Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI
Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Sistem Analizi ve Planlama
Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Yeniden Yerleşim Planlaması
BASİT MAKİNELER.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Yazılım Proje Yönetimi
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Kurumumuzca Onaylanan Çevre Düzeni Planları
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
Diferansiyel Denklemler
İşletmeyi neden kurarız ?
Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Durum Analizi Sorun Analizi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sunum transkripti:

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI Bölüm 1. Giriş – Balıkçılık Yönetimi

1.2 Balıkçılık yönetimi nedir? Balıkçılık yönetiminin kesin bir tanımı bulunmamaktadır. Bu yüzden kendi içindeki uygulamalarında bazen sorunlar oluşabilmektedir. Bu sorunlara yol açmamak adına bu ders kapsamında FAO’nun balıkçılık yönetimi tanımı kullanılacaktır. «Bilgi toplama, analiz yapma, planlama, istişare yapma ve karar alma, kaynakları paylaştırma, kaynakların verimliliğinin devamını sağlama ve diğer balıkçılık hedeflerinin başarılması için, gerektiğinde yaptırım uygulayarak, balıkçılık aktivitelerini yöneten kuralları ve düzenlemeleri icra etmenin ve formülleştirmenin tümünü kapsayan süreçtir»

1.3.1 Balıkçılık yöneticisi kimdir? Balıkçılık yöneticisi terimi tek kişiyi ifade etmemektedir. Balıkçılık yöneticisi, balıkçılık yönetimi ile görevli otoritenin başkanı konumunda olan kişi veya kişilerdir. Bireysel, yerel, bölgesel veya ulusal düzeydeki balıkçılıkta yönetim uygulamalarından sorumlu insanlar örnek gösterilebilir.

1.3.1 Balıkçılık neden yönetilmelidir? Balık kaynakları kullanımı rasyonel bir şekilde yönetilmediği sürece yok olmaya mahkumdur. Günümüzde her üç ana balık stoğundan biri aşırı avcılığa maruz kalmaktadır. Avcılık yoluyla elde edilen üretim miktarı maksimum sınırına ulaşmıştır. Balıkçılık dinamik yapısı nedeniyle birçok değişkenin etkisi altındadır ve bu nedenle yönetilmesi zorunludur. Balıkçılığın, birçok bölgede birçok tür üzerine birçok av aracı ile yapılması anlaşmazlıklar ve zorluklar doğurur ve bunların çözümü yönetimle mümkündür. Biyolojik ve ekonomik sürdürülebilirliğin sağlanması ancak balıkçılık yönetimi ile mümkündür.

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 3. Balıkçılık Yönetiminin Sosyal Yönleri KISIM I: Balıkçılığın Temel Boyutları

Balıkçılık Yöneticisi Neyi Yönetir? Bu adam kendini ne sanıyor? Başkan mı? Hepiniz en az 3 çocuk yapın ! Daha vahim; Balıkçılık Yöneticisi 

Balıkçılık Yöneticisi Neyi Yönetir? Oysa Balıkçılık Yönetimi İnsan Yönetimidir

3.2 Kamusal Mülkiyet Trajedisi «Kamusal Mülkiyet Trajedisi» (Orta Malının Trajedisi) Ortak kaynağı tüketen bir grubun uzun vadeli yararlarına aykırı olduğunu bilmelerine rağmen, her birinin kendi çıkarları doğrultusunda bağımsız ve rasyonel davranarak, paylaşılan bir kaynağı tüketmesidir (Ekolojist Garrett Hardin, 1968).

3.2.1 Orta Malları için bir bilimin geliştirilmesi Orta Mallar dört temel mülkiyet hakları rejimlerinde yer alır: Açık Erişim (open-access): erişim ücretsiz ve herkese açık Özel mülkiyet (private property): kişi veya kuruluşların bir kaynağın kullanımını düzenleme hakkı ve diğerlerini hariç tutma durumudur. Devlet mülkü (state property): kullanımın düzenlenmesi ve erişimin kontrol edilmesi için hükümetin özel hakları elinde bulundurmasıdır. Toplumsal mülkiyet/Ortak mal (common property): kaynak, kendi kullanımını düzenleyen ve diğerlerini dışlayan belirli bir topluluğa aittir.

