ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yönetim ve Organizasyon
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İŞLETME YÖNETİMİ.
İŞLETME FONKSİYONLARI
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Yönetim Yöneticilerin gerçekleştirdikleri karmaşık, hem tekrarlayan hem de yenilikçi süreçleri kapsayan ve bir örgüt içinde yürütülen faaliyetler bütünüdür.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Ara Sınav Deneme Seçmeli Sorular
Yönetim ve Yöneticilik
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Örgütsel Kariyer Planlaması
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.

Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ NEDİR? HAFTA Yrd. Doç. Dr. Özlem ÇETİNKAYA BOZKURT

içerik İnsan ilişkileri becerilerinin önemi Yöneticiler ne yapar? Örgütsel davranışa giriş Örgütsel davranışa katkısı olan disiplinler Örgütsel davranışı bekleyen zorluklar ve fırsatlar

İŞ YERİNDE İNSAN İLİŞKİLERİ BECERİLERİNİN ÖNEMİ iş yerinde kurulan pozitif ilişkiler iş yerindeki stresi azaltmakta daha az çalışan işten ayrılmayı düşünmektedir. Bu sebepten insan ilişkileri becerileri gelişmiş yöneticilerle çalışmak iş yerini daha çekici kılacak ve kalifiye elemanları elde tutmayı daha kolay hale getirecektir.

Örgütsel Davranış İnsanların örgütler içindeki hareketlerinin ve tutumlarının sistematik olarak incelenmesidir. İşgören performansı; verimlilik, devamsızlık ve işgören devir oranı gibi değişkenlerle ölçülebilir. Performans ve performansla ilgili değişkenler, işgöreni etkileyen çok sayıda içsel (tutumsal değişkenler: iş doyumu, bağlılık vb.) ve dışsal (ücret politikası, özendiriciler vb.) değişkenden etkilenir.

BUZDAĞI OLARAK ÖRGÜT GÖRÜNÜR YÖNLER(BUZDAĞININ GÖRÜNÜR TARAFI) Stratejiler Hedefler Yapı Teknoloji Politikalar SAKLI YÖNLER (BUZDAĞININ GÖRÜNMEYEN TARAFI) Tutumlar Algılar Biçimsel olmayan etkileşimler Bireylerarası ve gruplar arası çatışmalar

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞIN KONULARI

Örgüt İki ya da daha fazla kişiyi kapsayan, planlanmış koordinasyona sahip biçimsel yapıdır. Bilinçli bir şekilde koordine edilen 2 veya daha fazla kişiden oluşan bir hedefe ulaşmak için sürekli bir temel çerçevesinde işleyen sosyal bir birimdir. Örgütlerde otorite, hiyerarşi ve işbölümü vardır. Örgütlerin ortak özellikleri: hedefler, yapı ve insanlar.

Örgütsel Davranışla İlgili Disiplinler Psikoloji (insan davranışları), Sosyoloji (sosyal ilişkiler, iletişim, sosyal beceriler, statü, güç, çatışma), Sosyal psikoloji (grup dinamikleri, grup içinde insan davranışları), Antropoloji (kültürün bir fonksiyonu olarak örgütsel davranış), Siyaset bilimi (çatışma, güç paylaşımı, örgüt içi siyasal davranışlar).

Örgütsel Davranışın Amaçları Açıklamak Tahmin etmek Etkilemek Yöneticiler çalışanların bazı davranışlarının niçin diğerlerinden farklı olduğunu açıklama, çeşitli eylem ve kararlara nasıl tepki vereceklerini tahmin etme ve davranışlarını etkileme yeteneğine ihtiyaç duyarlar.

YÖNETİCİ KİMDİR VE NE İŞ YAPAR?

YÖNETİCİ; KARI VE RİSKİ BAŞKASININ OLMAK ÜZERE MAL VEYA HİZMET ÜRETMEK İÇİN ÜRETİM FAKTÖRLERİNİN ALIMINI YAPAN VEYA YAPTIRAN BUNLARI BELLİ GEREKSİNİMLERİ DOYURMA AMACINA YÖNLENDİREN, İŞLETMEYİ GİRİŞİMCİ ADINA ÇALIŞTIRMAK SORUMLULUĞU BULUNAN KİMSEDİR.

