Sistem: Birbiriyle ilişkili, uyumlu, ahenkli öğeler bütünüdür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Performans Değerlendirme
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
12 Okulda yönetmeliklerin kendisini ilgilendiren bölümleri hakkında bilgilenir.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
K A L İ T E O K U L L A R I M E R K E Z İ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
101-TÜRK DİLİ DERSİ GÜZ DÖNEMİ 1. HAFTA
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Nurcan ŞENMERDAN Farabi Anadolu Lisesi Eylül 2015 Seminer 1.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
TÜRK Eğitim Sistemi.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GENÇLERDE UYUM.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğretim Tasarımı Analiz.
Zeka Dr. Ege Akgün.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Başşliyoouu
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Sistem: Birbiriyle ilişkili, uyumlu, ahenkli öğeler bütünüdür.

İlk ve orta okul Yapılandırmacı yaklaşım: Bilgi zihinlerde oluşur. Bu nedenle öğrenciyi merkeze alan bir program izlenir.

ÖSYM VE YAPILANDIRMACILIK Yapılandırmacı sistemde değerlendirme türleri: 1. Açık uçlu soru ile değerlendirme 2.Portfolyö değerlendirme 3.Öz değerlendirme 4.Akran değerlendirmesi 5. Öğrencinin aldığı sorumluluğun ölçülmesi

ÖSYM ÖSYM tek tür değerlendirme yapmaktadır: 1.Çoktan seçmeli tür sorularla değerlendirme… Bu değerlendirme şekli yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına engel olmaktadır.

ÖSYM VE ÖĞRENCİ Eğitimin amacı sosyal, duygusal,zihinsel, bedensel ve ahlâki bakımdan sağlıklı fertler yetiştirmektir. ÖSYM, eğitimin amacını çok puan alma haline getirmiştir.

ÖSYM ÖSYM, Eğitim sistemini AMAÇ, SÜREÇ ve SONUÇ bakımından bozuyor: Eğitimin «sağlıklı insan» amacını sadece anlamsız bilgileri çok bilen insan amacına dönüştürüyor. Eğitimin sürecini bilgi, beceri ve alışkanlıkları zihinde yapılandırma yerine dışarıdan enjekte etme yoluna sevk ediyor. BU NEDENLE «BOŞLUK DUYGUSU» YAŞAYAN, SORUMSUZ VE NEVROTİK GENÇLER ÇOĞALIYOR.

ÖSYM NE YAPMALI Sadece bilgiyi ölçmemeli. Bunun yanında: 1. Yeteneği ölçmeli 2. İlgiyi ölçmeli 3. Değeri ölçmeli 4. Diğer kişilik özelliklerini ölçmeli ve 5. İnsanları kişilik tipine göre mesleklere yerleştirmeli.