YARIŞMA NÜKLEER GÜÇ SANTRALI KURUP İŞLETECEK VE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
EFET GENEL ANLAŞMASI (ELEKTRİK) ÜZERİNDE TARTIŞMALAR
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Enerji Verimliliği ve Enerji Kimlik Belgesi (EKB)
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
Oğuz Bal Adularya Enerji Gen.Müd. Yardımcısı
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
NÜKLEER SANTRALLERİN LİSANSLANMASI İÇİN YASAL VE DÜZENLEYİCİ ÇERÇEVE
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
PERSONEL TOPLANTISINA
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Tevfik BAYHAN Bakanlık
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi 0 TEİAŞ PİYASA MALİ UZLAŞTIRMA MERKEZİ (PMUM) Ö.Metin GÖKGÖZ Uzlaştırma ve Piyasa İşletme Müdürü DENGELEME VE UZLAŞTIRMA.
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Budak DİLLİ ICCI Mayıs 2010 Türkiye’nin 2023 Enerji Hedefleri ve Strateji Belgesinin Değerlendirilmesi Budak DİLLİ ICCI Mayıs 2010.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
GLOBAL EKONOMİK KRİZİN ENERJİ SEKTÖRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRKİYE ELEKTRİK SİSTEMİNİN FİZİKSEL YAPISI
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
TÜRKİYE’NİN DOĞAL GAZ STRATEJİSİ NASIL OLMALIDIR? H.Caner ÖZDEMİR Makine Yüksek Mühendisi TMMOB-MMO Enerji Komisyonu Üyesi /INGAS/İSTANBUL.
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Hastane Odaklı Enerji Verimliliği Uygulamaları
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Yenilenebilir Enerji Dün, Bugün ve Yarın
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OSBÜK ENERJİ ZİRVESİ VAN 30 EKİM 2010  BÖYLE OLMASINA RAĞMEN, DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SERBEST TÜKETİCİ OLMAYAN ABONELERİYLE, AYNI DAĞITIM BEDELİNİ ÖDEMEK.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
Türkiye Elektrik Piyasaları CIGRE 2015
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Türkiye ve Nükleer Enerji
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

YARIŞMA 24.09.2008 NÜKLEER GÜÇ SANTRALI KURUP İŞLETECEK VE TÜRKİYE ELEKTRİK TİCARET VE TAAHHÜT A.Ş. (TETAŞ)’A ELEKTRİK ENERJİSİ SATACAK ŞİRKETİN BELİRLENMESİ İÇİN YAPILACAK YARIŞMA

Sunumuma başlamadan önce, Ülkemiz elektrik enerjisi arz-talep durumuna bir göz atmamız gerekiyor. Ülkemizin elektrik enerjisine olan talebi; 1970-1980 yılları arasında ortalama % 11 1981-1990 yılları arasında ortalama % 8,9 1991-2000 yılları arasında ise ortalama % 8,6 oranında artış gösterdiği, 2001 krizinin etkisiyle bu artış hızı bir miktar düşmüş ve daha sonra tekrar eski hızına kavuştuğu malumunuzdur.

Bu bağlamda, 2006 yılında 174,6 Milyar kWh olan Türkiye tüketimi, 2007 yılında, % 8,4 artışla 189,3 Milyar kWh olarak gerçekleştiği görülmektedir. Ülkemizin 2008 yılı tüketiminin 204 Milyar kWh civarında gerçekleşmesi beklenmektedir.

Bu yapı içinde Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A Bu yapı içinde Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A.Ş’nin durumuna bakacak olursak, Geçiş Dönemi öncesi Teşekkülümüzün piyasa payı % 80 civarında iken, 2007 yılında, ülkemizde üretilen ve tüketilen enerjinin yaklaşık % 47’si Teşekkülümüz tarafından alınıp satılmıştır. Diğer taraftan TETAŞ olarak yürüttüğümüz ithalat ve ihracat faaliyetleri kapsamında; Suriye’ye 1,1 Milyar kWh ihracat gerçekleştirilmiş, Buna mukabil Türkmenistan’dan 633,4 Milyon kWh ithalat yapılmıştır. Enerji Mübadelesi Anlaşmaları kapsamında; Yunanistan’a 90 Milyon kWh elektrik enerjisi verilerek, bu enerji 2008 yılında geri alınmıştır.

Benzer şekilde, Gürcistan Acara Özerk Cumhuriyeti ve Azerbaycan Nahcivan Otonom Bölgesi ile enerji alış verişinin sürdürülmüştür. Bu faaliyetlerle, Ülkemizin komşularıyla olan iyi ilişkilerine katkı sağlanmıştır. Öte yandan bu durum, Ülkemizin diğer enerji dallarında olduğu gibi, elektrik enerjisi bakımından da enerji koridoru olduğunun göstergesidir. Ülkemiz elektrik enerjisi üretim kapasite projeksiyonunu hazırlamakla görevli olan TEİAŞ Genel Müdürlüğü’nce yayınlanan 2007-2016 Talep Projeksiyonuna baktığımızda, Ülkemizin 2016 yılı enerji talebi, % 6,3’lük düşük senaryoya göre 322 Milyar kWh, % 8’lik yüksek senaryoya göre ise, 378 Milyar kWh olarak tahmin edilmektedir. Sunumun başında verilen artış oranları, bu senaryoların gerçekleşmesi ihtimalinin güçlü olduğunu göstermektedir.

Diğer taraftan, Bakanlığımızın, elektrik enerjisi üretiminde kaynak çeşitliliği yaratmak ve dışa bağımlılığın azaltılması bakımından, enerji üretimini Su, Kömür, Doğalgaz, Yenilenebilir Enerji ve Nükleer Enerjiden oluşan 5 ana sütun üzerine inşa etme hedefi vardır. Halihazırda bu durum, yansıda da görüldüğü üzere, 2008 yılı öngörülerine göre, Ülkemizin enerji üretiminin yaklaşık % 48’ i doğalgaza, %20’si Linyit, % 18’i Hidroelektrik, % 6,5’i İthal Kömür, %6,5’i Fuel Oil ve diğer kaynaklardan elde edilmesi planlanımştır.

Dünyadaki gelişmelere paralel olarak, dışa bağımlılığı azaltmak, güvenilir baz-yük enerji sağlamak, arz güvenliğini iyileştirmek, sera gazı emisyonlarını azaltmak ve artan ve artması muhtemel petrol ve doğalgaz fiyatları karşısında enerji çeşitliliği yaratmak için, Bakanlığımızca; 5710 sayılı “Nükleer Güç Santrallarının Kurulması ve İşletilmesi ile Enerji Satışına İlişkin Kanun” hazırlanmış ve söz konusu Kanun 09.11.2007 tarihinde TBMM’de kabul edilerek, 21.11.2007 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

TÜRKİYE ATOM ENERJİSİ KURUMU ÖLÇÜTLERİ Nükleer Santral Kurup İşletecek Şirketlerin Karşılaması gereken TÜRKİYE ATOM ENERJİSİ KURUMU ÖLÇÜTLERİ 19.12.2007 tarihinde TAEK’in Web Sayfasında Yayınlanmıştır. Nükleer Güvenlik -Santral, güncel ve kanıtlanmış teknolojik yenilikleri kapsamalıdır. Lisanslama -Santral, tasarımcı Ülke’nin yürürlükteki güncel nükleer güvenlik mevzuatına uygun olacaktır. Önerilen santrala örnek teşkil edebilecek, halen işletilmekte ve aynı teknolojinin en son örneği olan lisanslı bir santral referans olarak gösterilecektir. Reaktör Tipi -Değerlendirmeye alınacak reaktör tipleri doğal uranyum kullanan basınçlı ağır su ve zenginleştirilmiş uranyum kullanan basınçlı hafif su ile kaynar hafif su reaktörleridir. Bunların dışında kalan (hafif su soğutmalı grafit nötron yavaşlatıcılı reaktörler, gaz soğutmalı reaktörler, hızlı üretken reaktörler, vb.) reaktörler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Santral Ömrü -Nükleer güç santralının tasarım ömrü en az 40 yıl olacaktır. Teknolojik Sınanmışlık -Değerlendirmeye alınacak santral tipleri teknolojik olarak sınanmış olacaktır. Geliştirilme aşamasında olan ve prototip/gösterim tesisi kurmayı gerektiren santralların kurulmasına izin verilmeyecektir. Yakıt Teknolojisi - Yakıt teknolojisi sınanmış olacaktır. Doğal uranyum ve zenginleştirilmiş uranyum kullanan reaktörler değerlendirmeye alınacaktır. Ayrıca MOX yakıt kullanma yeteneğinin olması da mümkündür. Yakıt üretiminin ülke içinde yapılmasıyla ilgili olarak plan ve program önerilecektir.

