Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Gazete İlanları ve Okul Kütüphaneciliği
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilgi Paketi Çalışmaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
Eğitim Bilimleri Bölümü

Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
REHBERLİK DERS II.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Tarihçe  Milli Kütüphane kuruluş çalışmaları, 15 Nisan 1946 'da başlatılmış,  1 Nisan 1947'de koleksiyon adedi 'e ulaşmıştır.  Bugün Ankara İl.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
Suna Kıraç Kütüphanesi
Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Kütüphaneciliğin Destanı Sempozyumu Ekim 2004, Ankara KÜTÜPHANECİLİKTE SÜREKLİ EĞİTİM.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Kütüphane ve Dokümantasyon
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Dijital kütüphane işlevleri
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli Üniversitelerde Enformasyon Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılmasında Kütüphane ve Bilgi Merkezlerinin Rolü: Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Enformasyon Okuryazarlığı Programları Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli

Enformasyon Okuryazarlığı Nedir? Enformasyon okuryazarlığı, enformasyona duyulan ihtiyacın bilincinde olma, bulunduğu yeri saptama, bulunan enformasyonu sentezleme, değerlendirme ve etkili biçimde kullanma becerileri topluluğudur. Enformasyon okuryazarı olabilmek için bir bireyin enformasyona gereksinim duyduğu anın farkına varabilmesi, gereksindiği enformasyonun yerini belirleyebilmesi, onu değerlendirmesi ve etkin biçimde kullanma yetisine sahip olabilmesini öne sürmektedir.

Enformasyon Okuryazarlığı Standartları Temel Standartlar: Enformasyon okuryazarı bir birey; Enformasyona etkin şekilde ulaşır, Enformasyonu eleştirel olarak değerlendirir, Enformasyonu doğru ve yaratıcı biçimde kullanır.

Enformasyon Okuryazarlığı Standartları Bağımsız Öğrenme Standartları: Bağımsız öğrenebilen birey enformasyon okuryazarıdır ve; İlgi alanlarına yönelik enformasyonu takip eder, Her formattaki enformasyona ihtiyaç duyar, Enformasyon arama ve üretme aşamalarında mükemmelliğe gayret eder. Kişisel ve mesleki yaşamda

Entellektüel Çatı Teknolojik Yapı İlgili Kavramlar Entellektüel Çatı Yaşamboyu öğrenim Öğrenen toplum Enformasyon okuryazarlığı Teknolojik Yapı Enformasyon okuryazarlığı öğrenen toplumda yaşamboyu öğrenmeyi bilenler için bir üçtür, kaynağa dayalı öğrenmeyi desteklemekte. Yaşamboyu öğrenme sürecinde enformasyon okuryazarı olan birey, enformasyon kaynaklarının da daha etkin kullanıcısıdır; bireysel ve iş yaşamına daha iyi hazırlanmıştır; çaışma yaşamında ve günlük yaşamda enformasyonu kendi yararına nasıl kullanacağını bilir. Enformasyon okuryazarı birey, özetle, bir enformasyon toplumunda yaşamboyu öğrenmenin ne olduğunu ya da yaşamboyu nasıl öğreneceğini bilen bireydir. Enformasyon teknolojileri okuryazarlığı Bilgisayar okuryazarlığı Web okuryazarlığı

Neden Enformasyon Okuryazarlığı? Toplumsal değişim: Enformasyon Çağı Küreselleşme Öğrenen Toplum... Gelişen enformasyon teknolojileri Internet, Intranet, WWW Farklı formatlarda sunulan enformasyon... Artan enformasyon miktarı Enformasyonu yayma araçlarının artması Daha fazla kişinin enformasyon döngüsüne girmesi... Değişen mesleki yetkinlikler Nitelikli insan gücü ihtiyacı, değişen insan profili Rekabet... Günümüz eğitim sistemleri bilgi çağına hazır bir nesli yetiştirme hedefinde olduğundan bu hedefe erişim enformasyon okuryazarlığının bireyde oluşumu ile mümkün olacaktır. Hızlı değişimler çoğalan enformasyon yönet

Yaşamboyu Öğrenim Öğrenen toplum Eğitim Sistemleri Kütüphaneler/Kütüphaneciler Öğrenen aktif katılımcılar:bireyler Aktif öğrenmeyi desteklemek için eğitimcilerin kütüphanecilerle işbirliği yapmalariş çok önemli . Enformasyon okuryazarlığı temel enformasyon becerilerinin bireylere öğretilmesi ile gerçekleştirilebilir) Enformasyon okuryazarlığında kütüphaneciler/kütüphaneler

Çağdaş Üniversite Eğitimi 1- Eğitim yapmak (öğrenme ortamları oluşturmak) 2- Bilimsel araştırma yapmak ve bilgi üretmek 3- Akademik eleman (öğretim üyesi) yetiştirmek 4- Toplumu bilgilendirmek (Toplum liderliği işlevi) bireyin bilgisini, yeteneğini, kişisel ve sosyal yönlerini geliştirerek her yönü bir bütün insan yetiştirmeye dayalıdır. Öğrenenlerde uyandırılan ilgi, bu tür eğitimin odak noktasını oluşturmaktadır

Koç Üniversitesi Kullanıcı Profili 3500 Öğrenci 290 Öğretim Görevlisi 192 personel 470 Dış Üye 79 Kütüphane (ILL)

Suna Kıraç Kütüphanesi Merkez Bina 8,538 m2 alanda 4 kat 700 oturma kapasiteli 41 adet kullanıcıya açık bilgisayar Kablosuz internet ağı ve diz üstü bilgisayar girişleri mevcut 6762 m raf, 300,000 cilt taşıma kapasiteli Hemşirelik Yüksek Okulu Birim Kütüphanesi 256 m2 alanda tek kat 90 oturma kapasiteli 4 adet kullanıcıya açık bilgisayar

Suna Kıraç Kütüphanesi Basılı Kitap: 131,812 E- Kitap: 17,465 297 basılı dergi , 184 elektronik dergi , 19 gazete Ciltli dergi: 16,156 Veri Tabanı: 35 üzerinden yaklaşık 20,000 tam metin dergiye erişim Görsel-işitsel materyal: 28,557 Diğer basılı materyal: 1478 Diğer basılı olmayan materyal: 6083

Suna Kıraç Kütüphanesi Personeli 26 tam zamanlı personel: 5 Kütüphanecilik - lisans 10 Kütüphanecilik - yüksek lisans 1 Kütüphanecilik-doktora 2 Diğer yüksek okul mezunu 8 Lise veya dengi okul mezunu Ayrıca yarı zamanlı toplam öğrenci asistan

Suna Kıraç Kütüphanesi’nin Amacı Koç Üniversitesi öğrencileri, öğretim üyeleri ve üniversite personeline, dünyada ve ülkemizdeki teknolojik, ekonomik ve sosyal gelişimler doğrultusunda, yeterli araç, gereç ve nitelikli personel ile onların gereksinim duyduğu bilgiye erişimi etkin bir şekilde sağlamaktır.

SKL EO Stratejik Plan EO stratejik plan kurumun kullanıcı kitlesine uygulayacağı EO programı konusunda amacını, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerini tanımlar. EO Planı esnektir ve devam eden bir süreçtir. Sistematik, değerlendirilebilir ve ölçülebilir yapıdadır. 1: Öncelikle üniversite yönetiminin EO’na gösterdiği önemi ortaya koyar. Önemlidir ve bunun için bir planlama yapılmasını gerekli görmüşlerdir. 4: Kim, nasıl yararlanacak, sonuçlar nasıl değerlendirilecek, kütüphaneciler bu döngünün neresinden nasıl yer alacak gibi soruları yanıtlayarak gelecek planlamaların temelini, başlangıç noktasını oluşturacaktır. 1: Kullanıcımızı EO becerilerini edindirmek istiyoruz. Bu önemli çünkü varlık nedenimiz olan kütüphane kaynaklarımız mevcut. En basit yaklaşımla, bu kaynağa ihtiyaç duyduğunun farkında olan, bu kaynaklara nasıl ulaşacağını bilen, bulduğunu değerlendirebilen bir kitleye ihtiyacımız var. Ve biz bu becerileri sistemli bir biçimde tesadüflere burakmadan planlı bir yaklaşımla sunmak istiyoruz.

EO Stratejik Planı Neden Önemlidir? Kurumun EO’na yaptığı katkının bir göstergesidir. Kullanıcı kitlesini oluşturan öğrencilerin, öğretim görevlilerinin, personelin, dış kullanıcıların gereksinimlerinin dikkate alındığını gösterir. Bu farklı grupların EO gereksinimlerinin nasıl karşılanacağı konusunda bir yol haritası görevi görür. Kurumun gelecekteki vizyonunu belirlemeye yardımcıdır.

SKL Pazarlama Planı * Onlar kim? * Özellikleri neler? * Neden kütüphaneyi kullanıyorlar? * Onları kütüphane hizmetlerini kullanmaya iten nedir? * Şu an hangi hizmetleri istemektedirler? * İleride hangi hizmetleri isteyecekler? * Anlayışları ve beklentileri nelerdir?

1-Genel Programlar SKL Enformasyon Okuryazarlığı Programları -1 1-Yeni Gelenler İçin Uygulamalar * Öğrenciler * Öğretim Görevlisi * Öğrenciler Danışman Öğrenci Eğitimleri 2-Online Eğitimler * Kütüphane Oryantasyonu Eylül’ün son haftası-Ekim’in ilk haftası Eylül’ün son haftası ile Eylül’ün ilk haftasını kapsayan eğitimler 2-Bireysel Programlar *Öğrenciler * Öğretim Görevlisi * Personel * Dış üyeler

SKL Enformasyon Okuryazarlığı Programları-II 3-İsteğe Bağlı Katılımlı Dersler *Kullanıcının belirleyeceği zamana göre uygulanan programlar *Kullanıcı konuyu ve ilgi alanını kendi belirliyor Öğretim görevlisi ile işbirliği yapılmakta

4-Derse Özel Programlar SKL Enformasyon Okuryazarlığı Programları-III 4-Derse Özel Programlar * Akademik program içersinde yer alan 1 saatlik eğitimlerdir. Dersin içeriği araştırma teknikleri üzerinedir. Program bitiminde öğrenciye konuyla ilgili çalışma verilmekte. * ELC * COMM * MKTG Öğretim görevlisi ile işbirliği yapılmakta

SKL Enformasyon Okuryazarlığı Programları-IV 5-Kütüphane Turları * Öğrenci işleriyle işbirliği içinde yapılan yıl boyunca devam eden üniversiteyi tanıtıcı turlar kapsamındaki kütüphane turu Öğretim görevlisi ile işbirliği yapılmakta

*Eğitim Kütüphanecisi’nin Eğitimi SKL Enformasyon Okuryazarlığı Programları-V 6-Kurum-içi Eğitimler *Eğitim Kütüphanecisi’nin Eğitimi Yıl boyunca kütüphane personeli için hazırlanan bu eğitimler hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik olarak yapılan hizmet-içi eğitimler

Elektronik Duyuru Panosu TV Duyuruları Poster Aylık Bülten Duyuru Mekanizmaları E-posta Elektronik Duyuru Panosu TV Duyuruları Poster Aylık Bülten Öğretim Görevlileri ile İşbirliği

Destekleyici Dokümanlar/Materyaller El kitapları Broşür Web Öğretim görevlisi ile işbirliği yapılmakta

Değerlendirme/Ölçüm Eğitim Sonu Anketler Yıllık Kullanıcı Tatmini Anketi Öğretim görevlisi ile işbirliği yapılmakta, her sene mayıs gibi yapılmakta öğrencinin bilgi düzeyini ve memnuniyetini belirleyebilecegimiz diger bir araç.

Güssün Güneş &İlkay Holt ggunes@ku.edu.tr igurbuz@ku.edu.tr Dinlediğiniz İçin Teşekkürler! Güssün Güneş &İlkay Holt ggunes@ku.edu.tr igurbuz@ku.edu.tr