Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS) Bilgilendirme Toplantisi HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
Akademik ve İdari Personel için Bologna Bilgilendirme
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
European Credit Transfer System (ECTS)
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
European Credit Transfer System ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları SIHHİYE YERLEŞKESİ KÜLTÜR MERKEZİ YEŞİL SALON 26 HAZİRAN 2013.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
DERS BİLGİ PAKETİ dbp.erciyes.edu.tr.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İÇİN BOLOGNA SÜRECİ ve AKTS BİLGİLENDİRME SUNUMU

Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği hedefler, diğer üye ülkelerde olduğu gibi, yükseköğretim çalışmalarını küresel boyuta ulaştırma konusunda ülkemiz için de uygun araçlar sunmaktadır. Yükseköğretim sistemimizin yeniden yapılandırılması ihtiyacı doğrultusunda Türkiye 2001'de bu sürece dahil olmuştur.

Bologna sürecinin hedefleri nelerdir? Kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve dereceleri oluşturmak (Diploma Eki uygulaması). Yükseköğretimde lisans, yüksek lisans ve doktora olmak üzere üç aşamalı derece sistemine geçmek. Avrupa Kredi Transfer Sistemini - AKTS (ECTS: European Credit Transfer System) uygulamak. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak. Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını uygulamak ve yaygınlaştırmak. Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek.

Üniversitemiz ve Bologna süreci 300’den fazla PROGRAM ve 16.000 DERSİN tüm bilgilerine Türkçe ve İngilizce olarak ulaşım

Üniversitemiz ve Bologna süreci

AKTS nedir? Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi, ülkelerin yükseköğretim sistemlerinin farklı olmasından dolayı hareketlilik ve tanınmanın önünde engel oluşturan sorunlara çözüm getirmek üzere geliştirilen çok önemli bir araçtır. AKTS ders kredileri, bir derste öğrencilere kazandırılan yetkinlikleri esas alır ve bu yetkinlikleri kazanmak için öğrencinin iş yüküne göre hesaplanır.

AKTS nedir? AKTS, bir diploma programının veya dersin öngörülen öğrenme çıktılarını ve yeterliliklerle ifade edilen hedeflerini başarabilmesi için gereken iş yükü göz önünde tutularak hesaplanan bir kredi sistemi olarak tanımlanır.

AKTS nedir? AKTS kredisi; bir dersi başarıyla tamamlaması için, öğrencinin yapması gereken çalışmaların tamamını (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, vs.) kapsayan, iş yükünü temel alan bir değerdir. Bu değer; her dersin, bir yükseköğretim kurumunda bir akademik yılın tam zamanlı olarak tamamlanması için gereken toplam çalışma yükünün ne kadarlık bir bölümünü kapsadığını da dolaylı olarak gösterir.

AKTS nedir? Bir akademik yıl için AKTS kredisi: 60 (1800 saat), Bir yarıyıl için AKTS kredisi: 30 (900 saat) 1 AKTS, 30 saat çalışmanın karşılığıdır. Yükseköğretim düzeylerine göre AKTS kredileri: TYYÇ Düzeyleri Süre (Yıl) Toplam AKTS Ön Lisans 2 120 Lisans 4 240 Yüksek Lisans 1.5-2 90-120 Doktora 3-4 180-240

AKTS kredileri nasıl hesaplanır? Programı tamamlayan öğrencinin kazanması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikler belirlenir. Bu kazanımları kapsayan ders programı hazırlanır. Ders içeriği ve öğretim yöntemleri buna göre düzenlenir. Her ders için öğrenci iş yükünün gerçekçi olarak tahmin edilmesi gereklidir. Her yıl hem dersin öğretim eleman(lar)ının, hem de öğrencilerin dersin iş yüküne yönelik düşünceleri alınır.

900 Saat / 16 hafta = 56 saat iş yükü/haftada Öğrenci iş yükü 1 AKTS kredisi = 30 saatlik iş yükü 1 Yarıyıl = 30 AKTS kredisi 1 Akademik Yıl = 60 AKTS kredisi 900 Saat / 16 hafta = 56 saat iş yükü/haftada 56 / 7 = 8 saat iş yükü/günde

Öğrenci iş yüküne neler dahildir? Kuramsal ders, uygulama ve laboratuvar Ön çalışma ya da pekiştirme için her türlü bireysel çalışma Proje, rapor, sunum, arazi çalışması, ödev gibi etkinlikler Değerlendirmeler (kısa sınav, arasınav, yarıyıl sonu sınavı) Tez çalışması, staj, bitirme ödevi, seminer

Toplam İş Yükü Hesabı-Örnek 1 ETKİNLİK SAYISI SÜRE (Saat) TOPLAM İŞ YÜKÜ Kuramsal 14 2 28 Uygulama Sınıf dışı çalışma (ön çalışma, pekiştirme) 1 Ödev 3 6 Proje Arazi çalışması Arasınav 4 Diğer (Sunum, rapor, kısa sınav, vb) 5 Yarıyıl sonu sınavı 90 Toplam iş yükü /30 DERSİN AKTS KREDİSİ

Toplam İş Yükü Hesabı-Örnek 2 ETKİNLİK SAYISI SÜRE (Saat) TOPLAM İŞ YÜKÜ Kuramsal 14 2 28 Uygulama Sınıf dışı çalışma (ön çalışma, pekiştirme) 1 Ödev 3 6 Proje 56 Arazi çalışması Arasınav 4 Diğer (Sunum, rapor, kısa sınav, vb) 5 Yarıyıl sonu sınavı 140 Toplam iş yükü /30 4,66 DERSİN AKTS KREDİSİ

Ders Programı 1. Yarıyıl 2. Yarıyıl Ders Z/S K U UU Kredisi AKTS 3 5 Ders 2 2 4 Ders 3 Ders 4 Ders 5 Ders 6 1 Ders 7 S Toplam Kredi 19 30 Ders Z/S K U UU Kredisi AKTS Ders 1 Z 3 2 4 6 Ders 2 Ders 3 5 Ders 4 Ders 5 Ders 6 S Ders 7 1 Toplam Kredi 21 30

Öğretim Elemanı Anketleri AKTS belirleme süreci AKTS Öğrenci Anketleri Öğretim Elemanı Anketleri

AKTS belirleme süreci Öğretim Üyesi Anketleri Açıklanan AKTS Kredileri Öğrenci Anketleri AKTS Kredilerini Uyumlaştırma Anket Uygulamaları AKTS Kredileri (Final)

Öğrenci iş yükünün (AKTS) belirlenmesi anketi 2012-13 akademik yılı bahar yarıyılı sonunda uygulanacaktır. Öğrenci otomasyon sistemine sınav notunu görmek için girdiğinde önce anketi yanıtlaması gerekecektir. Anketi yanıtlamak zorunludur. 7 sorudan oluşan anket fazla zamanınızı almayacaktır.

Lütfen….. Anket sorularını içtenlikle ve dikkatle doldurunuz. Her bir etkinlik için gerçek iş yükünüzü (ayırdığınız saat) belirttiğinizden emin olunuz. Sonuçları sizler için önemli!

Kaynaklar 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları: https://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf ECTS Users’ Guide: http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc/ects/guide_en.pdf TYYÇ sayfası: http://tyyc.yok.gov.tr/ Avrupa Komisyonu eğitim sayfası: http://ec.europa.eu/education/index_en.htm Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı sayfası: http://www.ehea.info/

İlginiz ve işbirliğiniz için teşekkürler