Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri A.Ş.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM LON-CAPA
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Tematik Proje Destek Programı
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Almanya’da Uzaktan Eğitim
3D DEFTER VE SES.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
SINIF GEÇME.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
SANAL SINIF UYGULAMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ENDÜSTRİ 4.0: FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner KAÜ, Endüstri Mühendisliği Bölümü Website: www.drcetiner.org www.verimodelleme.com E-posta: drcetiner@gmail.com www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Bilgi Çağı nedir? www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Çağlar: Tarihçe M.Ö. 100,000 Yontma Taş Devri M.Ö. 6,000 Tarım Çağı M.S. 1,750 Endüstri Çağı M.S. 1975 Bilgi Çağı www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Bilgi Çağı Nedir Bilgi Çağını farklı kılan? www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Hammadde ve işgücünün Üretim Maliyetlerindeki Payı Bilgi Çağı Hammadde ve işgücünün Üretim Maliyetlerindeki Payı Endüstriyel Çağ Bilişim Çağı %60 %2 www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir. Bilgi Çağında ..... Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir. Ekonomik Güç Bilgidir. (Knowledge is power) www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Peki. Bu insanlar için ne anlama geliyor? www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Bilgi Patlaması Son 30 yıl içinde geçmişteki 5,000 yıldan daha fazla bilgi üretildi Bilgi her 5 yılda ikiye katlanıyor www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

İş Yetenekleri Yeni işler daha fazla bilgiye dayanmaktadır. www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

İş Yetenekleri Bilgisayar kullanabilen işçiler diğerlerine Göre %15 daha fazla kazanmaktadır. www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Sonuç Uluslar ve bireylerin yaşamı artık bilişim yeteneklerine bağlı Çoğu bilişim yetenekleri de elektronik temellidir. www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Bütün bunların eğitimle ne ilgisi var? www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Mevcut Anlayış Tarımsal Endüstriyel www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Tarımsal Toplumda Eğitim Anlayışı Günde 6.5 saat Yılda 9-ay okul (yaz aylarında tarlada çalışma) www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Endüstri Toplumunda Eğitim Anlayışı Önceden belirlenen sıkı bir müfredat 45-50 dakika ders saatleri ve arada mola www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Yeni Anlayış (Bilgi Toplumunda Eğitim) Zaman sınırı olmaması Coğrafi bölge sınırı olmaması Düşük maliyetli olması Teknolojiyi Kucaklama Öğrenci odaklı Etnik dağılımlı www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Uzaktan Eğitim nedir? Öğretim ve öğrenim işlemlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak (çoğunlukla internet üzerinde) gerçekleştirildiği bir ortamdır. www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak Öğrencinin daha iyi öğrenmesi için daha fazla gayret Kalite ve değerlerini öğrenciye daha fazla kanıtlamak Eğiticiler üzerindeki bazı yükleri kaldırmak ve performansa ait anlayışı değiştirmek Bilişim teknolojisine en kısa zamanda ayak uydurmak Yeni yöntemler geliştirmek Öğrenci odaklı çözümler, ders araçları geliştirmek www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak KISACA YUKARIDAKİ SAYILANLARI YAPAN DİĞER KURUMLARLA SIKI REKABETE HAZIR OLACAKLAR www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak SANAL EĞİTİM ORTAMLARI KULLANIMI Multimedya teknolojileri kullanımı www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Not verilebilen Etkinlikler Tartışma Forumları Sınavlar BİR SANAL EĞİTİM ORTAMI NELERE SAHİPTİR? Kalite Ölçüm Araçları Anket Tarama Wiki Not verilebilen Etkinlikler Tartışma Forumları Sınavlar Adım adım Dersler Terimler Sözlüğü Proje Çalıştay Ödevler E-portfolio (Journal) Ders Araçları (SCORM) Günlükler (blog) Diğer Araçlar Her tür kaynak Sohbet (Chat) www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

YAKIN GELECEKTE EĞİTİMDEKİ DEĞİŞİKLİKLER NELER OLABİLİR? Şirketler üniversitelerle sıkı bir rekabete girecek Eğitim kurumları ve teknolojik firmalar arasında önemli ortaklıklar Yeni ortama ayak uyduramayan pekçok üniversite için problem! Öğrenmenin çoğu internet ortamına kayacak Öğretmenin rolü değişecek. Yüzyüze eğitim yerine, içerik geliştirme, kaliteki dersler hazırlama, ve rehberlik önem kazanacak. Yukarıdaki alanlarda iyi yetişmiş öğretmenler şirketler tarafından istihdam edilecek Pek çok öğrenci üniversite diplomalarını internet üzerinde kaliteli eğitim verebilen kurumlardan alacak Eğitimde ücretler düşecek Öğrenciler herbir dersi farklı yerlerden alacak Eğitim kurumları kaliteli öğrenci için yarışacak www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Uzaktan Eğitim Günlüğü Uzaktanegitim.blogspot.com Örnek sanal bir kurs www.drcetiner.org adresinde düzenlenmiştir. www.drcetiner.org Uzaktan Eğitim Günlüğü Uzaktanegitim.blogspot.com www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Social Constructivism (Sosyal Oluşumculuk) Sosyal oluşumcular öğrenmeyi sosyal bir süreç olarak tanımlamaktadırlar. Davranış değişimi (yani öğrenme) pasif bir süreçle dış güçler tarafından gerçekleştirilemez. Anlamlı öğrenmeler, bireyler sosyal etkinliklere katıldığında gerçekleşir. Beaumie Kim (2001) www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Öğrenme Piramidi %5 Ders %10 Okuma %20 İşitsel-Görsel %30 Ortalam Öğrenme Oranı Okuma İşitsel-Görsel Demo-Gösterim Tartışma Grubu Yaparak, pratik ederek Kullanma ve Diğerlerine Öğretme %5 %10 %20 %30 %50 %75 %90 National Training Laboratories Bethel, Maine www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Eğitimi psikolojisi uzmanı William Glasser’e göre öğrenme: Okuduğumuzun %10’u (sadece okuma) İşittiğimizin %20’si Gördüğümüzün %30’u İşittiğimiz ve gördüğümüzün %50’si (Multimedya) Tartıştığımızın %70’i (Forumlar) Uyguladığımızın %80’i (Aktiviteler) Başkalarına öğrettiğimizin %95’i (hatta öğretmen öğrencisinden bile öğrenebilir) www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

Uzaktan Eğitim Destekli Aktif Öğrenme Paradigması Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi isimli makaleye bakınız... ? ? ? www.drcetiner.org Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner