Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Stilleri.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sağlık iletişimi ve Kuramları
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Zeka Gerilikleri.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Spor hareketleri dönemi
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Öğrenen Kişinin Özellikleri Cinsiyet, yaş, iş tecrübesi, eğitim ve kültür Genel özellikler Hazır bulunuşluk düzeyi: Ön koşul bilgi, beceri ve tutum yeterlikleri Özel giriş özellikleri Bireylerin bilgiyi nasıl işlediği ve öğrenme görevlerine nasıl yaklaşım gösterdiği Öğrenme stilleri

Öğrenen Kişinin Özellikleri Okul notu, eğitim düzeyi, not ortalaması, alınan dersler, notlar, standart testlerden alınan puanlar Akademik bilgi Yaş ve olgunluk düzeyi, konuya ilişkin motivasyon ve tutum, beklentiler ve mesleki beklentiler, iş deneyimi, özel yetenekler, motor beceriler, çevresel koşullarda çalışma becerisi Kişisel ve sosyal özellikler

Öğrenen Kişinin Özellikleri Farklı geçmiş ve davranışları olan etnik kültürlere sahip bireyler Önyargısız materyaller ve çeşitli öğretim yöntemleri Öğrenmede kültürel farklılıkları gösteren kişiler Fiziksel engelli bireyler vd. ÖT’na uzmanın katılımı Engelli öğrenenler Andragoji: Açık hedefler, yapılandırılmış program, yararı ve pratik kullanımı, zaman, bilgili öğretim elemanı, deneyimler, öz denetimli ve bağımsız, karar alma, daha az esneklik ve işbirliği Yetişkin öğrenenler

Bağlamsal Analiz Bağlam, öğretim ve öğrenmeyi engelleyebilen veya kolaylaştırabilen engellerin toplamıdır. Bağlamsal analiz, öğretim tasarımı ve sunumunu etkileyecek çevresel faktörler hakkında bilgi sağlar.

Bağlam türleri Yönlendirici bağlam Transfer bağlamı Öğrenen kişinin öğretime katkı olarak getirdiği bilgi, beceri ve tutumu Öğrenen kişinin, öğretimin yararına ilişkin algısı Transfer bağlamı Bilgi ve becerilerin eğitim sonrasında da uygulanması Öğretim bağlamı

Öğretim Bağlamı Zaman

Bağlamsal Bir Analizin Yürütülmesi Veri toplama Anket Gözlem Görüşme Verilerin analizi