3.8.2 Yerelleşmiş Yönetimin Avantajları ve Güçlü Yönleri Hükümet birimlerinin kaynak yönetiminde, özellikle bölgesel seviyede, etkinliğinin zayıflığını ele alır. Paydaşların güçlenmesini sağlar. Kırsal kalkınma için ön şart olarak görülebilir. “İyi idareciliğin” gelişimi için ön şart olarak düşünülebilir. Yoksulluğun azaltılması için bir araçtır.

3.8.2 Yerelleşmiş Yönetimin Avantajları ve Güçlü Yönleri Mümkün olan en düşük örgüt düzeyinde problem çözme ve yönetime katılımı sağlar. Yerelleşme külfetli devlet hiyerarşileri kaldırır, bazı kamu hizmetleri sağlamak için düşük maliyetli bir yoldur. Yerelleşme kurumsal reform ve/veya yeni mevzuatın oluşturulmasını teşvik edebilir.

3.8.3 Yerelleşmiş Yönetimin Kısıtlamaları ve Zorlukları Kamu hizmetleri kaybına ve eşitsizliğin artmasına neden olabilir. bölgesel düzeyde idareciler demokratik olmayabilir, kaynakların seçkin bir sınıfa imtiyazı söz konusu olabilir. Temsiliyet eksikliği doğabilir. “Mümkün olan en düşük örgüt düzeyi” belirlenmesi güçtür, bazı durumlarda “yetki devri” yerelleşmeden çok merkezileşmeye ihtiyaç duyabilir.

3.8.3 Yerelleşmiş Yönetimin Kısıtlamaları ve Zorlukları Ekosistemler nadiren tek bir yerel yönetimsel yetki sınırı içerisine girer. Yerel çatışma ve sosyal gerginlikler doğurabilir ve kaynakların aşırı kullanımına neden olabilir. Yerel yargı, yerelleşme sürecinde kendilerine düşen yeni sorumlulukları yürütmek için gerekli mali desteği çok nadiren alabilir.

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 4. Ekonomik İlkeler: Balıkçılığa Ekonomik Bir Bakış Açısı KISIM I: Balıkçılığın Temel Boyutları

4.1.1 Bir balıkçılığın farklı bileşenleri Balıkçılık birtakım kritere göre şöyle sınıflandırılabilir: Ekonomik kategori (endüstriyel, küçük balıkçı, geçim) Mekânsal boyut (tatlı su: göl, nehir; deniz: kıyı, okyanus, yabancı sular) Mevsimsel profil (doğal farklılıklar için dinamik adaptasyonlar içerebilir) Menşe limanı (geminin bağlı olduğu liman) Karaya çıkış limanları (hangi limandan filonun işlettildiği) Av araçları ( değişen mevsimler) Gemi boyutu (gemi uzunluğu, tonajı, motor büyüklüğü) Hedef türler (çok türlü balıkçılık, değişen mevsimler) Ürün çeşitleri (taze, dondurulmuş, konserve, tuzlanmış vb.) Pazarlar (açık artırma, tüccarlar, dikey entegrasyon, satış organizasyonları, işleme sanayi vb.)

