BARINMA VE SOSYAL YARDIM MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

T.C. KAYSERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİR.
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
Vakfımız, Sayın Valimizin Başkanlığında; Büyükşehir Belediye Başkanı,, İl Defterdarı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü, İl Milli Eğitim Müdürü, İl.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Engellilik ve Dava Örnekleri
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
EVDE HASTA BAKIMI.
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
TÜRKİYE’ DE YAŞLI İNTİHARLARI. Yapılan son sayımda elde edilen verilere göre Türkiye’ de 70 milyon 586 bin 256 kişi yaşamakta ve bunların % 7.1’ i 65.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Sağlık ve Sosyal Güvenlik Kurumlarına Giriş
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kamu Hastaneleri Birliği
Destek Eğitim Odaları.
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
SSB/PL/01 Yayın Tarihi: Rev. No.:Tarih:04/13/03/2014 YENİ BİNA BODRUM KAT Sağlık Kurulu İbraz D eposu Çay Ocağı Depo Ulaştırma Depo Numune Odası.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Diyarbakır Çocuk Hastanesi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Konteyner Kent Sağlık Hizmetleri Yılları KİLİS Deneyimi
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
SAĞLIK, KÜLTÜR ve SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL HAZİRAN 2018 DÖNEM BRİFİNGİ
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Farmakovijilans Sorumlusu
S.B.Ü. ANTALYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇOCUK İZLEM MERKEZİ Vildan DÖNMEZ Sosyal Hizmet Uzmanı Adli Görüşmeci.
Sunum transkripti:

BARINMA VE SOSYAL YARDIM MERKEZİ SAĞLIK VE SOSYAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI SOSYAL HİZMETLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ BARINMA VE SOSYAL YARDIM MERKEZİ “ Kimsesizlerin kimsesi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ”

STRATEJİK AMACIMIZ SOSYAL HİZMET ALANLARINA DAİR İlimizde yaşayan tüm insanların kendi bünye veya çevre koşullarından kaynaklanan sosyal ve ekonomik yoksunluklarını, talep ve beklentilerini bilimsel kriterler doğrultusunda tespit ederek, elde edilen verileri kendini sürekli güncelleyebilen “ Sosyal Yapı Veri Sistemi “ içinde değerlendirip, önceliği toplumsal risk gruplarına vermek koşulu ile söz konusu alanlarda sorumluluk ve etkinlik taşıyan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla eşgüdüm ve koordinasyon içinde; sahip olduğu her türden kaynağı tam zamanında, kesintisiz ve toplam kalite felsefesi anlayışıyla uygulamalarında işlevsel kılan bir yerel yönetim olmayı amaçlıyoruz.

Kocaeli’ de yaşamakta olan “sosyal ve ekonomik açıdan yetersiz” kimsesiz, dul- yetim, öksüz, sokak çocukları, sokakta kalmış her yaştan insanlar ve yolda kalmış vatandaşlarımız için İzmit İnönü Caddesi’nde bulunan binanın dört katı ŞUBAT 2005’de BARINMA ve SOSYAL YARDIM MERKEZİ olarak hizmete sunulmuştur.

Büyükşehir Belediyemizin Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü bünyesinde kurulan Merkezimizde halen ; 1 Merkez Sorumlusu, 8 Nöbetçi Memur, 1 Hemşire, 5 Hizmetli Personel tam zamanlı, 1 doktor yarım zamanlı olarak istihdam edilmektedir. Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü bünyesinde istihdam edilen Sosyal Hizmet Uzmanı ve Psikologlar süreçlerde gerektiğinde yarım zamanlı olarak görev yapmaktadırlar.

İzmit içinde İnönü caddesinde faaliyet gösteren merkezimizin toplam kapasitesi 84 kişidir. Dört kattan oluşan Merkezimizin 1.Katında : Merkez Sorumlu Ofisi, Ön Görüşme Yeri, Sosyal Servis, Revir, Yemekhane, Mutfak, Malzeme Deposu ve Personel WC ‘ leri 2. Katında : ( Kadın ve Çocuklar ) toplam 5 oda 17 kişilik ( Çamaşır Odası, Depo ve Müşahade Odası) 3. Katında : ( Erkekler ) toplam 6 oda 35 kişilik 4. Katında : ( Erkekler ) toplam 5 oda 32 kişilik hizmet sunum kapasitemiz bulunmaktadır.

24 saat “açık kapı sistemi” ile faaliyet gösteren Merkezimizde 24 saat sıcak su, üç öğün yemek ve gerektiğinde hijyen malzemesi ve giyim yardımları olanağı mevcuttur. Merkezle irtibatlanan her vatandaşımız mutlaka doktor kontrolünden geçirilmekte olup, herhangi bir sağlık sorunu olanların revirimizde veya hastanelerde tedavileri gerçekleştirilmektedir. Tedavi süreçleri içindeki vatandaşlarımızın ilaçları temin edilerek “gerektiği gibi” kullanımları yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Hastanede tedavi edilmesi gerekenlerin randevuları alınmakta ve takipleri sağlanmaktadır. ( ulaşımları da sağlanarak )

Merkezimizin adresi, kapasitesi ve hizmet süreçleri ile ilgili olarak İlimizdeki tüm Alt Kademe Belediyeleri, Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü, Jandarma, Muhtarlıklar, Sivil Toplum Örgütleri ve Yerel Basına gerekli bilgilendirme çalışmaları periyodik olarak yapılmakta olup; alandaki tüm kurum ve kuruluşlarla gerekli olan işbirliği süreçleri gerçekleştirilmiştir. Merkezle irtibatlanan herkesin kimlik bilgileri takip eden ilk mesai gününde Semt Karakolu ile paylaşılmaktadır.

