Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi, KATILANLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 1. Giden Öğrenci: Bu sene itibariyle 30 olan Erasmus giden öğrenci sayısını, akademik yılı sonunda 45’e çıkarmayı, önümüzdeki 4 yılda da yapılacak.
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Bilgi Paketi Çalışmaları
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis Başkanlığı.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
EYOKA Mezun Takip Sistemi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
İÇERİK overview Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
 Trakya Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabulü.
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
2016 Mart – 2017 Temmuz deuder.org.tr.
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Sunum transkripti:

Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi,8.06.2012 KATILANLAR Mustafa GÜNEŞ(Gediz Üniv) 10.Aysel Yıldız(Yaşar Üniv) Adnan Yeşildal(Gediz Üniv) 11. Tolga Dur(Şifa Üniv) O.Zateroğulları(Gediz Ü) 12. N Dündar(Deik) Sedat Akkurt(İYTE) 11.Yunus Özsu(Gediz Üniv) Ömer Ayçicek(Başbakanlık) 12.Ela Aras(Gediz Üniv) Fazilet Alayunt(Ege Üniv) 13.Erhan Turkan(Gediz Üniv) Gözde Ulutagay(İzmir Üniv) 14.Deniz Özfırat(DEÜ) İsmail Karabaş(İ. Eko.Üniv) 15.Tuğce Turan(DEÜ) Yücel Bey(Fatih Üniv) 16.Balkan Bey(İ.Ekonomi Üniv) 17.Derya Ünal(İ.Katip Çelebi)

Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi,8.06.2012 Uluslararası talebin sayısal büyüklüğü, niteliği ve içeriği Uluslararası talebin coğrafi dağılımı Uluslararası talebin kültürel (dil, din, etnik vb.) özellikleri Uluslararası talebin ekonomik özellikleri Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri

Uluslararası talebin sayısal büyüklüğü, niteliği ve içeriği 1. Nobel ödülünün fen alanlarında alınamaması, gelişmiş ülkelerle rekabet edebilecek ileri teknolojinin üretilememesi ve uluslararası alanda rekabetçi üniversitelerin olmaması nedeniyle uluslararası alanda öğrenci çekme cazibemiz yeterli seviyede değildir. Öğretim üyelerinin özlük hakları ve nitelikleri uluslararası düzeyde değildir, yabancı dil yeterlilikleri zayıftır, uluslararası tecrübeleri arttırılmalıdır. 2.Gelen uluslararası öğrencilerin ağırlıklı olarak akraba ülkelerden gelmesi, batıdan çok az öğrencinin gelmesi. 3.İkili akademik işbirliği anlaşması prosedürlerinin caydırıcı derecede zor ve uzun olması. 3.İngilizce eğitimin kısıtlı olması.

İZMİR ÜNİVERSİTELERİNİN ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI Uluslararası talebin coğrafi dağılımı Gelen uluslararası öğrencilerin ağırlıklı olarak akraba ülkelerden gelmesi, Uzakdoğudan ve batı ülkelerinden nispeten daha az öğrenci geliyor. Terörün olumsuz etkisi. Batı ülkelerinin Türkiye’yi yeterince tanımamasından kaynaklanan önyargıların varlığı. İZMİR ÜNİVERSİTELERİNİN ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI ÜNİVERSİTE ÜLKE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI DOKUZ EYLÜL Ü. 69 828 EGE Ü.   987 İ.Y.T.E. 21 62 İZMİR EKONOMİ Ü. YAŞAR Ü. 22 30 İZMİR Ü. 6 19 GEDİZ Ü. 36 175 İZMİR KATİP ÇELEBİ Ü. --- ŞİFA Ü. TOPLAM 2101

