ETKİLİ İNSANLARIN TEMEL ALIŞKANLIKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ KURUMSAL İLETİŞİM İstanbul Meslek Hastalıkları Hastanesi
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
DİNLEME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
21. Yüzyıl becerileri.
24 Kalite yönetimi.
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Farklılaştırılmış Öğretim
Bölüm 11 İletişim.
PEER SUPPORT TEAM.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
EMPATİ NEDİR?.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
Problem Çözme Stratejileri
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
ÇATIŞMA NEDİR?.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DİĞERGAMLIK AYŞEGÜL ŞULE KARAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
2. Sosyal Hizmet – Topluma Hizmet
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİK İLETİŞİM.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

ETKİLİ İNSANLARIN TEMEL ALIŞKANLIKLARI

Temel kavramlar

ALIŞKANLIK Bilgi: Ne, neden? Beceri: Nasıl? İstek: İstiyor mu?

Karakter etiği: İlkeler Kişilik etiği: Toplumsal ayna

LİDERLİĞİN DÖRT KATMANI Organizasyon Yönetim Kişiler arası Kişi İşlev Yöndeşleme Güçlendirme Güven Güvenilirlik

GÜVENİLİRLİK Karakter Kişisel Bütünlük Yeterlilik Bilgi Beceri Davranış

SÜREKLİ OLGUNLAŞMA MODELİ Bağımlılık Bağımsızlık Karşılıklı Bağımlılık ÖZEL ZAFER 1 2 3 4 5 6 Proaktif Ol Sonunu Düşünerek İşe Başla Önemli İşlere Öncelik Ver Kazan-Kazan’ı Hedefle Önce Anlamaya, Çalış,Sonra Anlaşılmaya GENEL Sinerji Yarat 7 Baltayı Bile

TEMEL DEĞİŞİM MODELİ YAP ELDE ET GÖR

İLKELER Evrensel Zamandan bağımsız Dışsal Nesnel Öngörülebilen sonuçlar yaratır

DEĞERLER Mekana bağlı Zamana bağlı İçsel Öznel Toplum, yetişme, kültür tarafından etkilenir.

PARADİGMA Düşünce kalıbı Zihinsel harita Algılama filtresi Varsayımlar

DEĞİŞİM DÖNGÜSÜ İLKELER PARADİGMALAR YARARDAŞLARI N İHTİYACI SÜREÇLER DAVRANIŞLAR SONUÇLAR PARADİGMALAR İLKELER

Üretim ile üretim yeteneği dengesi ETKİLİLİĞİN KAYNAĞI Üretim ile üretim yeteneği dengesi

Kişilerarası ilişkilerin kalitesini arttırır. DUYGUSAL BANKA HESABI Kişilerarası ilişkilerin kalitesini arttırır.

1. ALIŞKANLIK “PROAKTİF OL”

1. ALIŞKANLIK (Proaktif Ol) (1/3) Kişisel Karar Verme Alışkanlığı Temel İlke Bireylerin seçim özgürlüğü vardır ve yaptıkları tercihlerin sorumluluğunu taşırlar. Temel Paradigma Proaktif olmak kişisel özgürlüğü ve etkiyi artırır.

1. ALIŞKANLIK (Proaktif Ol) (2/3) Kişisel Karar Verme Alışkanlığı Süreç Tercihleri değerlere dayandırmak Sorumluluk almak Etki alanında çalışmak Dört yetiyi kullanmak Değişim öncüsü olmak

1. ALIŞKANLIK (Proaktif Ol) (3/3) Proaktif Olmada Kullanılan Dört Yeti Özbilinç Hayal gücü Vicdan Özgür irade

“SONUNU DÜŞÜNEREK İŞE BAŞLA” 2. ALIŞKANLIK “SONUNU DÜŞÜNEREK İŞE BAŞLA”

2. ALIŞKANLIK (Sonunu Düşünerek İşe Başla) (1/2) Kişisel Liderlik Alışkanlığı Temel İlke Zihinsel yaratım fiziksel yaratımdan önce gelir. Temel Paradigmalar Geleceği zihnimde canlandırabilirim. İlke merkezli olmalıyım.

2. ALIŞKANLIK (Sonunu Düşünerek İşe Başla) (2/2) Kişisel Liderlik Alışkanlığı Süreç Temel amaç bildirgesi (misyon) hazırlamak Vizyon oluşturmak Strateji geliştirmek Hedef belirlemek

“ÖNEMLİ İŞLERE ÖNCELİK VER” 3. ALIŞKANLIK “ÖNEMLİ İŞLERE ÖNCELİK VER”

3. ALIŞKANLIK (Önemli İşlere Öncelik Ver) (1/2) Kişisel Yönetim Alışkanlığı Temel İlke Etkili olmak için ilişkilerin, rollerin ve faaliyetlerin dengelenmesi gerekir. Temel Paradigma Öncelik aciliyete değil öneme bağlıdır.

3. ALIŞKANLIK (Önemli İşlere Öncelik Ver) (2/2) Kişisel Yönetim Alışkanlığı Süreç Dört kareye faaliyetleri yazmak İkinci kareye öncelik vermek Üç ve dördüncü karelerdeki işleri yapmamak Haftalık uygulama planı yapmak Altı adımlık süreci uygulamak

“KAZAN / KAZAN’I HEDEFLE” 4. ALIŞKANLIK “KAZAN / KAZAN’I HEDEFLE”

4. ALIŞKANLIK (Kazan / Kazan’ı Hedefle) (1/3) Kişilerarası Liderlik Alışkanlığı Temel İlke Etkili, uzun erimli ilişkiler karşılıklı yarar sağlamayı gerektirir. Temel Paradigma Kendi yararın kadar başkasınınkini de gözetmek. İşbirliğini rekabete tercih etmek.

4. ALIŞKANLIK (Kazan / Kazan’ı Hedefle) (2/3) Kişilerarası Liderlik Alışkanlığı Süreç Karşılıklı yarar sağlamak için cesaret ve duyarlılığı dengelemek.

4. ALIŞKANLIK (Kazan / Kazan’ı Hedefle) (3/3) Kazan-Kazan’ın Dört Boyutu 1. Karakter Bütünlük Olgunluk Bolluk Zihniyeti 2. İlişkiler Duygusal banka hesabına yatırım yaparak güveni artırmak 3. Anlaşmalar 4. Sistem ve Süreçler Cesaret ve Duyarlılık

“ÖNCE ANLAMAYA ÇALIŞ SONRA ANLAŞILMAYA” 5. ALIŞKANLIK “ÖNCE ANLAMAYA ÇALIŞ SONRA ANLAŞILMAYA”

5. ALIŞKANLIK (Önce Anlamaya Çalış Sonra Anlaşılmaya) (1/5) Empatik İletişim Alışkanlığı Temel İlke Önce teşhis sonra tedavi Temel Paradigma Anlamak için dinlerim Süreç Empatik dinleme becerilerinin kullanılması

5. ALIŞKANLIK (Önce Anlamaya Çalış Sonra Anlaşılmaya) (2/5) Dinleme Düzeyleri İlgilenmeme Dinler Görünme Seçici Dinleme Dikkatli Dinleme Empatik Dinleme

5. ALIŞKANLIK (Önce Anlamaya Çalış Sonra Anlaşılmaya) (3/5) Empatik Dinlemede Yapılmayacaklar Öğüt Verme İrdeleme Yorumlama Değerlendirme

5. ALIŞKANLIK (Önce Anlamaya Çalış Sonra Anlaşılmaya) (4/5) Empatik Dinleme Durumları Diğer kişinin anlaşılmadığını sandığını anladığımızda Anladığımızdan emin olmadığımızda Etkileşimin boyutunun çok duygusal olduğu hallerde

5. ALIŞKANLIK (Önce Anlamaya Çalış Sonra Anlaşılmaya) (5/5) Beş Empatik Dinleme Yaklaşımı 1. Konuşmayı aynen tekrarlamak 2. Konuşmanın içeriğini özetleyerek başka sözcüklerle tekrarlamak 3. Sözcüklerin ötesinde karşımızdakinin vurgu ve beden diline de dikkat ederek duyguları yansıtmak 4. Duyguları yansıtmak ve gerekirse başka sözcüklerle ifade etmek 5. Empatinin gerekli ve uygun olmadığı durumların farkına varmak

6. ALIŞKANLIK “SİNERJİ YARAT”

6. ALIŞKANLIK (Sinerji Yarat) (1/4) Yaratıcı İşbirliği Alışkanlığı Temel İlke Bütün, parçaların toplamından büyüktür. Temel Paradigmalar Farklılık iyidir. İşbirliği daha iyi sonuçlar doğurur.

6. ALIŞKANLIK (Sinerji Yarat) (2/4) Yaratıcı İşbirliği Alışkanlığı Süreç Kazan-Kazan’ı hedeflemek Empati ile dinlemek Üçüncü seçeneği yaratmak Alçakgönüllü olmak

6. ALIŞKANLIK (Sinerji Yarat) (3/4) Sinerji Yaratmanın Kuralları Zihinsel Hazırlık Kazan-Kazan felsefesi Paradigmayı değiştirmeye hazır olma Farklılığa açık olma Etkileşim Karşımızdakinin görüşü onun tatmin olacağı şekilde tekrar edilmeli. Bu, karşımızdaki ile mutabık olduğumuzu göstermez.

6. ALIŞKANLIK (Sinerji Yarat) (4/4) Üçüncü Alternatifi Yaratmak 1. Herkes kendini iyi hissedene kadar iletişimi sürdürmek 2. Yanıtlamak için değil anlamak için dinlemek 3. Duruma bakış açımızı ve duygularımızı ifade etmek

7. ALIŞKANLIK “BALTAYI BİLE”

7. ALIŞKANLIK (Baltayı Bile) (1/3) Yenilenme Alışkanlığı Temel İlke Üretim / üretim yeteneği dengesinin geliştirilmesini gerektirir. Temel Paradigmalar Sürekli iyileştirme. Denge.

7. ALIŞKANLIK (Baltayı Bile) (2/3) Yenilenme Alışkanlığı Süreç Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve sosyal / duygusal boyutlarda kendimize yeni hedefler koyarak üretim yeteneği/üretim dengesini geliştirmek. İlke merkezli yaşamak.

7. ALIŞKANLIK (Baltayı Bile) (3/3) İlke Merkezli Yaşamın Getirdikleri Güvenlik - Değer Duygusu Rehberlik - Yön Kaynağı Bilgelik - Yaşama Bakış Açısı Güç - Hareket Yeteneği