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 7. Av Araçlarının ve Yöntemlerinin Düzenlenmesi KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

4.1.1 Bir balıkçılığın farklı bileşenleri Ekosistem Etkisi ve Av Aracı Boy Seçme Tür Seçme Kaçış Sonrası Yaşam Oranı Hayalet Avcılık Habitat Etkisi Enerji Verimliliği Av Kalitesi Ekosistem Etki İndeksi Solungaç Ağı 8 4 5 1 7 5.4 Fanyalı Ağ 2 3 4.7 Oltacılık 6 10 9 7.3 Paragat 7.1 Tuzaklar Pinterler 7.6 Zıpkın, Mızrak 8.4 Pelajik Trol 6.3 Dip Trolü Algarna 4.6 Karides Trolü 4.3 Sürütme Ağı 6.0 Gırgır - 7.7 Iğrıp Fırsat maliyeti Herhangi bir malın üretimini bir birim artırmak için başka bir maldan vazgeçilmesi gereken mal ve/veya kazanç miktarıdır. Başka bir deyişle iktisadi bir seçim yapılırken vazgeçilmek zorunda kalınan ikinci en iyi alternatiftir. Bölüm 8. Alan ve Zaman Kısıtlamaları (Ek)

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 8. Alan ve Zaman Kısıtlamaları KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

Ülkemizdeki Özel Çevre Koruma Bölgeleri • Gökova • Köyceğiz-Dalyan • Fethiye-Göcek • Patara • Kaş-Kekova • Göksu Deltası • Belek • Foça • Datça-Bozburun • Pamukkale • Gölbaşı • Ihlara • Tuz Gölü • Uzungöl

Alan ve zaman kısıtlamalarının avantajları Alan ve zaman kısıtlamaları, balıkçılık yöneticilerine amaçlarına ulaşmak için şu yollarla yardım edebilir: 8.2.1.1 Özel yaşam evrelerinin hasadının sınırlandırılması 8.2.1.2 Bir balıkçılığın tekrar yapılanma evresi boyunca tükenmiş stokların ve onların yaşam alanlarının korunması 8.2.1.3 Genetik kaynakların korunması 8.2.1.4 Avlanan popülasyonların sürdürülebilirliği için kritik olan habitatların korunması 8.2.1.5 Aşırı avcılık kapasitesini sınırlandırmak ve avın parasal değerinin optimize edilmesi

Alan ve zaman kısıtlamalarının dezavantajları AVANTAJLARI Kavramsal Kolaylık: Diğer yollar ile korunamayan hedef dışı türlerin korunması için iyi bir seçim: Karmaşık balıkçılık bölgelerinde verilerin az olduğu veya bulunmadığı zaman stok koruması için izlenebilir bir yaklaşım Hassas bentik habitatların korunması için sağlıklı bir yaklaşım Belirsizliğe karşı sigorta Sürekli geliştirme için bir araç

8.2.1 Bir balıkçılık yönetim önlemi olarak alan ve zaman kısıtlamaları DEZAVANTAJLARI Kurumlar arası görüşme Bazı durumlarda yüksek ekonomik maliyet Uygulama Uygunluğa karşı istek

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 9. Girdi ve Çıktı Kontrolleri: Sorumlu Balıkçılıkta Balıkçılık Çabası ve Av Yönetimi Uygulaması KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

9.2 Girdi ve çıktı kontrolleri nelerdir? Bölüm 8. Alan ve Zaman Kısıtlamaları (Ek)

9.2.1. Girdi kontrolleri veya balıkçılık çabası yönetimi Girdi kontrolleri balıkçıların balık yakalamak için kullandıkları av araçlarının kullanım yoğunluğuna koyulan kısıtlamalardır. 1) Balıkçı Teknelerinin Boyut ve Sayılarını (Balıkçılık Kapasite Kontrolleri) Bölüm 8. Alan ve Zaman Kısıtlamaları (Ek)

9.2.1. Girdi kontrolleri veya balıkçılık çabası yönetimi Girdi kontrolleri balıkçıların balık yakalamak için kullandıkları av araçlarının kullanım yoğunluğuna koyulan kısıtlamalardır. 2) Balıkçı Teknelerinin Avlanma Sürelerini (Tekne Kullanım Kontrolleri) Bölüm 8. Alan ve Zaman Kısıtlamaları (Ek)

