OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

ISTE.
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ISTE.
FARKLILAŞTIRILMIŞ DENETİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eğitim Yöneticileri Teknoloji Liderliği Standartlarına İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Görüşleri Özge Hacıfazlıoğlu Şirin Karadeniz Gülay.
OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ YETERLİLİKLERİ VE TEKNOLOJİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ KÖKSAL BANOĞLU.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Öz-Yeterlik Algilari ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Kabulleri ArasIndaki İlişkinin İncelenmesi.
MEB - Intel Öğretmen Programı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
TEST – 1.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DYNED Dynamic&Education.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
4. GRUP Murat ERDEM İsa ALKAN Mehmet YALVAÇ Muhammet YILMAZ.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BAZI ARAŞTIRMA SONUÇLARI
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ DENİZ GÖRGÜLÜ - RIDVAN KÜÇÜKALİ - ŞÜKRÜ ADA

Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik konusunda sahip olmaları gereken beceriler, uluslararası çeşitli kuruluşlar tarafından “eğitim teknolojileri standartları” kapsamında , NETS-A (National Educational Technology Standards for Administrators) tarafından yapılmıştır. Bu standartlar, anaokulundan ortaöğretimin sonuna kadar her düzeyde okul yöneticilerinin teknoloji uygulamasında etkili lider olabilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri tanımlamaktadır.

Amaç : Bu araştırmanın okul yöneticilerinin öz yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek ve öneride bulunmaktır. Araştırma Konya’nın Selçuklu , Karatay , Meram ilçelerindeki okullarda görev yapan 282 öğretmenle yapılmıştır. Bu araştırma sonunda alınan veriler belirli yöntemlerle çözümlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenler çoğu konuda kendini yeterli görmüştür. Bu araştırma sonunda ayrıca kıdem , cinsiyet , okul türü gibi konularda öz yeterliliklerini etkilemediği görülmüştür. Ayrıca bu araştırmayla okul müdürlerinin , okul müdür yardımcılarından öz yeterlilik konusunda daha deneyimli olduğu tespit edilmiştir.

NETS-A standartlarına göre teknolojik liderde bulunması gereken özellikler şu şekilde açıklanmıştır : 1- VİZYONER LİDERLİK : Eğitim yöneticileri kurumda kapsamlı bir teknoloji için mükemmeli destekleyen bir vizyon geliştirmeli. Bu vizyonun uygulanması ilham kaynağı olmalı liderlik etmeli ki teknoloji adına faydalı olunabilsin. 2-DİJİTAL ÇAĞ ÖĞRENME KÜLTÜRÜ : Bu standartla birlikte eğitim yöneticileri her öğrencinin ne şekilde dikkatini çekip teknoloji ile ilgilenebilir diye düşünüp , günümüz teknolojisine uygun kültürler oluşturmalı. 3-PROFESYONEL UYGULAMADA MÜKEMMELLİK : Eğitimcileri güçlendiren profesyonel öğrenme ve yeniliğe dayalı ortamları destekler. 4-SİSTEMATİK GELİŞİM : Teknoloji kaynaklarını etkili kullanarak sisteme ayak uydurmasını sağlar. 5-DİJİTAL VATANDAŞLIK : Dijital yaşamı destekleyici bir yapıya sahip olmalı ve sürdürmeli.

Yapılan araştırmalarda : Amerika’da geliştirilen bu standartlar daha sonra diğer ülkelerin de kendi standartlarını geliştirmelerine ilham kaynağı olmuştur ve liderlik standartlarına ilişkin çalışmalar yapılmıştır. Yapılan araştırmalarda :

Okul yöneticileri; vizyoner liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, profesyonel uygulamada mükemmellik, sistematik gelişim ve dijital vatandaşlık başlıklı standart alanlar kapsamında teknolojik liderlik yeterliliklerini ne ölçüde göstermektedirler? Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri okul türü, yöneticilik görevi, mesleki kıdem ve cinsiyet durumlarına göre değişmekte midir? Sorularına cevap aranmıştır..

Araştırmada öncelikle eğitim yöneticilerinin okul türü , meslek türü , mesleki kıdem , cinsiyet gibi özelliklerine bakılmıştır.

Bu tabloda eğiticilerin standart alanlara ilişkin görüşleri alınmıştır Bu tabloda eğiticilerin standart alanlara ilişkin görüşleri alınmıştır. Bu tabloya göre okul yöneticileri teknolojik liderlik yeterliliklerini çoğu zaman gösterdiklerini düşünmektedirler. Öz yeterlilik ortalaması standartlar kapsamında incelendiğinde en yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir.

Bu tabloda elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin vizyoner liderlik alanında gösterdikleri liderlik davranışlarının ortalaması 3.13’tür. Bu tabloya göre okul yöneticilerinin vizyoner liderlik alanında yeterli olduklarını görmekteyiz.

*Bu tabloda dijital çağ öğrenme kültürü alanında gösterdikleri yeterliliklerine bakılmıştır. -Tabloya göre elde edilen bulgularda okul yöneticilerinin dijital çağ öğrenme kültürü alanında gösterdikleri liderlik davranışlarının ortalaması 3.14’tür. Buna göre okul yöneticileri dijital çağ öğrenme kültürü alanındaki davranışları çoğu zaman gösterdikleri görülmüştür.

*Yöneticilerin profesyonel mükemmellik alanında gösterdikleri liderlik tablosu. Bu tablo ile elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin profesyonel uygulamada mükemmellik alanında gösterdikleri liderlik davranışlarının ortalaması 3.17’dir. Buna göre okul yöneticileri profesyonel uygulamada mükemmellik alanındaki davranışları çoğu zaman gösterdiklerini düşünmektedirler.

Tablo ile elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin sistematik gelişim alanında gösterdikleri liderlik davranışlarının ortalaması 2,98’dir. Buna göre okul yöneticileri sistematik gelişim alanındaki davranışları çoğu zaman gösterdiklerini düşünmektedirler.

Tablo ile elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin dijital vatandaşlık alanında gösterdikleri liderlik davranışlarının ortalaması 3,10’dur. Buna göre okul yöneticileri dijital vatandaşlık alanındaki davranışları çoğu zaman gösterdiklerini düşünmektedirler.

*Görev yapılan okul türüne göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerine ilişkin ortalama ve standart sapma değerleri tablosu. Tablo incelendiğinde görev yapılan okul türüne göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerine ilişkin en yüksek ortalamaya genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin, en düşük ortalamaya ise ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin sahip olduğu görebiliriz.

*Görev türüne göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik standart sapma değerleri. Tabloda görev türüne göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerine ilişkin en yüksek ortalamaya müdür başyardımcılarının, en düşük ortalamaya ise müdür yardımcılarının sahip olduğu görülmektedir

*Okul yöneticilerinin mesleki kıdeme göre öz yeterliliklerinin standart sapma değerleri. Tablo incelendiğinde mesleki kıdeme göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerine ilişkin en yüksek ortalamanın 16-20 yıl arası okul yöneticilerine, en düşük ortalamanın ise 6-10 yıl arası okul yöneticilerine ait olduğu görülmektedir

SONUÇLAR.. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmada okul yöneticilerinin kendilerini en çok profesyonel uygulamada mükemmellik alanında yeterli görülmektedirler. Çağdaş teknolojilerin kullanımı alanında bu durum büyük önem taşımaktadır. Teknolojinin günümüze olan etkisi gibi okullara da etkili olabilmesi için yöneticilere görevler düşmektedir. Tablodan aldığımız sonuçlarla yöneticilerin görevlerini yerine başarılı bir şekilde getireceklerine inanılmaktadır.

Teknoloji alanında daha çok ilerlemek için neler yapabiliriz? Teknolojik gelişmeler sonucunda şekillenen toplumda bireyler sürekli öğrenmek zorundadırlar. Çünkü bilgi sürekli olarak artmaktadır. Bilgiye sahip olan herhangi biri yaklaşık dört, beş yılda bir yeni bilgiler elde etmezse eskimiş biri olmaktadır. Bu durumda okul yöneticileri teknolojik liderlik konusundaki yeterliliklerini geliştirmek için hizmet içi eğitimlere katılmalıdırlar.

Üniversiteler yüksek lisans programları açarak okul yöneticilerine liderlik ve teknoloji konularında eğitimler vermelidirler. Teknolojik liderlik konusunda okullarda yöneticiler dışında kimlerin görev alabileceği araştırılabilir. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterliliklerine ilişkin öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşleri alınarak karşılaştırmalı durum tespiti yapılabilir.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA (2013)

FATMA SANDAL 171320131040