MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

Genel Öğretim İlkeleri
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Programdan Sorular.
REHBERLİK DERSİ III.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ Sosyal gruplar

Sosyal gruplar Farklı matematik felsefeleri matematik eğitimini farklı şekillerde etkilemiştir. Bu etkileri açık ve net olarak doğrudan göremezsek de öğretim programlarının tasarımında, öğretim yöntemlerinin tercihinde, öğretmenlerin rolleriyle ilgili algılamalarında onların yansımalarını görmekteyiz. Matematik felsefesinin söz konusu bu etkileri eğitim alanında bilinen sosyal grupları da şekillendirmiştir. Eğitimde bilinen bu sosyal gruplar gücü ellerinde bulundurdukları dönemlerde ülkenin eğitim sistemini amaçları doğrultusunda yönlendirmişlerdir. Matematik felsefesinden etkilenerek eğitimde ortaya çıkan sosyal grupları sırasıyla; sanayi odaklı, teknoloji odaklı, hümanist, ilerlemeci ve halkçı eğitimciler olarak ifade edebiliriz.

Teknoloji odaklı eğitimciler Teknoloji odaklı eğitimciler: Sanayi toplumundan teknoloji toplumuna geçiş sürecinde ihtiyaçların değişmesiyle sanayi odaklı eğitimcilerin devamı olarak ortaya çıkan sosyal gruptur. Teknolojik gelişme sosyal gelişmeden daha önemlidir. Çünkü, endüstriyel gelişmeler devamında teknolojik gelişmeler sosyal gelişmelere ve değişimlere neden olmaktadır. Birçok boyutta sanayi odaklı eğitimcilerle benzerlik gösterseler de öğretim programının içeriği ve kazanılması gereken beceriler konusunda farklıdırlar.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler Matematiğe Bakışları Teknoloji odaklı eğitimciler moral değeri bakımından faydacılık ve menfaat üzerinde durmaktadırlar. Bunun bir sonucu olarak, okullarda, pür matematik bilginin prensipleri ve mantıksal çıkarsamaları hariç tutularak matematiğin çoklu uygulamaları verilmelidir. Pür matematiğe karşı bu duruş çelişki gibi görünmektedir. Eğer pür bilgiye önem verilmezse nasıl teknolojinin ihtiyacı olan yeni bilgiler ve teknolojiler üretilebilir. Batıda olduğu gibi ülkemizde de teknolojik pragmatist anlayışın okullarda yerleşmesine ve matematik müfredatlarının bu yönde düzenlenmesine bir direnişin söz konusu olmuştur.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler……… Çocuğa Bakışları Teknoloji odaklı eğitimciler için de çocuk doldurulacak boş bir vazodur. Çocuk öyle bir malzemedir ki kendi bilgi ve becerisi ticaret ve endüstrinin ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilebilecek ham bir yapıya sahiptir. Eğitimle çocuğa bu beceriler kazandırılmalıdır. Çocuklar ortaokuldan itibaren meslek hayatlarında kendilerine gerekli olacak bilgi ve becerileri okulda uygulamalı olarak öğrenmelidir.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler……… Matematiksel Beceriye Bakışları Teknoloji odaklı eğitimciler, sanayi odaklı eğitimcilerin önerdiği basit becerilerin endüstri ve ticaretin ihtiyacı olan yeterli miktarda kalifiye elemanın sağlanmasına yetmediğini gördüler. Farklı yaş gruplarındaki öğrencilere farklı eğitimler verilmesi ve bireyin yeteneği ve becerileri doğrulusunda çalışacağı endüstri dalına göre eğitim alması sağlanmalıdır. Sosyal farklılıklar, eğitim ve iş hayatı dikkate alındığında teknolojik pragmatistler statüye dayalı bir üretkenliği temel almaktadır. Sosyal yapı katı olmamalı yeteneğe göre düzenlenmelidir. Eğer bir kişi gerekli bilimsel, teknolojik bilgiyi edinir, beceriyi geliştirirse ödüllendirilir ve gücünü statüsünü ve ekonomik düzeyini artırabilir. Bu nedenle sanayi odaklı eğitimcilerin aksine ilköğretimde her öğrenciye eşit temel bilgini verilmesinin esas olması gerektiğini düşündüler. Okul matematiğinin kazandırdığı beceriler iş hayatının ve teknolojinin ihtiyacı olan becerilerin altına düştükçe becerilerle ilgili şikâyetlerde devam edecektir. Bu da öğretim programların ihtiyaçlara göre sürekli değişebilirliğini göstermektedir.