EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI VE BOLOGNA SÜRECİNDE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İletişim Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Suavi AYDIN.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
ocak AŞAMALAR Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü 2010 Mükemmellikte Süreklilik Ödülü 2013 ISO Belgesi.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 … Bölümü Erasmus+ Öğretim Elemanı Hareketliliği Faaliyet Rapor Sunumu Gidilen Kurumun Fotografı.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Metalurji Teknikeri nedir?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007

Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA European University Association), Avrupa Üniversitelerinin bir araya geldiği en büyük birliktir. Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA European University Association), Avrupa Üniversitelerinin bir araya geldiği en büyük birliktir yılında kurulmuştur. Şu an 45 Avrupa ülkesinden 760 Üniversite EUA üyesidir yılında kurulmuştur. Şu an 45 Avrupa ülkesinden 760 Üniversite EUA üyesidir. Ülkemizde 47 yükseköğretim kurumu birliğe üyedir. Ülkemizde 47 yükseköğretim kurumu birliğe üyedir. KOÜ 2006’da birlikten dış değerlendirme talep etmiştir. KOÜ 2006’da birlikten dış değerlendirme talep etmiştir. Dış değerlendirme talebi kabul edilmiş ve 4 kişilik bir ekip (geçmişte yükseköğretim kurumlarında çalışmış tecrübeli rektör ve öğretim üyelerinden oluşturularak) üniversitemizi Şubat ve Nisan aylarında iki kez ziyaret etmiştir. Dış değerlendirme talebi kabul edilmiş ve 4 kişilik bir ekip (geçmişte yükseköğretim kurumlarında çalışmış tecrübeli rektör ve öğretim üyelerinden oluşturularak) üniversitemizi Şubat ve Nisan aylarında iki kez ziyaret etmiştir.

Ekibin ilk ziyaret ayı olan Şubat ayından bir ay öncesinde ekibin talebi doğrultusunda üniversitemize ait bir öz değerlendirme raporu hazırlanmış ve ekibe sunulmuştur. Ekibin ilk ziyaret ayı olan Şubat ayından bir ay öncesinde ekibin talebi doğrultusunda üniversitemize ait bir öz değerlendirme raporu hazırlanmış ve ekibe sunulmuştur. Yapılan dış değerlendirme bir denetleme değildir. Yapılan dış değerlendirme bir denetleme değildir. Kurum üniversitemize dış değerlendirme yaparak herhangi bir akreditasyon sağlamamaktadır. Kurum üniversitemize dış değerlendirme yaparak herhangi bir akreditasyon sağlamamaktadır. Dış değerlendirme elbette üniversiteye bir prestij sağlamaktadır. Ancak asıl amacı üniversitenin tabandan tavana akademik ve idari yönetim, karar alma ve işleyiş mekanizmalarını inceleyerek misyon ve vizyonunu geliştirmesini sağlamaktır. Dış değerlendirme elbette üniversiteye bir prestij sağlamaktadır. Ancak asıl amacı üniversitenin tabandan tavana akademik ve idari yönetim, karar alma ve işleyiş mekanizmalarını inceleyerek misyon ve vizyonunu geliştirmesini sağlamaktır.

Bu çerçevede dış değerlendirmede belirtilen maddeler uyarınca üniversitemizdeki durum: Raporda belirtilen ulaşım problemi kısmen çözülmüştür. Umuttepe otoyolunun bir kısmı hizmete açılmıştır yazına kadar tamamlanması beklenmektedir. Raporda belirtilen ulaşım problemi kısmen çözülmüştür. Umuttepe otoyolunun bir kısmı hizmete açılmıştır yazına kadar tamamlanması beklenmektedir. Üniversite sanayi bölgesinde olmasının avantajını sanayi odası, ticaret odası ile ortak projeler yürüterek değerlendirmektedir. Üniversite sanayi bölgesinde olmasının avantajını sanayi odası, ticaret odası ile ortak projeler yürüterek değerlendirmektedir. Dış paydaşlar (Sanayi ve Ticaret Odası, Belediye) ile ortak çalışmalara devam edilmektedir. Dış paydaşlar (Sanayi ve Ticaret Odası, Belediye) ile ortak çalışmalara devam edilmektedir. Deprem sonrası yapısal anlamda kaydedilen hızlı gelişme Umuttepe yerleşkesinde devam etmektedir.(Mühendislik Fakültesi bölümlerinden bazıları da ana yerleşkeye taşınmıştır.) Deprem sonrası yapısal anlamda kaydedilen hızlı gelişme Umuttepe yerleşkesinde devam etmektedir.(Mühendislik Fakültesi bölümlerinden bazıları da ana yerleşkeye taşınmıştır.) Yerleşke de ki yurt kapasitesi halen sınırlıdır. Yerleşke de ki yurt kapasitesi halen sınırlıdır. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının büyük bir kısmının İstanbul’da yaşıyor olması da ulaşım konusunda bir problem teşkil etmektedir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının büyük bir kısmının İstanbul’da yaşıyor olması da ulaşım konusunda bir problem teşkil etmektedir. Yerleşke dışında yer alan yüksekokul ve meslek yüksekokullarının yerleşke içi faaliyetlere daha fazla katılımı sağlanmalı. Yerleşke dışında yer alan yüksekokul ve meslek yüksekokullarının yerleşke içi faaliyetlere daha fazla katılımı sağlanmalı. Araştırma için ayırılan kaynak arttırılmalı. Araştırma için ayırılan kaynak arttırılmalı.

