T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
HEDEF ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Analizi Nedir ? Sorun ağacında belirlenen sorunların çözümlenmesi durumunda gelecekteki durumun tanımlanması, Hedefler arasındaki hiyerarşinin doğrulanması, Ara araçlarla sonuçlar arasındaki ilişkinin şematik olarak gösterilmesidir. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Analizinin Aşamaları 1. Sorun analizinde ortaya konan “olumsuz durumları”, “arzu edilen olumlu durumlar” şeklinde ifade edin. Bu olumlu durumların, aynı zamanda gerçekçi olmasına dikkat edin. 2.Neden-sonuç ilişkilerini, araçlar-sonuçlar/hedefler ilişkilerine dönüştürün. Bu ilişkiler hiyerarşisinin geçerliliğini ve bütünlüğünü kontrol edin. 3. Gerekirse: -İfadeleri revize edin. -Bir üst düzeydeki amaca ulaşmak için gereken hedefler eksikse araya ekleyin. -Gereksiz hedefleri şemadan çıkarın. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliği Eğitimde Altyapı Eksikliği Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlayamaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların eksikliği Alanda çalışma ortamının kadına uygunsuzluğu Eğitim Ortamında Donanım Eksikliği Kadınların Toplumsal Cesaretinin Azlığı Kadınların toplumdaki statüsünün yüksek olmaması Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uyduramaması Mesleki Alanda Bilgi yetersizliği Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının eksikliği Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Eksikliği Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadının İş Bulamaması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmemeleri Kadının bireysel Girişimciliğinin Eksik olması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Ağacı Olumsuz durumların gelecekte olması arzu edilen ancak gerçekçi olan durumlara çevrilmesi ARAÇ AMAÇ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliğinin Giderilmesi Eğitimde Altyapı Eksikliğinin Giderilmesi Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların sağlanması Alanda çalışma ortamının kadına uygun hale getirilmesi Eğitim Ortamında Donanım Eksikliğinin Giderilmesi Kadınların Toplumsal Cesaretinin Arttırılması Kadınların toplumdaki statüsünün yükseltilmesi Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uydurmasının sağlanması Mesleki Alanda Bilgi Yetersizliğinin Giderilmesi Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının arttırılması Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Sağlanması Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadına İş İmkanının Sağlanması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmeleri Kadının bireysel girişimciliğinin arttırılması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEJİ ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEJİ ANALİZİ KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliğinin Giderilmesi Eğitimde Altyapı Eksikliğinin Giderilmesi Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların sağlanması Alanda çalışma ortamının kadına uygun hale getirilmesi Eğitim Ortamında Donanım Eksikliğinin Giderilmesi Kadınların Toplumsal Cesaretinin Arttırılması Kadınların toplumdaki statüsünün yükseltilmesi Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uydurmasının sağlanması Mesleki Alanda Bilgi Yetersizliğinin Giderilmesi Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının arttırılması Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Sağlanması Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadına İş İmkanının Sağlanması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmeleri Kadının bireysel girişimciliğinin arttırılması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
GRUP ÇALIŞMASI… T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı