Yrd.Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Öz-Yeterlik Algıları Yrd.Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, DENİZLİ

İçerik Giriş Öz-yeterlik nedir? Problem Yöntem Bulgular Sonuçlar Çalışma Grubu Veri Toplama Aracı Verilerin Çözümlenmesi Bulgular Sonuçlar Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Giriş Günümüzde hem bilgi kapsamı, hem de teknolojik gelişmeler büyük bir hızla değişmekte ve yayılmaktadır. Bilginin bu kadar hızlı bir şekilde çoğalmasının arkasında bilgi teknolojileri alanında gerçekleşen yenilikler bulunmaktadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Giriş Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümlerinin açılması BÖTE öğrencilerinin çalışma alanı BÖTE bölümü mezunlarının konumu BÖTE bölümü öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarının ise teknoloji kullanımlarıyla ilgili yeterliklerinde rolü olduğu düşünülmektedir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Giriş Bu çalışmada BÖTE Bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma durumlarına, öz-yeterlik algılarına ve bilgisayar kullanma durumları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkiye bakılmıştır Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öz-Yeterlik Nedir? Bandura: Öz-yeterlik algısı bireyin, belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri düzenleyip, yerine getirme kapasitesi hakkında kendine ilişkin yargısıdır. Güçlü bir öz-yeterlik bireylerin başarılı olmalarını ve mutluluklarını olumlu yönde etkiler. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öz-Yeterlik Nedir? Öz-yeterliği güçlü olan bireyler yani kendi yetenekleriyle ilgili özgüveni olan bireyler zor bir görevle karşı karşıya kaldıklarında bu durumdan kaçmak yerine duruma, üstesinden gelinmesi gereken bir iş olarak yaklaşmaktadırlar. Bu öz-yeterlik inancı akademik performansı etkilemektedir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öz-Yeterlik Nedir? Sosyal Bilişsel Kuramcılara göre bireyin öz-yeterlik algısı bireylerin yaptıkları seçimleri, bir işi başarmada harcadıkları çabayı ve yaşadıkları endişe derecesini güçlü biçimde etkilemektedir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öz-Yeterlik ve Farklı Disiplinler mühendislik, matematik, okuma ve bilgisayar kullanımı gibi pek çok alana uyarlanmıştır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar Öz-Yeterliği Compeau ve Higgins bilgisayar öz-yeterlik algısı “bireyin bilgisayar kullanma becerilerine ilişkin yargısı” Bilgisayar öz-yeterliği; bireyin bilgisayarı kullanıp kullanmama durumunu, bilgisayar kullanma sıklığını, bilgisayar deneyimini ve akademik performansını etkilemektedir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar Öz-Yeterliği Cassidy ve Eachus, bilgisayar öz-yeterliliği ile bireylerin bilgisayar kullanma konusundaki deneyimleri arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bireylerin kendilerine ait bir bilgisayarlarının olması ve yazılım paketleriyle olan tanışıklık (kullanım) düzeyleri de bilgisayar öz-yeterliğini etkiler. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar Öz-Yeterliği: Araştırmalar Bilgisayar öz-yeterlik algısı üzerinde yapılan çalışmalar, Bilgisayar öz-yeterlik algısı yüksek olan bireyler bilgisayara ilişkin etkinliklere katılmada daha istekli olmaktadırlar. Bu tür çalışmalardan beklentileri daha yüksektir. Bu bireyler bilgisayar konusunda her hangi bir güçlükle karşılaştıklarında söz konusu güçlüğün üstesinden daha kolay gelebilmektedirler. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Problem Bu çalışmada BÖTE Bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma durumları, öz-yeterlik algıları ve bilgisayar kullanma durumları ile bilgisayar öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede yanıtı aranan sorular: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma durumları nedir? Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öz-yeterlik algıları nasıldır? Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öz-yeterlik algıları ile çeşitli değişkenler arasında nasıl bir ilişki vardır? Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Yöntem

