CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ & UDK/OK YÖNETMELİĞİ 16 Ağustos 2012

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETİM & UYUM YÖNETİMİ D. B.
Advertisements

TÜRKİYE’DE KİMYASALLAR ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR
TIBBİ CİHAZLAR UYARI SİSTEMİ
YAT MEVZUATI GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
YÖNETMELİK 25 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
ADRES BİLGİLERİNİN TUTULMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 AĞUSTOS 2006 Mustafa DÖNER Genel.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
TÜRKİYE’DE KİMYASALLAR ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ERK İSG-İK – –
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
DIŞ TİCARET VERİ SİSTEMİ
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI YALOVA ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Ürün Güvenliği Sistemi ve İthalat Denetimleri
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
DÜZENLENMEMİŞ ALANDA KARŞILIKLI TANIMA YÖNETMELİĞİ 16 Ağustos 2012 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Biyosidal Ürünlerin İmalat Yerleri Hakkında Taslak Yönetmelik
DÜZENLENMEMİŞ ALANDA KARŞILIKLI TANIMA YÖNETMELİĞİ 20 Eylül 2012
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
 Proje ve Kümelenmeyi esas alan, İşbirliği Kuruluşlarını ön plana çıkararak bürokrasiyi azaltan Yeni Nesil Destek Modelimizin, kurulacak ticaret merkezleri.
DIŞ TİCARET’İN TANIMI DIŞ Ticaret Nedir ?
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
AB TEKNİK MEVZUATINA UYUM ÇALIŞMALARI:
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
TİCARETTE TEKNİK ENGELLER Şubat 2013 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ (ÜGD) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
ERZURUM ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ YAPI MALZEMELERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Muayene Gözetim Merkez Başkanlığı İthalat Denetimleri ve
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
Standardizasyon.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Sunum transkripti:

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ & UDK/OK YÖNETMELİĞİ 16 Ağustos 2012 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ & UDK/OK YÖNETMELİĞİ 16 Ağustos 2012

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ Üretici mi, imalatçı mı? Üretici : Genel Ürün Güvenliği Direktifi, 4703 İmalatçı, yetkili temsilci, ithalatçı, diğer kişiler İktisadi İşletme : 765/2008/EC sayılı AB Tüzüğü, : 768/2008/EC sayılı AB Kararı imalatçı, yetkili temsilci, ithalatçı, dağıtıcı

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ Yükümlülüklerde netleşme; İmalatçı; Esas yükümlü ve yetkili kişi. Yetkili temsilci; Yazılı vekaletnamede yazılan görevleri yapar. Teknik dosyayı tanzim edemez, ancak bulundurur ve sağlar. İthalatçı; İmalatçı veya yetkili temsilcinin uygunluk değerlendirmesine ilişkin görevlerini yerine getirdiklerinden emin olur ve teyit eder. Ancak uygunluk değerlendirme işlemlerini yapamaz. CE işareti iliştiremez. AT uygunluk beyanını bulundurur ve sağlar, teknik dosyayı bulundurmak zorunda değildir ama istenildiğinde sağlamak zorundadır.

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ İmalatçının sorumluluklarını üstlenenler; Ürünü imal etmediği halde, kendi isim veya markasıyla piyasaya sunacak olan kişiler, Ürünü, özelliklerini etkileyecek şekilde modifiye edenler, üründe eklemeler veya çıkarmalar yapanlar, Ürünün özelliğini değiştirerek kurulumunu yapanlar vb. İmalatçının yerine getirmesi gereken uygunluk değerlendirmesi işlemlerini (teknik dosyayı hazırlamak, AT uygunluk beyanını düzenlemek, CE işareti iliştirmek, belgeleri muhafaza etmek vb.) yapar.

