T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri ( )
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ 2009 Başvuruları 46 koordinatör kurum başvurusu 89 ortak kurum başvurusu Bütçe: € Kabul proje : 45 Nedir? Mesleki eğitim alanında faaliyet gösteren kurumlar arasında gerçekleştirilecek işbirliğini teşvik edecek ve bu işbirliğine bir kısım ölçütlere göre katkı sağlayacak bir faaliyet türüdür.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Hareketlilik Ortaklık Yenilik Transferi Ortaklık
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Hedef ve Öncelikler Hayatboyu Öğrenme Programı ve LdV programı hedef ve öncelikleri ortaklık projeleri için de aynen muhafaza edilmektedir. Ortaklık projeleri ve Türkiye için ayrıca öncelik belirlenmemiştir.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Genel Hedefleri Mesleki eğitim ve öğretimin cazibesini ve kalitesini artırmak Mesleki eğitim ve öğretimde genel araçların gelişim ve uygulamasını gerçekleştirmek Karşılıklı öğrenmeyi kuvvetlendirmek
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Özellikleri Ürün odaklı bir işbirliği ve çalışma İş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarının karşılıklı olarak giderilmesi Hareketlilik En az üç ortak Proje tabanlı bir faaliyet...
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Kimler Başvurabilir? İşletmeler, Mesleki eğitim ve öğretimle ilgili politikalara karar veren kuruluşlar, Ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları, Dernek, vakıflar, Belediyeler, Mesleki eğitim kurumları vb.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Faaliyet Örnekleri: 1- Personel ve öğrenci/stajyer değişimleri, 2- Ortaklaşa bir ürün (teknik malzeme, yapı, somut ürün vb.)ortaya çıkarmak için yapılan faaliyetler, 3- Belirli bir mesleki eğitim öğretim ya da ekonomik sektörde işbirliği çalışmaları,
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Faaliyet Örnekleri: 4- Ortak eğitim içeriği ve metodları üzerinde Avrupa boyutunda çalışmalar, tecrübe paylaşımı ve metodların ortaklaşa geliştirilmesi, 5- Öğretmen, eğitmen, stajyerler arasında aktif işbirliği, 6- Teori ve pratiğin bütünleştirilmesi,
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Teknik Özellikler Süre: 2 yıl- sabittir. Ortaklık: En az birisi AB üyesi olmak koşuluyla, en az 3 farklı ülkeden ortaklık Mali katkı miktarı: Hareketlilik sayısı esas alınarak belirlenir. Hareketlilik ve projenin tüm masraflarını kapsar. Götürü usuldedir.
Mali Katkı Miktarları 2 Yıllık Ortaklıklar 2 Yıllık Ortaklıklar Her bir ortak için asgari hareketlilik sayısı Her bir ortak için mali katkı miktarı, € Her bir ortak için asgari hareketlilik sayısı Her bir ortak için mali katkı miktarı, € T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ
Ortaklık 3 tür ortak vardır: Koordinatör ortak Ortak Sessiz ortak (başvuru yapmazlar, kendilerine ait bütçeleri yoktur)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Koordinatör Ortak Proje ihtiyaçlarını planlayan, ortakların hangi ülke, kurum/kuruluş olmasına karar verendir. Koordinatör ortak başvuru formunun son halini tüm ortak kuruluşlara göndermekle yükümlüdür.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Dikkat ! - Ortaklar sonradan değiştirilemez. Türkiye’den en fazla 3 ortak olabilir ancak unutulmamalıdır ki AB projeleri uluslararası işbirliğini hedefler. Ortakların hareketlilik sayıları farklılık gösterebilir. Ülkelerin aynı hareketlilik sayısına verdikleri mali katkı miktarları farklıdır.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru Kriterleri Bir teklifte, Türkiye’den olabilecek en fazla ortak sayısı 3’dür. Bu sayının aşılması halinde tüm ortaklar geçersiz sayılacaktır. Her kurum sadece bir LdV Ortaklık Projesi başvurusunda bulunabilir. Birden fazla başvuruda bulunan kurumun tüm başvuruları geçersiz sayılacaktır. Halihazırda LdV Ortaklık projesi yürütmekte olan kurum (projesi kapanmamış olanlar) bu teklif döneminde başvuru yapamaz. Ortaklık dili İngilizce haricinde bir dilse teklifin İngilizce tercümesi de başvuru ile birlikte sunulmalıdır.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Başvuru Süreci: Son Başvuru Tarihi (tahmini): 19 Şubat 2010 Başvuru Formu: e-form Başvuru Adresi: Leonardo da Vinci Programı Ortaklık Projeleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Uygunluk Kriterleri: Son başvuru tarihi İlgili yıla ait başvuru formu tam olarak doldurulmalı, El yazısı ile doldurulmamalı, Bütçe, İmza, Projedeki her ortak kendi ülkesindeki birbirinin aynı başvuru formlarıyla Ulusal Ajansa başvurur (Niyet mektubu aranmaz)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru ve Değerlendirme Süreci Süreç: Uygunluk değerlendirmesi: Her ülke Ulusal Ajansı Ortaklık uygunluğu: AB Komisyonu İçerik değerlendirmesi: Koordinatör ülke Ulusal Ajansı Mali katkının verilmesi (en az 3 ortak özelliğinin devam etmesi durumunda)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ TEŞEKKÜRLER