DÜZ ANLATIM - KONFERANS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
MERHABA.
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
DİNLEME.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
MERHABA.
Öğrenme-Öğretme Süreci
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -2-.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
MERHABA.
Akran destekli öğrenme
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknikleri - III
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
Panel Ve Tartışma.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PANEL.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZCAN PALAVAN.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ANLATIM YÖNTEMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İKNA SÜRECİ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

DÜZ ANLATIM - KONFERANS Hakan ÖZKAN 060672003

DÜZ ANLATIM - KONFERANS Giriş, Düz Anlatım – Konferans, * Düz Anlatım Türleri, * Hedeflere Göre Düz Anlatım Türleri, * Düz Anlatım Yönetiminde Kullanılan Konuşma Türleri. Düz Anlatım Yönteminin Üstün ve Yetersiz Yanları.

GİRİŞ Amaç : * Konunun daha iyi anlaşılması, * Hedeflenen davranış değişikliklerinin yaratılabilmesi, Araç : * Öğretim Yöntemleri, * Öğretim Teknikleri.

GİRİŞ Öğretim Yöntemleri, * Anlatma Yöntemi, * Tartışma Yöntemi, * Gösterip Yaptırma Yöntemi.

GİRİŞ Öğretim Teknikleri, * Gösteri, * Soru-cevap, * Rol Yapma, * Drama, * Benzetim, * İkili Grup Çalışmaları, * İnşat.

DÜZ ANLATIM VE KONFERANS Anlatımda en çok kullanılan geleneksel yöntem Bilişsel alan - BİLGİ Duyuşsal alan - ALMA ve TEPKİDE BULUNMA Devinişsel alan – UYARILMA Duygu, düşünce ve görüşlerde istenilen gelişmelerin sağlanması

DÜZ ANLATIM VE KONFERANS Düz Anlatım Türleri : * Formal düz anlatım * İnformal düz anlatım

DÜZ ANLATIM VE KONFERANS Hedeflere Göre Düz Anlatım Türleri : * Bilgi vermek için düz anlatım, * İkna etmek için düz anlatım, * Eğlendirmek için düz anlatım.

DÜZ ANLATIM VE KONFERANS Düz Anlatım Yönteminde Kullanılan Konuşma Türleri : * Günlük konuşma, * Panel, Diyalog, * Forum, Açık oturum, Komite görüşmesi, * Sunu, Münazara, Sempozyum, * Söylev, Demeç, Konferans.

DÜZ ANLATIM VE KONFERANS * Konunun uzmanı tarafından açıklama yapmak, bilgi vermek, * Dinleyicinin merak, araştırma ve öğrenme arzusunu harekete geçirmek, * “ Dr. Fox Etkisi ”. - Sunum tekniği ile içerikteki saçmalıkları fark ettirmemek.

DÜZ ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN VE YETERSİZ YANLARI Üstünlükler : * Bilgi düzeyindeki hedef davranışlar kısa sürede kazandırılır. * Kalabalık sınıflarda uygulama başarısı yüksektir. * Konuya hazır bulunuşluluk yetersizliği ve farklılığını giderir. * Kaynak yetersizliğine çözümdür.

DÜZ ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN VE YETERSİZ YANLARI Üstünlükler : * Dikkatli dinlemeyi ve not almayı öğretir. * Uygulanması kolay, ekonomik ve güvenlidir. * Temel anlatım metodudur. * Düzenli ve planlı bir anlatımla, zamanın etkin kullanılmasını sağlar.

DÜZ ANLATIM YÖNTEMİNİN ÜSTÜN VE YETERSİZ YANLARI Yetersizlikler : * Üst düzeydeki hedef ve davranışlar kazandırılamaz. * Dinleyiciden dönüt alınamadığından düzeltme ve pekiştireç kullanımı sınırlıdır. * İlgi çekmek, dikkat toplamak zordur. * Ezberciliğe sevk eder.