T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (2010-2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
LOGO TÜBİTAK Proje Pazarları Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
LOGO TÜBİTAK Yenilik Girişimcilik Alanlarında Kapasite Artırılmasına Yönelik D.P. Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
DIŞ İLİŞKİLER VE AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri ( )

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ 2009 Başvuruları  46 koordinatör kurum başvurusu  89 ortak kurum başvurusu Bütçe: € Kabul proje : 45 Nedir? Mesleki eğitim alanında faaliyet gösteren kurumlar arasında gerçekleştirilecek işbirliğini teşvik edecek ve bu işbirliğine bir kısım ölçütlere göre katkı sağlayacak bir faaliyet türüdür.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Hareketlilik Ortaklık Yenilik Transferi Ortaklık

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Hedef ve Öncelikler Hayatboyu Öğrenme Programı ve LdV programı hedef ve öncelikleri ortaklık projeleri için de aynen muhafaza edilmektedir. Ortaklık projeleri ve Türkiye için ayrıca öncelik belirlenmemiştir.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Genel Hedefleri  Mesleki eğitim ve öğretimin cazibesini ve kalitesini artırmak  Mesleki eğitim ve öğretimde genel araçların gelişim ve uygulamasını gerçekleştirmek  Karşılıklı öğrenmeyi kuvvetlendirmek

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Özellikleri  Ürün odaklı bir işbirliği ve çalışma  İş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarının karşılıklı olarak giderilmesi  Hareketlilik  En az üç ortak  Proje tabanlı bir faaliyet...

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Kimler Başvurabilir?  İşletmeler,  Mesleki eğitim ve öğretimle ilgili politikalara karar veren kuruluşlar,  Ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları,  Dernek, vakıflar,  Belediyeler,  Mesleki eğitim kurumları vb.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Faaliyet Örnekleri: 1- Personel ve öğrenci/stajyer değişimleri, 2- Ortaklaşa bir ürün (teknik malzeme, yapı, somut ürün vb.)ortaya çıkarmak için yapılan faaliyetler, 3- Belirli bir mesleki eğitim öğretim ya da ekonomik sektörde işbirliği çalışmaları,

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Faaliyet Örnekleri: 4- Ortak eğitim içeriği ve metodları üzerinde Avrupa boyutunda çalışmalar, tecrübe paylaşımı ve metodların ortaklaşa geliştirilmesi, 5- Öğretmen, eğitmen, stajyerler arasında aktif işbirliği, 6- Teori ve pratiğin bütünleştirilmesi,

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Teknik Özellikler  Süre: 2 yıl- sabittir.  Ortaklık: En az birisi AB üyesi olmak koşuluyla, en az 3 farklı ülkeden ortaklık  Mali katkı miktarı:  Hareketlilik sayısı esas alınarak belirlenir.  Hareketlilik ve projenin tüm masraflarını kapsar.  Götürü usuldedir.

Mali Katkı Miktarları 2 Yıllık Ortaklıklar 2 Yıllık Ortaklıklar Her bir ortak için asgari hareketlilik sayısı Her bir ortak için mali katkı miktarı, € Her bir ortak için asgari hareketlilik sayısı Her bir ortak için mali katkı miktarı, € T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ

Ortaklık 3 tür ortak vardır:  Koordinatör ortak  Ortak  Sessiz ortak (başvuru yapmazlar, kendilerine ait bütçeleri yoktur)

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Koordinatör Ortak  Proje ihtiyaçlarını planlayan, ortakların hangi ülke, kurum/kuruluş olmasına karar verendir.  Koordinatör ortak başvuru formunun son halini tüm ortak kuruluşlara göndermekle yükümlüdür.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Dikkat !  - Ortaklar sonradan değiştirilemez.  Türkiye’den en fazla 3 ortak olabilir ancak unutulmamalıdır ki AB projeleri uluslararası işbirliğini hedefler.  Ortakların hareketlilik sayıları farklılık gösterebilir.  Ülkelerin aynı hareketlilik sayısına verdikleri mali katkı miktarları farklıdır.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru Kriterleri  Bir teklifte, Türkiye’den olabilecek en fazla ortak sayısı 3’dür. Bu sayının aşılması halinde tüm ortaklar geçersiz sayılacaktır.  Her kurum sadece bir LdV Ortaklık Projesi başvurusunda bulunabilir. Birden fazla başvuruda bulunan kurumun tüm başvuruları geçersiz sayılacaktır.  Halihazırda LdV Ortaklık projesi yürütmekte olan kurum (projesi kapanmamış olanlar) bu teklif döneminde başvuru yapamaz.  Ortaklık dili İngilizce haricinde bir dilse teklifin İngilizce tercümesi de başvuru ile birlikte sunulmalıdır.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Başvuru Süreci: Son Başvuru Tarihi (tahmini): 19 Şubat 2010 Başvuru Formu: e-form Başvuru Adresi: Leonardo da Vinci Programı Ortaklık Projeleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Uygunluk Kriterleri:  Son başvuru tarihi  İlgili yıla ait başvuru formu tam olarak doldurulmalı,  El yazısı ile doldurulmamalı,  Bütçe,  İmza,  Projedeki her ortak kendi ülkesindeki birbirinin aynı başvuru formlarıyla Ulusal Ajansa başvurur (Niyet mektubu aranmaz)

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Süreç:  Uygunluk değerlendirmesi: Her ülke Ulusal Ajansı  Ortaklık uygunluğu: AB Komisyonu  İçerik değerlendirmesi: Koordinatör ülke Ulusal Ajansı  Mali katkının verilmesi (en az 3 ortak özelliğinin devam etmesi durumunda)

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ TEŞEKKÜRLER