OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE İNTERNET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

İnternetin Güvenli Kullanımı İçin Anne-Babalara Öneriler ve Uyarılar
T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ İl Emniyet Müdürlüğü ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
İNTERNETİ DOĞRU KULLANIYOR MUYUZ?
Yabancı! Ben doğmadan birkaç ay önce, babam Tennessee’de bizim küçük kasabamıza gelen bir yabancı ile tanışmış. Babam, ilk gördüğü andan itibaren bu yabancıya.
İnternete Nasıl Bağlanırız?
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UĞUR BÖCEKLERİ SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
PARMAK OYUNLARI.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Bu sunudaki içeriğin daha ayrıntılı hâline Yeşilay tarafından ilkokul çağı öğrencilerine ve çocuklara yönelik hazırlanmış aşağıdaki kitapçıktan ulaşabilirsiniz:
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
Bilgisayar Ağları İki veya daha fazla bilgisayarın bir araya gelerek oluşturdukları yapıya bilgisayar ağı denir.
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
ANASINIFI ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR.
İNTERNETTE SOHBET ETMEK. Kontrol edilemeyen sohbetler. Anne babalar çocuklarının arkadaşlarını ve hatta arkadaşlarının ailelerini tanımaya gayret ederlerken,
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
İNTERNETTE GÜVENLİK BİLİŞİM SUÇLARI.
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
İnternet, cep telefonu vb
5.SINIF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÇALIŞMA AMAÇLI SUNU
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İnternet Okur Yazarlığı
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Sağlık
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
BİLGİ GÜVENLİĞİ. Bilgi güvenliği elektronik ortamda kaydetmiş olduğumuz bilgilerimizin güvenli olması anlamında önemlidir. Elektronik ortamdaki bilgilerimizin.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE İNTERNET

Günümüzde,her kesimden bireyin yaşantısına bilgisayar bir şekilde girmekte ve bilişim teknolojisinin nimetlerinden yararlanılmaktadır.Örneğin;internet ortamında ödemeler kolayca yapılabilmekte,istenen her türlü bilgiye ulaşılabilmekte,istenilen kişilerle kolayca bağlantı kurulabilmekte vb. Bu teknoloji büyük bir hızla yaygınlaşmaya devam ederken,yetişkinler,kendilerinin bu nimetleri kaçırdığını düşünerek,çocuklarının çok küçük yaştan itibaren bilgisayarla tanışmasını istemektedirler.Bu düşünceyle, hemen her çocuğun odasına yetişkinlerin bilgisayarı olsa bile onun için ayrı bir tane bilgisayar alınmakta,internet bağlantısı çekilmekte ve daha sonra ise yine aynı yetişkinler,çocuğun bütün gün bilgisayarla ilgilenmesinden şikayetçi olmaktadır.Oysa çocuk onların istediği şekilde teknolojinin sınırsız nimetlerini keşfetmektedir.Bu duruma büyük bir özenle zemin hazırlayanlar yetişkinler değil midir ?

Bilgisayar aracılığıyla oyun oynayan,internete bağlanan ve chat yapan çocuklar,gerçek dünyadan uzaklaşmakta ve sanal dünyanın içine girerek bilgisayar bağımlısı bireyler haline gelmektedirler.Çocuk sanal dünyada oynadığı oyunlarda,çeşitli serüvenlere katılmakta ve gerçek dünyada yapamadığı ya da sınırlı olarak yapabildiği birçok şeyi özgür bir biçimde burada gerçekleştirebilmektedir.Ancak sanal dünya gerçek dünyadan farklıdır.

Bilgisayar,çocuğun kısa zamanda sonuca gitmesine,sözcük dağarcığının zayıf kalmasına,sabırsızca ve fazla irdelemeden çabucak karar verir bir konuma gelmesine neden olabilmektedir.

Arkadaşlarla birlikte legolardan yapılan bir kule ile bilgisayar ortamında tek başına yapılan bir kulenin yaşantıdaki yeri aynı olabilir mi?

Acaba sanal dünyada hiç üstümüz kirlenmeden çamuru karıştırsak onu tanıyabilir,aynı tadı alabilir ve aynı deneyimi kazanabilir miyiz?

Sanal ortamda gerçekleştirilen chat aracılığla,sosyal kimliğini yeterince bulamamış çocukların birbirlerini tanımadan kurdukları ilişkilerde kimliklerini gizlemeleri ise kimlik gelişimlerini zedeleyici bir ortam yaratabilmektedir.

İnternette içki ve sigaraya özendiren,çocukların cinsellikle ilgili bilgileri yanlış anlaması ve cinsel sapmalara yönelmesi açısından ciddi bir tehlike olarak görülmektedir.

Görüldüğü gibi çok masum ve faydalı bir araç olarak görünen bilgisayar,doğru kullanılmadığı takdirde çocuklarda gelişimsel açıdan ciddi problemlere neden olabilmektedir.

Bazı önlemler alınmalıdır.

1-Öncelikle bilgisayar,internet ve video oyunlarının doğru kullanılmadığı takdirde çocuklar üzerinde bırakacağı etkiler konusunda yetişkinler bilgi sahibi olmalı ve çocuğuna bilişim teknolojisini öğretmek için aceleci davranmamalıdırlar.

2-Çocuk yaşantısında her türlü bilgi,beceriyi kazanmalı ve gelişimini yaşına uygun bir şekilde sürdürmelidir.

3-Programın kullanımı,oyunun oynanması ya da internette dolanma sırasında yetişkin mutlaka çocuğa vakit ayırmalı,onunla birlikte olmalı,gördükleri şeylere ilgi göstermeli ve çocuğun becerileri hakkında yorumlarda bulunmalıdır.

4-Konu ile ilgili yapılan araştırmalarda,dokuz yaş ve altındaki çocukların tek başlarına internette bağlanmasının uygun olmadığı ve yakından denetlenmeleri gerektiği belirtilmektedir.

Çocuğun çevresindeki bireylerden ve oyundan edindiği bilgi ve deneyimi,bilgisayar çocuğa sağlayamamaktadır.

UNUTULMAMALIDIR Kİ!

BİLGİSAYAR ASLA YETİŞKİNİN YERİNİ ALMAMALI,EĞİTİMCİ KONUMUNDA OLMAMALIDIR.

HAZIRLAYANLAR 062706040 – HÜSNİYE KILDIRGICI 062706066 – SEBİHA SARAÇ 062706076 – TUĞBA ŞİRİN