K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Fen ve Teknoloji, Türkçe, Yabancı Dil, Matematik, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
YAVUZ SELİM ORTA OKUL REHBER ÖĞRETMENİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Destek Eğitim Odaları.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sunum transkripti:

K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010

 21. Yüzyıl gençlerinin; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alandaki gelişimleri ve sonrasında da ihtiyaçları değişmiştir.  İlköğretim ve ortaöğretim okullarında uygulanan öğretim programları süre ve kapsam bakımından standart bir yapıda değildir.  K. K. T. C. genelinde ortaöğretime girişte tek oturumda yapılan Kolej sınavının öğrencilerin üzerinde olumsuz etkiler yara t tığı ileri sürülmektedir.  Yapılan sınavın geçerlilik ve güvenirliğinin düşük olduğu eğitim çevrelerince eleştirilmektedir.  Eski sınav sisteminin çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımıyla uyumlu olmadığından ve sürdürülebilirliği zayıflamış olduğudur.  İlköğretimde eğitim-öğretim kalitesi artırmak için Kolej sınavının tüm dersleri kapsayacak şekilde, yeni bir sınav modeline ihtiyaç vardır.

 Öğrenciyi merkeze alan bir yaklaşım benimsenmiştir.  Proje kapsamında yapılacak çalışmalarda eğitim- öğretimde fırsat eşitliği ilkesi dikkate alınacaktır.  Öğrencilerin bilişsel, fiziksel ve duyuşsal gelişimlerinin bütünsel olarak sağlanması esastır.  Öğrencilerin yaratıcılıklarının gelişimi dikkate alınarak, çalışmalar ele alınacaktır.  Öğretim programlarının içerik ve süre bakımından tüm okullarda standart bir yapıda uygulanması esastır.

 Yapılacak olan çalışmalar bilimsel, sistematik ve şeffaf olacaktır.  Öğretim programları 12 yıllık eğitim-öğretim sürecinin bütünü düşünülerek ele alınacaktır.  Öncelikli olarak 4. ve 5. sınıf öğretim programlarının konu dağılımları ve yüzde ağırlık tabloları hazırlanmıştır.  Yapılacak olan çalışmalarda görev alacak elemanlar tüm kesimleri kapsayacak şekilde yetkin ve konusunda uzman olacaktır.  Yapılacak olan seviye belirleme sınavlarında öğretmenler kendi okullarının dışında başka bir okulda görev yapacaktır.

 Öğrenciler sadece bilişsel alanın belli konularında derinlemesine bilgi edinmeyecek, her alanda her yönden gelişme fırsatı yakalayacaktır.  Sadece Matematik, Türkçe ve İngilizce dersleri değil, tüm dersler önemli olacaktır.  Yapılacak merkezi değerlendirme yoluyla okulların ve öğretim programlarının verimliliğinin yanında öğretmen ve öğrencilerin de performansları yükseltilecektir.  Veliler daha bilinçli bir şekilde çocuklarının eğitim- öğretimi ile ilgilenebileceklerdir.  Süreç sonunda elde edilen bilimsel verilerle sistemin yapılandırılmasına devam edecektir.  Öğrencilerin okul ve derslerine yönelik motivasyonu artacaktır.  Merkezi ölçme ve değerlendirme çalışmalarının yürütülmesi için Bakanlık bünyesinde gerekli ölçme ve değerlendirme biriminin kurulması sağlanacaktır.

Bu projenin amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıflarının derslere göre düzey ve öğrenci seviyelerinin belirlenmesi, merkezi ölçme-değerlendirme sisteminin bilimsel veriler ışığında yeniden yapılandırılmasını sağlamaktır.

Projenin Süresi: 1 yıldır

Proje Başkanı Talim ve Terbiye Dairesi Müdürü İlköğretim Dairesi Müdürü Ortaöğretim Dairesi Müdürü Denetim Dairesi Müdürü Bakanlık Eğitim Danışmaları Sendika Temsilcileri (Kabul ederlerse)

İlkokul 4 ve 5 sınıf dersleriyle ilgili içeriğin; Türkçe, Matematik, İngilizce, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Beden Eğitimi, Müzik, Resim, Sosyal Beceri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, komisyon çalışmaları sonucunda oluşturulması ve her bir dersle ilgili konu dağılım ve yüzde ağırlıkları oluşturulmuştur(Hazırdır). 4. ve 5. sınıfların düzey belirleme analizi yapılacaktır. Konu dağılım ve yüzdeliklere göre her ders için belirtke tabloları hazırlanacaktır.

Kolejleri tercih nedenleri, kolejlerden beklentileri ve kolejlerin etkililiği ile ilgili toplumsal analiz.

Öğretmenlerin hazırladığı sorular (Örneğin; 20 çoktan seçmeli, 10 adet kısa cevaplı, 2 de uzun cevaplı soru) ve ders kitapları desteği ile soru havuzunun oluşturuması. Hazırlanan soruların standardizasyonu (madde analizi, geçerlilik ve güvenirlik) çalışmalarının yapılması ve soru bankalarının oluşturulması.

Birinci seviye belirleme sınavının kapsamı birinci dönem konularını kapsayacaktır. Sınav soruları çoktan seçmeli ve alternatif soru tiplerinden oluşacaktır. Sadece 5 sınıf Sınav ağırlığı öğrencinin Kolej giriş sınavlarındaki başarı ortalamasına %25 etkili olacaktır.

İkinci seviye belirleme sınavının kapsamı ikinci dönem konularını kapsayacaktır. Sınav soruları çoktan seçmeli ve alternatif soru tiplerinden oluşacaktır. Sadece 5 sınıf Sınav ağırlığı öğrencinin Kolej giriş sınavlarındaki başarı ortalamasına % 25 etkili olacaktır.

Sınav sonuçlarının analizi Dersler ve bölgelere göre başarı grafikleri Bir sonraki sınava yönelik bilgilendirme

Kolej sınavının kapsamı 5 sınıf birinci ve ikinci dönem programından oluşacaktır. Sınav ağırlığı öğrencinin Kolej giriş sınavlarındaki başarı ortalamasında %50 etkili olacaktır. Sınav soruları çoktan seçmeli ve alternatif soru tiplerinden oluşacaktır.

Öğrencilerin sınav kaygıları ile ilgili bilimsel araştırmaların yapılması Sınava giren öğrencilerin ailelerinin görüşlerine yönelik analizler Sınavın ölçülebilirlik yeteneği Yeni sınav model ile ilgili farklı kesimlerin görüşlerinin analizi Dersler ve Bölgeler bazında başarı düzeylerinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi

TEŞEKKÜRLER.