İller İdaresi Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE ÇOCUK DOSTU ŞEHİRLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN ATILACAK ADIMLAR ÇDŞ Toplantısı Ankara Nisan 2006.
Yerel Yönetim Reform Programı’na Destek Projesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
İç Güvenlik Sektörünün Sivil Gözetiminin Geliştirilmesi Projesi Aşama II Rahmi Doğan İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
AİLE SOSYAL DESTEK PROGRAMI (ASDEP) EĞİTİMİ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuk Dostu Şehirler.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Sunum transkripti:

İller İdaresi Genel Müdürlüğü ÇOCUK DOSTU ŞEHİR Nevzat KORKMAZ Daire Başkanı İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü

ÇOCUK DOSTU ŞEHİR(ÇDŞ) ÇDŞ, Şehrin günlük hayatında çocuk haklarını yaşama geçirmeye özen gösteren herhangi bir kent veya yerel yönetişim sistemidir. ÇDŞ, Çocukların seslerinin, ihtiyaçlarının, önceliklerinin ve haklarının kamu politikalarının ve uygulamalarının ayrılmaz bir parçası haline geldiği şehirdir. Dolayısıyla böyle bir şehir insanlık dostu şehirdir.

ÇDŞ Girişimi 1996 yılında gerçekleştirilen BM İnsan Yerleşimleri Konferansında (HABİTAT II) alınan ve şehirleri herkes için yaşanabilir mekanlar kılmayı amaçlayan kararın uzantısı olarak başlatılmıştır. Girişim UNICEF’in terminolojisi ile “önce çocuklar” ilkesini temel almaktadır.

Kimi avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere yüksek, orta ve düşük gelirli ülkelerdeki yerel/yerinden yönetimlerin büyük bölümü “çocuk dostu” olma yönünde siyasi bir karar vermişlerdir. ÇDŞ yapılanma süreci, aynı zamanda Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin yerel yönetişim ortamlarında yaşama geçirilmesi anlamına gelmektedir ve çocukları en öne ve merkeze yerleştiren bir takım özellikleri gözetir.

Bu özellikler: Çocukların katılımı Çocuk dostu hukuki çerçeve Şehir ölçeğinde çocuk hakları uygulama stratejisi Çocuk hakları birimi veya eşgüdüm mekanizması Çocuklar üzerindeki etkinin ölçümü ve değerlendirilmesi Çocuk bütçesi Düzenli yayınlanan kentteki çocukların durumu raporu Çocuk hakları bilincinin yerleştirilmesi Çocuklar adına tanıtım-savunu yapacak STK ve gönüllü kuruluşların desteklenmesi

ÖNCELİKLİ HEDEFLER Sağlıklı ve güvenli bir çevre. Çocukların gelişimi için dost bir çevre. Sürdürülebilir ve adil bir çevre. Temel hizmetlerin verildiği ve herkese bakım sağlayan bir çevre. Özellikle güç durumdaki çocuklar için dost bir çevre. Ayrımcılık gözetmeyen ve dayanışmayı özendiren bir çevre.

NEDEN İÇİŞLERİ BAKANLIĞI?... Ülkemizin İdare Sistemi: T.C. Anayasası madde 125: “Türkiye, merkezi idare kuruluşu bakımından, coğrafya durumuna, ekonomik şartlara ve kamu hizmetlerinin gereklerine göre, illere, iller de diğer kademeli bölümlere ayrılır. İllerin İdaresi yetki genişliği esasına dayanır.” Bu sisteme göre; merkezi idare, ilke olarak, İl bazında örgütlenir. Vali ilde merkezi idarenin temsilcisi ve sorumlusudur. İl örgütleri (Adliye ve askeriye, kısmen belediye dışında) Valinin emri ve denetimindedir.

Vali, ilde devletin; hükümetin temsilcisi ve ayrı ayrı her bakanlığın yürütme organıdır. Kaymakamlarda ilçelerde hükümetin temsilcileri olup Valinin emri altında ve koordinatörlüğünde çalışırlar. Hükümetler politikalarını MİA vasıtası ile İl ve ilçelere kadar götürür.

Çocuklar için sosyal yatırım projesi: Yürütüm:İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü Proje Ortakları: İçişleri Bakanlığı (Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü) MEB (İlköğretim Genel Müdürlüğü, Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü) Sağlık Bakanlığı (Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, AÇSAP Genel Müdürlüğü), Adalet Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, SHÇEK ten sorumlu Devlet Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, Üniversiteler, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü, UNİCEF, DPT, TUİK, Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, Tarihi Kentler Birliği, TMMOB, TRT,TGC Proje Süresi: 2006-2010

Proje Alt Bileşenleri: Çocuk dostu şehir (8 Adet) Parlamento da çocuk hakları ile ilgili bir alt komisyon oluşturulması Temel hizmetlerde kapasite geliştirilmesi projesinin yürütümü

ÇDŞ de görev/sorumluluk alabilecek kuruluşlar ve bağlılıklar. Kuruluş adları Bağlılıkları İl Milli Eğitim Müd. Valilik İl Sağlık Müd. Valilik Çalışma Müd. Valilik SHÇEK İl Müd. Valilik Kolluk Güçleri Valilik (Emn. Jand ve Sahil. Güv.) Çevre İl Müd. Valilik Gençlik ve Spor İl Md. Valilik SYDV Valilik Adliyeler Bağımsız Belediyeler Bağımsız Üniversiteler Bağımsız

Muhtemel Kriterler: Çocukların yönetime aktif katılımının sağlanması. Şehirleri ile ilgili olarak isteklerini açıklayabilecekleri bir ortam hazırlanması. Temel hizmetlere (Eğitim, sağlık gibi) ulaşabilme. Her türlü şiddetten korunma. Sağlıklı içme suyu ve hijyenin sağlanması. Çocuklar için güvenli sokak ve caddeler. Arkadaşlarıyla oynayabilecekler güvenli oyun alanları.

