Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Stratejik Yönetim.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

LİSANS PROGRAMI İÇİN PROGRAM KAZANIMLARI (PK) BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu 21 Nisan 2006

LİSANS EĞİTİMİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOMİTESİ (ÖDK) Görev Tanımı Lisans eğitim programı ile ilgili belirlenmiş olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gözden geçirir ve geliştirir ve yeni ölçme değerlendirme enstrümanları önerir. Program Kazanımları’nı (PK) yıllık olarak ölçer, değerlendirir ve yeterlilik düzeyi hakkında yorumlayarak görüş bildirir. Program Eğitim Amaçlarını (EA) beş veya altı yıllık dönemlerle ölçer, değerlendirir ve yeterlilik düzeyi hakkında yorumlayarak görüş bildirir. ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

(PROGRAM EDUCATIONAL OBJECTIVES) TERMİNOLOJİ EĞİTİM AMAÇLARI (PROGRAM EDUCATIONAL OBJECTIVES) Mezunların, mezuniyetlerinden birkaç yıl sonraki bilgi beceri ve davranışları PROGRAM KAZANIMLARI (PROGRAM OUTCOMES) Öğrencilerin mezun olana kadar kazanmaları beklenen bilgi, beceri ve davranışlar ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ÖNCEKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI EĞİTİM AMAÇLARI’NIN DEĞERLENDİRİLMESİ İşveren Anketleri (1999, 2005) Mezun Anketleri (1999, 2005) PROGRAM KAZANIMLARI’NIN DEĞERLENDİRİLMESİ Yeni mezun anketi (1999’dan beri her yıl) Ders bazında değerlendirmeler: Öğretim üyelerinin ders değerlendirmeleri (2003-2004) Öğrenci ders anketleri (2003 Güz - 2005 Bahar) ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

DERS BAZINDA DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Ders Formu  Ders Amaçları  Öğrenci Kazanımları (ÖK) Course Worksheet  Course Objectives  Student Learning Outcomes (SLO) Her Öğrenci Kazanımı, ilgili öğretim üyeleri tarafından, Program Kazanımları ile “Kuvvetli”, “Zayıf”, “Hiç” olarak ilişkilendirilmişti Toplam 75 ders, 1161 Öğrenci Kazanımı Bütün derslerin Program Kazanımlarına olan katkı yüzdelerinin ortalamaları  Lisans programının Program Kazanım ağırlıkları DERS PROGRAM KAZANIMLARI TOPLAM 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ME 203 28 16 - 56 100 ME 407 15 ... ORTALAMA (REFERANS) 25 22 ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

DERS FORMU ÖRNEĞİ COURSE OBJECTIVE 1: At the end of this course, students will be able to carry out force analysis of machinery through application of the principle of virtual work Strategies and Actions Student Learning Outcomes (SLO) Program Outcomes (PO) (1-14) ABET 2000 Criteria 3, 8 (a-o) PEO (I,II,III) Assess-ment Methods Lecturing on the theoretical background of the principle of virtual work. In-class examples on the application of the principle of virtual work to static and dynamic force analysis of machinery with no friction 3. Homework assignments involving applications of the principle and assignments involving real-life problems for solutions using MATHCAD in computer lab with help access a) Ability to conduct force analysis of machinery through application of the principle of virtual work 1(S) 8(S) 11(W) a(S) c(W) e(S) k(W) II(S) HW evaluation; exams; evaluation of computer lab reports. b) Capability to analyze dynamic equilibrium conditions in machinery 11(W)) HW evaluation, exams; evaluation of computer lab reports ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PROGRAM KAZANIM PERFORMANSLARININ BULUNMASI 1161x14 boyutlu ÖK-PK Matrisi (Kuvvetli ilişki: 1, Zayıf ilişki: 0.5, İlişki yok: 0) A = Normalize edilmiş ÖK-PK matrisi (Her dersin ÖK sayısı farklı. Bu nedenle her dersin tüm PK’lara toplam katkıları eşitlenecek şekilde ÖK-PK matrisi normalize edilmekte.) Ders değerlendirmelerinde her ÖK’ye 4 üzerinden puan veriliyor: B = ÖK puanlarının yer aldığı 1161 boyutlu vektör (İlgili dönemde verilmeyen derslerin ÖK’ları değerlendirmeden çıkarılmakta.) PK’lara olan katkıların gerçekleşme miktarları = ATB (PK’ların Referans Değerleri’nin toplamı 100 olacak şekilde skala değiştiriliyor.) ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