YÖNETİCİNİN FONKSİYONLARI

YÖNETİCİNİN ROLLERİ

YÖNETİCİLİK ROLLERİ 1. BİLGİSEL ROLLER: KONTROL VE MONİTÖR ROLÜ: YÖNETİCİ ÇEVRESİNİ ARAŞTIRARAK SÜREKLİ BİLGİ TOPLAR VE DENETİM YAPAR. BU BİLGİLER ÇOĞUNLUKLA SÖZLÜ OLARAK BAĞLANTI KURDUĞU BİREYLERDEN EDİNDİĞİ BİLGİLERDİR DAĞITICI ROLÜ: SAĞLADIĞI BİLGİLERİ ÜSTLERİNE İLETİR. YÖNETİCİLER İMTİYAZLI OLARAK EDİNDİKLERİ BİLGİLERİN ÇOĞUNU BUNLARA ULAŞMA İMKÂNI OLMAYAN ASTLARINA İLETİRLER, ONLARI BİLGİLENDİRİRLER SÖZCÜ ROLÜ: YENİ KONU HAKKINDA BİLGİ VERİR. YÖNETİCİLER BİRİMLERİ VE ÖRGÜTLERİ DIŞINA BAZI BİLGİLERİ VERİRLER. YENİ ÜRÜN TASARIMLARI HAKKINDA KAYNAK SAĞLAYICILARA İSTEKLERİNİ BİLDİRİRLER. KONUŞMALAR YAPARLAR, ÖRGÜTLERİNİ TANITIRLAR. 22

LİDERLİK : ASTINI HAREKETE GEÇİREBİLECEK ÖZELLİKLERE SAHİP OLMAK. 2. BİREYLER ARASI ROLLER TEMSİLCİLİK ROLÜ: İŞLETMEYİ YÖNETİCİNİN TEMSİL ETMESİDİR . ÜLKE İÇİNDE VE DIŞINDA İŞLETMEYİ TEMSİL EDER. ÜST YÖNETİCİNİN ÖNEMLİ KİŞİLERİ KARŞILAMASI, AÇILIŞLARDA BULUNMASI, TÖRENLERDE ÖDÜL VERMESİ, SATIŞ YÖNETİCİSİNİN ÖNEMLİ BİR MÜŞTERİYLE YEMEĞE ÇIKMASI LİDERLİK : ASTINI HAREKETE GEÇİREBİLECEK ÖZELLİKLERE SAHİP OLMAK. HER YÖNETİCİ BİRİMİNDEKİ ÇALIŞANLARI GÜDÜLEMELİ, GEREKSİNİMLERİNİ ÖRGÜTÜN AMAÇLARI YÖNÜNDE KARŞILAYABİLMELİDİR. İLİŞKİ : DİĞER KURUMLAR VE KURULUŞLARLA BAĞLANTI KURMA, İLETİŞİM SAĞLAMA KONUMU İÇİN EN İYİ İLİŞKİ KURMAYI SAĞLAMAKTIR. YÖNETİCİLER KENDİ DİKEY KOMUTA ZİNCİRİ DIŞINDAKİ BİRİMLERLE BİRÇOK İLİŞKİ KURMAKTALAR. BU İLİŞKİLER KENDİ ÜSTLERİ İLE OLAN İLİŞKİLERDEN DAHA FAZLADIR 23

