İZLEME ve DEĞERLENDİRME (Monitoring & Evaluation) 25 Şubat 2008 Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Bölgesel Gelişme ve Yönetişim Sempozyumu, 7-8 Eylül 2006, Ankara
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
Meriç Belediyeler Birliği
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ PROJE BİRİMİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AVRUPA BİRLİĞİ-TÜRKİYE MALİ İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Avrupa Birliği Genel Sekreterliği
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
11 11 Mayıs 2012 YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRME KOORDİNASYON KURULU (YOİKK) ÇALIŞMALARI.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
Türkiye’nin AB Üyeliği Süreci
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
SEI T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ VE DIŞ İLİŞKİLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI Proje Şube Müdürlüğü TÜRKİYE-AB MALİ İŞBİRLİĞİ KAPSAMINDA EŞLEŞTİRME (TWINNING)
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY ORTAK İZLEME.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
AB İHALE ve SÖZLEŞME YÖNETİMİ Barbaros Murat KÖSE Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi.
AB MALİ YARDIMLARININ İZLENMESİ & DEĞERLENDİRİLMESİ
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İZLEME ve DEĞERLENDİRME (Monitoring & Evaluation) 25 Şubat 2008 Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Ankara

2 AB’DE İZLEME VE ARA DEĞERLENDİRME AB kendi bünyesinde yaptığı harcamalar için oluşturduğu izleme ve değerlendirme sistemini aday ülkelere sağladığı mali yardımlara da uygulamak için, PHARE kapsamında Nisan 1996 tarihli Konsey Tüzüğü çıkarmıştır yılından itibaren, izleme ve değerlendirme birbiri ile bağlantılı ama iki farklı fonksiyon olarak birbirinden ayrılmıştır. İzleme ve Değerlendirme

3 AB’DE İZLEME VE ARA DEĞERLENDİRME 2001 yılında izleme, merkezi olmayan bir hale getirilirken, değerlendirme, Komisyon Genişleme Genel Müdürlüğü Değerlendirme Biriminin sorumluluğunda kalmış ve dışarıdan sağlanan sözleşmeli uzmanlar aracılığıyla yürütülmeye başlanmıştır. İzleme ve Değerlendirme

4 TÜRKİYE’DE KANUNİ DAYANAK Merkezi Olmayan Yapılanma (17 Aralık 2001 tarih ve 2500/2001 4sayılı Türkiye İçin Katılım Öncesi Mali Yardım AB Konseyi Tüzüğü- Tek Çerçeve Tüzüğü) Türkiye’ye sağlanan kaynaklar tek çerçeve altında toplandı.(MEDA +Gümrük Birliği+ Ekonomik ve Sosyal Kalkınma) İzleme ve Değerlendirme

5 TÜRKİYE’DE KANUNİ DAYANAK Türkiye’ye sağlanan Katılım Öncesi AB Mali Yardımı PHARE kapsamında değildir. Ancak, Katılım Öncesi AB Mali Yardımı PHARE prosedürlerine uygun olarak programlanır ve uygulanır, izlenir ve değerlendirilir. İzleme ve Değerlendirme

6 TÜRKİYE’DE KANUNİ DAYANAK Yeni yapı ( tarih ve sayılı Başbakanlık Genelgesi)+ Mutabakat Zabıtları (CFCU+NF) Bu çerçevede projelerin öngörülen hedeflere ulaşmadaki etkinliğini değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak için Ortak İzleme Komitesi kurulması için 30 Aralık 2002’de Mutabakat Mektubu ve Ortak İzleme Komitesinin Yetki Belgesi imzalandı. Söz konusu Tüzük ve Yetki Belgesi ve Mutabakat Zabıtlarına dayanarak Türkiye’de AB kaynaklı proje ve programların izleme ve değerlendirme sistemi oluşturuldu. İzleme ve Değerlendirme

7 TÜRKİYE’DE İZLEME ve ARA DEĞERLENDİRME 2002’de Avrupa Komisyonunun Ara Değerlendirme Ekibini belirlemek için açtığı ihalenin sonuçlanmasıyla ihaleyi kazanan konsorsiyum ile 2003 yılında bir sözleşme imzalandı Mart ayında Ara Değerlendirme Ekibinin kontrat süresi doldu Eylül ayında ihaleyi kazanan yeni Ara Değerlendirme ekibi görevine başladı. İzleme ve Değerlendirme

