Final Öncesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mukavemet II Strength of Materials II
Advertisements

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
Geometrik Dönüşümler.
DİFERANSİYEL AKIŞ ANALİZİ
Noktaya göre simetri ..
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
Simetri ekseni (doğrusu)
İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Baz Değişimi Bir sorun için uygun olan bir baz, bir diğeri için uygun olmayabilir, bu nedenle bir bazdan diğerine değişim için vektör uzayları ile çalışmak.
17-21 Şubat Doğrusal Fonksiyonların Grafiği
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş Başkent Üniversitesi
Final Öncesi.
DÖNME YANSIMA ÖTELEME.
2. BÖLÜM VEKTÖR-KUVVET Nicelik Kavramı Skaler Nicelikler
simetri işlemi ve simetri elemanları
Mekanizmalarda Konum Analizi
HACİM ÖLÇME.
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
EŞDEĞER SİSTEMLER İLE BASİTLEŞTİRME
GEOMETRİK CİSİMLERİN SİMETRİLERİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
DOĞRU GRAFİKLERİ EĞİM.
SİMETRİ  .
Laplace Transform Part 3.
Kartezyen Koordinat Sisteminde Yansıma
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
Mineraloji-Petrografi
Yrd.Doç.Dr. Mustafa Akkol
MATEMETİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 7. SINIF.
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
(iki değişkenli fonksiyonlarda integral)
Dik koordinat sistemi y
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
Ödev 7 Şekilde gösterilen kablolarda 0.5 kN’un üzerinde çekme kuvveti oluşmaması için asılı olan kovanın ağırlığını (W) bulunuz. W.
SONLU ELEMANLAR DERS 9.
UZAYDA EĞRİSEL HAREKET
DOĞRUSAL DENKLEMLERİN
BAĞINTI & FONKSİYONLAR.
İzdüşüm Bir cismin, herhangi bir düzlem üzerine düşürülen görüntüsüne izdüşüm denir.Görüntünün oluşması için uygulanan metoda da izdüşüm metodu denir.
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Ders 5:PROJEKSİYONLAR
Bilgisayar Grafikleri Ders 4: 2B Homojen koordinat
Bilgisayar Grafikleri Ders 3: 2B Dönüşümler
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Ders 5:PROJEKSİYONLAR
Gülşen YILMAZ Fizik (İ.Ö).
TEKNİK RESİM Perspektifler.
Bilgisayar Grafikleri Ders 5: 3B Homojen koordinat
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
SİMETRİ ELEMANLARI (TRANSLANSYONSUZ) Kristallerde bulunan yüzey, kenar ve köşe gibi aynı değerli kristal unsurların belli bir düzen içinde yerleşmiş.
GEOMETRİK OPTİK.
Bölüm 4 – Kuvvet Sistem Bileşkeleri
PERSPEKTİF.
Lineer cebrin temel teoremi-kısım 1
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) SUNU III Doç. Dr. Eminnur Ayhan
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
YÜZEY ve DÜZLEM
KOORDİNAT SİSTEMİ.
SAYISAL GÖRÜNTÜ TEMELLERİ
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 5 Doç Dr. Eminnur Ayhan
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
PARÇACIĞIN KİNEMATİĞİ
KOORDİNAT SİSTEMİ.
Öteleme-Yansıma-Döndürme Bileşke Dönüşüm
5. Köklerin Yer Eğrisi Tekniği
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI M.Feridun Dengizek.
Sunum transkripti:

Final Öncesi

Konular 3B Geometrik Dönüşümler Grafik İçin Veri Yapıları 3B Görüntüleme – Modelleme Eğriler ve Eğri Yüzeyler Doku Kaplama Aydınlanma Ayrıca, bütün konuları kapsayan doğru/yanlış ve kısa cevaplı sorular gelebilir.

Örnek Soru 1 İzdüşüm merkezi x = 0, y = 0, z= d konumunda bulunan ve izdüşüm düzleminin z = 0’ da yer aldığı perspektif izdüşümün matrisini bulunuz.

