Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Advertisements

Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARI.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
BÜYÜK KAPADOKYA TURİZM HAVZASI İÇERİSİNDE ERCİYES MASTER PROJESİ
HAFTA 8 OTEL MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Bünyamin GÜNAYDIN ( Sınıf Öğretmeni )
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Alanya Rıfat Azakoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
DÜNYADA EN ÇOK TURIST AĞıRLAYAN 50 KENTI IÇINDE OLAN İ Z M İ R 2015 yılının 9 aylık döneminde % 8,7 düşüş yaşadı.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Turizmde Güncel Sorunlar Turizm Sektöründe Herşey Dahil Sistemi
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
GİRİŞ Bu noktaya kadar size turizm endüstrisinin farklı hizmet sağlayıcılarıyla ilgili bilgiler verildi. Eğlenceden ulaşıma kadar her hizmet sağlayıcı,
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
1. M.I.C.E.Meetings (Toplantı) - Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) sözcüklerinin baş harflerinden oluşur ve tüm bu.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
TURİZMİN FİZİKSEL ÇEVRE ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
T.C. Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
Prof. Dr. İge Pırnar Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı Yrd. Doç. Dr
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Ali Osman Konakçı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REKREASYON. BÖLÜM: 1 ZAMAN VE BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ KAVRAMLAR.
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ GENEL TURİZM DERS NOTLARI Turizm Sektörü ve Turizm Arzı Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ

TURİZM SEKTÖRÜNÜN TANIMI Turist gönderen bölge Ulaşım Turist kabul eden bölge - Yardımcı Unsurlar

Turizm Sektörünün özellikleri Yüksek yatırım gerektirir Bütün yıl faaliyet sunulur Genellikle hizmet üretilir ve sunulur Kalite kontrol sorunu vardır Tüketici tercihleri sürekli değişim gösterir Turizm ürünü heterojen özelliğe sahiptir Turizm ürünleri soyuttur

Turizm Sektörünün özellikleri Eşzamanlı üretim ve tüketim vardır Turizm arzı çok değişkenlik gösterir Turizm arzı kısa dönemde artırılamaz Turizm ürünlerinin pazarlanması fiziksel ürünlerden farklıdır Emek yoğundur Turizm talebi pek çok gelişmeden etkilenebilir Dağıtım sistemi tersine işler

Turizm Arzı Turizm arzı, turistik tüketimde yer alan ve turizm talebinin gereksinmelerini karşılamak için gerekli mal ve hizmetlerin (turistik ürün) tedarik edilmesini içeren üretime dayalı işlemlerin tümü şeklinde tanımlanmaktadır

Turizm Ürünü ve Temel Unsurları 1- Çekicilik Doğalunsurlar, Sosyo-kültürel unsurlar, Ekonomik unsurlar ve Psikolojik unsurlardır. 2- Ulaşılabilirlik (hedef kitleye yakınlık-düşük maliyet-kısa zaman) 3- Turizm İşletmeleri 4- Etkinlikler 5- İmaj

Turizm İşletmeleri Demiryolları Denizyolları Karayolları Havayolları

KONAKLAMA İŞLETMELERİ Konaklama Amacı Bakımından - Kaplıca Kür otelleri - Sayfiye otelleri - Kongre amaçlı oteller - Dağ ve spor amaçlı oteller

Konaklama İşletmeleri Faaliyet Süreleri Bakımından Otel İşletmeleri - Bütün yıl açık olan oteller - Mevsimlik oteller

Konaklama İşletmeleri Bulundukları Yere Göre Otel İşletmeleri - Havaalanı otelleri - İstasyon otelleri - Kent Merkezi otelleri - Liman otelleri

Konaklama İşletmeleri Büyüklükleri Bakımından Oteller - Küçük - Orta – Büyük oteller Mülkiyet Durumuna Göre Şahıs, şirket, sendika, dernek Kamu / Özel Sunulan Hizmet Çeşidine Göre -Sadece oda - Eğlence –dinlenme –spor- sağlık – kongre vb

Otel İşletmeleri Uygulanan Fiyat Düzeyine Göre Ucuz Orta Gelir Grubuna hitap eden Lüks oteller

Otel İşletmeleri Hukuki Özellikleri Bakımından Belediye belgeli oteller - Nitelikli - Niteliksiz Turizm İşletme Belgeli oteller - 1, 2 3 4 5 yıldızlı oteller

Diğer Konaklama İşletmeleri Motel Tatil Köyü Pansiyon Kamping Apart otel Hostel Termal Turizm Tesisi Sağlık rehabilitasyon ve bakım merkezi Golf tesisi

Diğer Konaklama İşletmeleri Dağ evi, spor ve avcılık tesisi Kırsal turizm tesisi Yüzer tesisler

Yiyecek İçecek İşletmeleri Lokanta Kafeteryalar Günübirlik tesisler Mola noktaları

Seyahat İşletmeleri Tur Operatörleri Seyahat Acentaları -A grubu - B grubu - C grubu

Seyahat Acentalarının Görevleri a) Tur Düzenlemek b) Transfer c) Rezervasyon: d) Enformasyon: Turizmle ilgili ve turizm hareketinin gerektirdiği konularla, turistin tabi olduğu döviz, vize, gümrük gibi işlemlere ilişkin bilgi vermek, e) Kongre-Konferans Organizasyonu: İçinde konaklama, transfer ve tur hizmetlerinden en az birinin yer aldığı kongre, konferans, toplantı, fuar, sergi ve benzeri faaliyetleri organize etmek, f) Turistik gezi amaçlı münferit taşıma aracı kiralama g) Ulaştırma araçları biletleri satmak: h) Seyahat acentası ürünü satmak: Seyahat acentalarının ürettiği hizmetlerin tamamı ya da bir kısmını ürün sahibi seyahat acentası tarafından yetki verilmek kaydıyla satmak.

Rekreasyon İşletmeleri Doğal veriler Sportif veriler Kültürel veriler Eğlenceye yönelik veriler

Diğer Turizm İşletmeleri Eğlence yerleri Eğlence merkezleri Temalı parklar Tatil Merkezleri Hediyelik Eşya mağazaları