Kamu Harcama Süreci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
Ödeneklerin Kullanılması
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
MUHASEBE EĞİTİMİ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
1050 SAYILI KANUNA GÖRE HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN GÖREVLİLER
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
olarak tanımlanmıştır.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ, YETKİLERİ VE SORUMLUKLARI ADAY MEMUR EĞİTİMİ
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

Kamu Harcama Süreci

Harcama Süreci Harcama Yetkisi ve Harcama Talimatı Giderin Gerçekleştirilmesi Ön Mali Kontrol Ödeme Denetim

HARCAMA SÜRECİ

ÜST YÖNETİCİLER Bakanlıklarda (MSB’da Bakan) İl Özel İdarelerinde müsteşar Bakanlıklarda (MSB’da Bakan) İl Özel İdarelerinde Belediyelerde Diğer Kamu İdarelerinde vali belediye başkanı en üst yönetici

HARCAMA YETKİLİSİ Merkez birimlerde; Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. Merkez dışı birimlerde; ödenek gönderme belgesiyle ödenek gönderilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.

MERKEZ BİRİMLER Teşkilat Yapısı Üst Yönetici Bütçeyle Ödenek Tahsis Edilen Harcama Birimi Harcama Yetkilisi Başbakanlık, Bakanlık (Milli Savunma Bakanlığı hariç) Müsteşar Kurul Başkanlığı Genel Müdürlük Başkanlık Müstakil Daire Başkanlığı Müşavirlik Özel Kalem Müdürlüğü           Savunma Sekreterliği Merkez Kurul Başkanı Genel Müdür Başkan Daire Başkanı Müşavir Özel Kalem Müdürü Savunma Sekreteri

TAŞRA TEŞKİLATI Ödenek Gönderme Belgesiyle Ödenek Gönderilen Birim Harcama Yetkilisi Bölge Müdürlükleri veya eşdeğer birimler Bölge Müdürü veya eşdeğer yetkili İl Müdürlükleri veya eşdeğer birimler İl Müdürü veya eşdeğer yetkili İlçe Müdürlükleri  veya eşdeğer birimler İlçe Müdürü veya eşdeğer yetkili

Harcama Talimatı Bütçeden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarında; hizmet gerekçesi, yapılacak işin konusu ve tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme usulü gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgiler yer alır

Giderin Gerçekleştirilmesi Harcama Talimatı; kamu ihale mevzuatına tabi olmayan bir giderin idare adına geçici veya kesin olarak ödenebilmesi için düzenlenen belgeyi,ifade eder. Onay Belgesi; ihale usulüyle yapılacak alımlarla ilgili olarak ihale mevzuatında standart form olarak belirlenen belgeyi ifade eder.

Giderin Gerçekleştirilmesi İş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanması ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmesidir. Giderlerin gerçekleştirilmesi; harcama yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.

Gerçekleştirme Görevlileri Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler.

Gerçekleştirme Belgeleri Gerçekleştirme belgelerinin şekil ve türleri (kamu borç yönetimine ilişkin olanlarda Hazine Müsteşarlığının uygun görüşünün alınması kaydıyla) ; merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri için Maliye Bakanlığınca, mahallî idareler için İçişleri Bakanlığınca, sosyal güvenlik kurumları için de bağlı veya ilgili oldukları bakanlıklar tarafından, Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınmak suretiyle çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.

Ön Mali Kontrol İdarelerin; - gelir, - gider, - varlık ve - yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerin; -idarenin bütçesi, -bütçe tertibi, -kullanılabilir ödenek tutarı, -ayrıntılı harcama programı, -finansman programı, -merkezi yönetim bütçe kanunu ve -diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluğu ve -kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden yapılan kontroldür.

Ön Mali Kontrol Mali karar ve işlemler üzerinde gerçekleştirilen bir kontroldür. Mali mevzuata uygunluk ile ekonomiklik, verimlilik ve etkinlik esaslarına uygunluk yönlerinden gerçekleştirilir. Ön mali kontrol, mali karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur.

Ön Mali Kontrol Sorumlu birimler Ön mali kontrol, harcama birimleri ve mali hizmetler birimi tarafından gerçekleştirilir

Ön Mali Kontrol Harcama Birimlerinde; Harcama birimlerinde süreç kontrolü yapılır. Süreç kontrolünde, her bir işlem daha önceki işlemlerin kontrolünü içerecek şekilde tasarlanır ve uygulanır. Harcama birimlerinde ön malî kontrol görevi, Harcama yetkilileri tarafından ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirilen gerçekleştirme görevlileri tarafından yerine getirilir.

