KONYA ‘DA AİLE HEKİMLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
GRUP 6 GURUPLANDIRMA SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile Sağlığı Merkezleri
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 TSM İŞ VE İŞLEYİŞLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
20 TEMMUZ SAYILI R.G İŞYERİ HEKİMLERİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİ HK YÖNETMELİK SUNUMU ISG 503.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 3 UYGULAMA VE MEVZUAT HAKKINDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Amaç ve kazanımlar 13 Aralık öncesi yapılması gerekenler Geçiş süreci ve sonrası İyi bir yazılımdan beklentilerimiz MED Yazlım hakkında bilgi MEDAHBS yazılımının.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Harcama Yetkilileri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
22 – 24 Aralık 2010 Antalya Aile Hekimli ğ i De ğ erlendirme Toplantısı 1 AİLE HEKİMLERİ ÇALIŞMA GRUBU SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğindeki Son Değişiklikler
Çok tehlikeli sınıfta yer ve ondan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde işverenlerin ödediği işsizlik sigortası primi 3 yıl süreyle %2’den %1’e düşürülmüştür.
İş Sözleşmesinin Sona Ermesinin Sonuçları
Sunum transkripti:

KONYA ‘DA AİLE HEKİMLİĞİ Dr. Mustafa Kalaycı Dr. Ali Ünalmış Dr. Halil Önen Dr. Şerife Sayıcı Dr. Bayram Aldemir Dr. Adil İnan Dr. Orhan Işık

Konya ‘da Aile Hekimliği AH ligini benimsiyoruz, destekliyoruz. Öncelikle “ne hekimisin?” sorusuna verecek bir cevabımız oldu Mesleki tatmin artmaya başladı - Kendi kaydındaki bireylere BPS yaklaşım imkanı - Bireylerin tanı, tedavi, izlem, sevk süreçlerini ve sonuçlarını takip imkanı - İlaç suistimallerinin önüne geçilebilmesi

Konya ‘da Aile Hekimliği Halk hekimine kolay ulaşabiliyor Hasta memnuniyeti çok yüksek Aşı oranlarının artması Bebek çocuk izlemleri hekim tarafından düzenli yapılabilmesi ve oranlarının artması Gebe izlemleri daha düzenli ve verimli yapılabilmesi Sağlık ve hastalıkla ilgili istatistiki veri tabanı oluşturulması

AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ YÖNETİMİ Özellikle periferde ASE bulma sorunu ASE sözleşme yenilemelerinde AH nin onayının alınmaması ASE izin alırken AH nin onayının alınmaması AH nin, ASE üzerinde hiçbir yetkisinin olmaması

AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ YÖNETİMİ AHB ve ASM lerinin resmi kurumlarla iletişimi, yazışmaları Maliye karşısında vergi mükellefi konumuna getirilmiş olmamız Diğer kurumlar karşısında ticarethane gibi değerlendirilmemiz

ÇÖZÜM: Tıbbi sekreter, ikinci ASE, yardımcı personel verilmesi AH ve ASE arasındaki idari kriterlerin belirlenmesi 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 4. Maddesinde sözleşmeli personel: “… işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir.” AH leri kamu görevi yapan sözleşmeli çalışanlardır Bu durumun tüm kamu ve özel kurum-kuruluşlara net olarak deklare edilmesi

EŞİTSİZLİKLER Eski ve yeni binalar Malzeme ve donanım açısından farklılıklar Bütün ASM lere laborant verilmemesi Tek AH nin çalıştığı ASM lerin, entegre birimlerin ve çok AH nin çalıştığı ASM lerin aynı koşullarda çalışmasının beklenmesi Yerleştirme işlemlerinde askerlik ve doğum sonrası göreve başlayacakların liste başında bulunması

Çalışma Saatleri MADDE 10              (2) Mesai saatleri ve günleri, çalışma yerinin şartları da dikkate alınmak suretiyle çalıştığı bölgedeki kişilerin ihtiyaçlarına uygun olarak aile hekimi tarafından belirlenir ve müdürlükçe onaylanır. Çalışma saatleri içerisinde poliklinik gün ve saatleri ayrıca belirtilir. Yapılacak ev ziyaretleri ve gezici/yerinde sağlık hizmetleri çalışma süresine dahil edilir. Çalışılan günler ve saatler aile sağlığı merkezinin görünür bir yerine asılarak kişilerin bilgilenmesi sağlanır.

