ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ 201218408.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Gösterip Yaptırma Yöntemi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Grupla Öğretim Teknikleri
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
MİKRO ÖĞRETİM.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIF YÖNETİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ 201218408

GRUPLA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ GÖSTERİ BEYİN FIRTINASI BEYİN ESERİ ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME ALTI AYAKKABILI DÜŞÜNME KONUŞMA HALKASI GÖRÜŞ GELİTİRME İSTASYON BENZETİM MİKRO ÖĞRETİM

MİKRO ÖĞRETİM Öğretmen adaylarının sunduğu kısa derslerin videoya kaydedilerek eleştirildiği, yansıtıcı davranışlar geliştirmeyi sağlayan bir öğretim tekniğidir. Adını derslerin kısa tutulmasından alır. Aday öğretmen yetiştirilmede kullanılan bir tekniktir.

Öğret- yeniden öğret döngüsü adı verilen deneme yanılma süreci söz konusudur. 4-20 kişilik gruplara 5-20 dakikada aday öğretmen tarafından öğretimin yapıldığı ve daha sonra aday öğretmenin kendini değerlendirdiği bir tekniktir. Uygulama sürecinde en önemli nokta ders sunumlarının görüntülü kayıt edilmesidir.

AMACI Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süreçlerinde öğretmenlik rol ve kazanımlarını sağlamaktır.

ÖZELLİKLERİ: Öğretmen adayları kalabalık sınıfın karmaşık öğretim ortamıyla yüz yüze gelmeden daha küçük bir sınıfla öğretim yapma olanağı elde ederler. Öğretmen adayı hem öğretmen hem öğrenci rolündedir. Bu teknik sadece öğretmen eğitiminde değil; hemşire, doktor, mühendis gibi çeşitli meslek alanlarında uygulanabilir.

MİKRO ÖĞRETİMİNİN KULLANILDIĞI YERLER: Yansıtıcı öğretmen yetiştirilmesinde, Öğretmen adaylarına uygulama fırsatı vermede, Öğretmen adaylarına kendilerini deneme fırsatı tanımada, Öğretmenlik eğitimini kontrollü bir ortamda yapmayı sağlamada mikro öğretim etkili bir biçimde kullanılır.

UYARI Mikro öğretim sürecinde sunuların kaydedilmesi ve izlenerek değerlendirilmesi ancak en belirli ve değerli ayırt edici özellik değildir. Ayırt edici özellik, ‘öğren- yeniden öğret’ sürecidir. Yani; derse ait eleştirilere göre sürecin yeniden düzenlenmesi, hataların en aza indirilmesi ve tekrar bu konu üzerinde uygulamaya geçilmesidir.

MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİNİN UYGULANIŞI Ders planının hazırlanması. Dersin işlenmesi ve videoya kaydedilmesi. Dersin video kayıtlarının izlenmesi. Dersin değerlendirilmesinin grup tarafından yapılması. Dersin tekrar hazırlanıp işlenmesi. Yeniden değerlendirilmesi.

MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİNDE UYGULAMA SÜRECİ 2.İZLE 3.KAYDET 4.DEĞERLENDİR 5.ORGANİZE ET 1.PLANLA MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİNDE UYGULAMA SÜRECİ

ETKİLİ KULLANIM İLKELERİ Ders planları, içerik, kazanımlar ve araç gereçleri kapsayacak biçimde hazırlanmalıdır. Öğrencisi sayısı az öğretim süresi kısa tutulmalıdır. Dersin kameraya kaydedilmesi ve izlenmesi için gerekli teknik ve ortam sağlanmalıdır. Eleştirileri dikkate alarak varsa eksikler belirlenerek giderilmelidir. Öğret-yeniden öğret sürecinin izlenmesine özen gösterilmelidir.

YARARLARI Yüz yüze eğitim ve iletişim sağlar. Öğretmen yetiştirme eğitiminde öğretmen adaylarının ders sunumlarında istenen rol ve kazanımlar sağlar. Yansıtıcı öğretmen olmaya yardım eder. Ders sunularındaki sonuçları dönütler yoluyla görmeyi sağlar. Doğal sınıf ortamının güçlüklerini azaltır.

Karmaşık beceriler küçük parçalar halinde öğrenilebilir. Eleştirel düşünmeyi ve demokratik tutumları geliştirir. Video ile kayıt yapılan gösteri, tekrar izlenerek eleştiriler yapılabilir. Sergilenen beceri hakkında farklı eleştiriler yapma imkanı sağlar.

SINIRLILIKLARI Her okulda video-kamera bulunmayabilir. Öğretmen adayları kayıt ortamında aşırı kaygı duyabilirler. Öğretmen adaylarının kendi akran gruplarına ders vermesi olası öğretim ve iletişim sorunlarına neden olabilir. Denenen becerilerin yapay bir ortamda sunulması, gerçek bazı sorunların yaşanmasını güçleştirir.

Bu yapay ortamlar için gerçek öğrenciler bulmak güçtür Bu yapay ortamlar için gerçek öğrenciler bulmak güçtür. Bu durumda çoğunlukla öğretmen adayı kendi sınıf arkadaşlarına dersi sunmaktadır. Dersi yöneten öğretim elemanına özellikle zaman açısından ek bir yük getirir. Daha fazla zaman gerektirir. Görüntüsünün kameraya alındığını bile öğretmen adayı heyecanlanabilir.

Olumsuz eleştirileri hoş görüyle karşılayabilmeyi sağlar. MİKRO ÖĞRETİMİNİN ELEŞTİRİ BECERİSİNİ GELİŞTİREREK BİREYE SAĞLADIĞI OLUMLU KATKILAR Olumsuz eleştirileri hoş görüyle karşılayabilmeyi sağlar. Kendine olan özgüveni geliştirir. Demokratik tutumların gelişmesine katkı sağlar. Eleştirinin kişiliğe dönük değil, yapılan işe olduğu algısı gelişir. Eleştirmeye karşı korkusunu yener. Eleştirinin öğrenmeye olan katkısının farkına varır. Eleştirilerini dile getirme (konuşma tarzı-olumlu olanları önce vurgulama gibi) tarzını geliştirir.

Mikro öğretim yöntem ya da tekniğinin kullanıldığı bir sınıfta, Meral sınıf arkadaşlarına örnek bir ders anlatımı yapacaktır. Aşağıdakilerden hangisi Meral’in mikro öğretim uygulamasında en fazla öneme sahiptir? Kendi öğretimini değerlendirmeyi planlama Sınıf arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurma Örnek ders anlatımının görüntülü kayıt edilmesini sağlama Dersten önce sunumun provasını yapma Sınıftaki diğer öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alma KPSS 2010 A B C D E

YANLIŞ CEVAP

DOĞRU CEVAP TEBRİKLER

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…