8 İZLEME ve DEĞERLENDİRMEDE AMAÇ İzleme ve Değerlendirme AB Katılım Öncesi Mali Yardımlarının takibi Projelerin uygulanmasındaki olumlu ve olumsuz gelişmelerin tespiti Projelerin daha iyi yürütülmesine yönelik tavsiyelerde bulunulması Projelerin sorunlarının çözümü ve ileriye dönük geri besleme (feed-back) sağlanması

9 İZLEME NEDİR? İzleme ve Değerlendirme Projelerin takip sürecinin ilk safhasıdır ve sürekli bir aktivitedir. Proje ile eş zamanlı bir süreçtir. Projenin uygulanması aşamasında sistematik şekilde bilgi toplanması ve bu bilgilerin analizidir. Bu bilgiler yöneticiler tarafından: -mevcut durum analizi, -problemleri tanımlama, -yön tayini ve karar alma, -proje aktivitelerini belirlenen takvim dahilinde tutma, -hedefler doğrultusunda gelişimi ölçme, -ileriki amaçları revize etmek için kullanılır.

10 İZLEME NEDİR? İzleme ve Değerlendirme Proje sahibi kurum tarafından izleme raporlarında derlenen bilgilerin sektör bazında gözden geçirilmesidir. Ayrıca, ara değerlendirme sürecine temel oluşturur.

İZLEMEYE KİMLER İHTİYAÇ DUYAR? AB Katılım Öncesi Mali Yardımından faydalananlar (faydalanıcılar-beneficiaries) Avrupa Komisyonu Türkiye Delegasyonu Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Avrupa Komisyonu - İlgili Genel Müdürlükler Merkezi Finans ve İhale Birimi Ulusal Fon Ara Değerlendirme Ekibi İzleme ve Değerlendirme

12 ARA DEĞERLENDİRME İzleme ve Değerlendirme Projelerin takip sürecinin ikinci safhasıdır. Bu süreç sonunda Bağımsız Ara Değerlendirme Ekibi tarafından ara değerlendirme raporları hazırlanır. 5 Kritere göre yapılır: ilgililik (relevance), etkililik (effectiveness), verimlilik (efficiency), etki (impact), sürdürülebilirlik (sustainability). Sonuçlar Raporlar hem sektörlere hem de Ortak İzleme Komitesine yönelik tavsiyelerde bulunur.

13 İZLEME VE DEĞERLENDİRMENİN FARKI İzleme ve Değerlendirme İzleme proje faydalanıcısı tarafından yapılır. Ara değerlendirme bağımsız Ara Değerlendirme Ekibi tarafından yürütülür. İzleme bilgi temini ve aktarımına dayanır. Ara değerlendirme izleme sürecinde elde edilen bilgiden faydalanır. İzleme ne olduğu, nasıl ve niçin olduğu sorularını cevaplarken, değerlendirme nasıl bir farkın ortaya konduğu sorusuna cevap arar. İzleme sürekli bir aktivite olmakla beraber, değerlendirme uygulamadan önce, uygulama sırasında ve uygulama sonrasında yani, belirli sıklıklarla yapılır.

14 TÜRKİYE’DE İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ İzleme ve Değerlendirme İzleme ve değerlendirme faaliyetlerini düzenli bir şekilde koordine etmek amacıyla iki tip komite oluşturulmuştur: Sektörel İzleme Alt Komitesi (10 adet) Ortak İzleme Komitesi (yılda 2 kez)

15 SEKTÖREL İZLEME ALT KOMİTELERİ İzleme ve Değerlendirme ABGS (Ulusal Yardım Koordinatörü), Avrupa Komisyonu Türkiye Delegasyonu, Ulusal Fon, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Ara Değerlendirme Ekibi ve projeleri yürüten kurumların temsilcilerinden oluşur. İzleme raporlarını ve ara değerlendirme raporlarını gözden geçirir. Söz konusu raporlara dayanarak projelerin sağlıklı bir şekilde yürümesi için tavsiye kararları alır. Yılda üç kez toplanır. İki kez izleme ve bir kez ara değerlendirme raporlarını görüşmek üzere.

