Küçük Grup eğitimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖRNEK OLAY.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Beyin Temelli Öğrenme.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
SINIF KURALLARI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Probleme Dayalı Öğrenme
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Küçük Grup eğitimi

Amaç Bu sunum sonunda katılımcıların küçük grup eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Hedefler Bu oturum sonunda katılımcılar; Küçük grupların özelliklerini sayabilmeli, Küçük grupların eğitsel özelliklerini tanımlayabilmeli Küçük grup eğitimlerinin uygulanma şekillerini açıklayabilmeli Küçük grup yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli Avantajlarını sıralayabilmeli, Küçük grup eğitiminin yaşam döngüsünü belirtebilmeli.

Grup Nedir? Küçük Grup nedir? Ortak bir hedefe ulaşmak ya da ortak bir amacı gerçekleştirmek için etkileşimde bulunan ve birbirine bağlı olan, iki ya da daha fazla sayıda bireyden meydana gelen topluluktur.

Öğrenen sayısı? Değişkenlik gösterir. Ancak en az 3-4 öğrenen gereklidir. Bununla birlikte çok sayı olması yıkıcı etki yapar. Eğiticiler genellikle 5-10 arası öğrenen olmasını tercih ederler.

Grup üyeleri Ön bilgi düzeyleri, eğitimsel ilgi alanları, gruptaki çalışma yetenekleri bakımından kendi aralarında farklılıkları bulunmaktadır. Bu farklılıklar; ilginç fikir ve tartışmaları ortaya çıkarabileceği gibi grup içi çatışmalara da yol açabilir.

Küçük gruplarda ortak öğrenme amaçlarının varlığı kritik bir işlev görür ve temel harekete geçirici güçtür. Grup üyelerini motive eder, yapılandırır, uyumlu çalışmayı ve grup üyelerinin dayanışmalı bir şekilde sorumluluk geliştirmelerini sağlar.

Grup lideri? Grubun uygun şekilde işlev görmesi iyi bir lidere bağlıdır. Liderler farklı özellik gösterebilirler. Ancak bu beceriler uygun eğitim ve uygulama fırsatı ile geliştirilebilen becerilerdir.

Liderin özellikleri, görev ve sorumlulukları; Grupta sosyal uyumu oluşturmak, Grubu hedefe odaklamak, Amacı belirlemek, Görev dağılımlarını belirlemek, Grubun olgunlaşmasına yardım etmek, Grup kimliği ve normlarını yerleştirmek, Kaynaklarla ilgili yol gösterici olmak

Liderin özellikleri, görev ve sorumlulukları; Çatışma çıkması durumunda yol gösterici ve çözümleyici olmak, Tartışma durumunda öğrenenlerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak, Grup içinde iç gözlem yapmak, Grubun performansını değerlendirmek, Danışman görevi yürütmek.

Küçük Gruplarda teknikler; Brainstorming (Beyin fırtınası) Snowballing (Kar topu) Rol Playing Journal club Tutorial/Seminer PDÖ (Problem Based Learning) TBL (Team Based Learning) Klinik eğitim

Grup Nedir? Karşılıklı bağımlılık Etkileşim İşbirliği Bir Grubu Herhangi Bir Topluluktan Ayıran En Önemli Özellikleri: Karşılıklı bağımlılık Etkileşim İşbirliği Paylaşılan ortak amaçların olması

Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Konular, üye sayısı kadar küçük parçalara ayrılır Her gruptan bir üye ayrılır ve yeni bir grup oluşur Yeni grup üyeleri çalışma yapar Öğrendiklerini eski grup üyelerine aktarır Gruplara sınav verilir, sonuçlar bireysel olarak değerlendirilir.

Küçük grup oturma düzeni

Küçük grup eğitimi yaşam döngüsü uzlaşma kapanış çatışma uyum

Uyum Grup üyelerinin birbirlerini tanıması ile başlar, Her üyenin kendi güçlü ve zayıf yönlerini fark etmesi gerekir, Öğrenme amaçları tanımlanmalı, Grup kimliği ve kuralları oluşturulmalı.

Çatışma Grup üretkenliği için vazgeçilmezdir, Yaratıcı gerilim aşamasıdır, Grup üyeleri ortaya çıkan hipotezleri test etmeli, analiz edebilmeli, Diğer grup üyelerinin önerilerini değerlendirmelidir.

Uzlaşma Görüş birliğine varma, Alternatif fikirleri ele alma, Çatışma aşamasını sonlandırma.

Kapanış Son şekil verilir, Ortak paydada buluşulur, Karar desteklenir, Bireysel farklılıklardan vazgeçilir. Karmaşık görevler durumunda gerekirse oturumlar arttırılır.

Küçük gruplardaki fırsatlar ve zorluklar Öğrenenler arası değişkenlik; bireysel farklılıklar zorluk oluşturabileceği gibi fırsata da dönüştürülebilir. Grup yönetimi becerileri; grubun etkin şekilde işlev görmesi iyi bir lidere bağlıdır. Ortak bir zeminde buluşmak, İçerik ve öğretim materyali Zaman, Sınama

Küçük Grup Çalışmasının Ugyulanması Küçük grup aktivitesi öncesi Aktivite süreci Aktiviteyi sonrası

Aktivite Öncesi İyi planlandığı takdirde efektif olur, Hangi tip aktivite olacağına önceden karar verilmelidir ( Brainstorming, snowballing). Öğrenci sayısı belirlenmeli ve 12 ‘yi aşmamalıdır.Optimum kabul edilebilir sayı 7-8’dir.

Grubun oturma düzeni katılımcıların birbiriyle maksimum etkileşim içinde olabileceği şekilde olmalıdır. Öğrenme ortamı gürültüden arınmış olmalı, Dikkatleri dağıtacak şekilde olmamalıdır. Lider grup içi dinamiğini sağlamalıdır. Beklenen öğrenim çıktılarına göre planlama yapmalıdır. Gerekli kaynaklar ; video klip, basılı materyal, simule hastalar…önceden sağlanmalıdır.

Aktivite süresince Gruptaki öğrenenler ;beklentilerini, hedeflerini bilmelidir. Birbirleriyle tanışıp kaynaşmalı,beklentilerini belirtmelidirler. Saygılı olmalıdırlar, Zamanı iyi değerlendirmeli, Kurallar önceden belirlenmeli, herkes görüş bildirebilmeli, fakat herkes aynı anda konuşmamalı.

Karşılıklı güven ve saygı çerçevesinde pozitif bir öğrenme ortamı sağlanmalıdır. Grup yöntemleri , öğrenme çıktıları üzerinde uzlaşılmalıdır. Grupta herkesin görevi olmalı, işbirlikçi hareket edilmelidir. Uygun şekilde tartışılmalı, sıkıcı ya da içinden çıkılmaz şekilde zor olmamalı. Bir sonraki toplantı için hazırlık yapılmalı; ne yaptık? Ne yapmalıydık? Ne oldu?

Aktivite sonrası Her bir toplantı birbirini takip etmeli, bir önceki toplantıdan çıkan kararlar uygulanmalı, Öğrenme fırsatları oluşturulmalı, Öğrenenlerin kendi deneyimlerini yansıtmalarına izin verilmeli Grup üyeleri birbiriyle iletişim içinde olmalı, Öğrenen geri bildirimleri mutlaka alınmalı, Küçük grup eğitiminin geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde çalışılmalı, Öğrenenler de değerlendirilmeli.

Küçük grup eğitiminin avantajları Grup üyeleri, öğrenilecek materyali anlama ve daha fazla çalışma konusunda birbirlerinin teşvik eder, konuları aralarında tartışarak bilgi paylaşımını sağlarlar.

Sınıflarda grupların etkisi, yarışmacı bir ortamda gerçekleşir(Öğrenciler sınıf geçmek için, yüksek not almak için, birbirleriyle yarışırlar). Öğretim Üyesi sınıfında grubun etkisinin yarışmacı değil, daha çok işbirlikli ve demokratik bir biçimde gerçekleşmesi için önderlik etmelidir.

Analiz ve problem çözme gibi yüksek düzey bilişsel süreçleri destekleyen aktif ve işbirliği içinde öğrenmeyi sağlar. Sorumluluk paylaşımını sağlar. Bireyleri birebir değerlendirmeyi sağlar. Herkesin katılımına fırsat verir. Farklı öğrenme tekniklerinin kullanımına olanak verir.

Kuramsal yapıya paralel olarak bireysel ustalığın ötesinde anlamlı düzeyde işbirliği gerktiren öğrenme etkinlikleri için bu eğitim türü en fazla yarar görülür; Proje temelli ve olgu temelli öğrenme Karmaşık klinik senaryolar PDÖ süreci

Özet Küçük grup eğitiminin fazları nelerdir? Uyum Çatışma Uzlaşma Kapanış. Aktif ve işbirliği ile öğrenmeyi destekler. Yönlendirici grubun sosyal sorumluluğunu sürdürmek ve grubu hedefe odaklı tutmaktır.

Küçük grup eğitimleri nasıl uygulanır? Küçük grup yöneticilerinin rol ve sorumlulukları nelerdir? Küçük grup eğitimlerinin avantajları nelerdir?