Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Teknoloji, Kültür ve 21. YY pedagojisi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
  Eğitim kurumlarında toplumun yeni yetişmekte olan bireylerine, fen eğitimi veren öğretmenlerin öncelikle yanıtlamaları gereken bir dizi soru vardır.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Fen ve Teknoloji dersi, öğrencilerin yaşama kolay uyum sağlamalarını, içinde bulundukları çevreyi çok iyi gözlemlemelerini ve olaylar arasında neden sonuç ilişkileri kurarak sonuç elde etme yollarını öğrenmelerini sağlar (Kaptan, 1999)

Fen ve Teknoloji okuryazarlığı, genel bir tanım olarak; bireylerin araştırma – sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri geliştirmeleri, yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları etraflarındaki dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri için gerekli olan fenle ilgili beceri, tutum, değer, anlayış ve bilgilerin birleşimidir (MEB, 2004).

Mutfakta Bilim kulübü; öğrencilerin bilimin sadece laboratuarlarda değil kendi yaşantılarında da var olduğu bilincini arttırmak, bilimin çocuklar için sihirli olan yönlerini keşfetmelerini sağlamak amacıyla yapılmıştır. Yapılan literatür çalışmasında öğrencilerin kalıcı öğrenmelerinin gerçekleşmesinde yaparak ve yaşayarak öğrenmelerinin ve deneyim yaşamalarının, önemi de göz önüne alınarak “Mutfakta Bilim Kulübü”, 3. ve 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.

MUTFAKTA BİLİM KULÜBÜNÜN HEDEFİ Öğrencilere sadece bilgi aktarmayı değil; araştıran, sorgulayan, inceleyen, günlük hayatıyla fen konuları arasında bağlantı kurabilen, hayatın her alanında karşılaştığı durumları yorumlama da bilimsel metodu kullanabilen, dünyaya bir bilim adamının bakış açısıyla bakabilen bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir.

Öğrencilerin süreç becerilerini yani soru sormalarını, gözlem yapmalarını, ölçüm yapmalarını, veri toplamalarını, verilerini organize edip tasarlamalarını, gözlemledikleri şeyin nedenlerini yorumlamalarını, akran ve aileleriyle iletişim kurarak bu süreç becerilerini kullanıp bilgilerini paylaşmaları da uygulamanın hedefleri arasındadır.

MUTFAKTA BİLİM KULÜBÜ ÖĞRENCİLERİ KENDİ TASARLADIKLARI MUTFAK ÖNLÜKLERİYLE

HEDEFLER ÇERÇEVESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN MUTFAKTA BİLİM KULÜBÜ Öğrencilerin, bilimsel gerçekleri aslında farkında olmadan mutfaklarda kullanıyor olmalarını keşfetmeleri de onların bilime olan ilgilerini arttıracaktır. Aynı zamanda bu uygulama öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesini sağlarken temel öğretim ilkeleriyle ve eğitimin aşamalılık ilkeleri ile de desteklenmektedir.

Uygulamanın okul bünyesinde yer alan farklı mekanlarda gerçekleşiyor olması, öğrencilerin bilimin yaşamın her alanında olduğunu, deneylerin sadece laboratuarlarda değil özellikle mutfak ve farklı mekanlarda da gerçekleşebileceğini fark etmeleri bu uygulamanın yaratıcı yönüdür.

MUTFAKTA BİLİM KULÜBÜ ETKİNLİKLERİ - Reçel yapalım - Puding yapalım - Neden soğan göz yaşartır? - Mısır taneleri neden patlar? - Kesilen meyveler neden kararır? - Kek neden kabarır? - Hamur mayalayalım. - Ev yapımı yoğurt - Dondurma yapalım - Salatalık turşusu yapalım vb.

Etkinlikler öğrencilerin yaş seviyeleri ve gelişim düzeylerine göre müfredatta yer alan ilgilerini çekebilecek eğlenceli etkinlikler belirlenerek sınıf öğretmenlerinin de desteğiyle etkinliğin içeriğine göre okul bünyesinde yer alan Fen ve Teknoloji Laboratuvarı veya okul yemekhanesinde gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler, her hafta bir etkinlik olacak şekilde planlanmış ve 2 ders saati boyunca öğretmenlerinin gözetiminde çalışmaların yapılması sağlanmıştır.

Etkinlikler öğrencilerin dikkatini çekmek amacıyla bir ısınma etkinliği ile başlamış bu etkinliklerden sonra öğretmenin çalışmayı gerekli güvenlik önlemlerini alarak ayrıntılı yönergeleri de belirterek anlatması ile devam etmiştir. Çalışma sonunda yer alan değerlendirme bölümü ise o güne dair hangi etkinlik yapılmış ise ilgili öğretmenin bu etkinliğin bilimsel temellere dayanarak açıklamalar yapması ve öğrencilerin yaşadığı deneyimleri paylaşması ile son bulmuştur. Öğrenciler her etkinlik sonunda öğretmen tarafından verilen çalışma ile ilgili föyleri doldurmuş ve bu föyler öğretmenler tarafından değerlendirilmiştir.

MUTFAKTA BİLİM KULÜBÜ ÇALIŞMA KAĞIDI

EV YAPIMI YOĞURDUMUZ

ASİTLER BAZLAR

ASİTLER BAZLAR

SOĞAN NEDEN GÖZ YAŞARTIR?

PUDİNG YAPALIM

PUDİNGLERİMİZ

RENKLİ AYVA ŞEKERİMİZ

HAMUR MAYALIYORUZ

AYVA REÇELİMİZ

KEK NEDEN KABARIR?

ETKİNLİK DEĞERLENDİRMESİ

Öğrencilerin, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları ölçülmüş, öğrencilere kazandırılması amaçlanan hedeflere yönelik olarak etkinlikler planlanmıştır. Etkinliklerin sonucunda 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin bilime olan ilgilerinin arttığı, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarında da olumlu artışlar olduğu tespit edilmiştir.

TEŞEKKÜRLER