Topluma Hizmet Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Öğretmen Yetkinlikleri
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitim Öğretimde Planlama
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ERK İSG&İK – –
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Proje Oluşturma ve Yönetimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Topluma Hizmet Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Mustafa SEVER

Hizmet Uygulamalarında Boyutlar Kariyer Akademik HİZMET YOLUYLA ÖĞRENME Duygusal Sosyal Hizmet Uygulamalarında Boyutlar

Akademik Topluma Hizmet ÖĞRENCİ Yüksek öğretimde topluma hizmet uygulamalarının merkezinde hem öğrenciler hem de toplum bulunur. Her iki tarafın da uygulamalardan kazanım elde etmesi esastır. Bu nedenler uygulamalar planlanırken pedagojik içermeler de göz önünde bulundurulmalıdır.

Temel Bileşenler Müfredatla kurulan ilişki: Öğrenmenin hizmet uygulamalarına entegrasyonu, başarılı bir uygulama için anahtar role sahiptir. Bu nedenle, uygulama öncesi dersle açık ve doğrudan bağlantılar kurulmalıdır. Öğrenci sesi: Topluma hizmet uygulamalarına aktif biçimde katılarak hizmet etmenin ötesinde, öğrenciler hizmet eylemini seçme, kurgulama, uygulama ve değerlendirme şansına da sahip olmalıdır. Öğrenci tartışmaları: Öğrenciler, öğrenme deneyimlerini sınıfta tartışmalıdırlar. Yansıtma: Öğrencilere hizmet deneyimi hakkında düşünme, konuşma ve yazma imkanları verilmelidir. Yansıtma ve eylem arasında kurulacak denge, öğrencilerin yaptıkları işlerin ne denli etkili olduğu konusunda bilinçli olmalarını sağlar.

Temel Bileşenler Toplumla işbirliği: Başarılı bir topluma hizmet uygulaması için toplumun gerçek (otantik) ihtiyaçlarının ortaya çıkarılması önemlidir. Burada toplumun “sözü” önemlidir. Yine hem toplum hem de öğrenciler hem hizmet hem de kazanç konusunda bir denge halinde olmalıdır olmalıdır. Değerlendirme: İyi yapılandırılmış bir değerlendirme hem geri bildirim hem de projelerin sürdürebilirliği açısından önemlidir.

Etkili Hizmet Uygulamalarının Basamakları 1. Araştırma 2. Proje Hazırlama 3. Eylem 4. Sunum 5. Yansıtma 6. Onaylama

Proje Geliştirme Akış Şeması 1. Analiz İhtiyaçların Analizi Bağlam analizi Literatür Taraması Eylem Araştırması Kaynak ve bütçe analizi Beceri ve Yeteneklerin Analizi Zaman Analizi Pedagojik içermelerin analizi Gerekli dökümanlar Deneyim analizi 2. Tanımlama Tarafların tanımı Uygulama yönetimi Uygulama Planı Eylemlerin tanımı Hedefler ve amaçlar Görevler ve dağılımı Sınırlılıklar ve riskler Sorumluklar Çıktılar Zaman çizelgesi Pedagojik değerlendirme Olası dışsallıklar Gerekli izinler 3. Uygulama Materyal (varsa) geliştirilmesi Seminerler Uygulayıcı eğitimleri Alan çalışması Süreç değerlendirme Bilgilendirme Yeniden planlama

İhtiyaçların Belirlenmesi Toplum Tarafından Araştırma aracılığıyla Uzmanlar Hizmeti verecekler Yönetici ya da "söz sahiplerinin" talepleri Sivil toplum Kuruluşları Belediye başkanı, kaymakam vs. Hizmeti sunacaklar tarafından Beyin fırtınası Literatür Danışmanlar, öğretim üyeleri

Uygulama Tipleri Yaşlılara yardım Engellilere yardım Ders çalıştırma Doğrudan (Yüzyüze, bireylere doğrudan yardım) Yaşlılara yardım Engellilere yardım Ders çalıştırma Teknoloji kullanımı Ebeveynlik/çocuk bakımı Spor Arkadaş desteği Dolaylı (Bireylere değil, genel olarak topluma yardım) Çevre bakımı, temizliği Restorasyon Giysi bankası Kitap bankası Çeşitli etkinlik grupları oluşturma (Dans, tiyatro vs.) Müze oluşturma Destekleme (Kamusal yarar ortaya çıkarabilecek, yazma, konuşma, öğretme, kampanya, bilinç yükseltme, vs.) Toplumsal cinsiyet Depreme hazırlık Güvenlik Çevre bilinci Eğitim bilinci Uyuşturucu önleme Sigara bırakma Entellektüel faaliyetler düzenleme Araştırma (Kamu yararına bilgi toplama faaliyetleri) Yerel tarih araştırmaları (Sözlü tarih, arşiv, artefaktlar) Kültürel haritalama Okuma-yazma durumu İhtiyaç belirleme Yerel bitki türleri Yerel yemeklerin belirlenmesi Çeşitli belgeseller oluşturma

Öğrenciye Kalanlar (Yansıtma örnek) 1. Topluma hizmet çalışmalarında yaptıklarım ................................................................ 2. Uygulamalar sırasında öğrendiklerim .............................................................. 3. Yardım ettiklerim 4. Bence bu proje bir fark yarattı çünkü .............................................................

Öğrenciye Kalanlar 5. Uygulama esnasında düşündüklerim ve duygularım ................................................................ 6. Bir dahaki sefere şunları yapardım .............................................................. 7. Yapmak istediklerimle yaptıklarımı karşılaştırdığım zaman ................................................................ 4. Projede kazandığım becerileri şu alanlarda da kullanabilirim. ............................................................. 5. Genel olarak bence bu proje

Uygulama Sonuçlarının Değerlendirilmesi (Nicel örnek) Katılıyorum Biraz katılıyorum Fikrim Yok Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Bu ders kapsamında katılıdığım uygulamalar benim gelecek planlarımı ve hedeflerimi etkiledi. 1 2 3 4 5 Bu derste yaptığımız uygulamaların topluma hiç bir yararı olmadı. Derslikte, alanda geçirdiğimizden daha fazla zaman geçirseydik daha fazla şey öğrenebilirdim. Kendim hakkında çok şey öğrenme imkanına sahip oldum Uygulamalar arkadaşlarımla işbirliği içinde çalışmayı öğrenmeme yardımcı oldu.

Kaynakça Anderson, J. (2003) Expanding the paradigm: students as researchers in service-learning. (Shelley H.Billig and Alan S.Waterman ed.) Studying service-learning : innovations in education research methodology. Taylor & Francis: NJ, London. Eyler, J., and D. E. Giles, J. (1999). Where’s the Learning in Service-Learning? Jossey-Bass: San Francisco Farber, K. (2011). Change the world with service learning : how to organize, lead, and assess service learning projects. Rowman & Littlefield: Maryland Standards for service-learning in Florida: A guide for creating and sustaining quality practice (2011). [çevrimiçi] http://www.fsu.edu/~flserve/resources/SL%20Standards%20for%20SL%20in%20FL.pdf Wilczenski F. & Coomey, S.M. (2007). A practical guide to service learning: strategies for positive development in schools. Springer: NY