Yerli Katkı -Yerli katkı payına yönelik plan ve program önerilecektir Yerli Katkı -Yerli katkı payına yönelik plan ve program önerilecektir. Plan ve programda, en az %60 yerli katkı payına ulaşılacak süreç gösterilecektir. İşletme Deneyimi - Santralın işletme deneyimi değerlendirmede dikkate alınır. İkinci nesil santralların işletme deneyimini gösterir referans örnek/örneklerinin belgelenmesi gerekmektedir. Benzer şekilde, üçüncü nesil santralların işletme deneyimini gösterir referans örnek/örneklerinin, eğer varsa, belgelenmesi gerekmektedir. Elektrik Çıkış Gücü - Nükleer güç santralının her ünitesinin sahip olacağı garanti edilen net elektrik gücü 600 MW’dan büyük olacaktır.

“Nükleer Güç Santrallarının Kurulması ve İşletilmesi ile Enerji Satışına İlişkin Kanun Kapsamında Yapılacak Yarışma ve Sözleşmeye İlişkin Usul ve Esaslar ile Teşvikler Hakkında Yönetmelik” de 19.03.2008 tarihli Resmi Gazete’de Yayımlanarak Yürürlüğe Girdi

Yönetmelik’in Amacı; Kanuna göre yapılacak nükleer güç santralları için yarışmaya katılacaklarda aranacak şartlar, Şirketin seçimi, Yer tahsisi, Lisans bedeli, Alt yapıya yönelik teşvikler, Seçim süreci, Yakıt temini, Üretim kapasitesi, Alınacak enerjinin miktarı ve süresi, Enerji birim fiyatı oluşturma usul ve esasları ile Yapılacak yarışma ile Sözleşmeye ilişkin usul ve esasları belirlemektir.

Bu kapsamda; Yarışma’ya yerli ve yabancı yatırımcılar tüzel kişilik, iş ortaklığı veya konsorsiyum şeklinde katılabilecektir. Yarışma neticesinde TETAŞ’a en uygun fiyatı teklif eden Şirket seçilecektir. Kurulacak Santralın nominal toplam kurulu gücü 4.000 ± % 25 MWe olacaktır. Yarışma’yı kazanan Şirketin teklif ettiği elektrik enerjisi miktarı TETAŞ tarafından 15 yıl süreyle satın alınacaktır. Satın alma kapsamı, 31.12.2020 tarihinden önce Ticari İşletmeye Giren Ünitelerle sınırlı olacak ve 31.12.2030’da sonlanacaktır.

Teşvik ve İdari Yardımlar : Santralın kurulacağı yerin kamu kurum ve kuruluşlarının mülkiyetinde bulunması halinde Bakanlar Kurulu Kararı ile bedelsiz olarak süresi belirlenmiş kullanma izni ve irtifak hakkı verilecektir. TETAŞ’la Sözleşme imzalayacak Şirket’e yer tahsisi yapılacak olup, Yer tahsis şartlarını kapsayan ayrı bir Sözleşme ilgili kurum veya kuruluş ile şirket arasında yapılacaktır. Çevresel etki değerlendirmesi raporunun hazırlanması için şirket tarafından talep edilen verilerin temini hususunda ilgili kurum veya kuruluşlar yardımcı olacaktır. Nükleer santral sahası dışında gerekli fiziksel koruma ve emniyet önlemleri alınacaktır.

Yarışma İlanı ve Süreci : 24.03.2008 - Yarışma İlanı Resmi Gazete’de Yayımlandı. Yarışma dokümanları TETAŞ’ın Web Sayfasında yayınlanmış olup, tüm vatandaşlarımızca görülebilir. Santralın Kurulacağı Yer : Akkuyu-MERSİN Son Teklif Verme Tarihi 24 Eylül 2008, Saat:14.00 olup, tekliflerin 1 No’lu Zarfı aynı gün Saat : 14.30’da açılacaktır

Hazırlık Süreci : Şartnameyi satın alan Şirketler Yarışma Dokümanlarının anlaşılmasında tereddüde düştükleri hususları, TETAŞ’a, yazılı olarak, son teklif verme tarihinden en geç 60 (altmış) gün öncesine, yani 26.07.2008 tarihine kadar sorabilirler. TETAŞ, açıklanmasını ve/veya cevaplandırılmasını gerekli gördüğü hususlarda, şartnameyi satın alan bütün Şirketlere, yazılı olarak bildirimde bulunacaktır.