9.2.1. Girdi kontrolleri veya balıkçılık çabası yönetimi Girdi kontrolleri balıkçıların balık yakalamak için kullandıkları av araçlarının kullanım yoğunluğuna koyulan kısıtlamalardır. 3) Hem Kapasite Hem de Kullanım Kontrolü (Balıkçılık Çabası Kontrolleri)

9.2.1. Girdi kontrolleri veya balıkçılık çabası yönetimi Girdi kontrolleri balıkçıların balık yakalamak için kullandıkları av araçlarının kullanım yoğunluğuna koyulan kısıtlamalardır. Bazı durumlarda Balıkçı teknelerinin ikmallerine getirilen kısıtlamalar olabilir. (Yakıt vd.)

9.2.1. Girdi kontrolleri veya balıkçılık çabası yönetimi Girdi kontrolleri balıkçıların balık yakalamak için kullandıkları av araçlarının kullanım yoğunluğuna koyulan kısıtlamalardır. Bazı durumlarda ise daha az mekanize olan balıkçılıkta kullanılan av araçlarının miktarları veya tayfa sayıları

9.2.2. Çıktı kontrolleri veya av yönetimi Çıktı kontrolleri avcılıktan gelen balık miktarının doğrudan sınırlandırılmasıdır. 1) Balıkçılıktan belirli bir dönem için yakalanacak balık tonajına veya adedine konulan kısıtlama TAC (toplam izin verilebilir av), Genellikle toplam izin verilebilir karaya çıkarılan miktardır.

9.2.2. Çıktı kontrolleri veya av yönetimi Çıktı kontrolleri avcılıktan gelen balık miktarının doğrudan sınırlandırılmasıdır. 2) Hedef dışı av miktarı kısıtlaması Hedef dışı, avlanan miktarın önemli bir oranını teşkil edebilir.

9.2.3 Genellikle uygulanacak olan balıkçılık çabası ve av yönetimi kontrolleri için gereksinim Tüm balıkçılara uygulanmalı. Balıkçılık yöneticileri kendi yetki bölgelerindeki tüm balıkçı gemileri için önlemler almalıdır.

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 10. Hak Tabanlı Balıkçılık Yönetimi: Erişim ve Hasat Yönetiminde Kullanım Hakları KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

10.1 Hak tabanlı balıkçılık yönetimi nedir? «Hak tabanlı yönetim» bireyler, topluluklar, kuruluşlar, hükümetler tarafından balıkçılık ile ilgili olarak sahip olunan haklara odaklanan balıkçılık yönetimine bir yaklaşım biçimidir.

10.1.1 Mülkiyet hakları: Denizdeki balığın sahibi kimdir? Mülkiyet hakları farklı şekillerdeki mülkler üzerinde (balık stoku, balıkçı teknesi veya balıkçılık yapma izni) oluşan insanlar arasındaki ilişkilerilerdir.

10.1.1 Mülkiyet hakları: Denizdeki balığın sahibi kimdir? Denizlerdeki balığa uyarlanabilen mülkiyeti ile ilgili 4 çeşit «Mülkiyet Hakkı» düzenlemeleri vardır: Sahipsiz (Açık Erişim)  Hiç kimsenin değil! Özel mülkiyet  Yakalayanın! Devlet mülkiyeti Suda oldukları sürece devletin! Ortak mülkiyet Şirketin veya bireyin değil! Kıyısal bölgelerdeki toplulukların veya kooperatiflerin!

10.1.2 Kullanım hakları nelerdir? Kullanım hakları, balıkçılık ile uğraşan kişilerin balıkçılık kaynaklarını kullanmak için ellerinde bulundurdukları haklardır. Kullanım hakları, alan kapatmaları, sınırlı giriş, diğer girdi kontrolleri (çaba kısıtlaması) ve çıktı (kotalar) kontrollerinde de görülebilir. Bu düzenlemeler çeşitli balıkçılık konularına değinmektedir: Kim balıkçılık yapabilir? Balıkçılığa nerede izin verilmiştir? Ne kadar av aracı kullanılabilir? Ne kadar balık yakalanabilir?

