EMPATIC Projesi Nedir? Prof. Dr. Bülent Yılmaz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
FAIRstart FAIRstart KRONOLOJİK GÖRÜNÜM T.C KOCAELİ VALİLİĞİ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğretmen Yetkinlikleri
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
1 Hayat Boyu Öğrenme Programı / Grundtvig INTEGRA.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

EMPATIC Projesi Nedir? Prof. Dr. Bülent Yılmaz Proje Türkiye Koordinatörü Hacettepe Üniversitesi E-posta: byilmaz@hacettepe.edu.tr

AB ve Bilgi Okuryazarlığı Bilgi okuryazarlığı , Avrupa Bilgi Toplumu’nun gelecekteki gelişimi için insan-merkezli, kapsayıcı ve kalkınma odaklı önemli bir bileşendir. Herkesin bilgiyi yaratabildiği, ona ulaşabildiği, kullanabildiği ve paylaşabildiği bir toplumda, insanların ve toplulukların,  sürdürülebilir gelişimlerini sağlamaları ve yaşam kalitelerini artırmaları olağandır. Bilgi okuryazarlığı, AB'nin 2010 eğitim ve öğretim yılını da içeren en önemli hedef ve stratejilerini destekleyen önemli bir beceridir. Bu yüzden bütün üye ülkelerde bu konuda uzmanlığın yaygınlaşması ve kaydedilen gelişmeler Avrupa genelinde üst düzeyde bir etki yaratmaktadır.

AB ve Bilgi Okuryazarlığı Ancak, bilgi okuryazarlığı potansiyelinin Avrupa’da yaygın öğrenme sistemleri içinde büyük ölçüde fark edilmediği anlaşılmıştır. Bu çerçevede; Bütün eğitim düzeylerinde eğitim programı bütünlüğü oldukça az görülmektedir.  Bilgi okuryazarlığını eğitim programlarına dahil etmede içeriğe uygunluk ve ilgililik açılarından önemli engeller vardır: 'Komşu' disiplinler ve bilgisayar okuryazarlığı, medya okuryazarlığı,  dijital okuryazarlık gibi yaklaşımlarla  ilişkisi  konusunda bir bilinç eksikliği bulunmaktadır.

AB ve Bilgi Okuryazarlığı Elde edilen öğrenmenin olumsuz paydaş algısı bulunmaktadır. Öğretmenlerin  yetkinlik eksikliği söz konusudur. Yetişkinlerin uygunluğu konusunda kaygılar bulunmaktadır. Bilgi okuryazarlığı  Avrupa'da aynı zamanda  eğitimde farklı yaklaşımlara, farklı disiplinlere ve düzeylere göre farklı yollarla yorumlanmakta ve uygulanmaktadır.

EMPATIC: Anlamı/Açılımı Empowering Autonomous Learning Through Information Competencies Bilgi Becerileri Aracılığıyla Kendi Kendine Öğrenmenin Güçlendirilmesi

AB Yaşam Boyu Öğrenme Programının Hedefi AB, Yaşam Boyu Öğrenme Programının ve bilgi okuryazarlığı ile ilgili diğer programların sonuçlarından etkin bir biçimde yararlanılması için gerekli çerçevenin oluşturulmasını hedeflemektedir.

AB Yaşam Boyu Öğrenme Programının Amaçları Öğrenme sürecinde bilgi okuryazarlığının rolü, önemi ve uygulanabilirliğine yönelik Avrupa’da bu alanda politika geliştiren kişi ve kuruluşlar arasında var olan anlayışın geliştirilmesi. Eğitimin her düzeyinde bilgi okuryazarlığı becerisi uygulamalarının geliştirilmesi ve bunların öğretim programları ile bütünleştirilmesi için gerekli ortamın hazırlanması.

EMPATIC Projesinin Amaçları EMPATIC ; okul, üniversite, yetişkin ve mesleki eğitim sektörlerinde daha önce yapılan bilgi okuryazarlığı girişim ve proje sonuçlarını toplayıp değerlendirerek, bunları bilgi okuryazarlığı uygulamalarının artırmasını sağlamak üzere politikacıların algı ve etkinliklerini artırmak için kanıt olarak kullanarak ve yeni eğitim yaklaşımları ve program düzenlemelerini de dikkate alarak önemli bir etki yaratmayı amaçlamaktadır.

EMPATIC Projesinin Temel Amaçları Bilgi okuryazarlığı konusunda daha önce başlatılan girişimlere ve projelere ait sonuçların örgün eğitim sektörleri ile yetişkin ve meslek eğitimi sektörleri tarafından bu alanda politika geliştiren kişi ve kuruluşların yaklaşımlarının ve eylemlerinin etkilenmesinde kullanmak. Söz konusu sonuçların öğretim programlarında gerçekleştirilecek reformlarda yeni öğrenme yöntemleri ile stratejik düşünme üzerine önemli etkileri olduğunu ortaya koymak.