Çözüm xz düzlemini verilenlere göre şekildeki gibi çizersek 𝑥 𝑝 𝑑 = 𝑥 𝑧+𝑑 , 𝑦 𝑝 𝑑 = 𝑦 𝑧+𝑑 , 𝑧 𝑝 =0 Matris olarak yazıldığında 𝑥 𝑝 𝑦 𝑝 𝑧 𝑝 1 = 𝑥 𝑧 𝑑 +1 𝑦 𝑧 𝑑 +1 0 1 = 1 𝑧 𝑑 +1 𝑥 𝑦 0 𝑧 𝑑 +1

Çözüm Sonuç olarak istenen perspektif izdüşüm matrisi aşağıdaki gibi yazılabilir. 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1/𝑑 1 𝑥 𝑦 𝑧 1 = 𝑥 𝑦 0 (𝑧/𝑑)+1 =𝑤 𝑥 𝑝 𝑦 𝑝 𝑧 𝑝 1 w= (z/d) + 1

Örnek Soru 2 Bir 3B sahneye bir ayna koymak istenmektedir. Ayna; bir ekseni y eksenine, diğer ekseni de xz düzlemine paralel ve köşe noktaları şekildeki gibi olan 3B bir dikdörtgen olarak tanımlanmıştır. Sahnedeki bütün nesnelerin aynanın önünde olduğunu varsayarak, nesnelerin aynada yansımasını oluşturacak dönüşüm matrisini (matrisler çarpımı olarak) yazınız. y xz düzlemine paralel x z

Çözüm Soruda istenen aslında bir düzleme göre yansımadan ibarettir. Ancak düzlemin konumu gereği, bir birleşik dönüşüm şeklinde yapılabilir. Sırayla Ayna düzlemi yz düzlemi ile hizalanır. yz düzlemine göre yansıma hesaplanır. Ayna düzlemi ilk duruma geri getirilir.

Çözüm Hizalama için P1 y eksenine taşınır. P2 z ekseni üzerine gelecek şekilde döndürülür. x z y x z

Çözüm yz eksenine göre yansıma için sadece x değerlerinin işaretini değiştirmek yeterlidir. İlk duruma getirmek için işlemler tersten yapılır. Ayna, saatin tersi yönünde 45 derece döndürülür; P1 noktası (3,10,-1) konumuna taşınır. Böylece birleşik dönüşüm matrisi T(3,0,-1)Ry(45)Refyz( )Ry(-45)T(-3,0,1) olarak bulunur. y x z

Örnek Soru 3 Üst vektörü dünya koordinat sisteminin y ekseni, bakış yönü dünya koordinat sisteminin x ekseni ve konumu (5, 0, 5) olan kameranın koordinat sistemi dönüşüm matrisini (WCS - VCS) bulunuz.

Çözüm Kameranın üst vektörü (0, 1, 0) bakış vektörü (1, 0, 0) ve konum vektörü (5, 0, 5) şeklindedir. Kamera koordinat sistemi için gereken u, v, n vektörlerini şu şekilde yazabiliriz. 𝑛= 𝐵𝑎𝑘𝚤ş 𝐵𝑎𝑘𝚤ş = 1,0,0 u=𝑛×ü𝑠𝑡 𝑣𝑒𝑘𝑡ö𝑟=(0,0,1) 𝑣=𝑛×𝑢=(0,0,1× 1,0,0 =(0,1,0) 𝑉= 𝑢 𝑥 𝑢 𝑦 𝑢 𝑧 0 𝑣 𝑥 𝑣 𝑦 𝑣 𝑧 0 𝑛 𝑥 𝑛 𝑦 𝑛 𝑧 0 0 0 1/𝑑 1

Örnek Soru 4 Aşağıdaki sahnenin BSP ağacını A yüzeyinden başlayarak oluşturunuz. Ayrıca şekildeki V bakış yönüne göre BSP ağacının gezinme sırasını veriniz.

Çözüm İstenen BSP ağacının son hali E yüzeyi ortadan ikiye bölündüğünden EL ve ER olarak iki düğüm şeklinde belirtilmiştir. Rendering için gezinme sırası da aşağıdaki gibidir.

Örnek Soru 5 Tarama çizgisi p 4 5 2 1 3 yi Gouraud shading ile bulunuz.

Çözüm İlk olarak I1, I2, ve I3 noktalarındaki aydınlanma miktarı bulunur. p 4 5 2 1 3

Çözüm Daha sonra I4, I5, ve Ip noktalarındaki aydınlanma miktarı, I1, I2, ve I3 bulunur. p 4 5 2 1 3

Daha Verimli Hesaplama Arttırmalı hesaplama: 3 y+1 1 y xe xs x x+1 2