar ve Koordinasyon Grubu Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütü temsilcileri Program Geliştirme Alan Uzmanı ( Üniversiteden ) Öğretmen örgütlerinin temsilcisi Konu alanı uzman ve temsilcisi ( Bakanlık ve Üniv.) Kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri İşçi ve işveren temsilcileri Meslek odası ve birliğinin temsilcileri Veli temsilcileri Öğrenci temsilcileri 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Program Karar ve Koordinasyon Grubunun Görevi Ülkede hangi alanlarda program geliştirme çalışmaları yapılacağına karar vermek, Ülkede başat olan eğitim felsefesinin programlara yansıtılmasını sağlamak, Hazırlanan programları kabul etmek ya da değiştirilmesine karar vermek, Tüm program geliştirme çalışmalarını koordine etmektir. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 Program Çalışma Grubu Program geliştirme uzmanı Ölçme değerlendirme uzmanı Konu alanı uzmanı ( Üniversiteden) Branj ( Alan ) öğretmeni / uygulayıcı Program Çalışma Grubu Görevi: Eğitim programının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarında sürekli ve tam zamanlı olarak görev yapmaktır. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 Program Danışma Grubu Eğitim psikoloğu Eğitim felsefecisi Eğitim sosyoloğu Eğitim ekonomisti Eğitim denetçisi (müfettiş) Eğitim teknoloğu Okul yöneticisi İletişim uzmanı Konu alanı uzmanları 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Program Danışma Grubu Görevi Eğitim programlarının hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğelerinin belirlenmesinde çalışma grubuna danışmanlık hizmeti vermektir. Program geliştirme çalışmalarında sürekli olarak bulunmazlar. ihtiyaç duyulduğu durumlarda fikirleri alınır. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARININ PLANLANMASI Program geliştirme çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmaların planlanması gereklidir. Bu planın ise bir kart üzerinde gösterilmesinde yarar vardır. Bu çalışmaları; İşlem – zaman, PERT- işlem ağı ya da Akış şeması şeklinde göstermek mümkün olabilir 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

PROGRAM GELİŞTİRME İŞLEM – ZAMAN ÇİZELGESİ AYLAR MART NİSAN MAYIS HAFTALAR 1 2 3 4   İşlem-Basamakları Planlama İhtiyaç Analizi Hedef Yazımı Davranış Yazımı İçerik Analizi Belirtke Tablosu Eğitim Durumu Düzey Belirleme Testi İzleme Testleri Uygulama Kılavuzu Raporlaştırma 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 PERT İŞLEM AĞI ŞEMASI 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

PROGRAM GELİŞTİRMEDE AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİNDE İHTİYAÇ BELİRLEME ( SAPTAMA ) VE DEĞERLENDİRME 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

İHTİYAÇ SAPTAMADA TEMEL SORUNLAR Genel durum nedir? Öğrenciler ile ilgili veriler nelerdir? Ders kitaplarının içeriği nasıldır? Sorularına yanıt aranmalıdır 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

İHTİYAÇ BELİRLEME YAKLAŞIMLARI 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

arasındaki farkı ortaya çıkarır. Olması gereken - olan = ihtiyaç 1. Farklar Yaklaşımı: Var olan başarı durumu ile beklenen başarı durumu arasındaki farkı ortaya çıkarır. Olması gereken - olan = ihtiyaç 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 2. Demokratik Yaklaşım: İhtiyaç, toplumdaki baskı gruplarının isteklerinden hareketle ortaya çıkar. Toplumdaki çoğunluk ne isterse o alanda çalışma yapılır. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 3. Analitik Yaklaşım: Gelecekte ortaya çıkması muhtemel durumlardan yola çıkarak ihtiyacın belirlenmesidir. Eleştirel düşünceden yola çıkılarak çözüm aranılır. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 4. Betimsel Yaklaşım: Bir nesnenin yokluğu ile ortaya çıkacak zararlar ve o nesnenin varlığının ortaya koyacağı yararlardan hareketle ihtiyaç belirlenir. Eğitimde kullanılan bazı materyallerin olmaması durumunda nelerin olabileceği üzerinde durur ve ihtiyacı buna göre belirler. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

İHTİYAÇ BELİRLEME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

İhtiyaç değerlendirmesinde kullanılan başlıca teknikler şunlardır: 1. Delphi ( Anket ) Tekniği 2. Progel / Dacum Tekniği 3. Gözlem Tekniği 4. Meslek İş Analizi 5. Ölçme Araçları-Testler 6. Görüşme-Grup Toplantıları 7. Kaynak Tarama 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

1. Delphi Tekniği ( Anket Tekniği ) : Konu ile ilgili seçilmiş uzmanların ( en az 100 ) görüşlerinin alınması ve ortak görüş sağlanmasıdır. Konu ile ilgili uzman kişilere mektup veya e-mail gönderilir ve görüşleri alınır. Alınan cevaplarda bir gruplama yapılır. Daha çok geleceğe yönelik tahminlerde bulunma için yapılır 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

2. Progel - Dacum Tekniği: Bir işin yapılabilmesi için bireylerin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini ortaya çıkaran bir tekniktir. Uzmanları tarafından işin gerekleri çıkarılır. Daha kısa zamanda sonuçları alınır. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 3. Gözlem: Kişileri gözleyerek bilgi toplama yoludur. Okul merkezlidir. Gözlem yaparken doğal gözlem tercih edilmelidir. Özellikle psikomotor becerilerin belirlenmesinde kullanılır. Gözlemler gözlem formuna işlenir. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 4. Meslek ( İş ) Analizi: Söz konusu mesleğe ait iş ve işlem basamaklarını belirlemek için yapılır. İş alt basamaklara ayrılır. Alt basamaklar bilişsel, duyuşsal ve devinişsel basamaklardan oluşur. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 5. Testler / Ölçme Araçları Eğitimde test, bireyde aranan özelliklerin ne miktarda var olduğunu belirlemek üzere yapılan işlemlerdir. Programın girişinde ya da sonunda öğrenciye uygulanan (Başarı Testi) veya program sürecinde uygulanan (İzleme Testleri) sayesinde öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek mümkündür. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 6. Görüşme / Grup Toplantıları Görüşme yoluyla öğrenenlerin ve programla ilgili olabilecek tüm katılımcıların program hakkındaki görüş ve tepkileri belirlenir. Görüşme, yüz yüze olabileceği gibi anket formları, tele konferans ya da internet aracılığı ile de olabilir. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 7. Kaynak / Literatür Tarama Son yıllarda yurt içi ve yurt dışındaki eğilimler, bilimsel çalışmalar, mevcut programa ilişkin verilen raporlar değerlendirilerek mevcut program incelenmektedir. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

Raporların değerlendirilmesi İhtiyaç değerlendirme çalışmalarında en etkin yollardan biriside denetçilerin hazırladıkları raporların değerlendirilmesidir. Sağlıklı bir değerlendirme gerçek ihtiyaçların ortaya çıkmasını sağlayabilir. 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011

rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011 TEŞEKKÜRLER 07.04.2017 rizeformasyon@gmail.com / ŞİFRE : rize2011