Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi www.akhaltsikhe.edu.ge.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS) Bilgilendirme Toplantisi HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Bilkent Üniversitesi Bölüm Müfredatları Yerine Ders Alma Kuralları -
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI

Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
European Credit Transfer System (ECTS)
GÜRCİSTAN AKHALTSIKHE DEVLET ÜNİVERSİTESİ.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
AKADEMİK KARİYER OLANAKLARI
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
SINIF GEÇME.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi

Üniversitede Kalite Yönetimi Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi

Gürcistan’nın eğitim sistemine yönelik yaptığı reformlar Avrupa Birliği standartlarına göre yapılmaktadır: Bologna sürecine üye olmak yüksek öğretimin Avrupa standartlarına yaklaştırılması için çok önemlidir ve bu süreçte Kalite Yönetim Dairesi de önemli rol oynamaktadır.

 Kalite Yönetim Dairesinin genel amacı eğitim süresince elde edinilen analiz sonuçlarına dayalı eğitimin ne kadar uygun şartlarda sürdürülebileceğinin tesbit edilmesi, var olan problemlerin belirlenmesi ve bu problemlerin daha sonra çözülmesidir.  Kalite Yönetim Dairesi, eğitim - öğretim ve değerlendirmede çağdaş metotları (kredi ve Avrupa transfer sistemi, eğitim programları, modül ve müfredat programı) uygulayarak kaliteli bir eğitim ile akredite süreci için gerekli olan çalışmanın hazırlanmasını teşvik ediyor. Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi

Kalite Yönetim Dairesinin Amaçları:  Üniversitede eğitim ve bilimsel-araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi  Eğitim ve bilimsel-araştırma çalışmalarının geliştirilmesi için gerekli tavsiyelerin hazırlanması  Kurumsal ve Programsal akredite için iç gözlem sürecinin düzenlenmesi

 Eğitim ve değerlendirme için çağdaş metotların uygulamasını teşvik etmek  Bologna süreci prensiplerinin uygulamasına teşvik etmek  Uluslararası işbirliği ve genel Avrupa eğitim anlayışına üniversitenin entegre edilmesini teşvik etmek Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi

Gürcistan’da yüksek eğitim Bologna sistemindeki gibi 3 kademelidir:  I. kademe: Lisans – 240 ECTS  II. kademe: Yüksek Lisans – 120 ECTS  III. kademe: Doktora – 180 ECTS  Diplomalı Uzman  I. kademe dahilindeki alt kademe 120 – 180 ECTS

 Öğrenciler lisans programlarına ÖSS sonuçlarına göre, diplomalı uzmanlık programlarına (Lisansın alt kademesi) ise Ales sınavı sonuçlarına göre kabul edilirler.

 Kolej – lisans ve mesleki yüksek programlarını gerçekleştiren yüksek okul  Eğitim Üniversitesi – lisans ve yüksek lisans programlarını gerçekleştiren yüksek okul  Üniversite – lisans, yüksek lisans, doktora programlarını ve bilimsel araştırmaları gerçekleştiren yüksek okul Gürcistan’da Yüksek Eğitim Kuruluşları:

Yüksek Okulların Tipleri: Devlet ve özel yüksek okulları  Devlet tarafından ancak akreditesi olan ve buna eşit yüksek okullarca verilen diplomalar tanınmaktadır.Yüksek okullar ile eğitim programların akreditasyonu Milli Eğitim Akreditasyon Merkezi tarafından yapılmaktadır

Eğitim programı kurslar veya modüllerin bir bütünü olup, bölüme özgün akademik eğitimi almak için vardır ve gerekli kredi sayısı ile alınan eğitim sonuçlarına göre belirlenir. Eğitim Programı (Cirruculum- Kurukulum) :

