KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY 200910403012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BULUTLAR… Oluşumları ve Tipleri.
Advertisements

GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
KÜTÜPHANE BİNALARINA FARKLI ÖRNEKLER
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
SULTAN AHMET CAMİİ.
İ.Ü. Kültür Evi (664 ada 34 parsel)
ÖRNEKLER Örnek için kullanılacak değişkenler ve tanımları Kaynak: TÜİK web sitesi, 2009.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
MEZOPOTAMYA Mezopotamya’da insanoğlunun M.Ö dolaylarında toprağa bağlanıp yerleşti, tarımsal kültürün ilk önemli uygarlıklarına gelinceye kadar.
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
SANAT TARİHİ.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
BURJ EL ARAB Diyap ÖZEL
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
Bilgisayarda Ofis Programları
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
YAZILIKAYA.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
«BEYAZ BAYRAKLI EN TEMİZ SINIF» YARIŞMASI
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 30 Nisan 2009 Perşembe Matematik Çocuklar, yapmanız gereken kavanozları ikili gruplara ayırıp, ayrı renklere.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
DE STIJL ’de aynı isimli dergi etrafında toplanan bir sanatçı grubu tarafından kurulmuş bir topluluktur. Kurucusu Theo Van Doesburg’dir.
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
Türkiyedeki Müzeler.
Proje I.
Zıt Anlamlı Kelimeleri Tahmin Edelim
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
MUTFAĞIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ
Bulut çeşıtlerı.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
KAMPÜS İÇERİSİNDEKİ ÇALIŞMA ALANLARININ VE DERSLİKLERİN GÜRÜLTÜ SEVİYESİ VE RENK UYUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ Özge Buket Cesim*, Alper Akpınar**, Berkan.
Yeni Çağ Mobilya Sanatı MS=
BAROK RESİM SANATI.
Donato Bramante ( ).
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Resimle İlgili Meslekler
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Sunum transkripti:

KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY 200910403012

LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ İtalya'nın Floransa şehrinde bulunur. St. Lorenzo Basilikası'na 1571 yılında eklendi. 1523 yılında yapımına başlandı. 1525 yılında sadece duvarları yapılıp bırakıldı. Michelangelo'nun heykelsiz düşündüğü tek mekandır.

Bir vestibül ve bir kütüphane odasından meydana gelir. İki mekan arasında bilinçli bir aykırılık etkisi yaratılmıştır. Uzun ve alçak kütüphanenin,uzun perspektifine zıt olarak vestibül yüksek ve dar yapılmıştır.Bu yönüyle manyerist dönem rönesansın mekan anlayışından ayrılır.

Tavana yakın olan ve çok yükseğe açılmış olan pencereler,bu etkiyi daha da arttırır. İç duvarları,dış duvar gibi süslenmiştir. Üçlü merdiven orjinal fakat ağır etkilidir. Vestibülden geçilen kütüphaneninde mekan kalitesi manyeristtir.

Vestibül ve kütüphanedeki pencereler sağırdır. Sağır pencereler yukarıya doğru incelen pilastırlarıyla anlamsızdır.

Duvarlar çifter sütunlar tarafından panolara bölünmüştür. Ağır sütun çiftleri sağlam kaideler üstüne çöküyormuş gibi değil de duvara yapışık, hafif,kıvrımlı burmalarla taşınıyor gibi gözükür. Bu sütunların fonksiyonları üstlerinde dolaşan arşitrav tarafından daha da fazla gizlenir.

Merdiven ve vestibülde kişiyi önce yukarı,sonra ileri iten bir hareket görülür. Manyerizmin mekan özelliği kişiyi belirli sınırlar içinde hareket etmeye zorlamak ve hareketi kesin sınırlar içinde dondurmarktı.

Koridor gibi uzun ve dar olan kütüphanede, zemin kat yüksekliğinde panolarda sağır pencereler ve bunların üstünde barok üslub habercisi çerçeveli nişler vardır. Odanın renk düzeni soğuktur,koyu gri sütunlar,pencere nişleri,arşitravlar ve başka dekoratif ve ya strüktüral elemanların arkasında ölü beyaz duvarlar vardır.

CAPITOL ALANI Capitol Tepesi, Roma Forumu ve Campus Martius arasında kalan ve Roma kentinin ünlü yedi tepesinden en yüksek olanıdır. Birkaç antik kalıntı içerir ancak çoğu orta çağda yapılmış bir piazza etrafındaki saraylar tarafından tamamen örtülmüştür.Bu alanın büyük bir kısmının mimarisi Michelangelo tarafından biçimlendirilmiştir.

Michelangelo Roma'nın ana aksiyal hatları üstünde bulunduğunu belirtecek şekilde merkezi bir alan yaptı ve bunun çevresine üç saray yerleştirdi. Alanı Conservatori , Capitolin müzesi ve Senatör sarayı binaları çevirir. Anıtsal geniş bir merdivenle ulaşılan alan trapez şeklindeki planıyla perspektif etkisi yapar.

Merkezde bulunan Senetör sarayının zemin kat üstüne yükseltilmiş olması onu diğer iki binadan ayrı yapar. Cephede dev nizamda pilastrlar vardır. Birbirine benzeyen diğer iki saray da zemin katındaki küçük sütunlarla daha da zenginleşmiştir.

CAPRAROLA VİLLASI 1547 yılında yapılan yapının mimarı Vignola'dır. Yuvarlak bir avlu etrafına pentagonal bir kale şeklinde inşa edilmiştir Maniyerizm, saray ve villa mimarisi alanında, Rönesans’ın dar sokak aralarındaki örneklerinden sonra, daha geniş mekanların açık görüntülerin arandığı bir üslup olmuştur. .

Rönesans sarayları düz, çizgisel, yalın bir cephe düzenine sahipti oysa Villa Farnese' de çeşitli rampa ve basamaklarla ulaşılan dıştan beşgen olan yapının ortasında yuvarlak bir avlu yer almaktadır. Tümüyle hareketli bir çevre düzeni içinde, biçim değiştirmeye dayalı Maniyerist bir yaklaşım söz konusudur.

İç avlunun duvarları balkonlar ve niş içinde figürlerle süslüdür. Maniyerizm, saray ve villa mimarisi alanında, Rönesans’ın dar sokak aralarındaki örneklerinden sonra, daha geniş mekanların açık görüntülerin arandığı bir üslup olmuştur.

GIULIA VİLLASI Yapı 1551-1555 yılları arasında yapılmıştır. Mimarı Giacomo Barozzi da Vignola 'dır.

Bu yapıdaki sundurmalı binaların yarım daire şeklinde avlulara doğru uzanmış ve girişten itibaren gözün bir sundurmasından diğerine sırayla dolaşarak arka bahçe duvarına ulaşması manyerist mekan anlayışıdır.