Yakın Doğu Üniversitesi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
Araştırma Geliştirme Şube Müdürlüğü
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Aralık 2014 Ayşe TURNA.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Bilişim Teknolojileri Dersi
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
IPA II Dönemi Hazırlıkları
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Performans Değerlendirme
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta14 : Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YÖNETİCİ YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİNE
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Şubat Şubenin Kurumsal Kapasitesi 2. Personel Durumu 2. Araç Parkı Durumu 3. Bina ve Arazi Durumu 4. Hedefler ve Gerçekleşme SUNUM PLANI.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

Yakın Doğu Üniversitesi, WCES-2009 Dünya Eğitim Bilimleri Konferansı Yakın Doğu Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs 04-07 February,2009

MİLLî EĞİTİM BAKANLIĞI Dünya Eğitim Bilimler Konferansı T.C. MİLLî EĞİTİM BAKANLIĞI Denetimde e-Performans WCES-2009 Dünya Eğitim Bilimler Konferansı

Milli Eğitim Bakanlığı http://www.meb.gov.tr/ ttp://tkb.meb.gov.tr/ http://egitek.meb.gov.tr/

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Denetimde e-Performans  Ahmet KASAPÇOPURa, Dr. Davut OLGUNa, Nihal COŞKUNa, Kamer AKGÜLa, H. Atakan DOĞAN a Dr. İbrahim ÜZKURTb, Mehmet ŞENLİGİLb, Hilal KAYAb, Ayhan ÖZCANb aMEB, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Bakanlıklar, ANKARA, TURKEY bMEB, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Bakanlıklar, ANKARA, TURKEY

Milli Eğitim Bakanlığı Başmüfettişi Dr. İbrahim ÜZKURT BİLDİRİYİ SUNANLAR Ahmet KASAPÇOPUR Milli Eğitim Bakanlığı Başmüfettişi Dr. İbrahim ÜZKURT MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Şube Müdürü

Milli Eğitim Bakanlığı Denetlenmemiş bir idare kendini geliştiremez ve yenileyemez

PERFORMANS Performans, (nitel ve nicel olarak) bir kişi, bir grup veya bir kurumun nasıl planlandığı ve değerlendirildiğini belirten bir süreç olarak ifade edilir. Sunumuma gerçek hayattan bir kesit alarak başlamak istiyorum. 1970’li yıllarda kuruluşta ikinci yılını tamamlamış genç bir Kimyager her sabah yapılan genel değerlendirme toplantısından çıkarken yanına tepe yönetiminden bir yönetici yaklaşır ve elindeki sarı zarfı dostça “tebessüm ederek” yavaşça gencin eline verir. Genç odasına çıkar ve zarfı açar içerisinde bir miktar para ve pusula vardır. Pusulada yıl içerisinde gösterdiği başarının karşılığı olarak kendisine bir maaş pirim verildiği yazılıdır. Genç biraz şaşkın biraz mutludur ancak başarısını kimse ile paylşamamanın rahatsızlığını da duymaktadır. Aradan bir süre geçer yıl sonu ücret artış zamanı gelir. Bu kez genci bağlı olduğu yöneticinin sekreteri çağırır ve yine kendisine bir zarf uzatarak içerisinde o yıl için kendisine uygun görülen ücretin yer aldığını söyler. Genç bu kez bir yıl önce yaşadığı şaşkınlığı yaşamaz ve yöneticinin odasına girer, ücretinin yöneticinin elinden az veya çok neye göre nasıl değerlendirildiği konusunda açıklama yapılarak verilmesini beklediğini ifade eder. Verilen yanıttan tatmin olmayarak mutsuz bir şekilde odadan ayrılır. Bugün yönetim biliminin geldiği noktada artık performans değerlendirmenin ötesine geçmekte yönetilmekte ve hatta kuruluşun stratejik planları ile bütünleştirilmektedir.  

NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Motivasyon Kişisel Gelişim Mesleki Gelişim Kurumsal Gelişim

NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Elektronik ortama, yalnız eğitim personeli değil öğrenciler ve veliler de internet vasıtasıyla ulaşacak, böylece; hızlı, ekonomik ve objektif sonuçlara iletişim yoluyla ulaşabilmek için bir yol izlenecektir.

