Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul
Bu derste işlenecek konular Yeni Medya’nın etkileri Sosyal Ekonomik Sektörel Politik Kültürel Örnek “Yeni Medya” vakaları Küresel Yerel Konuk konuşmacılar
Dönem Ödevi Herhangi bir yeni medya hizmetini; Etkileşim Kişisellik Mobilite Görsel-işitsellik İçerik güncelleme/İletim hızı unsurları açısından analiz et.
Dönem Ödevi-İstenenler Ödev için 5er kişilik proje grupları kurulacak. Gruplar 20şer dakikalık sunuş hazırlayacak. Sunuş PowerPoint formatında ve CDde teslim edilecek. Sunuş sonunda sorular yanıtlanacak. Soru sorma ve derse katılıma da not verilecek. Grup üyeleri ve konuyu bana mail/SMS ile bilgi Dönem Ödevi Zaman çizelgesi Grup oluşturma : 3 Nisan Grupların açıklanması: 5 Nisan Ödev sunumları : 17 Nisan-8 Mayıs (4 hafta)
Dönem Ödevi-Notlandırma Toplam 40 puan üzerinden notlandırılacak. Sunuş: 26 puan Soru yanıtlama: 8 puan Soru sorma/derse katılım: 6 puan
Yeni Medya (İnternet-Mobil) Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler Yazı, Fotograf, Ses ve Görüntü tabanlı içerik Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun, Sinema, vd. Avantaj Kalıcı Yüksek görsel işitsellik Yüksek iletim hızı Yüksek etkileşim Yüksek mobilite Kişisel Dezavantajları Yaygın değil Kullanımı beceriye dayalı
Web2.0-interaktif yeni medya Metin paylaşım (blog-sanal günlük) Blogger.com, blogspot.com Hafif.org, bildirgec.org Resim, video paylaşım Youtube, flickr vidivodo.com, hemenpaylas.com, ohbeanlari.com Metin, resim, video paylaşım Myspace.com Interaktif duygu ve düşünce paylaşımı Facebook.com Mondus.net
Web2.0-Temel özellikler Herkes yayında-Herkes iletişimde Topyekün iletişim Bireysel duygu ve düşünce paylaşımı Cemaat/topluluk oluşturma, toplu paylaşım, topyekün hareket Sosyalleşme Kontrol/sansür yok! Hareket serbestisi Doğru/yanlış ayrımı belirsiz Manipülasyona açık Çok fazla içerik Algıda seçicilikte azalma Güvenilirlikte azalma
Küreselleşme ve yeni medya sektörü Küreselleşme Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı İnsanın dünyada serbest dolaşımı Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı Küresel kurumların oluşumu AB NAFTA ASEAN APEC Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu
Yeni Medyaların Küresel Sorunları Yerelleşme Küresel ve Yerel Düzenleme eksikliği Heterojen yeni medya altyapıları
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Geleneksel Medya Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni Medya Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes Kitle Yayıncı Kitle
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni medya => Bilgi toplumu ?? Bilgi toplumu kriterleri Siberalan kullanımı Teknolojik yaygınlık İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler Ekonomik artı değer Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri Siberalan kullanımı Siber iletişim biçimleri (Birebir+Kitlesel) Yazılı (Text) E-posta Kısa Mesaj Web Sohbet (Chat) İnternet metinleri (Blog, vd.) İşitsel (Audio) İnternet/Mobil Sesli sohbet (Audio Chat) İnternet Radyo Sanal Ses Kayıtları Görsel (Video) Görüntülü Telefon Mobil/İnternet/Sayısal TV Sanal Görüntü Kayıtları
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri Teknolojik yaygınlık Teknolojinin yaşam süreçlerine dahil olması Örnek: Japonya Bilgi endeksi # telefon mesajları Bilgi araçları sayısının toplam nüfusa oranı
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler Ürün => servis Endüstri => bilgi Uzmanlaşma => multi-disipliner beceri İş-özel yaşam sınırları
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri Ekonomik artı değer Bilgi işlemlemeye dayalı iş süreçleri Bilgi yoluyla elde edilen verimlilik ve tasarruf
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim Dil İnternet jargonu Mobil jargon Biçem Yapay Gerçekleme
Etkileşim İlişkilerin canlı tutulması Fiziksel iletişimin azalması Özel Hayat 7/24 erişilebilirlik Süratli “Güvenlik/Acil Yardım” müdahalesi Yeni Medya’nın toplumsal etkileri-sorunlar
Acil konum belirleme ve kurtarma Sanal Topluluklar (yahoogroups.com) TEGV Bağış hattı Afet Bilgi 34 Belediye Yayın Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnekler)
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)
Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)