2003-2004 I. DÖNEM DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

2003-2004 II. DÖNEM DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ÖNCEKİ YÖNTEMİN ARTILARI Sistematik ve analitik Öğretim kadrosu verdikleri derslerdeki Öğrenci Kazanımlarını daha net bir şekilde tanımlayabilmekte Öğretim kadrosu ders içi öğrenci değerlendirmesi ile ölçümler üretebilmekte Bu ölçümler kolay işlenebilmekte Derslerin, dolayısı ile eğitim programının, Program Kazanımlarına katkıları açık bir şekilde görülebilmekte ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ÖNCEKİ YÖNTEMİN EKSİLERİ Bazı derslerde yanıltıcı olabilen PK katkısı dağılımı Bölüm dışı derslerin içerilmemesi Tüm derslerin (TE dahil) eşit ağırlıklı alınması Dolaylı ölçüm, doğrudan PKlar ölçülmüyor Niteliğe değil niceliğe dayalı ölçüm Derslerin kendi referans değerleriyle karşılaştırma (Yöntem derslerin mevcut halinin her PK’ya yeterince katkı sağlayıp sağlamadığı hakkında bir bilgi vermiyor.) Bu yöntemle geri beslemede kullanılabilecek niteliksel bir sonuç çıkarılamıyor ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

YÖNTEMİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI 14.01.2005 tarihli Bölüm Kurulu’nda PK’ların ideal ağırlıklarının belirlenmesi için çalışma yapılmasına karar verildi. PK’ların önem sıralarının öğretim üyelerine, araştırma görevlilerine, mezunlara, işverenlere, öğrencilere sorulduğu anketler uygulandı. Bütün PK’lar hemen hemen eşit ağırlıkta çıktı. ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA AKADEMİK DEĞERLENDİRME VE KALİTE GELİŞTİRME YÖNETMELİĞİ 20 Eylül 2005 Amaç: Yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi, kalitelerinin geliştirilmesi, bağımsız “dış değerlendirme” süreciyle kalite düzeylerinin onaylanması ve tanınması konusundaki çalışmalara ilişkin esasları düzenlemek. Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu Yükseköğretim Kurumu Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu İç Değerlendirme Yılda bir rapor Misyon, vizyon ve stratejik hedefler Akademik birimlerin ölçülebilir nitelikteki hedefleri, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerinin belirlenmesi ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesi Eğitim ve öğretim süreçleri, ders program ve yükleri, eğitim programlarının etkinliği, öğrenci katılımı ve memnuniyeti başta olmak üzere öğrencilerinin kalite ve performansları ile ilgili çalışmalar Dış Değerlendirme Yükseköğretim Kurumu, iç değerlendirme sürecini Kalite Değerlendirme Tescil Belgesine sahip bağımsız bir kuruluş ile birlikte yürütebilir ve Kalite Belgesi alabilir. Kalite Belgesi, Kurum bazında alınabileceği gibi akademik birim veya program bazında da alınabilir. ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Lisans Eğitimi Ölçme-Değerlendirme Komitesi (ÖDK) – Kasım 2005 Dr. Metin Akkök Dr. Tahsin Çetinkaya Dr. Zafer Dursunkaya Dr. Kemal İder Dr. Bülent E. Platin Dr. İlker Tarı Dr. Almıla Yazıcıoğlu Elif Dirgin ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME Ölçme Değerlendirmede yaklaşım değişikliği Program Kazanımlarının tek tek ele alınması PK tanımlarının öğrencilere kazandırılacak bilgi, beceri ve davranışlar cinsinden netleştirilmesi PK’lara erişim ölçümlerinde kullanılacak ölçütlerin / göstergelerin belirlenmesi PK’lara erişim düzeylerinin bu göstergelerle ölçülmesi Ölçümlerin değerlendirilmesi Program Kazanımlarının her biri için kanıta dayalı yapılacak değerlendirmelerin Lisans Eğitim Komitesi’nde görüşülmek üzere Bölüm Kurulu’na sunulması ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME Program Kazanımlarının hepsinin her yıl ya da her dönem ölçülüp değerlendirmesinin gerekmediği Program Kazanımlarının hepsinin aynı anda ölçülmesinin gerekmediği Her Program Kazanımı için aynı ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanılması gerekmediği Ölçme değerlendirmenin sürdürülebilirliği Ölçme değerlendirme işlemlerinin ÖDK ve/veya alt gruplarca yapılması Sonuçları ÖDK’nın yorumlayıp Bölüme sunması ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME Birkaç PK için ÖDK’nın ön çalışma hazırlaması ve yürütmesi Bölüm belgelerinden ve geçmiş birikimlerden/deneyimlerden yararlanılması Bir PK’nın önceliklendirilmesi ve pilot çalışma için seçilmesi Bu PK için bir pilot çalışma yürütülmesi Bu pilot çalışma ile diğer PK’lar için de örnek alınabilecek, sürdürülebilir bir sistematik geliştirilmesi Sistematiği geliştirirken yöntemlerin dar boğazlarının ve bunların aşacak çözümlerin yaşayarak öğrenilmesi Diğer PK’ların izleme sistematiğini kuracak alt gruplara aktarılacak bilgi/deneyim birikiminin oluşturulması ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK ÖLÇME DEĞERLENDİRME ZAMAN ÇİZELGESİ ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PİLOT ÇALIŞMA Program Kazanımı 6: Takım Çalışması (Disiplin içi, disiplinler arası, çok disiplinli) Yürütebilmesi Bölüm Belgeleri Eğitim Çalışma Grubu Raporu (Ocak 2003) – Her PK için belirlenen hedef ve ölçütler ABET Self Study Questionnaire (Ekim 2003) ÖDK Belgesi (Nisan 2005) – PK Açıklamaları ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Takım Çalışması Tanımı PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Takım Çalışması Tanımı Katılımın sağlayacağı ek değerin bilincinde olarak birden fazla bireyin ortak bir amaca yönelik birlikte çalışmaları PK6 Temel Bileşenleri Görev dağılımının ve iş planlamasının belirlenmesine ve uygulanmasına aktif katılabilmesi, Ortak çözüme varmak için fikir alışverişinde bulunabilmesi, Görevin sorumluluğunu ve işin yürütülmesi ile ilgili bilgiyi paylaşabilmesi, Disiplinlerarası takımlarda, farklı disiplinlerin katkılarının bilincinde olması ve etkin iletişim kurabilmesi. ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Kazanım Ölçütleri/Göstergeleri PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Kazanım Ölçütleri/Göstergeleri Takım kuruluyor mu? Takım çalışma kuralları var mı? Takım içi görev dağılımı var mı? İş planı yapılıyor mu? Takım elemanlarının aktif katılımı sağlanıyor mu? Fikir paylaşımı yapılıyor mu? Ortak çözüme yakınsanıyor mu? Görev sorumluluğu üstleniliyor mu? İşin yürütülmesi ile ilgili bilgi paylaşılıyor mu? Disiplinlerarası takımlarda farklı disiplinlerin katkılarının bilincine varılıyor mu? Farklı disiplinlerle etkili iletişim kuruluyor mu? Başarı/başarısızlık paylaşılıyor mu? ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Ölçmede Kullanılacak Yöntemler PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Ölçmede Kullanılacak Yöntemler EB : Öğretim Elemanından Bilgi alınması ED : Öğretim Elemanı Değerlendirmesi ÖB : Öğrenciden Bilgi alınması ÖD : Öğrenci Değerlendirmesi ÖT : Öğrenci Topluluk çalışmaları, yarışmaları, ders dışı projeleri, yandal projeleri vb. değerlendirmesi, İB : İşverenlerden Bilgi alınması MB : Mezunlardan Bilgi alınması İlk beş yöntem  her dönem uygulanabilir Son iki yöntem  daha az sıklıkta uygulanabilir ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Ölçme Yöntemleri EB ve ED Bu yöntemlerin uygulamalarının birleştirilerek PK6’ya katkısı yüksek olan derslerde dönem sonunda ilgili öğretim elemanlarının bilgi ve değerlendirmelerini içeren bir rapor hazırlaması ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Öğretim Elemanı Ders Değerlendirme Raporu PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Öğretim Elemanı Ders Değerlendirme Raporu Aşağıdaki konuları birer metinle açıklayınız. Açıklamalarınızda bu dönem sorumlu olduğunuz dersin “Takım Çalışması Yürütebilmesi” program kazanımına katkılarını göz önünde bulundurunuz. Takımların kuruluş yöntemleri (kim(ler) tarafından kuruldular, eleman sayıları, eleman seçim ölçütleri, vb.) Takımların çalışma kuralları (iletişim yöntemleri, toplantı biçimi ve sıklığı, raporlama, katılımcılığı sağlayıcı kurallar, takımların süresi, sürekliliği vb.) Takım içi görev dağılımında ve iş planında uygulanan yöntemler (yapılması, yürütülmesi, izlenmesi vb.) ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Öğretim Elemanı Ders Değerlendirme Raporu PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Öğretim Elemanı Ders Değerlendirme Raporu Aşağıdaki bileşenler takım çalışması sırasında takım elemanlarından beklenen kazanım ögelerini içermektedir. Her bir bileşeni birer metinle açıklayınız. Açıklamalarınızda öğrencilerin her bir bileşeni kazanmalarını nasıl izlediğinize ve nasıl değerlendirdiğinize değininiz. Aktif (etkin) katılımda bulunmaları Fikir paylaşımında bulunmaları Ortak çözüme yakınsamaları Görev sorumluluğunu yerine getirmeleri Bilgi paylaşımında bulunmaları Başarıyı/başarısızlığı paylaşmaları Takım çalışmasıyla oluşan sinerjinin (katma değer) bilincine varmaları Bu kazanım çerçevesinde yukarıda değinilmeyen, ancak sizin belirtmek istediğiniz konular ya da bileşenler varsa “Diğer konular ve bileşenler” başlığı altında raporunuza ekleyiniz. ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Ölçme Yöntemleri ÖB ve ÖD PK6’ya katkısı yüksek olan derslerde öğrencilerden yazılı bilgi ve değerlendirme almak Bu dersleri alan öğrencilerden oluşturulacak odak grupları ile toplantı yaparak sözlü bilgi ve değerlendirme almak ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Takım Çalışması Öğrenci Değerlendirmesi PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Takım Çalışması Öğrenci Değerlendirmesi Takım çalışması yapılan uygulamada takımlar kim tarafından kuruldu? Takım elemanları nasıl belirlendi? Takımınız düzenli toplantı yaptı mı? Yaptıysa, bu toplantılar ne sıklıkta yapıldı? Toplantılarda tutanak tutuldu mu? Takımınızda görev dağılımı yapıldı mı? Yapıldıysa, görev dağılımına nasıl karar verildi? Bu görev dağılımına uyuldu mu? Bir iş planı yapıldı mı? Yapıldıysa, uygulandı mı? Takımınızdaki eleman sayısı kaçtı? ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

Takım Çalışması Öğrenci Değerlendirmesi PK6: TAKIM ÇALIŞMASI Takım Çalışması Öğrenci Değerlendirmesi Aşağıdaki bölümde takımınızın kendiniz dışındaki elemanlarını değerlendirmeniz istenmektedir. Soruları “EVET” , “KISMEN” ya da “HAYIR” seçeneklerine uygun davranan sizin takımınızın elemanlarının sayısını yazarak yanıtlayınız ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

PK ÖLÇME DEĞERLENDİRME ZAMAN ÇİZELGESİ ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

ÖDK VE ALT ÇALIŞMA GRUPLARINCA ELE ALINACAK PROGRAM KAZANIMLARI PK2: Bilgiye ulaşabilme ve yorumlama becerisine sahip olması PK5: Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmesi PK 10: Deney yapma yetenekleri olması PK 11: Mühendislik tasarımı yapabilmesi ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006

TEŞEKKÜRLER ODTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi Bölüm Kurulu Sunuşu – 21 Nisan 2006