16 SEKTÖREL İZLEME ALT KOMİTELERİ (SİAK) İzleme ve Değerlendirme SİAK1 Siyasi Kriterler SİAK2 İç Pazar, Gümrük Birliği, Enerji ve Telekomünikasyon SİAK3 Ulaştırma SİAK4 Çevre SİAK5 Kamu Maliyesi, İstatistik ve Katılım Sürecine Destek SİAK6 Sınır ötesi İşbirliği SİAK7 Bölgesel Rekabet Edebilirlik SİAK8 İnsan Kaynakları Geliştirme SİAK9 Sivil Toplum Diyalogu SİAK10 Kırsal Kalkınma

17 ORTAK İZLEME KOMİTESİ İzleme ve Değerlendirme Üst düzey karar alma organıdır. Üyeleri: – Ulusal Yardım Koordinatörü (NAC) – Ulusal Yetkilendirme Görevlisi (NAO) – Mali İşbirliği Komitesi Üyeleri (Maliye Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, DPT, Hazine Müsteşarlığı, ABGS) – Avrupa Komisyonu Türkiye Delegasyonu /Avrupa Komisyonu

18 SÜREÇ - 1 İzleme ve Değerlendirme Başlangıç toplantısından sonra... Uygulayıcı kurumlar tarafından projelere ait izleme raporları hazırlanır. Hazırlanan raporlar Sektörel İzleme Alt Komite toplantılarında tartışılır ve gözden geçirilir. Bu değerlendirme doğrultusunda komiteler projelerin teknik, finansal açıdan ve ihale prosedürlerine uygun bir şekilde yürütülmesine yönelik tavsiyelerde bulunur.

19 SÜREÇ - 2 İzleme ve Değerlendirme Ara Değerlendirme Ekibi SİAK’larda alınan tavsiyeler, izleme raporları, projelerle ilgili diğer bilgilere ve faydalanıcı kurumlarla yaptıkları görüşmelere dayanarak her sektör için bir ara değerlendirme raporu hazırlar. SİAK, ara değerlendirme raporunun sunulması ve raporda belirtilen tavsiyelerin faydalanıcı kurum tarafından üstlenilmesi için bir kez daha toplanır.

20 SÜREÇ - 3 İzleme ve Değerlendirme Ulusal Yardım Koordinatörü (ABGS) tüm izleme raporlarına dayanarak SİAK’larda alınan kararlara ilişkin bir Sentez İzleme Raporu hazırlar. Ara Değerlendirme Ekibi tüm ara değerlendirme raporlarına dayanarak Ülke Özet Ara Değerlendirme Raporunu hazırlar.

21 İzleme Toplantısı Ara Değerlendirme Toplantısı İzleme Toplantısı Ortak İzleme Komitesi Toplantısı Bir Yıllık İzleme ve Değerlendirme Süreci İzleme ve Değerlendirme

Başlangıç Toplantısı İzleme Raporunun Hazırlanması İzleme Toplantısı Görüşmeler, Taslak Raporun Hazırlanması Kalite Kontrol Rapora Görüş Raporun Son Halinin Verilmesi Raporun İletilmesi Ara Değerlendirme Toplantısı Raporun İletilmesi ≈ 4 Hafta≈ 12 Hafta ≈ 6 Hafta İzleme ve Değerlendirme İlişkisi

23 İzleme ve Değerlendirme Her toplantı sonrası ABGS toplantı tutanağı hazırlayıp, SİAK üyelerine iletir. SİAK üyeleri toplantıda alınan kararları uygulamakla yükümlüdürler. Alınan kararların son durumuna ilişkin bilgiyi ABGS’ye iletirler. TAKİP MEKANİZMASI

24 Kurumsal Kapasite Gelişimi Bölgesel ve Sınırötesi İşbirliği Bölgesel Kalkınma İnsan Kaynakları Kırsal Kalkınma  Mevzuat uyumu  Kamu Yönetimi Reformu  Adalet ve İçişleri Reformları  Sivil Toplumun Geliştirilmesi  Mali Kontrol  Çevre Politikaları  Eğitim reformu  Sınır ötesi İşbirliği  Uluslararası ve bölgelerarası işbirliği  Ulaştırma altyapısı  Çevre altyapısı  Enerji altyapısı  Eğitim altyapısı  Sağlık altyapısı  KOBİ’lere destek  İstihdamın artırılması  İstihdam kalitesinin artırılması  Sosyal dışlanmayla mücadele  Mesleki eğitim  Tarımsal işletmelere destek  Tarımsal mamullerin işlenmesi ve pazarlanması  Ekonomik faaliyetlerin çeşitlendirilmesi  Üretici birliklerine teknik destek KATILIM ÖNCESİ YARDIM MEKANİZMASI (2007 – 2013) KATILIM ÖNCESİ ARACI (IPA)