Projenin İş Paketlerine Göre Gerçekleştirilecek Temel Etkinlikler Projenin ana etkinlikleri bir paket halinde aşağıdaki gibi yapılandırılmıştır. Literatür araştırması Araştırma sonuçlarının dağıtımı/paylaşılması Kalite (nitelik) güvencesi ve Projenin etki ölçümü Stratejik modelleme Geçerlilik Kaynak geliştirme Proje sonuçlarının kullanılabilirliğini geliştirme stratejisi Proje yönetimi

EMPATIC Projesi Ortakları MDR Ortakları/ www.mdrpartners.com (İngiltere) Firmalar ve Büyüme Odaklı Ekonomik Araştırmalar Enstitüsü / CERIS www.ceris.cnr.it (İtalya) Jagiellonian Üniversitesi, Bilgi ve Kütüphane Bilimi Enstitüsü www.uj.edu.pl (Polonya) Girit Teknik Üniversitesi / TUC en.tuc.gr (Yunanistan) Türk Kütüphaneciler Derneği/ www.kutuphaneci.org.tr (Türkiye)

EMPATIC, yenilikçi çözümler için şunları sağlayacaktır: Bilgi okuryazarlığına ilk kez politik bir yaklaşım kazandıracaktır. Politikacıların değişiklikleri yapacak temel aktörler olduğu üzerine yoğunlaşarak, onları, bilgi okuryazarlığının, insan merkezli, kalkınma odaklı,  kapsayıcı, bilgi toplumunun önemli parçalarından birisi olduğu konusunda ikna edici olmaya çalışacaktır. Proje, politikacıların bu konudaki değişim için de temel aktörler olacakları üzerine odaklanacaktır.

EMPATIC, yenilikçi çözümler için şunları sağlayacaktır: Bilgi okuryazarlığı konusunda daha önce yapılmış araştırmalar etkili bir biçimde kullanılacaktır. Bilgi okuryazarlığı uygulayıcılarının ve diğer ilgililerin desteklenmesi ve cesaretlendirilmesi için dersleri ve diğer alanlardaki uzmanlar tarafından geliştirilen teknikleri de erişilebilir kılacaktır. Amaç, bütün eğitim düzeylerindeki bilgi becerilerine ve bu konuda genişletilmiş kılavuzlara zemin hazırlamak ve bunların eğitim programları ile ilgili çalışmalar içinde yer almasını sağlamaktır.

Proje Taslağı: Önemli Noktalar 1.Çalışma Paketinin en önemli sonuçlarından birisi 4. Çalışma Paketinde başarılı görülmüş 50 bilgi okuryazarlığı projesi ve girişiminin kısa bir listesini oluşturacak olmasıdır. Projenin 2. Çalışma Paketi olan “sonuçların paylaşımı” proje ile başlayacak ve projenin sonuna kadar devam edecektir. Proje ortakları projenin oluşumunu, çok özellikli gelişimini, web ortamında etkileşimli dağıtımını ve Avrupa çapında tüm sektörlerden 1500 üyeyi hedef alan bir bilgi ağını içeren bir dağıtım planı geliştirecektir. Önerilen iş programının çeşitli etkinlikleri, görevleri ve sonuçları içinden çıkacak olan ve 3. Çalışma Paketi olarak sunulan kalite güvencesi, risk yönetimi ve etki değerlendirmesi temel unsurlar olacaktır.

Proje Taslağı: Önemli Noktalar Elde edilen sonuçların yararını genişletmeyi içeren 4. Çalışma Paketi ile oluşturulacak stratejik model, standartlar, performans ölçütleri ve örnek olay yaklaşımlarının geçerlilikleri 5. Çalışma Paketi çerçevesinde gerçekleştirilecek çalıştaylarla sınanacaktır. Bunlardan sağlanan yeni öğreti ve bilgiler son durum çalışması tamamlandığında ve materyaller geliştirildiğinde 6. Çalışma Paketi çerçevesinde uygulanacaktır. Bu, projenin web sitesinde yayımlanacak ve bir değerlendirme sürecinden sonra belirlenecek uygulama stratejileriyle hem ulusal hem de sektörler düzeyindeki iyi uygulamaları rekabete teşvik edecek şekilde düzenlenmiş bir dizi önerilerle bir sonuç konferansında sunulacaktır.

Proje Çalıştayları - 1 Int.Workshop - Higher Education , 24 May 2011 International Workshop on Information Literacy Policies: Methodological Aspects Yer: The National Hellenic Research Foundation, Athens, Greece Aim of the Workshop is to point out the strategic role of methodological approaches in Information Literacy Policy Analysis.

Proje Çalıştayları - 2 International Workshop – Vocational Education, 30 May 2011 The Importance of Information Literacy in the Vocational Sector Yer: Turkish National Library, Yunus Emre Hall, Ankara Turkey 

Proje Çalıştayları - 3 Information Literacy Development in the School Sector Venue: Institute of Information and Library Science, Jagiellonian University in Krakow, Poland The aim of the workshop is to discuss strategies, models and methods of Information Literacy (IL) development in the school learning sector across the EU. Aile ilişkilerini konu alan kitaplar, mutlu bir ortamda yetişen çocuklara mutluluklarının anlamını, mutsuz bir çevrede yetişen çocuklara da mutluluk örneği vermeleri aısından önemlidir Bu tür hikayelerde aşırı duygusallıktan kaçınmak gerekir

Projede Üretilmiş Raporlar D1.1: Report on Current State and Best Practices in Information Literacy (Final) D2.1 - EMPATIC Website (Final) D3.1: Quality, risk and impact strategy (Final) D3.2: Risk and Evaluation Report No.1 D4.1: Strategic Models for Information Literacy D4.2: Illustrative Case Studies http://empat-ic.eu/

EMPATIC Projesi Web ADRESLERİ   Genel http://empat-ic.eu/ TKD http://www.empat-ic.kutuphaneci.org.tr/ Yoksul saz şairleri bu masalları toplumdan topluma kuşaktan kuşağa taşımıştır. Masallardaki zenginlik bir süre için kendi yoksulluklarını unutmalarına sebep olmuştur

Teşekkürler