Çalışma Saatleri Birinci basamak hekimliği sadece tedavi edici hekimlik değildir İdari işler, yönetim, eğitim, koruyucu, gezici sağlık hizmetleri, poliklinik hizmetleri, periyodik muayeneler… Hekimler sürekli poliklinik yapmaya zorlanmaktadır Mesai saatleri içerisinde bu hizmetleri poliklinik hizmetini aksatmadan vermemiz istenmektedir. Kayıtlı birey sayısı ve poliklinik başvuru sayıları yüksektir

Halk Eğitiminin Yetersizliği Bilinçsiz ilaç tüketimi Kronik hastalıklar konusunda bilgisizlik Hastaların hangi durumlarda ve ne zaman hekime başvuracağını bilmemesi Sağlık hizmetlerinin gereksiz ve aşırı kullanımı ve artan poliklinik başvuru sayıları

Çözüm önerisi Kitle iletişim araçları bu konuda aktif olarak kullanılmalı Aile hekimleri randevulu çalışmalı günlük poliklinik sayıları sınırlı olmalı Mesai saatleri içinde yapacağı çalışmaları, poliklinik saatlerini yönetmelikte belirtildiği gibi hekim kendisi planlamalı, bu konuda baskı yapılmamalı

Defin Ruhsatı Yine 23/07/2004 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun, büyükşehir belediyesinin yetki ve sorumluluklarını düzenleyen 7.maddesinin (s) bendinde aynen “Mezarlık alanlarını tespit etmek, mezarlıklar tesis etmek, işletmek, işlettirmek, defin ile ilgili hizmetleri yürütmek” şeklinde düzenlemeye yer verilerek mezarlık ve defin hizmetlerinin büyükşehir belediyelerine ait olduğu düzenlemesine yer verilmiştir. Ayrıca 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 216. maddesinde: “Belediye tabipleri olan yerlerde defin ruhsatiyeleri bu tabipler tarafından verilir der

Defin Ruhsatı Yine Sağlık Bakanlığınca çıkartılan ve 19/01/2010 Tarih ve 27467 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Mezarlık Yerlerinin İnşaası ile Cenaze Nakil ve Defin İşlemleri Hakkında Yönetmeliğin 16/3 maddesi aynen şöyledir: “ Gömme izin belgesi verilmesi : Madde 16 - (3) Ölümün sağlık kurumları dışında gerçekleşmesi durumunda gömme izin belgesi cenazenin bulunduğu yerdeki belediye tabibi tarafından, belediye tabibi bulunmayan yerlerde aile hekimliğinin uygulandığı illerde toplum sağlığı hekimi tarafından verilir der.

Çözüm: Belediyeler hekim kadrolarını doldurmalı ya da hizmet satın alarak, yasalarda belirtilen görevlerini yerine getirmelidir Konya ‘da aile hekimlerine gece ve hafta sonu nöbet tutturulması yasaya aykırı bir düzenleme olup, yasalarda da belirtildiği gibi bu görev belediye tabiplerine bulunmadığı yerde ise toplum sağlığı hekimlerine verilmelidir.

YILLIK İZİNLER Aile hekimliği uygulaması kapsamında sağlık bakanlığınca çalıştırılan personele yapılacak ödemeler ile sözleşme usul ve  esasları hakkında yönetmelik MADDE 8 / 5 : Sözleşmeli olarak çalıştırılan aile hekimi veya aile sağlığı elemanı, izinli veya raporlu olduğu süre içinde, 5 inci maddede belirtilen şartları taşıyan hekim ya da sağlık personeli ile anlaşarak hizmetin görülmesini geçici olarak sağlar.

YILLIK İZİNLER Türkiye ’de aile hekimliği dışında, 657 ‘ye bağlı sözleşmeli çalıştırılan hiçbir kamu personelinin izin ve hastalık raporunda yerine bakacak birini bulması ve ücret kesintisi uygulaması yoktur. Bu haksız uygulama sadece aile hekimliğine özgüdür

Çözüm: AH liğinde yıllık izinlerinde yerine geçici personel bulma yükümlülüğü ve izin kesintilerine son verilmeli, 657 sayılı yasanın ilgili düzenlemesine aykırılık teşkil eden yönetmelik yeniden düzenlenmeli ve AH diğer sözleşmeli kamu personelinden ayrı tutulmamalıdır. Aksi halde yasaya aykırı bu durum yargıya taşınmalıdır.

ASM Kiraları ASM kiralarının belirlenmesinde keyfilik söz konusudur, Kiralar yüksek belirlenmiştir Yeni yasayla kiralamalar sağlık müdürlüklerine devredilmiştir.

ASM Kiraları Öncelikli olarak kamu hizmeti veren aile hekimlerinden kira alınmamalıdır, çünkü aile hekimleri binanın tüm bakım ve onarımını üstlenmişlerdir. ASM kirası talep edilecekse kamu konutlarının kiraya verilmesi mevzuatına uygun olarak düzenlenmelidir, lojmanlar gibi makul ve standart seviyede olmalıdır. Kiralandığı takdirde; “ bina bakım ve onarımı gibi demirbaş giderlerin mülk sahibi tarafından karşılanması” hukuksal zorunluluktur.

