Eleştirel Düşünme Bilmediklerini ve bildiklerini ayırt etme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
YANSITICI DÜŞÜNME.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TEMEL BECERİLER-3.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Teknoloji ve tasarım dersi
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Eleştirel Düşünme Bilmediklerini ve bildiklerini ayırt etme. Bildiklerinin doğruluğunu belirleme Sunulan bilginin doğruluğunu ve bütünlüğünü belirleme Sunulan bilgideki mantıksızlıkları ve yanlış akıl yürütmeleri tanımlama Gerçekler ve kanaatler (olgular ve fikirler) arasındaki farkı fark etme Fikirler ve görüşlerin arkasındaki mantığı ifade etme Yargıya varma ve mantıklı sonuçlara ulaşma

Yaratıcı Düşünme Orijinallik ve özgünlük/ Yeni fikirler oluşturma İmgeleme Sıra dışı bağlantılar kurma Sezgi, duygu ve tutkulara açık olma Risk alma, cesaret ve meydan okuma

Araştırma Soru Gözlem Tahmin Veri toplama Verileri kaydetme Verileri düzenleme Verileri açıklama Araştırma sonuçlarını sunma

Dinleme Duygularını ve düşüncelerini yazılı, sözlü veya beden diliyle ifade etme Geri bildirim alma-verme İletişim araçlarını kullanma Davranışsal incelikler sergileme Tartışma Bağlantı kurma Açık fikirli olma İkna etme Ortak bir amaç çevresinde toplanma İletişim

Problem Çözme Problemi fark etme Problemin kime ait olduğunu belirleme Problemi aydınlatmak için uygun sorular oluşturma Problemi tanımlama ve açıklama Probleme özgü bilgi kaynaklarını tanıma, çözüm yollarını belirleme Her çözüm yolunun muhtemel sonuçlarını düşünme En uygun yolu seçme Problemin çözümünde, yardıma gereksinim olup olmadığını belirleme Uygun çözüm yolunu uygulama Problem Çözme

Karar Verme Hangi konuda karar vereceğini belirleme Alternatif üretme Verilebilecek kararların sonuçlarını düşünme Değerleri betimleme En uygun kararı verme Kararı uygulama Verdiği kararın ve sonuçlarının sorumluluğunu üstlenme

Bilgi Teknolojilerini Kullanma Yönergeyi kullanarak bilgisayarı işletme Farklı kaynaklardan toplanmış bilgiyi kaydetme, biçimlendirme, tekrar kullanma Biçimlendirdiği bilgiyi sunma Metin, grafik, renk, ses efektleri kullanarak çoklu ortamda rapor hazırlama Telefon ve TV ağlarını kullanarak bilgiye ulaşma yeteneği kazanma Günlük hayatta ulaşabildiği teknolojik ürünleri amacına uygun olarak kullanma Bilgiyi bulma Kullanılabilir biçimde bilgiyi planlama Kütüphaneden ve yazılı kaynaklardan yararlanma Toplumdaki bilgi kaynaklarını kullanma Toplumdaki bireylerle görüşmeler yapma Yerel gazeteleri kullanma

Girişimcilik Grubun henüz fark edilmeyen ortak ihtiyaçlarına duyarlı olma Risk alma Yeni fikirlere açık olma Kendini olası eleştirilere ve başarısızlıklara açık tutma Kaybetmeyi göze alarak yenilikleri deneme cesareti gösterme ve bundan zevk alma

Türkçe’ yi Doğru, Etkili ve Güzel Kullanma Türkçe’yi doğru kullanma Anlaşılabilir bir biçimde konuşma ve yazma Doğru anlayıp anlamadığını kontrol etme Okunaklı bir şekilde yazma Etkili bir şekilde dinleme becerisi gösterme Türkçe’yi duruma uygun olarak kullanma Türkçe’ yi Doğru, Etkili ve Güzel Kullanma

Elektrik, su vb. kaynakları tutumlu kullanma Tüketici olarak belli haklara sahip olduğunu kavrama Haklarını nasıl kullanacağını ve hakları ihlâl edildiğinde kime başvurabileceğini açıklama Reklamlarla tüketici hakları arasında ilişki kurma Reklamlar yoluyla isteklerinin nasıl yönlendirildiğinin farkında olma ve tüketim yaparken bütçesine göre ihtiyaçlarına öncelik verme Bilinçli Tüketicilik

Çevre Bilinci Yaşadığı çevre ile bir bütün olduğunu fark etme İnsanla çevre arasındaki karşılıklı etkileşimi görme Çevreye zarar vermenin kendine zarar vermek olduğunu kavrama Kendi kültürünü ve başkalarının kültürlerini keşfetme ve kültürün farklı veya aynı bölümlerini tanıma Kültürel eserleri koruma

Planlama ve Üretim Proje üretmek için uygun alanlar ve problemler seçme Grup için gerçekçi amaçlar belirleme Sorunun çözümü için proje planlama Gelecekte ortaya çıkabilecek eğilimleri tahmin etme Projede kullanılacak kaynakları belirleme Başarılacak görevleri belirleme Görevleri öncelik sırasına koyma Bir planı ya da kararı takip etme ve uygulama Zamanı etkili bir biçimde yönetme

Güvenlik ve Korunmayı Sağlama Güvenliğe yönelik olumlu tutumlara sahip olma Gerektiğinde koruyucu giysi giyme Acil durumlarda çıkış kapılarını ve özellikle yangın çıkış yerlerini bilme Güvenlik prosedürlerini ve ilkelerini bilme Acil durumlarda sığınma alanlarını bilme İlkyardım bilgilerini bilme Temiz ve güvenli bir çalışma çevresi oluşturma Sağlık ve güvenlik prosedürlerini ve ilkelerini açıklama Sağlık ve güvenlik kurallarını takip etmek için kişisel sorumluluğunu açıklama Sağlık ve güvenliği geliştirmeye yönelik eğitim programlarına katılma

Trafikte Güvenliğini Sağlama Kavşaklarda sağ-sol ayırımı yapma Yolda dönülecek noktaları öğrenme Tek başına yürüyüş yapabilme Bazı davranışların trafiği tehlikeye atma anlamına geldiğini kavrama Görme ve görülme kavramlarını tanıma Koştuğu zaman başkaları tarafından görülmesinin zorlaştığını bunun da trafikte bir risk oluşturduğunu kavrama Trafik işaret ve levhalarını tanıma ve kullanma Trafikteki çeşitli sesler arasındaki farklılıkları ayırt etme Hava koşullarının, gece ve gündüzün trafikteki etkilerini fark etme

Hayır Diyebilme Suçluluk duymaksızın “hayır” diyebilme “Hayır” deme ve niçin hayır dediğini açıklama: “Hayır, … çünkü…” “Reddedip nedenini açıkladıktan sonra bunun yerine başka bir seçenek sunma

Sağlığını Koruma Uyku, aşı olma, dengeli ve düzenli beslenme, kişisel bakım, spor, temizlik, ilk yardım,acil durumlarda başvurulacak kişileri/yerleri bilme Temel ihtiyaçları tanıma

Etik Davranma Toplumsal kurallara uyma Günlük davranışlarında etik bir kişilik ortaya koyma / Tercihlerinde etik değerleri ön plana çıkarma Zor durumlarda (bile) etik davranışlar sergileme Başkalarının kişisel haklarına saygı gösterme Etik olmayan davranışlarla mücadele etme Yaş, cinsiyet, ırk gibi yanlı davranışlara neden olan eğilimleri fark etme ve bu tür yanlılıklar içermeyen davranışlar sergileme Farklı sosyal, kültürel ve dinî gruplara ait kişilerle etkileşimde bulunma ve bu kişileri yargılamadan kabul etme Bedensel veya zihinsel engelli bireylerle etkileşimde bulunma

Eğlenme Eğlenmenin çalışmak kadar doğal bir ihtiyaç olduğunu kabul etme Çalışmak ve eğlenmek için gereken zamanı ayırma Eğlenmek için uygun kişi, zaman ve yerleri belirleme Dinî bayramlar, millî bayramlar, doğum günü, düğün, nişan, sünnet düğünü törenleri, hafta sonu tatilleri, sömestr ve yaz tatillerin bireysel ve toplumsal paylaşımlar için uygun zamanlar olduğunu algılama Müze,tarihî yer ve doğa gezilerinin, pikniklerin, hobilerin (kitap okuma, müzik dinleme, resim yapma, el sanatları, sinema, tiyatro) eğlenmeye aracılık ettiğini / eğlenme yolları olduğunu fark etme

Öğrenmeyi Öğrenme Öğrenme sürecini anlama ve nasıl öğrenmeyi tercih ettiğine yönelik bir model oluşturma Kişisel tercihlerini, güçlü yanlarını ve bunları sürekli geliştirmenin öneminin farkına varma Sorular sorma Öğrenme araçlarını uygun bir şekilde kullanma Öğrenme stratejileri seti oluşturma (soru sorma, okuma stratejileri, bilgiye ulaşma ve geliştirme yolları, hafıza geliştirme teknikleri, zor durumlarda kaldığında ne yapacağını bilme) Olumlu bir öğrenme ortamı yaratma

Amaç Belirleme Yapabildiklerini ve yapamadıklarını tanıma Gerçekten ulaşmak istediği şeyleri hayal etme Yaşantısıyla uyumlu amaçlar seçme Amaçlarını yazılı hâle getirme Her bir amaca nasıl ulaşabileceğini planlama Amaca ulaşmakta karşılaşılabilecek zorlukları belirleme Amaca ulaşmak için kimlere başvurabileceğini bilme Amacın gerçekleşmesi için yeterli süreyi belirleme Amaca ulaşıldığında nasıl ödüllendirileceğini belirleme