Merkezden Yararlanma Koşulları * Yapılan sosyal incelemesinde ve tıbbi muayenesinde merkezde kalmasını engelleyecek herhangi bir olumsuzluğunun bulunmaması ( Saldırganlık, bulaşıcı hastalık, akıl hastalığı vb ) * Gündelik yaşamını sürdürebilecek fiziksel engeli bulunmaması, yemek, tuvalet ihtiyacı ve kişisel temizliğini kendi başına gerçekleştirecek durumda olması, * Güvenlik güçleri tarafından herhangi bir nedenle aranıyor olmaması, * Merkezin işleyişini ve diğer kalan kişileri rahatsız edici tavır ve davranışlarda bulunmaması, * Merkezin belirlenen amaçlar doğrultusunda işlev görebilmesi için İdare tarafından belirlenmiş olan kuralları bozucu tavır ve davranışlarda bulunmaması,

Merkezde Kalış Süresi Belirlenmiş olan “kabul kriterlerine” uyan bireyler merkezde en fazla üç ay süre ile kalabilirler. Bu süre zarfında öncelikli olarak varsa aileleri ile irtibatlandırılmaları için gerekli sosyal çalışmalar yapılır. Bu seçeneğin sağlanamaması halinde durumlarına uygun sosyal hizmet kurumlarına yönlendirilmeleri veya kendi başlarına yaşamlarını idame ettirebilmeleri konusunda ortam sağlanmaya çalışılır. Yapılan tüm bu çalışmalara rağmen bireylerin sokaklarda yaşamaktan başka seçeneklerinin olmaması halinde kalış süresi; Merkezde görevli Sosyal Hizmet Uzmanı, Doktor ve Merkez Sorumlusundan oluşan ekibin düzenleyeceği “durum değerlendirme raporu” Sosyal Hizmetler Şube Müdürü, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanı ve ilgili Genel Sekreter Yardımcısının onayından geçirilerek, dönemsel olarak uzatılır.

Merkezden Uzaklaştırma Kriterleri Barınma Merkezi’nin amaçlarına uygun işlev görebilmesi için ortaya konulmuş olan kurallara uyulmaması, bu konuda kendisine yapılmış olan uyarıları dikkate almayarak tutumlarında ısrar etmesi, merkezde kalan diğer insanları rahatsız etmesi, Kurum içerisinde alkol ve uyuşturucu madde kullanması, kumar oynaması, Hırsızlık yapması, Diğer kalan insanlara, kurum personeline saldırı ve tacizde bulunması, Kuruma ait eşyalara bilinçli olarak zarar vermesi, Yapılan sosyal incelemesinde güvenlik güçlerince aranıyor olması, Yapılan sosyal incelemesinde Merkeze Kabul kriterlerine uygun olmadığının tespit edilmesi, Kurum içi temizlik ve hijyen kurallarına, uyarılara rağmen uymaması, Merkezin işleyişi ile ilgili belirlenmiş olan yemek, temizlik, kapanma saati gibi prosedürlere ısrarla uymaması

Merkezin Çalışma Saatleri Merkezin normal çalışma saatleri 08:30 / 17:30’dur. Vardiyalı olarak çalışan personel Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü tarafından belirlenen çalışma saatleri içinde görev yaparak 24 saat işleyişi sağlarlar. Merkez Kapısı 07:00 / 23:00 saatleri arasında açıktır. Hafta sonu, bayram ve resmi tatillerde önceden çalışacağı belirlenen personel aracılığı ile yukarıda belirtilen saatlerde hizmetler yerine getirilir.

2005 yılı Şubat ayında faaliyete geçen Merkezimizden bugüne değin 1009 farklı kişi faydalanmıştır. ( Nisan 2007’ ye kadar ) Bunlardan 809’ u erkek, 200’ ü kadındır. Cinsiyetlere göre verilen rakamların içinde her iki grup dahil 91 kişisi çocuktur.

Merkezimizde kalan vatandaşlarımıza yönelik olarak : Sosyal Güvencesi olmayan 41 kişiye yeşil kart çıkarılmıştır 67 kişi SHÇEK Sığınma Evine yönlendirilmiştir 8 kişinin SHÇEK Huzurevine yerleştirme işlemleri tamamlanmış olup, 4’ ü yerleştirilmiş, 4’ ü de sırada beklemektedir 6 kişiye Yaşlılık, Özürlülük veya diğer sebeplerden dolayı maaş bağlanması için işlemleri yapılmış ve maaş almaya başlamışlardır.

Merkezimize Dair Bazı İstatistikler : Merkezimize girişi yapılanlar en az 1 gün en fazla 15 ay misafir edilmiştir. Merkezimize çeşitli defalar başvuran ve 10 kez girişi yapılan olmuştur. Merkezimizde kalanların % 33 Kocaeli doğumlu veya Kocaeli nüfusuna kayıtlıdır. Merkezimize uzun süreli kalmak için başvuranların % 80 i kumar ve alkol yüzünden aile yapıları bozulan kişilerden oluşmaktadır. Merkezimizde kalanların yaş ortalaması 49 dur. 2005 yılı ortalaması günlük 29 kişi, kış ayları olarak sayabileceğimiz ekim-nisan ayı arası ortalaması ise günlük 33 kişidir. 2006 yılı ortalaması 25 kişi, ekim –nisan ayı ortalaması ise 37 kişidir. Merkezimize başvurularda; iş bulmak için gelen, aile yapısı bozulan, kirasını ödeyemeyen, prefabriklerin sökülmesi sonucu evsiz kalan, aile içi geçimsizlik yaşayan insanlar öne çıkmaktadır.