Ön Mali Kontrol Mali Hizmetler Biriminde; İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Esas ve Usullerde belirtilen mali karar ve işlemler ile idarenin düzenlemelerinde yer alan mali karar ve işlemler ön mali kontrole tabidir. Malî hizmetler biriminde ön malî kontrol yetkisi malî hizmetler birimi yöneticisine aittir. Bu yetkisini sınırlarını açıkça belirtmek şartıyla yazılı olarak yardımcısına veya birimin iç kontrol alt birim yöneticisine devredebilir.

Ön Mali Kontrol Niteliği: Ön malî kontrol sonucunda verilen görüş danışma ve önleyici niteliği haiz olup, malî karar ve işlemlerin harcama yetkilisi tarafından uygulanmasında bağlayıcı değildir. Uygun görüş verilmediği halde harcama yetkilileri tarafından gerçekleştirilen işlemlerin malî hizmetler birimince kayıtları tutulur ve aylık dönemler itibariyle üst yöneticiye bildirilir. Söz konusu kayıtlar iç ve dış denetim sırasında denetçilere de sunulur.

Ön Mali Kontrol Kontrol Usulü: Malî karar ve işlemin uygun görülmesi halinde, dayanak belgenin üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşülür veya yazılı görüş düzenlenir. Malî karar ve işlemin uygun görülmemesi halinde ise nedenleri açıkça belirtilen bir görüş yazısı yazılır. Mevzuatına uygun olarak giderilebilecek nitelikte eksiklikleri bulunan malî karar ve işlemlerde, bu eksiklikler ve nasıl düzeltilebileceği hususları belirtilmek ve bunların düzeltilmesi kaydıyla işlemin uygun görüldüğü şeklinde yazılı görüş düzenlenebilir.

Ön Mali Kontrol Görevler Ayrılığı: Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali karar ve işlem süreçlerinde görev alamazlar. İhale komisyonu ve muayene ve kabul komisyonu başkan ve üyesi olamazlar.

Ön Mali Kontrol Kanun tasarılarının mali yükünün hesaplanması Mali Hizmetler Biriminde Ön Mali Kontrole Tabi Mali Karar ve İşlemler-1 Kanun tasarılarının mali yükünün hesaplanması Taahhüt evrakı ve sözleşme tasarıları Ödenek gönderme belgeleri Ödenek aktarma işlemleri Kadro dağılım cetvelleri Seyahat kartı listeleri

Ön Mali Kontrol Seyyar görev tazminatı cetveli Mali Hizmetler Biriminde Ön Mali Kontrolüne Tabi Mali Karar ve İşlemler-2 Seyyar görev tazminatı cetveli Geçici işçi pozisyonları Yan ödeme cetvelleri Sözleşmeli personel sayı ve sözleşmeleri Yurtdışı kira katkısı

Ödeme Giderlerin gerçekleştirilmesi, tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır. Ödeme bir muhasebe hizmetidir. Muhasebe Hizmeti Gelir ve alacakların tahsili, Giderlerin ve borçların ödenmesi, Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi, ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir.

Ödeme Muhasebe Yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticidir. Memuriyet kadro ve unvanlarının muhasebe yetkilisi niteliğine etkisi yoktur.

Ödeme Muhasebe yetkilileri ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde; Yetkililerin imzasını, İlgili mevzuatında sayılı belgelerin tamam olmasını, Maddi hata bulunup bulunmadığını, Hak sahibinin kimliğini kontrol etmekle yükümlüdürler. Bu hususlarda hata veya eksiklik bulunması halinde ödeme yapamaz.

Denetim İç Denetimin Amacı İdarelerin, faaliyetlerini; Amaç ve politikalara, Kalkınma planlarına ve programlara, Stratejik planlara ve performans programlarına, Mevzuata uygun planlamasını ve yürütmesini, Kaynaklarını etkili, ekonomik ve verimli kullanmasını, Güvenilir ve zamanında bilgi üretmesini sağlamaya yönelik faaliyetlerine değer katmak ve geliştirmektir.

Denetim Kapsam İdarelerin yurt dışı ve taşra dahil tüm birimlerinin mali işlemlerinin; Risk yönetimi, İç kontrol ve Yönetim (yönetişim) süreçleri.

Denetim İç Denetim Türleri Uygunluk Denetimi Mali Denetim Performans Denetimi Bilgi Teknolojisi Denetimi Sistem Denetimi

MERYEM DİREK 2010473028 DAMLA TOPKARA 2010473080 AYŞE DEĞERLİ 2010473021