EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
ÇOCUKLARIN MEDYA OKURYAZARI OLMA İHTİYACI
MAHMUT ÇALIK ANADOLU LİSESİ
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Menderes İlçe Stratejik Plan Hazırlama Ekibi
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Mesleki Eğitim Girişimleri Programı
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Personel İhtiyacının Belirlenmesi ve Planlanması
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DERBENT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
Bilgisayar Destekli Eğitim
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İbrahim ER İlköğretim Genel Müdürü
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÜCRETSİZ DERS KİTABI İHTİYAÇLARININ "KİTAP SEÇİM MODÜLÜ"NE GİRİLMESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Uygulaması Genel Değerlendirmesi
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
DYNED Dynamic&Education.
Günümüzde Hüseyin Gürkan Lisesi adı verilen Arhavi Lisesi, 1967 yılında ”Arhavi Lisesi Yaptırma ve Yaşatma Derneği”nin öncülüğünde Arhavi halkı tarafından.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sunum transkripti:

EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ

20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi iletişim alanında da etkili olmuş ve bilim adamlarının geçtiğimiz yüzyılı “ENFORMASYON ” çağı olarak tanımlamalarına yol açmıştır.

Kitle iletişim araçlarının gelişimine paralel olarak iletişim kanallarının çeşitliliğinin artması, “bilgi” ve “enformasyon” bolluğunda “doğru bilgi”ye nasıl ulaşılabileceğine ilişkin sorunları da ortaya çıkarmıştır. Bu yoğunluk altında, özellikle çocuklar, sunulan malzemeyi seçme şansı olmadan ve bilinçsizce doğrudan almakta ve o oranda da etkilenmektedirler. Kitle iletişim araçlarının kolay ulaşılabilirliği, evimizin içine kadar gelerek, sadece yetişkinlerin değil, çocukların da etkiye açık birer alıcı durumuna düşmelerine neden olmaktadır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bugün tartışmasız en etkili kitle iletişim aracı olan televizyonun, kişilerin sosyal yaşamlarının neredeyse “olmazsa olmaz”ı hâline geldiği de çok açıktır. Ülkemizde 90’lı yıllardan bu yana özel televizyon yayıncılığına geçiş ve televizyon programlarındaki görece çeşitlilik, ülkemiz insanının ekrana daha bağımlı hâle gelmesine yol açmıştır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yapılan bilimsel araştırmalarda, Türkiye’deki televizyon izlenme oranının günde ortalama 4–5 saat olduğu görülmektedir. Bir kişi yılın %19’unu televizyon izleyerek geçirmektedir. Kişinin; yılın %33’ünü uyuyarak, %33’ünü çalışarak, %14’ünü de bunların dışında kalan etkinliklerle geçirdiği göz önüne alındığında bu oranın oldukça büyük olduğu ortaya çıkmaktadır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bütün bu araştırmalar ve bunlar üzerinde yapılan değerlendirmeler; görsel, işitsel ve yazılı medya karşısında savunmasız bir alıcı durumunda bulunan çocukların, ilköğretimden başlayarak medya karşısında bilinçlendirilmelerinin gerekliliğini ortaya koymaktadır. Böylelikle öğrenci, medya karşısında pasif bir alıcı olmak yerine, medyayı okuyabilecek, medyanın dilini çözebilecek bilinç düzeyine ulaşarak, iletişim olgusunda aktif bir birey olarak yer alabilecektir. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bakanlığımız İlköğretim Genel Müdürlüğünün önerileri doğrultusunda, 2008 yılının Ağustos ayında yapılan müdürler toplantısında; ilimizde bilgisayar teknoloji sınıfları bulunan tüm ilköğretim okullarında, “Medya Okuryazarlığı” dersinin seçmeli ders olarak okutulması yolunda, müdürlüğümüzce tüm ilköğretim okulu müdürlerimize her öğrencinin en az bir eğitim-öğretim yılı anılan dersi görmesinin sağlanması hususunda karar alınmıştır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlimizde “Medya Okuryazarlığı” dersini seçen öğrenci sayısı toplamı 39,641’dir ve 8. sınıflarımızda toplam 113,886 öğrenci bulunmaktadır. Buna göre, öğrencilerimizin % 34.81’i “Medya Okuryazarlığı” dersini seçmiş bulunmaktadır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlköğretim okullarımızda “Medya Okur yazarlığı” dersinin seçmeli ders olarak okutulmasında ilimiz öncü rol oynamıştır. Türkiye genelinde “Medya Okuryazarlığı” dersini seçen ilköğretim okulları ve okuyan öğrenci bazında ilimiz ilk sıralarda yer almaktadır yılından itibaren Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ nün hizmet içi eğitim faaliyetleri kapsamında birçok okul yöneticisi ve öğretmen, “Medya Okuryazarlığı” dersi hakkında bilgi sahibi olmuştur. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2008 yılında Gaziantep’te iki kez uygulanan “Medya Okuryazarlığı” hizmet içi eğitim seminerine ilimiz Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerindeki ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 75 öğretmenimiz katılarak sertifika almıştır yılında ise, seminer sayısı üçe, bu seminerlere katılarak sertifika alan öğretmen sayısı 140’a yükselmiştir. Medya Okuryazarlığı seminerine katılan öğretmenlerimizin bu ders hakkında olumlu görüş bildirdikleri gözlemlenmiştir. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2010 yılında “Medya Okuryazarlığı” seminer programına yeterli başvuru olmadığından hizmet içi eğitim faaliyeti düzenlenmemiştir yılı itibari ile de ilimizde bu dersi seçen öğrenci sayısı göz önüne alınarak, mahalli ve merkezî düzeyde hizmet içi eğitim programları öngörülmektedir. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Belediyelerimizin ve bazı hayırseverlerin destekleri ile ilimizdeki bazı ilköğretim okullarımıza bu derste kullanılmak üzere günlük ve haftalık olarak çıkan yerel gazetelerimiz, öğrencilerimizin gündemi yakalamaları amacıyla ücretsiz olarak gönderilmiştir. Kimi ilköğretim okullarımız, öğrencilerimizin çevresindeki olayları yakından takip etmeleri amacıyla yerel basın kuruluşları ile cüzi fiyatlarla anlaşma yapmışlardır. Bu durum daha sonra projeye dönüştürülerek yaygınlaştırılmıştır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Öğrencilerimiz bu ders ile çevresinde olup bitenleri yerel gazetelerden, ülkemizde ve dünyada olup bitenleri de internet ve ulusal gazetelerden öğrenmeye başlamıştır. İlköğretim okullarımızdaki öğrencilerimiz, gelecekteki mesleklerinin arasına yazar olmayı,eleştirmen olmayı, spor yazarı ya da köşe yazarı olmayı da eklemişlerdir. Kontrollü bir biçimde medyanın öteki yüzü ile karşılaşıldığında neler yapmaları gerektiğini öğrenmişlerdir. Tartışmayı, eleştirel düşünmeyi, farklı yönlerden düşünerek çözüm yolları bulmayı, empati kurmayı öğrenmişlerdir. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

“Medya Okuryazarlığı” dersi ilköğretim okullarımızın bir çoğunda, yıllık dergiler, okul gazetesi ve duvar gazeteleri olarak kendini göstermiş, bir çok ilköğretim okullarımızda araştırmacı minik gazetecilerin çıkmasına vesile olmuştur. Bu tür etkinlikler müdürlüğümüzün çeşitli birimlerince desteklenmiş, okullarımızdan gelen röportaj istekleri memnuniyetle karşılanmıştır. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Talim Terbiye Kurulu’nun 07/07/2009 tarih ve 80 no.lu kararına göre: Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar çerçevesinde “Medya Okuryazarlığı” dersini Türkçe ve Sosyal Bilgiler ders öğretmenleri okutmaktadır. İlimizde “Medya Okuryazarlığı” dersine giren Sosyal Bilgiler öğretmeni sayısı ve ihtiyaçlarını gösteren grafik ise şu şekildedir: İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLKÖĞRETİM OKULLARIMIZDA OKUTULAN “MEDYA OKURYAZARLIĞI” DERSİNDEN GÖRÜNTÜLER İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