UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
UZAKTAN EĞİTİM.
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Yıldız Teknik Üniversitesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
3.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
 Uzaktan eğitim öğrencisinin özelliklerini tanımlayabilme  Uzaktan eğitim öğrencisinin değişen rollerini anlayabilme  Uzaktan eğitim öğrencisinin aldığı.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Yansıtıcılar (Projektörler)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
UZAKTAN EĞİTİM.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ

Öğrenme Çıktıları Öğrencilerin sınıf ortamında öğretmenleri ve diğer arkadaşları ile öğrenmeyi tercih ettikleri halde neden uzaktan eğitime istekli olduklarını açıklayabilecektir. Uzaktan eğitim kavramını açıklayabilecektir. Uzaktan eğitimin dünya çapında nasıl kullandığına ilişkin örnekler verebilecektir. Uzaktan eğitimde sistem yaklaşımının önemini anlatabilecektir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Günümüzde ve Gelecekte Uzaktan Eğitim Eğitim ve Öğretim kavramlarında değişiklik Bilgi ve İletişim Teknolojileri Öğrenci tercihleri Sanal Okul/Kampüs Finansal Yatırımlar Teknoloji nereye kadar? Uzaktan eğitim nedir? Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bilgisayarlar Ağlar Internet WWW Telekomünikasyon Ses/Video ... Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Teknoloji Destekli Öğrenme D E Ğ E R L E N D İ R M E Öğretim İçeriği Ders Materyalleri Etkileşim Öğrenci TEKNOLOJİ Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Teknoloji Destekli Öğrenme ve İletişim D E Ğ E R L E N D İ R M E Ders Materyalleri Öğrenci TEKNOLOJİ Etkileşim Öğretmen Grubu Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim Nedir? (1) Uzaktan eğitim, genellikle farklı mekanlarda gerçekleşebilen, özel öğretim tasarım ve tekniklerini gerektiren, farklı teknolojilerle iletişim sağlayan, özgün kurumsal ve yönetsel yapılanmayı gerektiren planlanmış öğrenmedir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim Nedir? (2) Fırsat eşitliğine çözüm getiren, isteyen herkese yaşam boyu eğitim sağlayan ve bunların yanı sıra eğitimin bir dizi bireysel ve toplumsal amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunabilen, eğitim teknolojilerinden yararlanmaya ve daha çok kendi kendine öğrenmeye dayalı olan bir disiplindir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim Nedir? (3) Farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılığı ile bir araya getirdiği kurumsal bir eğitim faaliyetidir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim; Farklı biçimlerle, Farklı ortamlarda, Birden fazla öğretmenin olduğu ya da olmadığı Farklı eğitim örgütlerinde, Değişik öğrenme seviyesi ve yaşlarda, Değişik teknolojilerle, Farklı öğretim yöntem ve yaklaşımlarıyla, Farklı felsefi ve stratejik motivasyonlarla gerçekleşebilir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı Coldeway, eğitim uygulamalarını, zaman ve mekan kavramlarının kombinasyonunu alarak dört şekilde incelediği bir yapı önermiştir: aynı-zaman, aynı-yer (az-ay) farklı-zaman, aynı-yer (fz-ay) aynı-zaman, farklı-yer (az-fy) farklı-zaman, farklı-yer (fz-fy) Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı aynı-zaman, aynı-yer Geleneksel öğretim aynı zamanda aynı yerde gerçekleştirilen öğretimdir. Genellikle sınıf ortamında ve öğretmen merkezli olarak karşılaşılır. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı farklı-zaman, aynı-yer Farklı zamanlarda aynı yerde öğrenmek, bireyin bir öğrenme merkezinde veya bilgisayar laboratuvarında öğrendiği durumlardır. Burada öğrenciye aynı öğrenme olanağı farklı zaman dilimlerinde tekrar edilerek sunulur ve öğrenciye kendi tercihi doğrultusunda katılma şansı verilir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı Diğer iki türde öğrenciye farklı yerlerde öğretim olanağı sunulmaktadır. Böyle bir yaklaşım ancak telekomünikasyon sistemleri kullanıldığında gerçekleşebilir. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı aynı-zaman, farklı-yer Aynı zamanda farklı yerlerde öğretim için televizyon veya uydu yayını kullanılabilir. Bu yaklaşım eş-zamanlı (senkron) uzaktan öğretim olarak adlandırılmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Coldeway’in Eğitim Uygulamalarına Bakışı Farklı-zaman, farklı-yer Öğrenciler farklı zamanlarda ve farklı yerlerde de öğreniyor olabilir. Öğrenciler nerede ve ne zaman öğreneceklerine kendilerine karar verir, istedikleri yerden öğretim materyallerine erişebilir. Internet üzerinden Web ortamında yapılan öğretim farklı zamanda ve farklı yerde yapılan öğretim için örnektir. Bu yaklaşım ise eş-zamansız (asenkron) uzaktan öğretim olarak adlandırılmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Eş-Zamanlı Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Eş-Zamansız Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Zaman ve Mekandan Bağımsız Öğrenme Aynı Zaman + Aynı Yer Aynı Zaman + Farklı Yer Farklı Zaman + Aynı Yer Farklı Zaman + Farklı Yer A Y N I E R F K L EŞ-ZAMANSIZ (ASYNCHRONOUS) EŞ-ZAMANLI (SYNCHRONOUS) Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Zaman ve Mekandan Bağımsız Öğrenme Aynı Zaman + Aynı Yer Aynı Zaman + Farklı Yer Farklı Zaman + Aynı Yer Farklı Zaman + Farklı Yer A Y N I E R F K L EŞ-ZAMANSIZ (ASYNCHRONOUS) EŞ-ZAMANLI (SYNCHRONOUS) Tahta Tepegöz Slaytlar Metin Video Konferans Sesli Konferans Uydu Yayını-TV, BDE Çokluortam VD-ROM, DVD WWW Elektronik Posta Ses, Video Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Farklı Yaklaşımların Karşılaştırılması Geleneksel Senkron Asenkron Olanaklar Sınıflar Tahtalar Tepegözler Bilg.-Projeksiyon Sistemleri Laboratuvarlar Kitaplar Elektronik Tahta Video Bilgisayar Ekranı Görüntüleri Internet Her bilgisayarda bir öğrenci Medya iletimi Ders Yönetim Yazılımı Öğrenciler Tam zamanlı, normal Çeşitli öğrenme becerileri Yarı-zamanlı, sıra-dışı Güdülenmiş ve odaklanmış Bağımsız öğrenen Öğretmenler Öğreten Anlatan Not veren Uzaktan anlatan İçerik uzmanı/tasarımcı Yönlendiren Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Karşılaşılan Avantaj ve Güçlükler Geleneksel Senkron Asenkron Avantajlar Öğrenciler ve öğretmen ile öğrenciler arasında dinamik ve bireysel etkileşim Mekan güçlüklerinin ortadan kalkması Tam zamanlı çalışanlar için erişim Mekan ve zaman güçlüklerinin ortadan kalkması Her yerden erişim olanağı Ön bilgilerin farklılaşabilmesi Öğrenmenin yapısının dağıtıklaşması Güçlükler Farklı öğrenme stillerine adaptasyon Yaşam boyu öğrenme Sınıfların zaman planı Dağıtık öğrenme ortamları oluşturma Dağıtık öğrenme toplulukları oluşturma Bazı konulara diğer yöntemlerden daha uygun Öğrenme sorumluluğunu alma Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim için Sistem Modeli (Moore & Kearsley, 2004) Kaynaklar Tasarım İletim Etkileşim Öğrenme Ortamı Öğrenci/Kurum İhtiyaçları Organizasyon Kuram/Tarihçe Felsefe Öğretim Tasarımı İçerik uzmanı Grafik tasarımı Medya üretimi Program Değerlendirme Takım lideri Baskı İşitsel-görsel kayıtlar Radyo/televizyon Bilgisayar yazılımı Sesli konferans Video konferans Bilgisayar Ağları Öğretmenler Eğitmenler Rehberlik İdari personel Diğer öğrenciler İşyeri Ev Sınıf merkezi YÖNETİM ve UYGULAMA İhtiyaç ve öncelik belirleme Kaynak kullanımı ve yönetimi Personel alımı ve eğitimi Kontrol için gözlem ve değerlendirme Yönergeler Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim’in Girdi ve Çıktıları Öğrenci özellikleri Öğreticinin uzaktan eğitim tecrübesi İdari personelin uzaktan eğitim anlayışı Ders tasarım kalitesi Ders üretim kalitesi Dersin tasarım ve üretim masrafı Seçilen teknolojiler Destek servislerine erişim Değerlendirme verisinin sıklığı ve kalitesi Finansal yatırım ÇIKTI Öğrenci memnuniyeti Öğrenci başarısı Mezun öğrenci yüzdesi Toplam katılım Kalite değerlendirmeleri Akreditasyon sonuçları Personel hakkında görüşler ve ayrılmalar Finansal giderler Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Uzaktan Eğitim’in Merkezindeki Öğrenci Öğretmen Sanal Kütüphane Uzaktan Öğrenen İletişim Teknolojileri Diğer Öğrenciler Ders Tasarım Ekibi Yönetim Destek Servisleri Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Tartışalım... Uzaktan eğitim yöntemini kullanan kurumlara örnekler veriniz. Bu yaklaşımın neden uygun olduğunu açıklayınız. Uzaktan eğitimdeki her “Girdi”yi bir “Çıktı” ile eşleştirebiliyor muyuz? Uzaktan eğitimde “sistem yaklaşımı”nın gerekliliğini tartışınız. Sizce bilgisayarlar eğitim-öğretim sürecini ne şekilde değiştirdi? Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Tartışalım... Coldeway’in önerdiği 4 yaklaşımın güçlü ve zayıf yönlerini uzaktan eğitim açısından tartışınız. Uzaktan eğitimin en önemli özelliği nedir? “Medya öğretim içeriğinin aktarılmasını sağlar ama öğrenci başarısını etkilemez” sözüne katılıyor musunuz? Neden? Önümüzdeki 10 yıl içinde uzaktan eğitimde ne tür değişim/gelişmeler öngörüyorsunuz? Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR

Kaynaklar Wheeler, S. (2001). ICT and The Changing Role of the Teacher. Journal of Educational Media, 26 (1) 7-17. Simonson M. R. (Ed.), Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. http://www.prenhall.com/simonson Moore, M. G. & Kearsley, G. (2004). Distance Education: A Systems View (2nd Ed.). USA: Wadsworth Publishing. Çalışma Rehberi: http://ouln.org/deguide.htm http://coe.sdsu.edu/eet/Articles/synchasynchtech/index.htm http://www.sinc.sunysb.edu/class/est570/workshop2.ppt Yrd. Doç. Dr. Yasemin GÜLBAHAR