REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Kavramı.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TÜRKİYE BİLİŞİM ŞURASI
Araştırma Yöntemleri.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
STRATEJİK PLANLAMA.
5-S YÖNETİMİ.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
HİZMET KALİTESİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
MÜKEMMELLİĞE DOĞRU TÜRKİYE İsrafın Önlenmesinde Durum Tesbiti ve Çözüm Önerisi: 80/20 Prensibi ve 6 Sigma Yönetim Sistemi Prof. Dr. Aziz Akgül Türkiye.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Sunum transkripti:

REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

PROBLEM ALANI

NE İSTİYORSUN?

BÜRÖKRASİ: BEN GÜÇLÜYÜM! VATANDAŞI İSTERSEM EZERİM !

BU İŞ İÇİN ŞU EVRAK! EVRAK!

İŞİNİNİZİN TAMAMLANMASI İÇİN DÜZ DUVARA TIRMANIN ZORLUK!

BU GÜN GİT NE ZAMAN İSTERSEN O ZAMAN GEL!

KOMUTA -KONTROL SİSTEMİ (BÜROKRATİK SİSTEM) PİYASANIN GEREKTİRDİĞİHUKUKİ DÜZENLEMELER YETERSİZDİR. YOĞUN KOMUTA-KONTROLSİSTEMİ(KKS)YANLIŞTIR. BUNUN YERİNE, TEŞVİK EDİCİ UNSURLAR KULANULACAKTIR KKS,FİRMALARI VE ŞAHISLARI TEŞVİK EDECEK UNSURLARI İHTİVA ETMEZ. KKS,CEZA VE TEHDİDE DAYANIR. KKS,ÇOK PAHALIDIR VE STATİKTİR. KKS,ÇOK YAVAŞ ÇALIŞIR. KKS,SEBEPLER YERİNE,BELİRTİLERE ÖNEM VERİR.

SONUÇ DEVLET,YOĞUN BİR BÜROKRATİK SİSTEM UYGULAMAKTADIR

VATANDAŞLARIN DEVLETE OLAN GÜVENİ; BIKTIRICI VE ANLAMSIZ BÜROKRASİ SEBEBİYLE GİDEREK AZALMAKTADIR. DEVLETİN VATANDAŞA VERDİĞİ HİZMETİN KALİTESİ,ELDE EDİLEN SONUÇLAR VE VATANDAŞIN TATMİNİ YETERSİZDİR. HİZMET STANDARTLARI VE ÖLÇÜLEBİLİR HEDEFLER OLMADIĞI İÇİN,DEVLET VERİMLİ VE ETKİN ÇALIŞMAMAKTADIR. DEVLET ETKİN ÇALIŞMADIĞINDAN,VERGİ ÖDEYENLERİN PARALARI İSRAF EDİLMEKTEDİR.

»ŞAŞKINLIK! »GÜVENSİZLİK! »KIZGINLIK!

VATANDAŞ DEVLETTEN NE İSTİYOR? KENDİLERİNİN DİNLENMESİNİ. KALİTELİ HİZMET VERİLMESİNİ. İSTEDİKLERİ İŞİN DOĞRU YAPILMASINI. İSTEDİKLERİ İŞİN HIZLI YAPILMASINI VEYA EN AZINDAN NEKADAR ZAMANDA BİTECEĞİNİ BİLMEYİ. BİLGİLİ VE GÜVENİLİR KİŞİLER İLE MUHATAP OLMAYI. İŞİNİ BİR DEFADA BİTİRMEYİ VEYA BİR YERDEN İŞLERİNİ BİTİRMEYİ. EĞER PROBLEM OLURSA,TEKRAR NEREYE MÜRACAAT EDECEĞİNİ BİLMEYİ. HİZMETLERİ ALMAKLA İLGİLİ SEÇENEKLERİ. BUNLARIN NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİNİ. HEMEN HAZIR BİLGİ ELDE ETMEYİ.FORM,YAYINLAR.İŞLEM SÜRECİNDE,DANIŞMALARDA VE YAZIŞMALARDA AÇIKLIK. NAZİK, SAYGILI, ARKADAŞÇA MUAMELE GÖRMESİ VE KENDİLERİNİ DİNLEMEYE ARZULU OLUNMASI. KOLAYCA GELİNEBİLEN,TEMİZ VE GÜVENLİ YERLER. TELEFONLARLA KOLAYCA CEVAP ALINMASI.

EĞER ”A” KURUMUNA BİREYİN GÜVENSİZLİĞİ OLUŞURSA ”A” KURUMU ZARAR GÖRÜR. ANCAK, BİREYİN DEVLETE GÜVENİAZALIRSA, TÜRKİYE ZARAR GÖRÜR.

VATANDAŞLARA DAİMA NE İSTEDİKLERİNİ NAZİK VE SAYGILI BİR ŞEKİLDE SORACAK VE SÖYLEDİKLERİNE İTİBAR EDECEK “ YENİDEN YAPILANMA”

YENİDEN YAPILANMA PLANININ AMACI: DEVLETİN MEVCÜT İŞLEYİŞİNİN, ÇALIŞANLARIN ÇALIŞMA ŞARTLARININ VE VATANDAŞLARA NASIL HİZMET ETTİKLERİNİN “RADİKAL OLARAK” DEĞİŞTIRILMESİDİR.

