TARİHÇEMİZ İlk mağazasını 15 Haziran 1963'te Fransa'da açan Carrefour, bugün 33 ülkede, yaklaşık 16 bin mağazası ve toplamda 470 binden fazla çalışanı ile Avrupa'nın 1 numaralı perakende zinciridir. Dünyada modern perakendeciliğin temelini oluşturan Carrefour, Türkiye'de ilk mağazasını 1993 yılında İçerenköy, İstanbul’da açtıktan sonra 1996 yılında Sabancı Holding ile iş ortaklığı yaparak CarrefourSA ismini aldı. 2005 yılının Mayıs ayında gerçekleştirdiği satın alma operasyonuyla Gima ve Endi'yi bünyesine katan CarrefourSA; bugün itibarı ile 8000 çalışanı, 243 mağazası, hipermarket ve süpermarket formatlarında faaliyet gösteren eksiksiz portföyü ile müşterilerinin ihtiyaçlarına en iyi hizmet kalitesi ile cevap vermeyi amaç edinmiştir. CarrefourSA, Türkiye'de uygun fiyat politikası, hijyen, kalite ve gıda güvenliğine verdiği önem, yaptığı yatırımlar ve yarattığı istihdam modern perakendeciliğin temelini oluşturmanın yanı sıra uygun fiyat politikasını promosyonel aktivitelerle desteklemekte ve aynı zamanda piyasada yer alan tüm farklı ürün gruplarını bünyesinde barındırarak müşterilerine geniş bir ürün ve fiyat yelpazesi sunmaktadır.
YÖNETİM KURULUMUZUN ÖZGEÇMİŞİ Zeynel Korhan BİLEK / Yönetim Kurulu Başkanı 1976 yılında doğmuş ve lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümünden almış, Amerika Birleşik Devletleri'nde University of Rochester’da yöneticilik ve işletme üzerine yüksek lisans (MBA) yapmıştır. 2000-2002 yıllarında Federal Reserve Bank bünyesinde Ekonomik Araştırma Analisti olarak görev yapmıştır. 2002 yılında Sabancı Topluluğu şirketlerinden Akyatırım Menkul Değerler A.Ş.’de göreve başlamış, 2004 yılından itibaren ise Sabancı Holding A.Ş.’de görev yapmaktadır. Zeynel Korhan Bilek evli ve bir çocuk babasıdır.
Türkiye’de faaliyet gösteren carrefourSA'da Sabancı Holding'in yüzde 38.8, Carrefour Nederland'ın ise yüzde 58.2 hissesi bulunuyor. CarrefourSA'nın yüzde 2.2'si halka açık.
VİZYONUMUZ Müşterilerilerimizin değişen yaşam şekilleri ve gereksinimlerine uyum sağlayan hizmet ve uygulamalar geliştirerek en yüksek katma değeri yaratmak, ek hizmetlerle Hipermarket ve süpermarket alışverişini gerçek bir zevk haline dönüştürmek ve müşterilerimiz için rahat, cazip ve sıcak bir alışveriş ortamı sunmaktır. Perakendecilik standartlarını yükseltmek amacıyla sürekli gözlem yapmakta, yeni fikir ve kavramlar yaratmaktayız. Müşterilerimize samimi, keyifli, cazip ve rahat bir alışveriş ortamı sağlamaktayız. Temel hedefimiz, müşteri beklentilerinin karşılanmasıdır. Faaliyetlerimiz, müşterilerimizin görüş ve önerilerinden yola çıkarak tasarlanmakta ve düzenlenmektedir., cazip ve sıcak bir alışveriş ortamı sunmaktır.
MİSYONUMUZ Kaliteli ürünlerden oluşan geniş bir ürün yelpazesini, mümkün olan en iyi fiyatlarla ve üstün kalitede hizmet anlayışı ile sunmaktır.