Teknoparkın performansı arttırılmalı. Teknoparkın performansı arttırılmalı. Öğrenci ve öğretim elemanı sayıları baz alındığında meslek yüksekokullarındaki personel sayısının azlığı dikkat çekmektedir. Personel sayısı arttırılmalıdır. Öğrenci ve öğretim elemanı sayıları baz alındığında meslek yüksekokullarındaki personel sayısının azlığı dikkat çekmektedir. Personel sayısı arttırılmalıdır. İngilizce programlar dışında verilen İngilizce eğitimin kalitesi arttırılmalıdır. İngilizce programlar dışında verilen İngilizce eğitimin kalitesi arttırılmalıdır. Doktora ve yüksek lisans öğrencilerinin derse giriş saatleri azaltılmalı. Doktora ve yüksek lisans öğrencilerinin derse giriş saatleri azaltılmalı. Öğrenci bilgi sistemi yenilenmiştir. Kablosuz bağlantı iyileştirilmiştir. Öğrenci bilgi sistemi yenilenmiştir. Kablosuz bağlantı iyileştirilmiştir. Mezun takibi yapılmalıdır. Başarısızlık ve bırakma oranlarının istatiksel verileri tutulmalıdır. Mezun takibi yapılmalıdır. Başarısızlık ve bırakma oranlarının istatiksel verileri tutulmalıdır. Senatodaki öğrenci sayısı arttırılmalı. Senatodaki öğrenci sayısı arttırılmalı. Fakülteler ve meslek yüksekokulları arasındaki ilişki arttırılmalı. Fakülteler ve meslek yüksekokulları arasındaki ilişki arttırılmalı. Bir iç kalite güvence birimi kurulmadır. Bir iç kalite güvence birimi kurulmadır.

YÖK’ün taleplerine odaklı kalite güvence çalışmaları dışında da kalite güvencesinin gereği olan mezun takibi, okulu bırakma ve başarısızlık oranları fakülte ve okul bazında takip edilmelidir. YÖK’ün taleplerine odaklı kalite güvence çalışmaları dışında da kalite güvencesinin gereği olan mezun takibi, okulu bırakma ve başarısızlık oranları fakülte ve okul bazında takip edilmelidir. Öğrenci ve öğretim elemanı geri bildirim anketleri kolay ulaşılabilir haldedir ve sorular azaltılmıştır. Bu anketlere katılım oranı raporda %2 olarak belirtilmiştir (%17’e yükselmiştir soru sayısı azaltıldıktan sonra) ve YÖK sebebiyle anket sonuçlarına göre herhangi bir yaptırım uygulanamamaktadır. Öğrenci ve öğretim elemanı geri bildirim anketleri kolay ulaşılabilir haldedir ve sorular azaltılmıştır. Bu anketlere katılım oranı raporda %2 olarak belirtilmiştir (%17’e yükselmiştir soru sayısı azaltıldıktan sonra) ve YÖK sebebiyle anket sonuçlarına göre herhangi bir yaptırım uygulanamamaktadır.

Daha fazla sayıda doktora ve yüksek lisans öğrencisine (aynı zamanda üniversite personeli olan) Erasmus çerçevesinde değişim imkanı sağlanmaktadır ve bu aşamada yararlanabilecek olanlara herhangi bir zorluk çıkarılmamaktadır. Daha fazla sayıda doktora ve yüksek lisans öğrencisine (aynı zamanda üniversite personeli olan) Erasmus çerçevesinde değişim imkanı sağlanmaktadır ve bu aşamada yararlanabilecek olanlara herhangi bir zorluk çıkarılmamaktadır. Elektronik yönetim bilgi sistemi ve personel bilgi sistemi geliştirilmiştir. Elektronik yönetim bilgi sistemi ve personel bilgi sistemi geliştirilmiştir. Genç akademik personelin kariyer ihtiyaçlarına önem verilmeli. Genç akademik personelin kariyer ihtiyaçlarına önem verilmeli. Öğrencilere yurt içi ve yurtdışı kariyer olanakları konusunda yönlendirme yapılmalı. Öğrencilere yurt içi ve yurtdışı kariyer olanakları konusunda yönlendirme yapılmalı.