WHY PERFORMANCE MANAGEMENT? NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Eğitim politikaları, okul bilgileri, ailelerin memnuniyeti, öğrenci kalitesi, eğitim kalite vizyonunun uluslar arası paylaşım; Kalite değerlendirme sisteminde, standart mesleki gelişim, okul gelişim planı ve denetim, eğitimin gelişiminde çok önemli temel unsurlardır.

WHY PERFORMANCE MANAGEMENT? NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Bu çalışmanın amacı; Teknolojik gelişime bağlı olarak modern, hızlı, çoklu veri kaynaklarına uygulanabilir dinamik bir denetleme sistemi kurmaktır.

WHY PERFORMANCE MANAGEMENT? NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Veri Kaynakları; Bakanlık Müfettişleri İl/İlçe Milli Eğitim Müdürleri Okul Müdürleri Öğretmenler Şef ve destek personeli Öğrenciler ve veliler

NİÇİN PERFORMANS YÖNETİMİ? Performans Sonuçlarının kullanabileceği alanlar Maaşların belirlenmesi, Teknik beceri gelişimleri, Eğitim istemlerinde karar verme, Mesleki gelişim, Bireysel gelişim ve personel ilerlemesinin yönetimi, Kurumsal gelişmede etkinlik, Stratejik plana destek, Çalışmaları geliştirmek ve yükseltmek, Yeniden anlaşmak, Kurumsal (okul) ve bireysel ( yönetici ve öğretmenler) performansları değerlendirmek.

*Bireysel Değerlendirme Denetimde e-Performans Performans İki Katogoride Değerlendirilir *Kurumsal Değerlendirme *Bireysel Değerlendirme

Denetimde e-Performans KURUMSAL Değerlendirme

Denetimde e-Performans e-Performance in Inspection BİR KURUMSAL PERFORMANS DEĞERLENDİRMEDE Değerlendirme aşağıdaki bilgi kaynakları tarafından yapılır: Bakanlık Müfettişleri, İl/ İlçe yöneticileri, Okul Müdürleri, Öğretmenler, Şef ve Destek personeli, öğrenciler ve veliler

Değerlendirme Derecesi Katılma Derecesi Size Ait Katılma Derecesi Değerlendirme Derecesi Yetersiz 1 Az yeterli 2 Orta 3 İyi 4 Çok iyi 5

Geliştirmeye Yönelik Dereceleme Geliştirmeye Yönelik Dereceleme Bireylerin performans değerlendirmesinde puan aralığı ve geliştirmeye yönelik dereceleme Puan Aralığı ve (5 lik) Geliştirmeye Yönelik Dereceleme 1.00 = I. < 1,49 1. Derecede geliştirilmeye yönelik 1.50 £ II. < 2,49 2. Derecede geliştirilmeye yönelik 2.50 £ III. < 3,49 3. Derecede geliştirilmeye yönelik 3.50 £ IV. < 4,49 4. Derecede geliştirilmeye yönelik 4.50 £ V. £ 5.00 5. Derecede geliştirilmeye yönelik Puan Aralığı (100 lük) Geliştirmeye Yönelik Dereceleme 20 = I. <30 1. Derecede geliştirilmeye yönelik 30 £ II. < 50 2. Derecede geliştirilmeye yönelik 50 £ III. < 70 3. Derecede geliştirilmeye yönelik 70 £ IV. < 90 4. Derecede geliştirilmeye yönelik 90 £ V. £ 100 5. Derecede geliştirilmeye yönelik

Okul Performans Değerlendirmede Veri Kaynakları Müfettiş : 50 % Veli : 5% Okul Performans Değerlendirme Süreci Yöneticiler/Öğretmenler: 30 % Öğrenciler : 15%

Ortaöğretim Okulları Performans Değerlendirmede Veri Kaynakları Kurumu Değerlendirecekler Form Name % Bakanlık Müfettişi Form K1A 50 Müdür Form K2A 5 30 Müdür Yardımcısı Öğretmenler 20 Öğrenciler Form K3A 15 Aileler Form K4A Toplam 100

%50 %30 %15 %5 21

OKULUN KURURMSAL PERFORMANS DEĞERLENDİRME GREFİĞİ 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 1 2 3 4 5 6 İMüfettiş Müdür Müdür Yardımcısı Öğretmenler Öğrenciler Veliler Performans 1.Eğitim Ortamları 2.Yönetim Planlamaları ve Uygulamalrı 3.Öğretim Çalışmalrı 4. Eğitim Etkinlikleri 5.Öğretmenler Kururlunun Çalışmalrı 6. Kaynak Kullanımı

