Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar 2008 - İstanbul.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Yeni Medya’nın özellikleri
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
İNTERNET.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
SOSYAL MEDYA.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
E-postanın nasıl kullanılır?
Hayat boyu öğrenme programı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
Web 2 araçları Web 2 araçları.
Sınıfımızın Yeni İletişim Noktası
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Temel Bilgi Teknolojileri
İletişim Araçları.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Sunum transkripti:

Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul

Bu derste işlenecek konular Yeni Medya’nın etkileri  Sosyal  Ekonomik  Sektörel  Politik  Kültürel Örnek “Yeni Medya” vakaları  Küresel  Yerel Konuk konuşmacılar

Dönem Ödevi Herhangi bir yeni medya hizmetini;  Etkileşim  Kişisellik  Mobilite  Görsel-işitsellik  İçerik güncelleme/İletim hızı unsurları açısından analiz et.

Dönem Ödevi-İstenenler Ödev için 5er kişilik proje grupları kurulacak. Gruplar 20şer dakikalık sunuş hazırlayacak.  Sunuş PowerPoint formatında ve CDde teslim edilecek. Sunuş sonunda sorular yanıtlanacak. Soru sorma ve derse katılıma da not verilecek. Grup üyeleri ve konuyu bana mail/SMS ile bilgi Dönem Ödevi Zaman çizelgesi  Grup oluşturma : 3 Nisan  Grupların açıklanması: 5 Nisan  Ödev sunumları : 17 Nisan-8 Mayıs (4 hafta)

Dönem Ödevi-Notlandırma Toplam 40 puan üzerinden notlandırılacak.  Sunuş: 26 puan  Soru yanıtlama: 8 puan  Soru sorma/derse katılım: 6 puan

Yeni Medya (İnternet-Mobil) Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler Yazı, Fotograf, Ses ve Görüntü tabanlı içerik  Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun, Sinema, vd. Avantaj  Kalıcı  Yüksek görsel işitsellik  Yüksek iletim hızı  Yüksek etkileşim  Yüksek mobilite  Kişisel Dezavantajları  Yaygın değil  Kullanımı beceriye dayalı

Web2.0-interaktif yeni medya Metin paylaşım (blog-sanal günlük)  Blogger.com, blogspot.com  Hafif.org, bildirgec.org Resim, video paylaşım  Youtube, flickr  vidivodo.com, hemenpaylas.com, ohbeanlari.com Metin, resim, video paylaşım  Myspace.com Interaktif duygu ve düşünce paylaşımı  Facebook.com  Mondus.net

Web2.0-Temel özellikler Herkes yayında-Herkes iletişimde  Topyekün iletişim  Bireysel duygu ve düşünce paylaşımı  Cemaat/topluluk oluşturma, toplu paylaşım, topyekün hareket  Sosyalleşme Kontrol/sansür yok!  Hareket serbestisi  Doğru/yanlış ayrımı belirsiz  Manipülasyona açık Çok fazla içerik  Algıda seçicilikte azalma  Güvenilirlikte azalma

Küreselleşme ve yeni medya sektörü Küreselleşme  Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı  İnsanın dünyada serbest dolaşımı  Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı  Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı  Küresel kurumların oluşumu AB NAFTA ASEAN APEC  Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu

Yeni Medyaların Küresel Sorunları Yerelleşme Küresel ve Yerel Düzenleme eksikliği Heterojen yeni medya altyapıları

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Geleneksel Medya Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni Medya Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes Kitle Yayıncı Kitle

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni medya => Bilgi toplumu ?? Bilgi toplumu kriterleri  Siberalan kullanımı  Teknolojik yaygınlık  İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler  Ekonomik artı değer  Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Siberalan kullanımı Siber iletişim biçimleri (Birebir+Kitlesel)  Yazılı (Text)  E-posta  Kısa Mesaj  Web Sohbet (Chat)  İnternet metinleri (Blog, vd.)  İşitsel (Audio)  İnternet/Mobil Sesli sohbet (Audio Chat)  İnternet Radyo  Sanal Ses Kayıtları  Görsel (Video)  Görüntülü Telefon  Mobil/İnternet/Sayısal TV  Sanal Görüntü Kayıtları

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Teknolojik yaygınlık Teknolojinin yaşam süreçlerine dahil olması  Örnek: Japonya Bilgi endeksi  # telefon mesajları  Bilgi araçları sayısının toplam nüfusa oranı

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler Ürün => servis Endüstri => bilgi Uzmanlaşma => multi-disipliner beceri İş-özel yaşam sınırları

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Ekonomik artı değer Bilgi işlemlemeye dayalı iş süreçleri Bilgi yoluyla elde edilen verimlilik ve tasarruf

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim Dil  İnternet jargonu  Mobil jargon Biçem  Yapay Gerçekleme

Etkileşim  İlişkilerin canlı tutulması  Fiziksel iletişimin azalması Özel Hayat  7/24 erişilebilirlik  Süratli “Güvenlik/Acil Yardım” müdahalesi Yeni Medya’nın toplumsal etkileri-sorunlar

Acil konum belirleme ve kurtarma Sanal Topluluklar (yahoogroups.com) TEGV Bağış hattı Afet Bilgi  34 Belediye Yayın Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnekler)

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)

Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)