Evde Sağlık Hizmetleri AH sadece koordinasyondan sorumlu olmalıdır Güvenlik Kaynak artırımı ( iş gücü, malzeme, araç v.b. ) Eğitim almış profesyoneller Öneri : Kamu birimleri dışında özel birimlere de izin verilmeli 444 38 33 Evde Sağlık Hizmetleri Teşekkürler

Performans – Ceza Puanları Motivasyon Hep negatif performans ya da ceza, peki pozitif performans ya da ödül ? Amaç ? Geç gebe tespitleri nedenleri ( mahremiyet, gayrimeşruluk…v.b., itiraz, gereksiz bürokrasi) Gebe tespitinde kusuru olan aileye ve aşı yaptırmayan aileye yaptırım uygulanmalı

Performans – Ceza Puanları Laboratuar tutarı üzerinden damga vergisi alınmamalı, gelir kaleminden çıkartılmalı, tetkik istemek suç olmamalı Ceza puanları, - Keyfi, - Orantısız, - Mantık dışı, - Diğer kamu görevlilerinde örneği yok - Aynı kusur performans ya da ihtarla cezalandırılmıştır

Performans – Ceza Puanları Sonuç: Ceza puanlaması onur kırıcı, inciticidir Ve Acilen iptal edilmelidir

Raporlar Raporların şekli, içeriği, usulü belirlenmeli İşe giriş, ağır ve tehlikeli işler, silah, portör, ehliyet, spor, v.b. raporlar birinci basamaktan çıkartılmalı Raporların çoğu tanısal metotlarla ve ilgili uzman görüşleriyle verilmelidir. Oluşabilecek hukuksal sıkıntılarla hekimler karşı karşıya bırakılmamalı

Sınıflandırma Sınıflandırma anayasal hak olan temel sağlık hizmetlerinin eşit şartlarda sunulmasına aykırıdır Kaliteyi artırıcı akılcı, mantıklı kriterler belirlenmeli ve akreditasyonu özendirici olmalı Mevcut kriterler, mantıksız, yerine getirilmesi zor, bazen imkansız, gerçekçi değil

Sınıflandırma Esnek mesai 1. basamağın evrensel temel ilkeleriyle bağdaşmamaktadır. Çalışma saatleri kesinleştirilmeli Yerleştirme yapılırken sunulan koşullar göz önüne alınmalı Belli kriterler olacaksa en az 2 yıl süre tanınmalı,

1380 TL AHB GİDERİ NEYE YETECEK ? --ASM kirası: 250-400 TL ort. -- Temgideri: ortalama 300 TL -- Telefon : izlik personeli ort. 30 TL -- ADSL- İnternet ort. 10 TL -- Elektrik faturası ort. 30 TL -- Su Faturası ort. 10 TL -- Tıbbi sarf malzemeleri –ilaçlar vb.100 TL --Temizlik malzemeleri ort. 50 TL --Kırtasiye ( A4-A5 vb.) ort. 40 TL -- Kartuş-toner ort. 40 TL -- AHBS programı ort. 70 TL --Doğal gaz faturası ort. 60 TL -- Bilgisayar donanım servis ort. 50 TL --Sözleşme kesintisi(Damga vergisi vb) 60 TL (Yıllık ort. 700 TL ) -- Mesleki mali sorumluluk sigortası 40 TL (Yıllık ort. 400-500 TL) -- Boya- Badana ort. 50 TL ( Yıllık ort. 500-1000 TL) -- ASM tamirat işleri ort. 20 TL (Yıllık ort. 100-500 TL) -- ASM cihaz-büro malz. Kira-amortisman bedeli 70 TL (Yıllık ort. 500-800 TL) -- Bilgisayarların yenilenmesi ort. 80 TL( 3 Yıllık ort.2000-3000 TL) -- ASM de mobilya ve büro malz.yenilenmesi 80 TL (3 Yıllık ort.2000-3000TL) --ASM de yeni Tıbbi araç-gereç alımı 30 TL (3 yıllık ort.adam başı 1000-1500TL) …. Ve daha yazamadıklarımız AHB başı ortalama aylık 1500 - 2500 TL arası

Çözüm : Giderler sınıflandırmayla ilişkili değildir Giderler bakanlık tarafından karşılanabilir Ya da sınıflandırma harici verilen ASM gider yardımı 2500 TL olmalı

Öneriler Hasta hakları sürekli gündemde iken, hekim hakları da unutulmamalıdır Sağlık yöneticilerimiz hekimleri daha fazla sahiplenmeli, sahadaki aile hekimlerinin sorunlarını empatiyle değerlendirmelidir. Hekimin yeni birey kaydını kabul etmeme hakkı olmalıdır Bireylerin hekim değiştirme hakkı belirli kriterlerle yeniden düzenlenmelidir

Öneriler Ülkemizde iller, hatta aynı ildeki TSM ler arasında farklı uygulamalar mevcuttur, pilot kanun yerine, sahada çalışan AH lerinin temsilcisi olan derneklerin ve AHEF ‘in görüşleri alınarak kesin kanun çıkartılmalıdır Yeni çıkan kanun, yönetmelik, genelgeler bizi geriye değil ileriye götürmelidir, AH uygulamasını sürdürülebilir kılmalıdır

Öneriler Bilimsel programlar, Aile Hekimliği günleri, Kongreler gibi içeriği eğitim ve AH ni geliştirici programlara katılım teşvik edilmeli

TEŞEKKÜRLER KONAHDER YÖNETİM KURULU