ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİT 111 EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
Advertisements

MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EKONOMİK İSTİSMAR.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
Öğretmenlik Mesleği.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kenan Altaş Yasama Uzmanı.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
KARİYER GELİŞTİRME.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Formal Eğitim Bireyin davranışlarında, kendi yaşantıları yoluyla, kasıtlı ve istendikdeğişiklikler kasıtlı ve istendik değişiklikler süreci.
OKUL ORTAMI VEÖĞRETMEN OKUL, toplumun geleceğinin güvencesi olacak yöndeki amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenmiş toplumsal bir örgüttür.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ KAL PDR SERVİSİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Aile katılımının artırılması
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
KAYIRMA VE LİYAKAT SİSTEMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ YRD. DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA.
Eğitim, birçok disiplinden enformasyon sağlayan ve paradigmatik değişim ve dönüşümlerden fazlaca etkilenen çok yönlü, dinamik ve devingen bir.
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR

* toplumdaki sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler * işbölümü MESLEK; toplumdaki sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerin gerektirdiği bir işbölümü sonucu ortaya çıkan, bireyin ilgi ve yetenekleri ile toplumsal etkinliklere katılma gereksinimi ve toplumun bireyden toplumsal ve ekonomik yaşamda sorumluluk yüklenmesi talebi sonucu ortaya çıkmış olan bir yaşamsal etkinlik olgusudur. * toplumdaki sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler * işbölümü * bireyin ilgi ve yetenekleri * toplumsal etkinliklere katılma gereksinimi * toplumun bireyden sorumluluk yüklenmesi talebi * yaşamsal etkinlik olgusudur.

MESLEKLEŞME KOŞULLARI  TANIMLANMIŞ BİR ALANDA HİZMET VERME  UZMANLIK BİLGİSİ ve ÖRGÜN EĞİTİMDEN GEÇME  MESLEKİ KÜLTÜRE SAHİP OLMA * Değerler (Temel inanışlar) * Normlar (Yol gösterici, düzenleyici) * Semboller (Ortak iletişimi kolaylaştıran öğeler)  GİRİŞ DENETİMİ  MESLEK AHLAKI  ÇALIŞMA ÖZGÜRLÜĞÜ  MESLEK KURULUŞLARI  HİZMET KOŞULLARI  TOPLUMCA MESLEK OLARAK TANINMA

Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri 1. Tüm ülkede en yaygın olarak görülen mesleklerden biridir.   2. Genelde kadınların tercih ettiği bir meslek grubudur. 3. Daha çok toplumun alt sınıflarından gelenlerin tercih ettiği bir meslektir. 4. Mesleği terk edenlerin ve mesleğini değiştirenlerin oranı yüksektir. 5. Meslek değiştirme ve terketme yaygın olarak (maaşının düşük olması, beklentilerin gerçekleşmemesi gibi nedenlerle) görülmektedir. 6. Öğretmenlik mesleği üyelerinin büyük çoğunluğu devlet memurudur ve kendi kendilerini yönetme olanakları sınırlıdır. 7. Öğretmenlik mesleğinin geliri düşüktür. 8. Öğretmen mesleğinin toplumsal statüsü çok yüksek değildir.

Öğretmenlik Mesleğini Tercih Nedenleri * Öğretmenlik mesleğinde güvenlik fazladır. * Öğretmenlik, entelektüel bir saygınlık taşır. * Bazıları için öğretmenlik mesleği, iktidar arzularının doyum sağlandığı alanı olarak görülür. * Sürekli olarak çocuklarla ve gençlerle çalışılması ve böylece genç kalmak isteği de rol oynamaktadır.

 Öğretmenlik en eski mesleklerden biridir. TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ  Öğretmenlik en eski mesleklerden biridir.  Ülkemizde öğretmenlik mesleği 150 yıllık bir geçmişe sahiptir.  Türkiye’de öğretmen yetiştiren ilk kurum 16 Mart 1848 yılında açılan Darülmuallimin okuludur.  1869 tarihli Maarifi Umumiye Nizamnamesi’nin 63. maddesi ile öğretmenlik bir meslek olarak resmen tanınmıştır.  1926 tarihli 789 sayılı Maarif Teşkilatı’na dair Yasa ile “Maarif hizmetlerinde asıl olan öğretmenliktir” anlayışı getirilmiştir.  1973 tarih ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile öğretmenlik, devletin eğitim-öğretim ve bununla ilgili olarak yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleği olarak belirtmiştir.

ETKİLİ ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ Kişisel Nitelikler Mesleki Nitelikler * Genel kültür * Konu alanı bilgisi * Mesleki beceri ve yeterlikler * Hoşgörülü ve sabırlı olma * Açık fikirli, esnek ve uyarlayıcı olma * Sevecen, anlayışlı ve esprili olma * Yüksek başarı beklentisi * Cesaretlendirici ve destekleyici olma