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ “CE” işareti ürüne görünür, okunabilir ve silinmeyecek şekilde, ürün piyasaya arz edilmeden önce ve sadece imalatçı veya yetkili temsilcisi tarafından konulur. Ürüne “CE” işaretinin anlamı ve şekli hakkında üçüncü şahısları yanıltacak başka işaretler veya betimlemeler konulamaz. Diğer her türlü işaret, ürüne ancak “CE” işaretinin görünebilirliğini, okunabilirliğini ve anlamını bozmayacak şekilde konulabilir. “CE” işareti sadece teknik düzenlemelerin konulmasını öngördüğü ürünlerde kullanılabilir, başka ürünlerde kullanılamaz. Oranlara uyarak küçültülmesi ve büyütülmesi dışında “CE” işaretinin tasarımı değiştirilemez.

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ AT uygunluk beyanı AT uygunluk beyanı ilgili teknik düzenlemede belirtildiği şekilde düzenlenir. Aksi takdirde, Yönetmelik ekinde yer alan örneğe uygun olarak hazırlanır. Başka dillerde düzenlendiği durumlarda, beyana Türkçe tercümesi de eklenir. Birden fazla teknik düzenleme sözkonusu ise, imalatçı hepsini karşılayacak şekilde tek bir AT uygunluk beyanı düzenleyebilir. Beyan metni, bu teknik düzenlemelerin adını, yayım tarihini ve referans numarasını içerir.

CE İŞARETİ YÖNETMELİĞİ Tanımlar değişmiş, yenileri eklenmiştir, Modüller artmıştır (9’dan 16’ya), AB’de ve EFTA’da yerleşik yetkili temsilciler denk kabul edilmiştir.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Hangi uygunluk değerlendirme kuruluşları? Bu Yönetmeliğin amacı; uygunluk değerlendirmesi yoluyla bir ürünün ilgili teknik düzenlemeye uygunluğunu inceleyen ve belgelendiren kuruluşların ve bunlar arasından görevlendirilen onaylanmış kuruluşların asgarî nitelikleri, çalışma usûl ve esasları ile Türkiye’nin uluslararası yükümlülükleri uyarınca ilgili yerlere bildirimini düzenlemektir.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ UDK’lar, şeffaf, bağımsız, tarafsız, ayrım gözetmeden ve müşterilerini gereksiz külfete sokmadan hizmet verir ve Faaliyetleri ile ilgili her türlü belge ve kaydı on yıl süreyle muhafaza eder ve talebi hâlinde yetkili kuruluşlara ibraz ederler. Yetkili kuruluşlar, görevlendirdikleri UDK’ları gözetir, denetler ve kurallara aykırı davrananları faaliyetlerini geçici veya sürekli kısıtlar.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Akreditasyonun ulusallığı ilkesi; Türkiye’de yerleşik uygunluk değerlendirme kuruluşlarının akreditasyonunu TÜRKAK yapar. İstisnalar; Başvurulan alanda, TÜRKAK’ın akreditasyon hizmeti vermemesi veya TÜRKAK’ın tâbi olduğu eşdeğerlik incelemesinin, akreditasyon talep edilen uygunluk değerlendirme işlemi için olumlu sonuçlanmaması Hallerinde, AB üyesi ülkelerin eşdeğerlik incelemesini olumlu bir şekilde tamamlamış ulusal akreditasyon kuruluşlarına başvurulabilir.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Sınır-aşan akreditasyon (cross-border accreditation); Merkezi dışarıda olan çok-uluslu UDK’larda akreditasyon kim tarafından yapılacak? Uygunluk belgesini düzenleyen birimin yerleşik olduğu ülkedeki ulusal akreditasyon kuruluşu (UAK) tarafından yapılır. Örneğin; «ABC» İspanya merkezli bir UDK’dır. Türkiye’de de ayrıca «ABC Türkiye» adıyla şubesi/birimi/şirketi bulunmaktadır. Uygunluk belgesi «ABC İspanya» onaylı ise ENAC (İspanyol UAK), Uygunluk belgesi «ABC Türkiye» onaylı ise TÜRKAK