Eğitim Programlarının İçeriği  a) Eğitim programının adı  b) Yüksek akademik eğitimin kademesi  c) Eğitim programın tipi (akademik, meslek, asıl, ek)  d) Eğitim dili  e) Verilecek istihsas  f) kredi sayısı  g) Programa kabul edilecek koşullar

 h) Öğrenci tarafından gerekli şartların elde edinilmesi ile başarıların belirlenmesini gösteren programın amacı  i) Eğitim sonucu  k) Çalışma alanı  l) Oğrenci bilgisini değerlendirme sistemi  Program Ekleri  a) Eğitim planı  b) Eğitim kurslarının programları (Müfredat)  Eğitim programı gerçekleştirmek için gereken personel ve maddi kaynaklar hakkında bilgiler Eğitim Programlarının İçeriği

 Temel ana branş (Major) – mesleğe ait derslerden oluşur ve lisans programlarından mezun olan öğrenciler için uzmanlık sahasını belirler, ve en fazla 160 kredi alınabilir.

 Ek program (Minor) – mezunlara iş sahasında daha fazla şans kazandırmaktadır. Genellikle ek branş kendi fakülte kapsamında seçilmektedir. ama bu kesin değildir. Diğer fakülteden kredi seçildiğinde branşa göre fakültenin öğrenci sevketme hakkı vardır

 Seçmeli dersler/krediler ancak ögrenci ilgilerinin yerine getirilmesi ile genel eğitimin pekiştirilmesi için kullanır. Seçmeli dersler diploma ekinde yer almaktadır. Seçmeli dersler 20 krediden oluşmaktadır.

 Alınan diplomanın tanınmasını Avrupa kredi transfer sistemi (ECTS) sağlamaktadır.Bu sistem ilk defa 1989 yılında uygulanmıştır. ECTS göre bir akademik yıl 60 kredi ile belirlenmiştir.  Gürcistan’da 1 kredi 25 saata eşittir. Bunun yüzde kırkı ders saatı olup yüzde altmışı özgün saatlerdir.  ECTS ‘ ye göre saatler ders, seminer, özgün çalışma, proje ve sınav saatlerine ayrılmaktadır

 Eğitim programın ve eğitim sürecinin önemli kısmını ders müfredatı oluşturur.Müfredat ders verme planını içerir ve öğrenci ile hocanın görevlerini belirler. Dersler başlamadan önce öğrenci hedefine ulaşmak için müfredatta olan eğitim metotlarını görür. Ayrıca üniversite yönetim kurulu müfredata göre hocanın çalışma kalitesini de kontrol edebilir. Müfredat ders verme metotlarının geliştirilmesi için gerekli olan ön koşulları da sağlamaktadır.

 Öğrencinin notu 100 lük puan sistemi ile değerlendirilir.  En düşük not 51 puandır  Notlama en az 4 lük usul sonucuna göre yapılır (derste bulunmak, seminerlerde çalışmak, ara sınav, final). Not kriterileri silabustadır.Müfredattadır.  Puan Not  pek iyi  çok iyi  iyi  orta  geçer  geçemez, öğrenci final sınavına bir defa daha girebilir  0-40 tamamen başarısız, öğrenci kredisini almak için derse baştan girmelidir

 İşlenilen program fakülte kurulundan geçer ve değerlendirme için üniversitenin kalite yönetim dairesine sevkedilir, daha sonra onaylanması için üniversitenin senatosuna gönderilir  Senato tarafından onaylanan programlar üniversitenin haber merkezine gönderilip okulun websitesine yerleştirilir Üniversitede Kalite Yönetimi:

 Programsal akreditasyon yapılıncaya kadar iç gözlem süresince sistematik olarak lisans programlarının değerlendirilmesi ile karşılaştırılması yapılır  Kalite Yönetim Dairesi yuksek okulun yönetim kuruluna gecikmeden ve doğru şekilde analiz edilmiş bilgileri verir. Bu bilgiler başarılı bir şekilde yönetmek için alınan kararlarda kullanılmaktadır. Üniversitede Kalite Yönetimi:

Teşşekür Ediyoruz Akhaltsikhe, Rustaveli cadd. #106 Tel/ Fax: : 8 (265) ,