ANLAŞMAZLIKLARI ÇÖZÜCÜ: ÖRGÜTTE BİR SORUN OLDUĞUNDA BU SORUNU ÇÖZER. 3. KARAR VERME ROLLERİ: GİRİŞİMCİ: İYİ BİR FİKİRLE KARŞILAŞTIĞINDA BUNU UYGULAMAYA KOYAN KİŞİ . GİRİŞİMCİ OLARAK YÖNETİCİ KENDİ BİRİMİNİ İYİLEŞTİRMEYE, ÇEVREYLE DAHA UYUMLU HALE GETİRMEYE ÇALIŞIR. İYİ BİR FİKİRLE KARŞILAŞTIĞINDA BUNU UYGULAMAYA KOYAR YA DA KOYDURUR. ANLAŞMAZLIKLARI ÇÖZÜCÜ: ÖRGÜTTE BİR SORUN OLDUĞUNDA BU SORUNU ÇÖZER. ANLAŞMAZLIKLARI ÇÖZÜCÜ ROLÜ, YÖNETİCİYİ KONTROLÜ DIŞINDAKİ DURUMLARLA KARŞI KARŞIYA GETİRİR. BİR GREV BAŞLAYABİLİR, KAYNAK SAĞLAYICI SÖZLEŞMESİNİ YERİNE GETİREMEYEBİLİR, BÜYÜK BİR MÜŞTERİ İFLAS EDEBİLİR. YÖNETİCİ BÜTÜN BUNLARLA BAŞ EDEBİLMELİ VE ÇÖZÜM BULMALIDIR KAYNAK DAĞITICI: KAYNAKLARIN NEREYE NASIL DAĞITILACAĞI HAKKINDA BİLGİ VERİR. KAYNAK DAĞITICI OLARAK HANGİ KAYNAKLARIN HANGİ ÖNCELİKLE, NEREYE VE NASIL DAĞITILACAĞINA KARAR VERİR. BUNU YAPARKEN DE DENGELERİ İYİ KORUMASI GEREKİR MÜZAKERECİ: BİR FİKİR HAKKINDA ALT VEYA ÜST BİRİMLER İLE YADA DIŞ KURUMLARLA GÖRÜŞÜR, O KONU HAKKINDA BİLGİ VERİR. MÜZAKERECİ OLARAK YÖNETİCİ OLDUKÇA BÜYÜK BİR ZAMAN HARCAR. HER DÜZEYDEKİ YÖNETİCİ PEK ÇOK KONUYU GEREK ASTLARI VE ÜSTLERİYLE GEREKSE DIŞARIDAKİ BİRİM VE BİREYLERLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR 24

5. YÖNETİM DÜZEYLERİ VE YÖNETİCİ BECERİLERİ YÖNETİCİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER: YÖNETİMSEL BECERİLER 1. KAVRAMSAL BECERİLER: YÖNETİCİNİN TÜM ÖRGÜTÜN KARMAŞIKLIĞINI ANLAMASI VE HER BİRİMİN ÖRGÜTÜN TEMEL HEDEFLERİNE KATKISINI DEĞERLENDİREBİLME BECERİSİDİR. ÖRGÜTE ÇEVRESİNE UYARLAMA İŞLEVİ DE GÖRÜR. ANALİTİK BECERİ : SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN MANTIKSAL, BİLİMSEL YAKLAŞIM VE TEKNİKLERİ KULLANABİLMELİDİR. KARAR VERME BECERİLERİ : ÇEŞİTLİ SEÇENEKLER ARASINDAN SEÇİM YAPABİLME BECERİSİDİR. 2. İNSAN İLİŞKİLERİ BECERİLERİ: BAŞKALARINI ANLAYABİLMELİ VE ONLARLA ÇALIŞABİLMEDİR. HER DÜZEYDEKİ YÖNETİM İÇİN GEREKLİDİR. ÖZELLİKLE ORTA VE ALT YÖNETİM DÜZEYİ İÇİN. 3. TEKNİK BECERİLER: YÖNETİCİNİN BİR SÜREÇ YADA YÖNTEM ÜZERİNDEKİ BİLGİ VE BECERİSİDİR. İŞLERİN DOĞRUDAN YAPILDIĞI ALT YÖNETİMDE İŞGÖRENLERE YOL GÖSTERMEK VE DESTEK VERMEK AÇISINDAN BU BECERİ ÇOK ÖNEMLİDİR. 25

26