Zeyilname Yayınlanması : TETAŞ, son teklif verme tarihinden en geç 30 (otuz) gün önce yürürlüğe girecek şekilde, yarışma dokümanlarında değişiklik yapabilecektir. Yarışma Dokümanlarında yapılan değişiklikler, zeyilname ile, teklif verme gününden en geç 20 (yirmi) gün önce, Yarışma Dokümanlarını almış olan tüm Şirketlere ulaşacak şekilde, Şartnamede belirtilen esaslar dahilinde tebliğ edilecektir.

Teklif Zarfları Yarışma’da, Teklif Dokümanları 3 (üç) ayrı zarf halinde hazırlanacaktır. 1 No’lu Zarf : Başvuru Mektubu, İmza Sirküleri, Tebligat Adresi, Geçici Teminat Mektubu, Taahhütnameler vb belgeler konulacaktır. Bu zarf Yarışma tarihinde TETAŞ tarafından açılacak ve katılım koşullarını sağlayan şirketlerin 2 No’lu zarfları TAEK yetkililerine teslim edilecektir. 2 No’lu Zarf : Santralı kuracak Şirketin karşılaması gereken TAEK Ölçütleriyle ilgili bilgi ve belgeler bu zarfa konulacak ve TAEK tarafından incelenecektir. 3 No’lu Zarf : Teklif Mektubu ve Teklif Formu bu zarfa konulacak olup, daha sonra belirlenecek bir tarihte, TAEK Ölçütlerini karşılayan şirketlerin zarfları açılacak, karşılamayanların iade edilecektir.

Tekliflerin Değerlendirme Esasları : Tekliflerin değerlendirilmesi, teklif edilen yıllara sâri aktif elektrik enerjisi birim satış fiyatları ile alıma esas üretim miktarlarının çarpımının net bugünkü değerlerinin toplamının, alıma esas üretim miktarlarının net bugünkü değerlerinin toplamına bölünmesi ile hesaplanan birim satış fiyatlarının karşılaştırılması esasına dayanır. Bu bağlamda, Değerlendirmeye Esas İndirgenmiş Birim Fiyatların en düşüğü bu Yarışma’da en uygun fiyat teklifi olarak kabul edilecektir. Bunların eşit olması halinde, teklif edilen üretim miktarı daha yüksek olan Şirketin teklifi en uygun teklif olarak belirlenecektir.

Onay Süreci : TETAŞ’ta oluşturulacak Komisyon tarafından belirlenen en uygun teklif, gerekçeli raporla birlikte Yönetim Kurulu’nun onayına sunulacaktır. Belirlenen en uygun teklif ve gerekçesini içeren değerlendirme raporu Bakanlar Kurulu’na sunulmak üzere TETAŞ tarafından Bakanlığa intikal ettirilecektir. TETAŞ teklifinin Bakanlar Kurulunca uygun görülmesi halinde, ilgili mevzuat çerçevesinde EPDK tarafından şirkete lisans verilmesini takiben uygun bulunan şirket ile TETAŞ arasında Sözleşme imzalanacaktır.

Değerli Katılımcılar, 5710 Sayılı Kanun ve buna bağlı olarak çıkarılan Yönetmelik uyarınca, TETAŞ tarafından gerçekleştirilecek enerji alım yarışma süreci ile; Şeffaf bir yarışma ortamı sağlanacaktır, Liberal piyasa yapısı desteklenecektir, Arz güvenliğinin sağlanmasına katkı sağlanacaktır, Enerji Bedellerinin Ödenmesinde sürdürülecek istikrarla, yatırımcının ihtiyaç duyduğu güven ortamı yaratılacaktır

TEŞEKKÜR EDERİZ. Dr. Hacı Duran GÖKKAYA TETAŞ GENEL MÜDÜRÜ