ÜRÜNLERİMİZ Kuru Bakliyat Konserve Ürünler Unlu Mamüller Şeker Çeşitleri Şekerli Tuzlu ve Diyet Ürünler Süt-Şarküteri Dondurulmuş Gıdalar ve Dondurmalar Manav / Meyve sebze Alkollü İçecekler ve Cips Su ve Diğer içecekler Et-Et Ürünleri Bebek ve anne ürünleri Temizlik ve yan ürünler Sağlık ve güzellik ürünleri Tekstil ve giyim Elektronik Eğlence ve hobi dünyası ve hediyelik ürünler Carrefour kültür/okul malzemeleri Carrefour evim Saat ve gözlük çeşitleri Aydınlatma gereçleri
RAKİPLERİMİZ MİGROS TANSAŞ KİPA BİM
Çalışanlarda Aranılan Özellikler Carrefour asıl gücünü çalışanlarının motivasyonundan alır. Onlar kendi mesleklerinde en iyi tüccar ve profesyonel olanlardır... Carrefour çalışanları, perakende düşünce yapısına sahip olmaları, girişimci ruhları ve uyum sağlayabilme yetenekleri gözönünde bulundurularak işe alınırlar. Çalışanlarımız sürekli kişisel gelişime olanak sağlayan, sorumluluk almayı ve inisiyatif kullanmayı gerektiren çok çeşitli görevleri yerine getirirler. Carrefour'da, günlük yaşantımızda olduğu gibi işimizdeki profesyonelliğimizin de gelişmesi, şirket değerlerimizin paylaşılması ve benimsenmesi, Carrefour kültürünün zenginleştirilmesi ve yaygınlaşmasını sağlamak için, kişisel gelişim ve eğitim vazgeçilmezdir.
ŞİRKETİN DEĞERLERİ, CARREFOUR GRUBUNU OLUŞTURAN ŞİRKETLERİN VE TÜM ÇALIŞANLARIN MİRASIDIR. BU DEĞERLER ; Biz ‘Pozitif’iz. Her zorluğa enerji,heves ve yeni fikirlerle karşı koyuyoruz.Müşterilerimizin ve tüketicilerimizin hayatlarını aydınlatmaya yardım ediyoruz.Müşterilerimiz,çalışanlarımız ve yaşadığımız dünya için bugün ve yarın en iyisini istiyoruz. Bizler ‘Kendini Adamış’ çalışanlarız. Bizler işine bağlı profosyoneller ve topluma bağlı bireyleriz.Hiç durmadan,daha yüksek değerler katarak her birimizin beklentilerini aşmaya ve daha kaliteli yaşam için çözümler bulmaya çalışıyoruz. Biz ‘Önemseyen’iz. Müşterilerimiz ve tüketicilerimizi önemsiyoruz.İhtiyaçlarını her zaman anlayışla karşılıyoruz.Onları mağazalarımızda nezaketle karşılıyor ihtiyaçlarını nazik ve sıcak bir biçimde ayrıntılara dikkat ederek gideriyoruz.
ÖDÜLLERİMİZ CarrefourSA, Avrupa’nın dört bir yanından yüzlerce şirketin katıldığı Avrupa İş Dünyası Ödülleri’nde “Sürdürülebilir Çevre” kategorisinde “Ulusal Finalist” olarak yarışacak. CarrefourSA, 2009 yılında mağazalarında başlattığı “Enerji Verimliliği Programı” ile yarışmada finalist olma hakkı kazandı. Sakarya Carrefoursa Başarılı Çocukları Ödüllendirdi. Sakarya CarrefourSA 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle, düzenlediği "Resim, Şiir ve Kompozisyon" yarışmasında dereceye giren öğrencilere, ADA AVM'de düzenlediği törenle, ödüllerini dağıttı.
Başarısının sırları Başarının anahtarı 3N de gizlidir. Neden Büyük Düşünmelisin Neden Kendini Eğitmelisin ? Neden İstikrarlı ve Düzenli Olmalısın ?
BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… YELİZ BABAYİĞİT NERGİZ ÖNER