Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KPSS A GRUBU ve KARİYER MESLEKLERE GİRİŞ
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
KPSS ve Kamuda KARİYER MESLEKLER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
KAMU KESİMİNİN TASNİFİ
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
GENEL OLARAK MAHKEMELER
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
İDARE HUKUKU YEREL YÖNETİMLER Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ 18 MART 2011 AMASYA.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Diferansiyel Denklemler
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
HARCAMA.
SÜREKLİ KURULLAR / BAĞLI KURULUŞLAR AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ATATÜRK KÜLTÜR, DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU BASIN-YAYIN VE ENFORMASYON GENEL.
ÜÇLER ULUDAĞ İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
Kamu Yönetiminin Yapısı
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
(Devlet Tüzel Kişiliği İçinde)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler 07.04.2017 Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler “Toplumsal eşitsizlik” olgusu “Toplumsal sözleşme” olgusu

07.04.2017 Devlet Teşkilatı Devletin unsurları Ülke İnsan İktidar

Devletin Fonksiyonları Devlet Teşkilatı Devletin Fonksiyonları Yasama Yürütme Yargı

Devlet Teşkilatı (Yasama) 07.04.2017 Devlet Teşkilatı (Yasama) Yasama Fonksiyonu T.B.M.M. tarafından yerine getirilmektedir. Yasama faaliyeti T.B.M.M. İç Tüzüğüne göre yürütülmektedir. T.B.M.M. Üye sayısı 550 dir. Seçimler 4 yılda bir yapılmaktadır. Bakanlar Kurulunun yasa önerilerine “Tasarı”, Milletvekillerinin önerilerine “Teklif” denmektedir. Her tasarı ya da teklif Genel Kuruldan önce ilgili Meclis Komisyonlarında değerlendirilmektedir. T.B.M.M. nin idari fonksiyonları T.B.M.M. Genel Sekreterliğince yürütülmektedir. T.B.M.M. Personeli istisnai memuriyet statüsündedir.

Devlet Teşkilatı (Yürütme) T.C. Anayasası iki başlı bir Yürütme modeli öngörmüştür: Cumhurbaşkanı Bakanlar Kurulu

Devlet Teşkilatı (Yürütme) 07.04.2017 Devlet Teşkilatı (Yürütme) Cumhurbaşkanlığı Cumhurbaşkanları 5 yıllık bir süre için halk tarafından seçilmektedir. Bir kimse en fazla iki kez Cumhurbaşkanı seçilebilir. Cumhurbaşkanı Yürütmenin sorumsuz kanadını temsil etmektedir. Cumhurbaşkanının yasamaya, yürütmeye ve yargıya ilişkin görevleri vardır. Cumhurbaşkanı Devlet Denetleme Kurulu aracılığıyla Devlet organlarını denetleyebilmektedir. Cumhurbaşkanlığının idari fonksiyonları Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğince yerine getirilmektedir. Cumhurbaşkanlığı personeli istisnai memuriyet statüsündedir.

Devlet Teşkilatı (Yürütme) Bakanlar Kurulu Bakanlar Kurulu halen 1 Başbakan, 3 Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı ve 21 Bakan olmak üzere toplam 25 kişiden oluşmaktadır. Başbakan’ın T.B.M.M. Üyesi olması zorunludur. İcracı bakanlıkların sayısı 15’ tir. Devlet Bakanlarının vazifesi Başbakan’a yardımcı olmak ve bakanlıklar arasında koordinasyonu sağlamaktır. Devlet Bakanlarının sayısı 20’yi geçemez.

Devlet Teşkilatı (İdare) Anayasamıza göre İdare; Merkezden Yönetim Yerinden Yönetim esaslarına dayanılarak kurulur.

Devlet Teşkilatı (İdare) 5018 sayılı Kanuna Göre Kurumlar Genel Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Sosyal Güvenlik Kurumları Mahalli İdareler

Devlet Teşkilatı (İdare) Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri Özel Bütçeli Kamu İdareleri Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar

Devlet Teşkilatı (İdare) Bakanlıklar Bakanlıklar Kanunla kurulmaktadır. Bakanlıklar merkez, taşra, yurt dışı ve döner sermaye teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlardan meydana gelir. Bakanlık teşkilatının en üst amiri bakandır. Başbakanlıkta ve icracı bakanlıklarda bakanın en yakın yardımcısı olan bir Müsteşar bulunur.

Devlet Teşkilatı (İdare) Bağlı ve İlgili Kuruluşlar Bir bakanlıkça yürütülmesi gereken hizmetlerden bakanlık çatısı altında yürütülmesinde güçlük bulunanlar bağlı kuruluş şeklinde teşkilatlandırılmaktadır. Bağlı kuruluşlar, Müsteşarlık, Başkanlık, Genel Müdürlük veya Genel Sekreterlik şeklinde teşkilatlandırılabilmektedir. İlgili kuruluşlar, iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müessese ortaklık ve iştirakleri ile hizmet yerinden yönetim kuruluşlarıdır.

Devlet Teşkilatı (İdare) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar 1- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu 2- Telekomünikasyon Kurumu 3- Sermaye Piyasası Kurulu 4- Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu 5- Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu 6- Kamu İhale Kurumu 7- Rekabet Kurumu 8- Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu

Devlet Teşkilatı (İdare) Merkez Teşkilatına dahil birimler üç başlık altında toplanabilir: Ana hizmet birimleri Danışma ve denetim birimleri Yardımcı birimler

Devlet Teşkilatı (İdare) Ana hizmet birimleri Bir bakanlık veya kuruluşun varlık sebebi olan birimlerdir. Ana hizmet birimleri yürütülen hizmetin ölçeğine göre Genel Müdürlük veya Daire Başkanlığı şeklinde olabilir. Ana hizmet birimleri kanunla kurulur.

Devlet Teşkilatı (İdare) Danışma ve Denetim Birimleri Bakanlık veya kuruluşa verilen temel görevlerin gereği gibi yürütülebilmesi için ihtiyaç duyulan danışma, planlama, koordinasyon, denetim vb. hizmetleri yürütmekle vazifeli birimlerdir. İhtiyaca göre Teftiş Kurulu Başkanlığı, Strateji Geliştirme (Dairesi) Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği gibi danışma ve denetim birimleri kurulabilmektedir. Ayrıca Bakanlıklarda Bakanlık Müşavirleri görevlendirilmektedir.

Devlet Teşkilatı (İdare) Yardımcı Birimler Ana hizmet birimleri ile danışma ve denetim birimlerince yürütülen hizmetlere yardımcı mahiyetteki hizmetleri yerine getirmekle vazifeli birimlerdir. Yardımcı birimler, Personel Genel Müdürlüğü veya Daire Başkanlığı, Eğitim Dairesi Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı, Savunma Sekreterliği veya Uzmanlığı, Özel Kalem Müdürlüğü vb. adlarla kurulabilir. Yardımcı birimler kanunla kurulur.

Devlet Teşkilatı (İdare) Merkez Teşkilatı Hiyerarşik Kademeleri Müsteşar Genel Müdür (Kurul Başkanı, Daire Bşk.) Daire Başkanı Şube Müdürü Şef Memur

Devlet Teşkilatı (İdare) Taşra teşkilatının kuruluşu Bölge Müdürlüğü İl Müdürlüğü İlçe Müdürlüğü Doğrudan merkeze bağlı taşra teşkilatı

Devlet Teşkilatı (İdare) Taşra Teşkilatı Hiyerarşik Kademeleri Bölge Müdürü, İl Müdürü, İlçe Müdürü Şube Müdürü (veya Başmühendis) Şef (veya Mühendis) Memur

Devlet Teşkilatı (İdare) Yurt Dışı Teşkilatı Dış Temsilcilikler Diplomatik temsilcilikler Konsolosluklar Dış Temsilcilik Niteliği Taşımayan Yurt Dışı Teşkilatı

Devlet Teşkilatı (İdare) Diplomatik Temsilcilikler (Misyon Şefi) Büyükelçilik Daimi temsilcilik Temsilcilik Elçilik Orta Elçilik Daimi Maslahatgüzarlık vb. (Dış Temsilcilikler bünyesinde ihtisas birimleri kurulabilmektedir.)

Devlet Teşkilatı (İdare) Konsolosluklar (Konsolosluk Şefi) Başkonsolosluk Konsolosluk Muavin Konsolosluk Konsolosluk Ajanlığı

Devlet Teşkilatı (İdare) İl İdaresi Vali İl İdare Şube Başkanları (Bakanlıkların İl Teşkilatlarının başında bulunan idareciler) İl İdare Kurulu (Valinin başkanlığında hukuk işleri müdürü, defterdar, milli eğitim, bayındırlık, sağlık, tarım ve köyişleri il müdürlerinden teşekkül eder.)

Devlet Teşkilatı (İdare) İlçe İdaresi Kaymakam İlçe İdare Şube Başkanları ( İlçede genel idare teşkilatının başında bulunan idareciler) İlçe İdare Kurulu

Devlet Teşkilatı (İdare) Yerinden Yönetim Kuruluşları Yer yönünden yerinden yönetim kuruluşları Hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşları

Devlet Teşkilatı (İdare) Yer yönünden yerinden yönetim kuruluşları İl Özel İdareleri Belediyeler Köyler

Devlet Teşkilatı (İdare) İl Özel İdaresinin Organları İl Genel Meclisi İl Encümeni Vali Ayrıca il özel idaresi için Genel sekreterlik, mali işler, sağlık, tarım, imar, insan kaynakları ve hukuk birimlerinden oluşan bir teşkilat öngörülmüştür. (5302 sayılı Kanun)

Devlet Teşkilatı (İdare) Belediyenin Organları (5393 s. K.) Belediye Meclisi Belediye Encümeni Belediye Başkanı Büyükşehir Belediyesinin Organları (5216 s. K.) Büyükşehir Belediye Meclisi Büyükşehir Belediye Encümeni Büyükşehir Belediye Başkanı

Devlet Teşkilatı (İdare) Köy İdaresinin organları Köy Derneği İhtiyar Meclisi Muhtar

Devlet Teşkilatı (İdare) Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları Üniversiteler Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Kamu İktisadi Teşebbüsleri vb.

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Yükseköğretim Üst Kuruluşları Yükseköğretim Kurulu Üniversitelerarası Kurul

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Yükseköğretim Kurumları Üniversite Yüksek Teknoloji Enstitüsü Fakülte Enstitü Yüksekokul Konservatuar Meslek Yüksekokulu Uygulama ve Araştırma Merkezi

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Üniversite Organları Rektör Senato Üniversite Yönetim Kurulu

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Fakülte Organları Dekan Fakülte Kurulu Fakülte Yönetim Kurulu

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Enstitü Organları Enstitü Müdürü Enstitü Kurulu Enstitü Yönetim Kurulu

Devlet Teşkilatı (Yükseköğrenim) Yüksekokul Organları Yüksekokul Müdürü Yüksekokul Kurulu Yüksekokul Yönetim Kurulu

Devlet Teşkilatı (KİT’ler) Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) iki çeşittir: İktisadi Devlet Teşekkülü (İDT) Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK) Kamu İktisadi Teşebbüsleri Bakanlar Kurulu Kararıyla kurulur.

Devlet Teşkilatı (KİT’ler) İktisadi Devlet Teşekkülü, sermayesinin tamamı Devlete ait, iktisadi alanda ticari esaslara göre faaliyette bulunan kamu iktisadi teşebbüsüdür. Kamu İktisadi Kuruluşu, sermayesinin tamamı Devlete ait olan, tekel niteliğindeki mallar ile temel mal ve hizmetleri üretmek üzere, kamu hizmeti niteliği ağır basan kamu iktisadi teşebbüsüdür.

Devlet Teşkilatı (KİT’ler) Bağlı Ortaklık: Sermayesinin % 50’sinden fazlası KİT’lere ait işletme veya işletmeler topluluğundan oluşan anonim şirketlerdir. Müessese : Sermayesinin tamamı KİT’lere ait olup, onlara bağlı işletme veya işletmeler topluluğudur. İştirak : KİT’lerin veya bağlı ortaklıklarının, sermayelerinin en az yüzde onbeşine, en çok yüzde ellisine sahip bulundukları anonim şirketlerdir.

Devlet Teşkilatı (Yargı) Yargı sistemleri Adli Yargı İdari Yargı Askeri Yargı Anayasa Yargısı

Devlet Teşkilatı (Yargı) Adli Yargı Sistemi İlk derece yargı yerleri (Hukuk, Ceza, İş Mahkemeleri vb.) Yargıtay

Devlet Teşkilatı (Yargı) İdari Yargı Sistemi İdare ve Vergi Mahkemeleri Bölge İdare Mahkemeleri Danıştay

Devlet Teşkilatı (Yargı) Askeri Yargı Sistemi Genel uyuşmazlıklarda İlk derece yargı yerleri Askeri Yargıtay İdari eylem ve işlemlerden kaynaklanan uyuşmazlıklarda Askeri Yüksek İdare Mahkemesi

Devlet Teşkilatı (Yargı) Anayasa Yargısı (Anayasa Mahkemesi) Kanunların Anayasaya aykırılığının yargısal denetimi Yüce Divan görevi Siyasi partilerin denetlenmesi

Devlet Teşkilatı (Yargı) Uyuşmazlık Mahkemesi Yargı sistemleri ve yargı yerleri arasındaki görev ve hüküm uyuşmazlıklarını gidermeye yetkili yüksek mahkemedir.

Devlet Teşkilatı (Yargı) Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Hakim ve savcıların mesleğe kabul edilmesi,atanması, nakledilmesi, yükseltilmesi, birinci sınıfa ayrılması, görevden uzaklaştırılması, hakimler ve savcılar hakkında disiplin cezası verilmesi vb. konularda yetkilidir. Kurulun başkanı Adalet Bakanıdır. Kurul kararları aleyhine yargı yoluna başvurulamaz.

Devlet Teşkilatı (Yargı) Sayıştay Anayasamız Sayıştay’ı Yargı bölümünde düzenlemekle birlikte yüksek mahkemeler arasında saymamıştır. Sayıştay merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik kurumlarının gelir, gider, mal ve hesaplarını T.B.M.M. adına denetlemektedir.

TEŞEKKÜRLER.