NASIL? VATANDAŞLARA DAHA AZ YÜK YÜKLEYEREK, “DAHA İYİ VE DAHA HIZLI HİZMET” VERİLMELİDİR.

SİZE NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?

KURUMDA YENİ BİR VİZYONA İHTİYAÇ VARDIR

KURUMDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI YİRMİNCİ YÜZYIL VERİMLİLİK ÇAĞIYDI, 21. YÜZYIL İSE KALİTE VE BİLİŞİM ÇAĞI OLACAKTIR. TOPLAM KALİTE DEĞİŞİM DEMEKTİR. DAHA KALİTELİ VE REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’NİN OLUŞTURULMASI ÇERÇEVESİNDE KURUMUMUZ ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN MEVCUT PİYASA GEREKLERİNİ YANSITAN KENDİ TKY SİSTEMİNİ GELİŞTİRMEK VE DEĞİŞİME UYMAK ZORUNDADIR.

KALİTE, HER ŞEYDEN ÖNCE BİR “SAYGI” VE “NEZAKET” İŞİDİR. SÖZKONUSU SAYGI ÜÇ DÜZEYDE GEÇERLİDİR: KURUM DIŞINDA VATANDAŞLARA SAYGI. KURUM İÇİNDE, HERKESİN GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİNE YAPTIĞI KATKIYA SAYGI, ÇALIŞMA GRUPLARI İÇİNDE, İŞ GÖRENLERİN YARARLI FAALİYETLERİNDEN DOLAYI KENDİ KENDİLERİNE SAYGI.

KALİTE İLE İLGİLİ İLKELER KALİTE HER YERDEDİR. KALİTE HERKESİN İŞİDİR VE DEVRE- DİLEMEZ. KALİTE BİR BÜTÜNDÜR. KALİTE BİR HAYAT TARZIDIDR VE DE- ĞERLER BÜTÜNÜDÜR. KALİTE DENETLENMEZ, ÜRETİLİR.

TKY ORGANİZASYONDAKİ BÜTÜN ÇALI- ŞANLARIN FAALİYETLERİNİ; SÜREÇLE- RİN, ÜRÜNLERİN VE HİZMETLERİN SÜREK- Lİ İYİLEŞTİRİLMESİ YOLUYLA VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ORTAK HEDEFİNE ODAKLA- YAN BİR YÖNETİM METODOLOJİSİDİR.

TKY’ NİN HEDEFLERİ: İŞ KALİTESİ, HİZMET KALİTESİ, İLETİŞİM KALİTESİ, SÜREÇ KALİTESİ, ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, MEMURLAR,YÖNETİCİLER DAHİL İNSANLARIN KALİTESİ, SİSTEM KALİTESİ, KURUM KALİTESİ, HEDEFLERİN KALİTESİ.

TKY ’NİN UNSURLARI ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİ, VİZYON, ÖĞRENCİ ODAKLILIK, ÇALIŞANLARIN EĞİTİMİ, TAM KATILIM VE ÇALIŞANLARIN KENETLENMESİ, SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİ, VERİMLİLİK, ETKİNLİK ARTIŞI, SIFIR HATA, ÖNLEMEYE DÖNÜK YAKLAŞIM, BİRİMLER BAZINDA KALİTE.

TKY ’DE ATILACAK ADIMLAR: Birim görevinin belirlenmesi. Birimin ürettiği ürün ve hizmetlerin tanımlanması. Bu ürün ve hizmetlerin önceliklerinin belirlenmesi. Hizmet talep edenlerin belirlenmesi.(Üst birimler, personel,öğreciler ve veliler) Hizmet talep edenlerin ihtiyaçlarının kendilerinden öğrenilmesi. Örenilen ihtiyaçların birim içinde karşılanması için neler yapılması gerektiğinin belirlenmesi. Kalite ölçülerinin belirlenmesi. Planların yapılması.

TKY ’DE ÖZENDİRME Olumlu hareket ve davranışları takdir etme. TK uygulamaları için yöneticileri takdir ve teşvik etme. Kalite davranışını desdekleyen ödül krıterleri geliştirme. Temel motivasyon, kurum iklimi ve başarma onururdur.

Organizasyonla ilgili sorular Kişilerle ilgili sorular Tedarikçilerle ilgili sorular Hizmet alanları ile ilgili sorular

KALİTE PLANININ ÖZELLİKLERİ Uygun alt yapının oluşturulması Yapılacak işlerin tesbit edilmesi Gerekli kaynakların ayrılması Yetki ve sorumlulukların dağıtılması Faaliyetlerin proğramlanması

HİZMET STANDARDI Kurumum için iyi midir? Hukuki ve ahlaki midir? Sorumluluk almak için istekli miyim? Kurumumun görevi ile uyumlu mudur? Zamanımı akıllıca kullanıyor muyum? Bütün bu sorulara verilen cevaplar EVET mi? –O halde, yapmak için izin isteme. Bu yetkiye sahipsin. DERHAL YAP