Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Bilgi Paketi Çalışmaları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Açıköğretimde E-öğrenme
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
UZAKTAN EĞİTİM.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Yeni Başlayan öğrencilerimiz için UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ TANITIMI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANI Prof. Dr. Üstün ÖZEN www.atauni.edu.tr

Sunum 1 2 3 4 Açık ve Uzaktan Öğretim İhtiyacı Model Seçmede Etkili Olan Faktörler 2 Temel Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri 3 Sonuç 4

Açık ve Uzaktan Öğretim İhtiyacı Eğitimi daha yaygın hale getirme- Zaman ve mekan sınırlarının kaldırılması Öğrenim maliyetlerinin azaltılması Büyük ölçekli üniversitelerde derslerin bir kısmının uzaktan eğitimle verilmesi Açık ve Uzaktan Öğretimin İhtiyacı Neden Ortaya Çıkmıştır? Herkese öğrenci olma fırsatı sunma Uzmanların bilgisinden yararlanma olanağı Engellilere eğitim imkanı Yaşam boyu öğrenim imkanı 1/10

Model seçmede etkili olan faktörler Eğitim modeli ne olursa olsun, süreç içinde mutlaka yer almak zorunda olan 3 temel parametre vardır: a) Bilginin hedef kitleye (öğrencilere) öğretim elemanı tarafından ulaştırılması (dersin sunumu), b) Hedef kitle içindeki bireylerin olası sorularının öğretim elemanı tarafından bir şekilde cevaplandırılması (interaktif eğitim - sorgulama), c) Öğrencilerin ne kadar öğrendiklerinin ölçülmesi (ölçme ve değerlendirme). 2/10

Temel Açık ve Uzaktan-Öğretim modelleri Eşzamanlı (senkron) Eşzamansız (asenkron) İnteraktif Pasif Ders aynı anda öğrencilere iletilir ve öğrenciler aynı anda derse katılabilir. Ders aynı anda öğrencilere iletilir, ancak öğrenciler ders seansı sırasında derse katılamazlar. Önceden hazırlanmış ders notlarına öğrenciler dilediği zaman ve tekrarlı olarak ulaşırlar. Öğrenciler e-mail yada diğer yöntemlerle soru gönderebilirler. Önceden hazırlanmış ders notlarına öğrenciler dilediği zaman ve tekrarlı olarak ulaşabilir, ancak öğrenciler soru soramazlar. 4/10

Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli İçerik Sunumu Temel Yöntemler Canlı sınıf uygulamaları Live Streaming (Web TV uygulamaları) Yardımcı Yöntemler Öğretim yönetim sistemi üzerinden yada web tabanlı metin, animasyon, video ve ses sunumu Podcasting Basılı materyal/e-kitap Yardımcı kitaplar ve öğrenme materyalleri Tek yönlü televizyon yayınları Yüzyüze eğitim desteği/Açık sınıf uygulamaları Staj/laboratuar vb. etkinlikler 9/10

Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli Sorgulama Temel Yöntemler Eş zamanlı olarak derse katılma Ders esnasında soru sorma/tartışma Instant messaging yoluyla online soru sorma (Canlı Akademik Destek) Yardımcı Yöntemler Tartışma konuları belirlenerek bunun forum tarzı bir platformda katılımcılar tarafından tartışılması ve bir danışman yada öğretim elemanı tarafından yürütülmesi E-posta ile soru ve bildirim alınması Öğretim yönetim sistemi tabanlı soru sorma 9/10

Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli Ölçme ve Değerlendirme Temel Yöntemler Online ara/yarıyıl sınavları Gözetimli Gözetimsiz Canlı sınav (sözlü sınav-yeterlilik sınavı vb.) Öğrenci projelerinin canlı sınıf uygulamasıyla sunumu/değerlendirilmesi Yardımcı yöntemler Yüzyüze ara/yarıyıl sınavları Ödev hazırlama/değerlendirme Öğrenci projelerinin offline sunumu/değerlendirilmesi İnteraktif deneme sınavları Sınıf içi katılımın değerlendirmeye alınması 9/10

Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli İçerik Sunumu Öğretim yönetim sistemi üzerinden yada web tabanlı metin, animasyon, video ve ses sunumu Podcasting Basılı materyal/e-kitap Yardımcı kitaplar ve öğrenme materyalleri Tek yönlü televizyon yayınları Yüzyüze eğitim desteği Açık sınıf uygulamaları Staj/laboratuar vb. etkinlikler 9/10

Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli Sorgulama Tartışma konuları belirlenerek bunun forum tarzı bir platformda katılımcılar tarafından tartışılması ve bir danışman yada öğretim elemanı tarafından organize edilmesi E-posta ile soru ve bildirim alınması Öğretim yönetim sistemi tabanlı soru sorma Sosyal paylaşım ortamları vasıtasıyla grup içi öğrenme deneyimleri 9/10

Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli Ölçme ve Değerlendirme Yüzyüze ara/yarıyıl sınavları Ödev hazırlama/değerlendirme Öğrenci projelerinin offline sunumu/değerlendirilmesi İnteraktif deneme sınavları Sınıf içi katılımın değerlendirmeye alınması 9/10

Sonuç İhtiyaçlara göre model çeşitliliği sağlanmalıdır. Kurum özellikleri, Öğrenci sayısı, Öğrenci özellikleri, Dersin yapısı Kurumsal modeller ülke koşulları ve ihtiyaçları doğrultusunda kendiliğinden oluşmuştur. Kurumsal modellerde yapılacak düzenlemelerde mevcut yapının gözönünde bulundurulması Uzaktan öğretim ve Açıköğretim farklı kurumsal modeller üzerinden işleyebilir.

Teşekkür ederim!