10.5.2 Kullanım hakları hangi yöntemler ile dağıtılmalıdır? İhaleler, Tarihsel yöntemler, Pazar, Sektör/grup/topluluk dağıtımları, Dağıtım paneli.

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 16. Balıkçılık Yönetimi Planları KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

16.2.1 Yönetim planının içeriği ne olabilir? BYP en azından şunları içermeli: Balıkçılığın tanımı, özelliklede mevcut durumu ve yapılandırılmış kullanıcı hakları Yönetim amaçları Bu amaçların nasıl başarılacağı Plan nasıl gözden geçirilecek ve/veya değiştirilecek Gözden geçirme ve değişim için konsültasyon (müzakere) süreci

Bİr BalIkçIlIk YönetİcİsİnİN ElkİtabI TASARIM: Medyan; Renkler: Dalga Biçimi; Yazı Tipleri: Temel, Arial Black, Arial Bölüm 11. Balıkçılıkta İzleme, Kontrol ve Gözetim KISIM III: Yönetim Önlemleri ve Araçları

1.2. İzleme, Kontrol ve Gözetim İzleme; Tür kompozisyonu, toplam av miktarı, balıkçılık çabası, operasyon alanı, hedef dışı ve ıskarta av gibi verileri içermesine karşın bunlara sınırlamaksızın balıkçılık faaliyetlerinin analiz edilmesi, ölçülmesi ve bilgilerin toplanmasıdır. Bu bilgiler balıkçılık yöneticisinin yönetim kararları almasında birincil verilerdir. Eğer bu veriler eksikse, hatalı veya yoksa balıkçılık yöneticisi yönetim önlemlerini düzenlemede ve uygulamada handikaba düşecektir.

1.2. İzleme, Kontrol ve Gözetim Kontrol; hasat edilebilen kaynaklar altındaki şartların ve koşulların tanımlanmasını içerir. Bu tanımlamalar ulusal balıkçılık kanununda yer almaktadır ve diğer düzenlemeler ulusal, bölgesel ve alt bölgelerde kararlaştırılmış olabilir.

1.2. İzleme, Kontrol ve Gözetim Gözetim; geçerli olan ulusal mevzuat ve şartları ile yönetim önlemleri ve erişim koşullarını sağlamak için balıkçılık faaliyetlerinin düzenlenmesini ve denetlenmesini içerir. Bu; kaynakların aşırı sömürülmesini, kaçak avcılığın en aza indirilmesini ve yönetim düzenlemelerinin uygulanmasını sağlamak açısından oldukça önemlidir.

1.2. İzleme, Kontrol ve Gözetimin Rolü Yönetim planlarının düzgün şekilde uygulanmasını sağlamak Balıkçılık stratejileri ve planları için yönetim önlemleri ve önceliklerin gelişimine rehberlik etmek üzere bilgi sağlamak. Örn; TAC için tüm karaya çıkış noktalarında kota kontrolü yapmak, yakalanan türleri kaydetmek, ıskartayı önlemek için uygun adımları takip etmek, avların kayıtsız gemiden gemiye nakline engel olmak izleme, kontrol ve gözetimin görevleridir.

1.2. İzleme, Kontrol ve Gözetim İKG sisteminin tasarımını etkileyebilecek önemli faktörler şunlardır: Balıkçılık çeşitleri Yönetim önlemi çeşitleri Yasal çerçeve İnsan kaynakları Finansal gereksinimler İKG boyutları Hedeflenen İKG Uygunluk ve yaptırım Dengelerin ayarlanması

SINAVDA BAŞARILAR