Uluslararası talebin kültürel (dil, din, etnik vb.) özellikleri Ortadoğu ve akraba cumhuriyetlerden gelen öğrencilerin benzer kültürden gelmelerinin avantajları söz konusu iken, batıdan gelen bazı öğrencilerin Türk kültürü hakkındaki olumsuz önyargıları olabilmektedir. Uluslararası öğrencilere, günlük yaşamlarında esnaf ve tüccar tarafından fahiş fiyatlarla satış yapılması. Yerel halkın uluslararası öğrencilere ev kiralarken isteksiz olmaları. Uluslararası öğrencilerle muhatap olan yetkili kurum personelinin üzerine düşen sorumluluklarını yerine getirmesi beklentisi Türkçe eğitim almak isteyen uluslararası öğrencilerin talepleri doğrultusunda çalışmalar yapılması.

Uluslararası talebin ekonomik özellikleri Uluslararası öğrencilere yeterli burs olanaklarının sağlanmaması. Uluslararası öğrencilerin kendi ülkelerinde yarı-zamanlı çalışıp okumaları ve eğer Türkiye’ye bir iki yarıyıllığına gelirlerse bu işlerini kaybetme endişeleri. Başarılı uluslararası öğrencilere mezuniyetlerinden sonra süreli çalışma olanaklarının sağlanmasının teşvik unsuru olarak kullanılması

Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri Çözüm Önerileri Uluslararası öğrencilere uygun konaklama, harç, burs imkanlarının sağlanması. Yabancı dil eğitim seçeneklerinin artırılması. Ayrıca Türkçe yoğun dil kursu seçeneklerinin sunulması. Uluslararası öğrencilerin yarı-zamanlı çalışabilmelerine fırsat tanınması. Üniversitelerimizin hedef kitleye yönelik etkili tanıtım ve iletişim yöntemleri geliştirmesi. Uluslararası mezun öğrencilerle iletişimin sürdürülmesi (Mezun takip sistemi)

Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam Çözüm Önerileri Akademisyenlerin Uluslararası zeminde ikili ilişkilerini iyileştirmeleri, bunu öğrenci hareketliliğine yansıtmaları, akademisyenlerin ziyaretlerinin bu yönde sonuç getirecek şekilde teşviki, desteklenmesi Üniversitelerin cazip öğrenim harcı olanakları, kültürel zenginlik, hoşgörü, şehrin tanıtım konularını ön plana çıkararak reklam yapma Amblem ve logolu ürünlerle reklam yapılması. Giden/gelen öğrencilerin şikayetlerinin ve memnuniyetlerinin tespit edilmesi. Uluslararası faaliyetlerde yer alan öğretim elemanlarının, bu faaliyetlerinin akademik performans değerlendirme sistemine girmemesi. (YÖKSİS sisteminde bu tür faaliyetlere de kredi verilmesinin sağlanması)

Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam Çözüm Önerileri Sosyal medyanın etkin bir biçimde kullanılması Hedef ülkelerdeki eğitim ateşeliklerimizin tanıtım faaliyetlerine katkılarının sağlanması. İzmir Üniversitelerinin, uluslararası tüm başvuruları online olarak tek bir sistem üzerinden alabilme olanaklarının araştırılması. www.studera.nu , www.studyinthailand.org gibi sitelerin Türkiye için de oluşturulması Tüm üniversitelere Uluslararası öğrenci kabulü için kullanılabilecek ortak bir skor sınavı geliştirilmesi

Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam Çözüm Önerileri Üniversitelerde uluslararası öğrenci ofislerinin öğrenci işleri ofisi ile uyumlu çalışacak şekilde etkinleştirilmesi, Üniversite tanıtımları için profesyonel ajans kurulması. Yurtdışındaki hedef liselere yönelik (proje, yarışma gibi) tanıtım faaliyetleri yapılması ve bu sayede başarılı öğrencilerin Türkiye’ye yönlendirilmesi. İngilizce hazırlık programlarının güçlendirilmesi ve standartlaştırılması Uluslararası hava limanlarında üniversitelerin reklamlarının yapılması. Uluslararası standartlara uygun kalite çalışmalarının yapılması