AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE HASTANALERİNDE UZMANLIK EĞİTİMİ VE BİR ÖRGÜTLENME MODELİ
Advertisements

SAĞLIK SİSTEMİ VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
1 Aydınlığın yolu karanlık görünür,ilerlemenin yolu geri çekilmek gibidir. En büyük meydanın köşeleri yoktur;En büyük kap en yavaş dolar. En büyük hayal.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
Aralık 2006 istanbul tabip odası XII. tıpta uzmanlık eğitimi kurultayı SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM VE ASİSTANLIK EĞİTİMİ Dr. Ali KÜÇÜK Haseki EAH Radyoloji Asistanı.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
TTB UDEK ETİK ÇALIŞTAY SONUÇ BİLDİRGESİ- İZMİR Dr. Yaşar Bilge, Dr. Nüket Örnek Büken, Dr. Şahika Yüksel’in toplantı notlarından derlenmiştir.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
KURUM ÖZELLİKLERİ Hastane yatak sayısı: 750 Personel Sayısı: 1229
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ KADIN HEKİMLİK ve KADIN SAĞLIĞI KOLU II. KADIN SAĞLIĞI KONGRESİ 2010.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI. TTB UDEK ÜYESİ DERNEKLER ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI ATUB temsilcileri 3. toplantılarını gerçekleştirdi. 24 meslektaşımız.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
TTB-UDEK Müfredat Komisyonları Temsilciler Toplantısı Dr. İskender SAYEK Ankara
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
ENTOG ve DEĞİŞİM PROGRAMLARI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
Dünya Çocuk Bilim Derneği
ORGAN NAKLİNE İLİŞKİN ETİK SORUNLAR
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ Gözde ÇELİK YÖRÜKOĞLU.
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008)

TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi) Hasan Ali Yücel Salonunda Ankara, İstanbul, İzmir, Bolu, Erzurum, Elazığ illerinden 55 asistan hekim temsilcinin katılımı ile “I. Asistan Hekimlik Kurultayı” gerçekleştirildi.

Kurultayda asistanlığın tanımı, hukuki yönleri, çalışma koşulları, eğitim durumu, sağlık politikalarının uzmanlık eğitimine etkisi, uzmanlık derneklerinin uzmanlık eğitimine bakışı konularında paneller yapıldı.

AÜTF’de asistan hekimler arasında yapılan araştırma anketi sonuçları sunuldu.

Uzmanlık eğitiminin yöntemi konusunda yapılan çalıştayda eğitimin standardizasyonunun eğitimde kişisel tercihlerin rolünü azaltacağı, her dalda çeşitli becerileri öğrenebilmek için usta çırak ilişkilerinin hala kullanılabileceği ancak eğitim sisteminin insani ilişkileri dışlamayacak şekilde kurallara bağlı, sistematik olması gerektiği belirtildi.

Çalışma şartları konulu çalıştayda asistan hekimlerin çalışma ortamındaki hali ve sorumlukları net bir şekilde ortaya konması gerektiği vurgulandı.

Asistan örgütlenmesi konulu çalıştayda TTB’ye bağlı odalar, uzmanlık dernekleri, üniversiteler ve eğitim araştırma hastanelerinde asistan temsilciler bulunması ve bu temsilcilerin bir araya gelerek yapacakları toplantılarla alacakları kararların TTB ve Sağlık Bakanlığına açıklanması gerekliliği belirtildi.