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Akreditasyon kuruluşlarının akreditasyon dışında kullanılması (light accreditation); Avrupa Komisyonu ve Avrupa Akreditasyon Birliği (EA-European Accreditation Cooperation) UAK’ların akreditasyon faaliyeti dışında kullanılmasına karşıdır. Örneğin, onaylanmış kuruluş adaylarının teknik yeterliliklerinin değerlendirilmesinde UAK’ların kullanılması. Aksi uygulamalar, TÜRKAK’ın eşdeğerlik incelemesinden olumlu bir şekilde geçişini güçleştirir, karşılıklı tanıma anlaşmalarını tehlikeye sokar.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Akreditasyon belgelerinin geçerlilik süresi UDK/OK Yönetmeliği’nin yürürlüğe girdiği tarihten (23/02/2012) önce uygunluk değerlendirme kuruluşlarına verilmiş akreditasyon belgeleri, 31/12/2014 tarihini geçmemek kaydıyla, vadeleri son bulana kadar geçerliliklerini korur. Anılan belgelerin yenilenmesi veya uzatılması hâlinde UDK/OK Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

UDK/OK YÖNETMELİĞİ Üçüncü taraf? UDK, uygunluk değerlendirmesi hizmeti sunacağı işletme veya değerlendireceği ürün ile herhangi bir bağı olmayan bağımsız ve üçüncü bir taraf niteliğinde olmak zorundadır. Değerlendirdikleri ürünün tasarımı, imalatı, arzı, bir araya getirilmesi, kullanımı veya bakımında yer alan işletmeleri temsil eden sanayi, ticaret veya meslek odası, birliği veya derneği veya meslekî federasyona bağlı bir UDK ancak, herhangi bir çıkar çatışmasının bulunmadığı ve bağımsız olduğu ispat edilebilir ise üçüncü taraf kuruluş olarak kabul edilebilir.

MESLEKÎ SORUMLULUK SİGORTASI Onaylanmış kuruluş; sorumluluğun kamu tarafından üstlenildiği durumlar hariç olmak üzere, yürüttüğü faaliyetleri kapsayacak nitelikte olmak kaydıyla teminat oranı yetkili kuruluş tarafından değerlendirilen ürünün taşıdığı riskler, uygunluk değerlendirme faaliyetinin ve kullanıcı ile tüketicilerin niteliği sektörün büyüklüğü gibi ölçütler göz önüne alınarak belirlenen meslekî sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır.

UDK’LARIN KARŞILIKLI TANINMASI UDK/OK Ynt. Md 4 (10) (Düzenlenmemiş Alan Ynt. Taslağı Md 9 (1)) (Karşılıklılık esası gözetilerek) AB üyesi ülkelerin; eşdeğerlik incelemesini olumlu bir şekilde tamamlamış ulusal akreditasyon kuruluşlarının verdiği akreditasyon belgeleri ve bunlar tarafından akredite edilen AB’de yerleşik uygunluk değerlendirme kuruluşlarının verdiği belgeler ve test raporları tanınacaktır.

OK GÖREVLENDİREN YETKİLİ KURULUŞLAR OK adayları ile herhangi bir çıkar ilişkisinin bulunmaması, OK görevlendirilmesinde her kararın yetkin personelce alınması, Karar alan personel ile OK hakkında yeterlilik incelemesi yapmış olan personelin birbirinden farklı olması, UDK tarafından ticarî ve rekabetçi bir temelde yürütülen faaliyetleri sunmamaları veya sağlamamaları, Elde ettikleri bilgilerin gizliliğini korumaları, İdareci ve ilgili personelinin görevlendirdikleri onaylanmış kuruluşların gözetimini uygun bir şekilde yapacak yetkinlik, nitelik ve nicelikte olmalarını sağlar.