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler……… Matematiksel Öğrenmeye Bakışları Sanayi odaklı eğitimciler gibi teknoloji odaklı eğitimciler de matematiği ciddi ve sıkı çalışılması gereken bir ders olarak görürler. Çok alıştırma yapmak, problem çözmek ve ezberlemek matematikte başarılı olmanın yoludur. Yaşamda başarı ve öğrenme; bireysel uygulamaya, kendini gerçekleştirmeye ve çabaya dayanır. Öğrenme ”çalışma” ya da “sıkı işgücü” gibi metaforlar aracılığı ile temsil edilmektedir. Ayrıca öğrenme bireyselleşmiştir. “Çocukların konuşarak öğrendiklerini varsaymak için hiçbir neden yoktur. Bilginin edinimi odaklanmayı ve çabayı gerektirmektedir. Önemli olan kalem-kâğıt çalışması ve alıştırmalardır. Öğrenmenin çaba göstermeksizin oyunla, bilmecelerle ve etkinliklerle gerçekleştiğini söylemek zordur. Konuyu öğrencilerin ilgilerine göre ilişkilendirmek doğru değildir. Gereken tek şey sıkı çalışma ve uygulamadır. Yarışma ise en iyi motivasyon aracıdır.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler……… Matematik Öğretimine Bakışları Teknoloji odaklı eğitimciler, öğretim faaliyetlerinin içine politikacıları, fabrikatörleri, teknisyenleri ve bürokratları dahil etmesi bakımından toplumda kabul görmektedir. Bu eğitimcilere göre, teknoloji toplumu değiştirdiği gibi matematik öğretimini de değiştirmektedir. Özellikle bilgisayar olmak üzere hesap makineleri, projektör ve akıllı tahta gibi teknolojiler sınıflarda her geçen gün daha etkin bir şekilde kullanılmaya başlamaktadır. Bu paradigma bilgisayarın modellemeler yaparak öğrencilere konunun öğretiminde etkili bir araç olduğunu savunmaktadırlar. Matematik hem teknoloji hem de kullanım ilkeleri üzerine kurulu olduğu için öğretimi bu konularla ilgili olmalıdır. Bu düşünce eğitim programlarında bilgisayar destekli aktiviteler yer verilmesiyle de kendini göstermektedir.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler……… Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları Teknoloji odaklı bakış açısı hiyerarşik ve otoriterdir. Düzeyleri kontrol edip denetlemek hiyerarşideki her katmanın sorumluluğudur. Testler öğrencilerin matematik bilgisinin ve becerilerinin edinimi ve okul çalışmalarının zorunluluklarının yerine getirilmesi için gereklidir. Sonuç olarak, matematikte hatalar, kendi uygulamanızın başarısızlığı olarak hatta ahlak çürümesi olarak şiddetle eleştirilmektedir. Tartışma ve işbirliği reddedilmektedir. Çünkü bu çalışmalar kopya çekme arzusunu, sıkı çalışma olmaksızın cevapların bulunması ve tembellik içgüdüsünü destekleme riskine sahiptirler. Yarışma ahlaki olarak gereklidir, değerlerin başarı ve gelişim yoluyla ödüllendirilmesi gibi erdemlerin hayatta kalmasını sağlamaktadır. Açık ve basit hedefler gerekmektedir ve çocukların bilgi üretme ve bunları doğru bir şekilde kullanma becerileri test edilmelidir. Testleri doğru bir şekilde geçmek hedeflenen amaçtır.

Teknoloji Odaklı Eğitimciler………