OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk
Advertisements

Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
LİDERLİK.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
REHBERLİK.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ERK İSG&İK – –
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
İÇ GİRİSİMCİLİK.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Süreç Yönetimi.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MOTİVASYON.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
MOTİVASYON.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER

Personel Kavramı Personel Geliştirme ile İlgili Kavramlar Yönetimde İnsan Faktörü Yönetimde İş Gören ve İş Veren Tutumunu Etkileyen Faktörler (İhtiyaçlar, Beklentiler..) Yöneticilerin Motivasyon Araçları

Giriş Geleneksel yönetim biçimi meydana gelen yeniliklere uygun olarak değişim göstermiştir. Örgütte çalışanların etkili yönetilme koşulları: _ Artan rekabet ortamı -Beşeri ilişkiler alanındaki gelişmeler -Nüfusun artması _ Eğitim ve ögretimin artması - Beklentilerin ve isteklerin değişmesi.

PERSONEL Klasik personel yönetim anlayışı yerini modern yönetim yaklaşımına bırakmıştır. (ilişkiler geliştirici ve iş birliğine dayalı, müşteri odaklı bir anlayış.) Kurumlar arası rekabet; daha iyiyi yapabilme ve farkedilme. İşletmeler için rekabet dar kalıbından çıkmış; yüksek üretim kalitesi, ürün çeşitlemesi, yükses ürün kalitesi,yaratıcılık ve pazarda hızlı hareket edebilme gibi yeni düşünceler üstüne yoğunlaşma. işletmelerin artan rekabet ortamı sonucu ‘insan’ faktörü önemli bir değer kazanmıştır.

Yönetimde İnsan Faktörünün Önemi İnsan kaynakları,bireylerin ihtiyaçları, eğitim ve gelişmeleri üzerine insan odaklı bir anlayış benimsemektedir. Birinci dünya savaşı sonrası insan’ın sosyal sistemin en önemli öğesi olduğu kabul görmüştür. Bu gelişmeler sonucu; yeni yönetim anlayışı; insan ilişkileri üzerine durmuştur.

Yönetimde İş Gören Tutumuna Etki Eden Faktörler İhtiyaçlar İhtiyaçlar önem derecesine göre: Fizyolojik ihtiyaçlar Korunma Sevgi Kendine değer verme Kendini gerçekleştirme Kurumlar bu ihtiyaçları doyuracak şekilde düzenlendiğinde personel de uyumlu, huzurlu ve güvenli olacak böylece olumlu yönde katkı sağlayacak.

2.) İşle İlgili Beklentiler İşe Başlama İşin İş Görene Uyması ve İş Doyumu İş Doyumsuzluğu Ücret Doyum Moral Çalışma Ortamı

İş Gören İlişkilerini Etkileyen İş Veren Faktörleri Bilgi verme: İhtiyaç duyulan bilgilerin verilmesi. Yöneticiye güven verme: Yöneticinin samimi olması ve iş görenin kendisini tanıma fırsatı vermesi. Emrin verilişi:Emrin veriliş biçimi,emrin benimsetilmesi. İstikrarlı disiplin: Disiplin cezadan çok, kuralları benimsetme. Yönetime katılma: İşin planlanmasında iş görenin fikrini almak.

Yönetimle İşgören Arasındaki İletişim İletişim: ‘Bilgi ve anlayışın aktarılması,anlamın paylaşılması ve yöneticinin işlerini yönetmek için başkalarına ulaşma süreci.’ İletişim araçları: -Dil -Resimler -Eylem -Beden dili

Çalışanlar Ne İster? Anlamlı bir iş: Yaptıkları işlerle gurur duymak. Yüksek standartlar: Kaybedenlerle olmak istemezler. Berrak bir amaç ve yön duygusu: Gizemli olayları yaşamak değil, kitaplarda okumak ister. Dengeli karşılıklar: Çalışanlara doğru biçimde ilgi ve destekleyici davranışlar gösterilmeli. Düz bir oyun alanı: Karşılıklı özen, adalet ve hak gözetme ifade eder. Uzmanlık: İşlerinin uzmanı olmak ve öyle hissetmek.

Yöneticilerin Motivasyon Araçları: Kötücül rekabeti ortadan kaldırmak: ‘İşletmenin farklı bölümleri veya yan kuruluşları aynı müşteri için kavga ederse kar oranı sıfır olacaktır. Maddi ve manevi teşvikler Açık iletişim: ‘ işgörenler neyin neden yapılması gerektiğini bilmeli.’ Geri besleme: ‘yapılan eleştiri olumlu olmalı.’ Yöneticinin davranışları: ‘personelin motivasyonunu olumlu etkilemeli.’

Kararlara katılım ve Sorumluluk Vermek: ‘ yönetici kararlarında personel dahil edilmeli ve sorumluluk verilmeli.’ Makul işe alma uygulamaları Performans değerlendirmeleri yerine hedef belirleme oturumları: ‘Üç aylık veya yıllık hedef belirleme oturumları.’ Çalışanların güçlü yönlerine odaklanmak Çalışmayı takdir etmek ve ödüllendirmek Yükselme olanakları sağlamak İşinin önemli olduğunu hissettirmek Çalısanların şikayetini dikkate almak

TEŞEKKÜRLER 