Kendini Tanıma ve Kişisel Gelişimini İzleme Vücudunu tanıma Duygularını tanıma Diğer bireylerle benzerlik ve farklılıklarını bilme Diğer bireylerden güçlü ve zayıf yanlarını bilme Kendi değerlerini tanıma Fiziksel değişimini fark etme ve izleme Duygusal değişimini fark etme ve izleme

Duygu Yönetimi Duygularını tanıma Başkalarının duygularını tanıma (görerek, duyarak ve sorarak) Temel duyguları (korku, öfke, mutluluk, engellenme, vb.) ifade eden sözcükleri uygun bir biçimde kullanma Duygularının, vücudunu nasıl etkilediğini fark etme Kendi duygularının başkaları üzerindeki etkilerini fark etme Arkadaşlarının davranışlarının kendi duygularını nasıl etkilediğini fark etme Öfkesini denetleyebilme yollarını bilme ve gerektiğinde kullanma

Kariyer Planlama Kendi üstünlüklerini ve zayıflıklarını tanıma Kendi özelliklerinin hangi mesleğe uygun olduğunu fark etme Formel eğitimle ve genel yaşam deneyimleriyle kazanılan becerileri tanıma ve betimleme Zaman içinde itibar gören mesleklerin nasıl değiştiğini fark etme Günümüzde önemli ve gerekli meslekleri tanıma Gelecekteki koşullara göre yeni mesleklere ihtiyaç olabileceğini fark etme ve bunların neler olabileceğini tahmin etme

Sorumluluk Yaşamın farklı boyutlarındaki sorumluluklarının farkına varma. Kendi sorumluluklarının da farkında olarak sorumluluk üstlenmenin kişisel gelişimi açısından önemini açıklama Zamanında ve düzenli olarak derslere girme gibi uygun çalışma standartlarını uygulama Ödevlerini tamamlayarak kendi çalışmalarının sorumluluğunu üstlenme Verilen görevleri yetenekleri ölçüsünde elinden geldiğince en iyi şekilde yapma Üretken bir biçimde çalışma ve görevlerini aksatmadan yerine getirme Davranışlarının sonuçlarını üstlenme Başkalarının haklarını çiğnemeden kendi ihtiyaçlarını karşılama Daha iyi bir dünya için kendi yaş grubundakilerin de sorumlulukları olduğunu fark etme

Zaman ve Mekanı Doğru Algılama Grafik yorumlama Zaman ifadelerini doğru kullanma Görsel materyalleri okuma Verilen alanlara ait kroki, şekil çizme Basit planlar yapma Takvim, saat bilgisi edinme Geçmiş, şimdi ve gelecek zamanı ayırt etme Zaman planı yapma Ana yön ifadelerini doğru kullanma

Katılım, Paylaşım, İş Birliği ve Takım Çalışması Başkalarıyla iş birliği yaparak çalışma ve plan yapma Grupla problem ve çatışma çözme becerilerini uygulama Üyelerin güçlü ve zayıf yanlarını tanıma ve takım oluşturmak için güçlü yanları kullanma Konuşmalarıyla ve davranışlarıyla başkalarına saygı gösterme Geri bildirim verme Geri bildirim alma ve kabul etme Amaçlara ulaşmak ve başarılar elde etmek için birbirlerine destek olma ve ödüllendirme Gerektiğinde yardıma koşma ve yardım isteme

Liderlik Vizyon ve amaç belirleme, bunları tasarlama Grubu bir fikre ya da duyguya inandırma Grup üyeleri arasındaki anlaşmazlıkları çözme ve müzakerecilik Üyeleri ortak amaç doğrultusunda güdüleme ve yol gösterme Ödüller yaratma Grup hakkında olumlu bir imaj yaratma ve başka grupların desteğini sağlamak için sağlam bir temel oluşturma Eleştirilere karşı grubu savunma Başka gruplarla koalisyon oluşturma ve diğer gruplardan destek sağlama Akranlarıyla veya kendisinden küçüklerle çalışırken etkili gözetim/yönetim becerilerini kullanma Bir görevin tamamlanması için sorumluluk alma Belli amaçlara ulaşmak için insanları ve görevleri örgütleme Dürüstlük ve yeterliği nedeniyle lidere güven ve inanç sağlama

Farklılıklara Saygı Aynı, benzer ve farklı sözcüklerini anlama ve ayırt etme Tüm insanların benzer ve farklı özellikleri olabileceğini fark etme Farklılıkların yaşamı zenginleştirdiğini kavrama Farklılığın göreceli bir kavram olduğunu fark etme Özürlü insanların farklı gereksinimlerine karşı duyarlı olma

Bilimin Temel Kavramlarını Tanıma Değişim Etkileşim Neden-Sonuç İlişkisi Değişkenlik / Benzerlik Karşılıklı Bağımlılık Süreklilik Korunum