25 SEKTÖREL İZLEME ALT KOMİTELERİ (SİAK) İzleme ve Değerlendirme SİAK1 Siyasi Kriterler SİAK2 İç Pazar, Gümrük Birliği, Enerji ve Telekomünikasyon SİAK3 Ulaştırma SİAK4 Çevre SİAK5 Kamu Maliyesi, İstatistik ve Katılım Sürecine Destek SİAK6 Sınır ötesi İşbirliği SİAK7 Bölgesel Rekabet Edebilirlik SİAK8 İnsan Kaynakları Geliştirme SİAK9 Sivil Toplum Diyalogu SİAK10 Kırsal Kalkınma

26 SHADOW - SEKTÖREL İZLEME ALT KOMİTELERİ (SİAK) SİAK 1 Siyasi Kriterler SİAK:2 İç Pazar, Gümrük Birliği, Enerji ve Telekomünikasyon SİAK:3 Ulaştırma SİAK:4 Çevre SİAK:5 Kamu Maliyesi, İstatistik ve Katılım Sürecine Destek SİAK:6 Sınır ötesi İşbirliği SİAK: 7 Bölgesel Rekabet Edebilirlik SİAK: 8 İnsan Kaynakları Geliştirme SİAK: 9 Sivil Toplum Diyalogu SİAK: 10 Kırsal Kalkınma İzleme ve Değerlendirme

27 IPA İZLEME YAPISI GEÇİŞ DÖNEMİ JMC (eş-başkanlık, yılda iki kez) Beş adet Shadow Sektörel İzleme Komitesi (Operasyonel Kurumlar ve DG Regio/EMPL başkanlık edecek, yılda en az iki kez) On adet SİAK (eşbaşkanlık ABGS ve ECD, yılda en az iki kez)

28 JMC Shadow TAIB MC CBC MC Shadow ENV MC Shadow TRANS MC Shadow REG C. MC Shadow HRD MC Shadow IPA V MC SMSC Transport SMSC Environ. SMSC Public Finance MONITORING COMMITTES 2008 SMSC Rural Develop. SMSC Regional Comp. SMSC Internal Market SMSC Civil Society SMSC Political Criteria SMSC HRD Will meet on same day Will meet on same day Will meet on same day Will meet on same day Will meet on same day

29 Monitoring Committees SMSC PC

30 Monitoring Com SMSC CSD & INT

31 Monitoring Com SMSC PUB & CBC

32 Monitoring Com SMSC ENV & TRA

33 Monitoring Com SMSC ENV & TRA

34 Monitoring Committees SMSC INT

35 M&E CALENDAR 2008 #Sectors Kick-offMeeting 1DebriefMeeting 2 1Political Criteria FebruaryMarch September 2Civil Society Dialogue FebruaryJuneSeptemberNovember 3Internal Market, Customs Union, Energy and Telecommunications FebruaryMarchAprilOctober 4Public Finance, Statistics and Accession Process Support FebruaryMarchMayOctober 5Cross Border Cooperation FebruaryAprilJuneOctober 6Environment (With Shadow MC) FebruaryAprilMayOctober 7Transport (With Shadow MC) FebruaryAprilMayOctober 8Regional Competitiveness (With Shadow MC) FebruaryMayJuneNovember 9Human Resource Development (With Shadow MC) FebruaryMaySeptemberNovember 1010 Rural Development (With Shadow MC) FebruaryJuneOctoberNovember 1 TAIB -June-December JMC-June-December

36 Bilgi Kaynakları ethodology/methods_home.htm ources/docoffic/working/sf2000_en.htm (indicators of achievement)

37 İletişim Bilgileri Dilek BATMAZ /292 Sinem ÇİFTÇİ /230 Serdar ÖZTÜRK /246 Altan OKUR /330