Yöntem Bu araştırma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanım durumları ve bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarını incelemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Yöntem: Çalışma Grubu Çalışma Grubu: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 4. sınıfındaki 54 öğrenciyi kapsamaktadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Katılımcıların %30’u bayan, %70’i erkek Yöntem: Çalışma Grubu Katılımcıların %30’u bayan, %70’i erkek Mezun olunan lise ağırlıklı olarak meslek lisesi Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Yöntem: Veri Toplama Aracı Öğrencilerin kişisel bilgileri, bilgisayar kullanma, erişim ve kullanım sıklığına ilişkin anket Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen “Bilgisayar Öz-yeterlik Algısı” ölçeği Bilgisayar öz-yeterlik ölçeği 17 maddeden oluşmaktadır. “Hiçbir zaman, ara sıra, bazen, çoğunlukla, her zaman” şeklinde 5’li Likert tipine uygun olarak hazırlanan ölçeğin güvenirlik katsayısı 0.70’dir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Yöntem: Verilerin Çözümlenmesi Öğrencilerin bilgisayar kullanma durumlarına ilişkin verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans kullanılmış Öğrencilerin bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algısı hesaplanırken, (5’li likert) Olumlu maddeler için “her zaman-5, çoğunlukla-4, bazen-3, ara sıra-2, hiçbir zaman-1” olacak şekilde; Olumsuz maddelerde “her zaman-1”…. “hiçbir zaman-5” olacak şekilde tersine puanlanmıştır Aritmetik ortalaması 3,5 ve üzerinde olanların öz-yeterlik algısı yüksek; 2,5 ve altında olanların düşük. Öğrencilerin öz-yeterlik algıları ile bilgisayar kullanma durumlarının karşılaştırılması için tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bulgular

Bulgular Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma durumları nedir? bilgisayara ve İnternet’e erişim koşulları, bilgisayar kullanımıyla ilgili deneyim, bilgisayarı ve İnternet kaynaklarını kullanım sıklığı ve bilgisayar kullanmayı nasıl öğrendikleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öz-yeterlik algıları nasıldır? Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öz-yeterlik algıları ile çeşitli değişkenler arasında nasıl bir ilişki vardır? “cinsiyet, mezun olunan lise türü, bilgisayar kullanma süresi, bilgisayar kullanma sıklığı, İnternet kullanma sıklığı” ile “öz-yeterlik algısı” arasında nasıl bir ilişki olduğuna bakılmıştır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayara Erişim Durumu Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

İnternet’e Erişim Durumu Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar ve İnternet’e Erişim Durumu Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar Kullanmadaki Deneyim Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayarı ve İnternet Kaynaklarını Kullanma Sıklığı Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Bilgisayar Kullanmayı Öğrenme Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öğrencilerin Öz-Yeterlik Algıları Öz-Yeterlik Maddeleri Yönü  SK Bilgisayar kullanırken yanlış bir şey yapacağım korkusu taşıyorum - 4,74 ,620 Bilgisayarda geçirdiğim zamanların büyük bölümü kayıp sayılır 4,48 ,926 Yeterince uğraşırsam bilgisayarla ilgili sorunları çözebilirim + 4,33 ,673 Bilgisayarda ani bir sorunla karşılaştığımda telaşa kapılırım 4,22 ,861 Bilgisayarda her türlü yazıyı yazmak benim için basittir 4,09 ,896 Bilgisayarda çalışırken sinirli oluyorum 4,07 ,866 Bilgisayara tam olarak hakim olmanın benim için imkansız olduğuna inanmışım 3,96 1,081 Bilgisayarlar beni olmadık bir yerde ortada bırakıveriyor 3,91 ,759 Bilgisayarı etkin olarak kullanabildiğimi düşünüyorum 3,76 1,063 Bilgisayarda yeni bir durumla karşılaştığımda ne yapacağımı bilirim 3,67 ,911 Bilgisayar konusunda yetenekliyim 3,65 ,974 Bilgisayar içinde dolaşıp yeni keşifler yaparım 3,57 ,815 Bilgisayar terimlerine ve kavramlarına hakim olduğuma inanırım 3,54 1,041 Bilgisayar kullanmaya karşı özel bir yeteneğim olduğuna inanırım 3,44 1,192 Bilgisayarda çalışırken sorun çıktığında anlık çözümler bana yetiyor 3,11 ,883 Bilgisayarı neredeyse bir parçammış gibi düşünürüm 2,96 1,258 Günümü/zamanımı planlarken bilgisayar kullanırım 2,19 1,029 Toplam 3,74 ,93

Öz-Yeterlik Algısı İle Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkilerin Dağılımı F Anlamlılık Derecesi Cinsiyet 9,864 ,003 Mezun olunan lise 2,175 ,043 Bilgisayar kullanma süresi (deneyim) 4,305 ,019 Bilgisayar kullanma sıklığı 4,909 ,011 İnternet kullanma sıklığı ,925 ,435 Bulgulara göre öz-yeterlik algısı ile “cinsiyet, mezun olunan lise türü, bilgisayar kullanma süresi, bilgisayar kullanma sıklığı,” arasında bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Öz-Yeterlik Algısı İle Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkilerin Dağılımı Kareler Toplamı Serbest. Der. Kareler Ort. F Anlamlılık Derecesi Cinsiyet Gruplar Arası 2,340 1 9,864 ,003 Gruplar İçi 12,336 52 ,237 Toplam 14,676 53 Mezun olunan lise 4,519 9 ,502 2,175 ,043 10,157 44 ,231 Bilgisayar kullanma süresi (deneyim) 2,120 2 1,060 4,305 ,019 12,556 51 ,246 Bilgisayar kullanma sıklığı 2,369 1,185 4,909 ,011 12,307 ,241 İnternet kullanma sıklığı ,772 3 ,257 ,925 ,435 13,904 50 ,278

Sonuçlar Araştırma sonuçlarına göre BÖTE bölümü öğrencilerinin; tamamının bilgisayar kullandığı, dörtte üçünün kendisine ait bir bilgisayarının olduğu, İnternet’e erişimlerinin olduğu, çok büyük bir çoğunluğunun bilgisayarı 4-5 yıldır kullanmakta olduğu, büyük bölümünün bilgisayarı her gün birkaç saat kullandığı, bilgisayar kullanımına göre biraz düşük olmak birlikte İnternet kaynaklarını kullandıkları, bilgisayarla ilgili öğrenme etkinliklerini çoğunlukla öğrencilikleri boyunca aldıkları derslerde gerçekleştirdikleri anlaşılmaktadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Sonuçlar Öz-yeterlik ölçeğindeki maddelere verilen yanıtların dağılımına göre bilgisayar öğrencilerin yaşamlarına tam olarak girmiş bulunmaktadır. Öz-yeterlik algı puanlarını en fazla düşüren madde “günümü/zamanımı planlarken bilgisayar kullanırım” maddesidir. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Sonuçlar Öz-yeterlikle ilgili olarak BÖTE Bölümü öğrencileri bilgisayarın, BÖTE Bölümü öğrencilerinin yaşamlarına girdiği söylenebilir. Örneğin “ yeterince uğraşırlarsa bilgisayarla ilgili sorunları çözebileceklerine bilgisayarda her türlü yazıyı yazmanın kendileri için basit olduğuna bilgisayarı etkin olarak kullanabildiklerine inanmaktadırlar. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Sonuçlar Ayrıca, öğrenciler bilgisayar kullanırken yanlış bir şey yapacağı veya yanlış bir tuşa basacağı korkusu taşımamakta, bilgisayarda geçirdikleri zamanı kayıp olarak görmemekte, bilgisayarda ani bir sorunla karşılaştıklarında telaşa kapılmamakta ve bilgisayarda çalışmanın kendilerini sinirlendirmediğini düşünmektedirler. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Sonuçlar Bulgulara göre arasında bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. öz-yeterlik algısı ile “cinsiyet, mezun olunan lise türü, bilgisayar kullanma süresi, bilgisayar kullanma sıklığı,” arasında bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Son Söz Araştırmalar bilgi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştırılmasının yenilik ve değişim çabalarının başarılı olmasında gerekli olduğuna işaret etmektedir. Eğitim kuruluşlarında yenilik ve değişim çabalarının başarılı olmasında bilgi teknolojilerinin kullanımı önemli bir yer tutmaktadır. Eğitim Fakültelerinin öğretmen yetiştiren programlarından mezun olan öğrenciler (öğretmen adayları) bilgi teknolojilerini etkili şekilde kullanabilecek becerilerle donatılmalıdırlar. Bu konuda gerekli her türlü destek sağlanmalıdır. Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ

Teşekkürler!!! Yrd.Doç.Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/ Dr. SEFEROĞLU / XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül 2005 Pamukkale Üniversitesi, DENİZLİ