SONUÇ OLARAK Konumlarının asistan hekim- araştırma görevlisi olarak tanımlanması Eğitim sonuçları değerlendirmede standardizasyon olması Toplam çalışma saatlerinin nöbetler dahil 80 saatin altına indirilmesi, her çalışma süresi sonrası yeterli dinlenme süresi olması

SONUÇ OLARAK Yurt içi ve yurt dışı eğitim çalışmalarında tüzükle görevlendirilme yapılması ve burslarla desteklenmesi Eğitim- araştırma hastanelerinde, araştırma için fon ayrılması Uzmanlık derneklerinin asistan hekimlerle çalışma yaparak rotasyonların yeniden eğitim ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi

SONUÇ OLARAK Her uzmanlık derneği yönetim kurulunda aktif çalışan bir asistan temsilcisi olması Üniversite ve eğitim- araştırma hastanelerinde seçimle gelen ve yönetimde aktif çalışan bir asistan hekim temsilci olması Her tabip odasında asistan hekim ve tıp öğrencileri komisyonu olması

SONUÇ OLARAK Kongreler ve eğitim programlarına asistan katılımın ücretsiz olması Sağlık alanından endüstriyel desteğin çekilmesi Kongre ve diğer bilimsel faaliyetlerin kamu kurum ve kuruluşlarında yapılması

SONUÇ OLARAK Asistan hekimlerin maaşlarının emeğinin karşılığını verecek şekilde yeniden düzenlenmesi Hekimin özlük haklarının, şu an yasalarda mevcut haliyle uygulanması Tıpta uzmanlık eğitiminin sadece tıp fakültesi mezunlarına verilmesi

SONUÇ OLARAK Uzmanlık belgelerinin eğitim süreci tamamlandığı zaman hekimlere teslim edilmesi Asistanlık dönemine başlarken varolan yasal durumun asistanlık süreci sonunda da geçerli olması Uygulanan haliyle mecburi hizmetin değil hekimlerin insanca yaşama ve çalışma standartlarını karşılayan ve özendiren gönüllü hizmetin desteklenmesi

SONUÇ OLARAK Tüzüklerle belirtilen rotasyonlar hariç, asistan hekimlerin görevlendirilmemesi İhtiyaca göre hizmet dağılımı yapılması ve yardımcı sağlık personeli sayı ve kalitesinin artırılarak asistan hekimlerin iş yükünün azaltılması, hekimlik dışı işlerde kullanılmaması Sevk zinciri yeniden kurularak eğitim hastanelerinin hizmet yükünün tekrar uygun hale getirilmesi

SONUÇ OLARAK Sağlıkta dönüşüm programı ile bozulan ve hızlı hasta bakmaya odaklanan üniversite ve eğitim araştırma hastanelerindeki hizmet- eğitim dengesinin bir an önce düzeltilmesi GEREKTİĞİ BELİRTİLDİ.

Biz asistan hekimler, geçici uzmanlık eğitim sürecimizde insana yakışan bir sağlık sisteminde, insanca yaşam koşullarında, eğiticilerimizden iyi bir eğitim almak istiyoruz.

Haziran ayında yaptığımız kurultayda yaşadığımız sorunları ve çözüm önerilerini konuşmuştuk. Bu sistemi düzenlemek için yakın zamanda Sağlık Bakanlığının Tıpta uzmanlık yönetmeliğini düzenlediğini duyduğumuzda oldukça sevinmiştik. İçinde bulunmamız gerektiğini düşünmüştük doğal olarak. Bu konuda görüşlerimizi almak isteyen yine sadece TTB oldu.. Öznesi olduğumuz bir yapının içinde tutulmayı beklerken yine dışında bırakılmak bildik yönetmeliklerden pek de farklı olmayacağını müjdeledi bize.

Uzmanlık alanına ilişkin sorunları çözmek için sorunun gerçek muhataplarını karşınıza almak gerekir. Samimiyet ancak bu şekilde belli olabilir. Aksi takdirde yaptığınız iş, yapacaklarınıza kılıf hazırlamaktan öteye geçmeyecektir. Sağlık bakanlığını ve YÖK ü samimi olmaya davet ediyoruz.

Biz asistan hekimler TTB bünyesinde sesimizi duyurmaya devam edeceğiz, ancak bu ses ancak hep birlikte olduğumuzda anlam kazanacak ve duyulacak.

TEŞEKKÜRLER…..