OK’LARIN GÜNDEMİ TAKİBİ Onaylanmış kuruluşlar; İlgili ulusal ve AB bazında standardizasyon faaliyetlerine ve AB tarafından oluşturulan OK grubunun çalışmalarına katılır veya Personelinin bu faaliyetlerden haberdar olmasını sağlar ve Onaylanmış kuruluşların koordinasyonu için oluşturulan grubun çalışmaları sonucunda ortaya çıkan karar ve metinleri rehber belge olarak kabul eder.

OK’LARA UYGULANACAK YAPTIRIMLAR Yetkili kuruluşça yapılan gözetim ve denetimin olumsuz sonuçlanması hâlinde, onaylanmış kuruluşların faaliyetleri geçici olarak kısıtlanır veya askıya alınır. Tespit edilen uygunsuzlukların ilgili teknik düzenlemede belirtilen süre içinde, bu sürenin belirtilmemiş olması hâlinde; a) Değerlendirmeye konu ürünün arz edebileceği risklerin ciddiyeti, b) Tehlikenin aciliyeti, c) Kullanıcı ve tüketicilerin nitelikleri, gibi ölçütler göz önüne alınarak yetkili kuruluşça belirlenecek ve yirmi iş gününden az, altmış iş gününden fazla olamayacak bir süre içinde giderilmemesi durumunda, yetkili kuruluşça, bu kuruluşların ilgili teknik düzenleme kapsamındaki onaylanmış kuruluş statülerine son verilir.

TÜRK OK’LARA İTİRAZ Komisyon veya AB üyesi devletlerden birinin, Türkiye’nin görevlendirdiği bir onaylanmış kuruluşun teknik yeterliliğinin ve ilgili mevzuata uygunluğunun incelemesini talep etmesi hâlinde, 1/2006 sayılı OKK’nın 4’üncü maddesinde belirtilen usûl takip edilir. Yetkili kuruluşlar, gerekli bilgi ve belgeleri Bakanlığa iletir, ilgili taraflarla gerekli işbirliğini tesis eder ve gerekli tedbirleri alır.

ŞUBE, TEMSİLCİLİK VE YÜKLENİCİLER Şube, temsilcilik veya yükleniciler OK’lar için gereken nitelikleri taşıyor olmalıdır. Yurt dışındakiler dâhil tüm şube, temsilcilik veya yüklenicilerinin faaliyetlerinden OK sorumludur. Bu birimlerin dâhil olduğu uygunluk değerlendirme faaliyetleri sonucunda verilecek belgeler, işin sahibi OK tarafından bizzat düzenlenir. Uygunluk değerlendirme faaliyetleri ancak müşterinin rızasıyla bir şubeye, temsilciliğe veya yükleniciye yaptırılabilir. Yetkili kuruluşlar, şube, temsilcilik veya yüklenicilerinin uygunsuzlukları nedeniyle, atadıkları onaylanmış kuruluşun statüsünü geri alabilir.

YABANCI OK’LARIN ŞUBE VE TEMSİLCİLİKLERİ Yetkili kuruluşlar, yabancı OK’ların Türkiye’de faaliyet yürüten şube, temsilcilik veya yüklenici gibi birimlerini re’sen veya şikâyet üzerine denetler. Bu birimlerin Yönetmelik çerçevesinde akredite edilmiş olmaları hâlinde veya yabancı OK akredite edilmiş ve bu akreditasyon belgesinin Türkiye’de birimlerini kapsıyor ise bu birimlerin gerekli teknik yeterliliğe sahip oldukları varsayılır. Yetkili kuruluş, akreditasyon belgeleri varsa bile yabancı birimlerin yetersizliğine ilişkin ciddî bulgu ve kanıtların varlığı hâlinde denetim yapabilir. Uygunsuzluk halinde, 1/2006 sayılı OKK’nın 4’üncü maddesi işletilir. İlgili AB üyesinden OK’nın teknik yeterliliğini teyit etmeleri Bakanlık aracılığıyla istenir.

TEŞEKKÜRLER! Çetin Yılmaz Daire Başkanı (312) 2125897 yilmazc@ekonomi.gov.tr