Yeşil alan ve hayvanlarla içiçe yaşam. Temiz hava ve temiz çevre. Aile hayatı ve sosyal hayata katılım. Kültürel ve sosyal olaylarda aktif olarak yer alma. İçinde bulunduğu toplumun eşit bireyi olabilmesi. Etnik, cinsiyet,dinsel, yoksulluk/zenginlik, engellilik gibi alanlarda ayrımcılığın ortadan kaldırılması.

MUHTEMEL ÇDŞ ADAYLARI

Muhtemel ÇDŞ lerin tespitinde gözönünde bulundurulan bazı unsurlar: Şehrin alt yapısının tamamlanmış olması. Projeye ve işbirliğine yatkın yöneticilerin mevcudiyeti (Gönüllülüğün sorgulanması). İlin optimal büyüklüğü (Hizmet verme açısından ortalama büyüklük). Ülke coğrafyasında dengeli dağılım. Bugüne kadar UNICEF görevi icra edilmemiş ve böylece UNİCEF’in evrensel ilkeleriyle henüz tanışmamış iller). STK ve diğer gönüllü kuruluşların yönetime katılma kültürünün belli bir ivme kazandığı iller.

İzlenecek Yol: İlgili sektörlerin ve gönül kişi ve kuruluşların temsil edildiği ve pluralist bir çalışma yönteminin benimsendiği Merkez Danışma ve İzleme Kurulu’nun oluşturulması. İçişleri Bakanlığı’nın İl Valileri ve Belediye Başkanlarının projeye gönüllü katılım beyanlarını alarak ve illerin alt yapılarını göz önünde bulundurarak belirlediği muhtemel ÇDŞ adaylarının netleştirilmesi. Türkiye’nin öncelikleri ve imkanlarının göz önünde bulundurulması neticesinde tüm dünyada tespit edilen ÇDŞ kriterlerinden hangilerinin Türkiye ÇDŞ kriterleri olarak kabul edileceğine karar verilmesi.

Tespit edilen illerde İl komitelerinin ve çocuk komitelerinin kurulması. ÇDŞ’lerin “çocuk” açısından mevcut durumlarının raporlandırılması. Üniversiteler, Diğer sektör ve STK’ların katıldığı ve genellikle teknik eleman ve profesyonellerden oluşacak teknik komiteler oluşturulması ve ayrıntılı çalışma raporları hazırlama çalışmalarının başlatılması. Üniversiteler ile işbirliği yapılarak eğitim materyallerinin ortaya konması.

Diğer bazı bakanlıkların bir süredir uygulamaya koyduğu bebek dostu hastane ve çocuk dostu okul gibi spesifik projelerle uyumlaştırma ve ortak çalışmaların temini. İl valileri, belediye başkanları, diğer il yöneticileriyle, il komitelerinde yer alan görevlilerin kapasitelerinin geliştirilmesi ve ÇDŞ eğitimleri. Eş zamanlı başlayacak ve ulusal/yerel medya ile kamu oyunun ÇDŞ konusundaki bilinç ve duyarlılıklarının arttırılması girişimleri. İllerin izlenilmesi ve ortak bir iletişim (web) sitesi kurulması.

ÖNGÖRÜLEN ALT KOMİTELER Çocukların eğitimi ve katılımı alt komitesi. Çocuk sağlığı alt komitesi. Sosyal hizmetler alt komitesi. Şehrin altyapısı alt komitesi. Çocuk hakları alt komitesi.

ÇDŞ Projesiyle ilgili şu ana kadar yapılan faaliyetler Bu projenin hazırlık çalışmaları için baştan beri UNİCEF Türkiye Temsilciliği ile ortaklaşa çalışmalar, yaklaşık bir yıldır devam etmektedir. Projenin BM ve Türkiye SÇK’da onaylanması süreci tamamlanmıştır. Muhtemel ÇDŞ ilgili olarak merkez değerlendirilmesi sonunda illerin yöneticilerinin projeye gönüllü katılımları yönündeki irade beyanları alınmıştır.

5302 Sayılı İl Özel İdaresi ve 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile getirilen İl Özel İdarelerinin ve Belediyelerin stratejik planlarının hazırlanması sürecinde valiliklerden “Kadınlar ve çocukların yaşam kalitelerini yükseltmek için sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik yatırımları ile temel hizmetlerin geliştirilmesi amacıyla yapılacak yatırımlara daha fazla yer verilmesi ve bu konulara daha fazla kaynak ayrılması için ilgili idarelerin talimatlandırılması” istenmiştir.

TEŞEKKÜR EDERİZ