Denetimde e-Performans BİREYSEL Değerlendirme

ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRMEDE ÇOKLU VERİ KAYNAKLARI MÜFETTİŞ ÖĞRETMEN MESLEKTAŞ AİLELER YÖNETİCİLER ÖĞRENCİLER öz DEĞERLENDİRME

A Öğretmenin (6) ver kaynağına göre performans grafiği 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 1. 2. 3. 4. 5. 6. 78. Müfetti? Müdür Ö?retmen Zümre Ö?rt. Ö?renci Veli Performans A Öğretmenin (6) ver kaynağına göre performans grafiği 1 Alan Bilgisi 2.Planlama ve Hazırlık çalışmaları 3.Sınıf içi çalışmaları 4.Ölçme ve değerlendirmedeki Başarısı 5. Rehberlik 6.Okul Dışı Çalışmaları 7. Kişisel ve Mesleki Gelişim

Okulun Genel Performans Değerlendirme Tablosu Bölüm Performası Ağırlığı General Bölümler A Kurumsal Performans 87 65% B Yöneticilerin Performansı 93 15% C Öğretmenlerin Performansı 88 D Rehber Öğretmen Performansıe 91 2% E Destek Personeli Performansı 3% Okulun Genel Performansı 88/100 100%

Denetimde e-Performans 60. Hükümet Programına Göre; Bütün kurumlar çalışmalarını elektrik ortamında yürüteceklerdir

Web Tabanlı Performans Değerlendirme

http://www.meb.gov.tr

Bireysel Raporlar POD00032 Öğretmen Analiz Raporu POD00050 Kurumsal Raporlar POD00032 Öğretmen Analiz Raporu  POD00050 Ortaöğretim Öğretmen Raporu  POD00051 İlköğretim Öğretmen Raporu  POD00052 İl Yönetici/Personel Raporu  POD00053 İlçe Yönetici/Personel Raporu  POD00054 Ortaöğretim Yönetici/Personel Raporu  POD00055 İlköğretim Yönetici/Personel Raporu  POD00001 Veri Kaynağına Göre  POD00002 Forma Göre  POD00003 Tüm Veri Kaynakları  POD00004 Yönetici Analiz Raporu  POD00008 Puana ve Veri Kaynağına Göre Performans Analizi  POD00009 Puana Göre Performans Analizi  POD00014 Veri Kaynağına Göre Puanlar - Sütun  POD00015 Bölüme ve Veri Kaynağına Göre -Tablo POD00016 Bölüme ve Veri Kaynağına Göre - Sütun  POD00031 Bölüme ve Veri Kaynaklarına Göre - Çizgi 

Şekil 12/b Ortaöğretim yönetici/personel raporu

Denetimde e-Performans Performans değerlendirme sürecinde; İstenilen hedefe ulaşmak, Organizasyonlarda ortak anlayışları belirlemek, İş süreçlerine ortak katkı sağlamak, Maaşları düzenlemek, Yeterlikler hakkında çalışan personele geri bildirim verme, Çalışanlara meslek rehberlik.

Denetimde e-Performans E- denetim sistemi ile; Okul ve kurumlar (öğrenci, personel ve kurumların bilgileri) için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış veri tabanı , eğitim sistemindeki tüm katılımcılar ( öğretmen, öğrenci, veli ve yönetici ) ve öğretmen/kurum değerlendirmeleri, internet aracılığı ile yapılmış olacaktır. Elde edilen çıktılar müfettişlerce geliştirilmesi gereken alanlar tespit edilip gerekli rehberlikte bulunmayı hedeflemektedir. e-denetim sistemi Türk Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilmiştir.

Denetimde e-Performanse Teknolojik yeniliklere dayalı grup çalışma fırsatları ile bürokrasi azaltılmış olacak, etkili İletişim yoluyla, bilgiye hızlı ve kolayca erişim sağlanacaktır. İnternet çalışması ile dikey, yatay ve çapraz iletişimin yanı sıra esneklik, şeffaflık ve etkili iletişim sağlanacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı İlginize Çok Teşekkür Ederiz. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı